handdator

Visa fullständig version : EAA istället för frukost?


Gevol
2012-07-22, 13:45
Jag äter inte frukost pga. att jag inte är hungrig/trötthet m.m.

Skulle det vara en stor fördel för muskelbyggandet att kasta i sig en portion EAA på morgonen istället? Eller en halv burk tonfisk?

Jag äter sista målet 22:00 och första målet 12:00. EAA skulle jag intagit ca. 07:00 direkt efter att jag stigit upp.

Eddie Vedder
2012-07-22, 14:00
Skulle det vara en stor fördel för muskelbyggandet att kasta i sig en portion EAA på morgonen istället? Eller en halv burk tonfisk?


Nej det vågar jag påstå att det inte vore. Småpetande med EAA här och där är nog mest en fördel vid väldigt katabola tillstånd (fysiska trauma, kakexiska äldre som inte orkar äta etc.) eller vid extremt låga kaloriintag.

Jag gissar nu men det är i alla fall något jag tror kommer göra minimal skillnad om någon. Förutsatt att du käkar tillräckligt mycket kalorier och tillräckliga mängder protein.

Anders The Peak
2012-07-22, 14:08
Jag tror att en väl sammansatt frukost ger kroppen det den behöver. En burk tonfisk eller en skopa EAA verkar lite ensidigt.

Ett ägg, en brödskiva med ost och ett glas mjölk eller juice tror jag blir mångfalt bättre.

CiB
2012-07-23, 07:49
Jag äter inte frukost pga. att jag inte är hungrig/trötthet m.m.

Skulle det vara en stor fördel för muskelbyggandet att kasta i sig en portion EAA på morgonen istället? Eller en halv burk tonfisk?

Jag äter sista målet 22:00 och första målet 12:00. EAA skulle jag intagit ca. 07:00 direkt efter att jag stigit upp.

Proteinsyntesen stimuleras i alla fall.