Visa fullständig version : Förkyld - göra åt?
Ursäkta om det finns en tråd, men mitt firefox buggar sönder och vägrar söka åt mig. Jag är snuvig, mår allmänt dåligt och hostar. Nu undrar jag finns det något bevisat som fungerar? Förutom sova, finns det någon speciell mat som fungerar bra osv?
King Grub
2010-05-25, 18:10
Nej, du kan inte äta bort din förkylning.
Tänkte mer om man kan äta något som påskyndar återhämtningsprocessen.
Ät ordentligt och vila. Det bästa som kan erbjudas.
Hmm, kan en förkylning bli mer långdragen om man äter väldigt dåligt, dvs ligger på ett stort kcal-underskott under flera dagar (över 1000 kcal underskott) ?
Eddie Vedder
2010-05-25, 20:10
Hmm, kan en förkylning bli mer långdragen om man äter väldigt dåligt, dvs ligger på ett stort kcal-underskott under flera dagar (över 1000 kcal underskott dvs) ?
Ja äter man för lite blir ens immunförsvar svagare.
simonion
2010-05-26, 13:54
Eeh. Är det här verkligen en fråga som är lämpad för ett styrketräningsforum?
Varför skulle det inte vara det?
Varför skulle det inte vara det?
Håller med, sålänge den ligger i rätt forums del så :)
Till TS, se till att äta bra och ordentligt och vila mycket :)
Eddie Vedder
2010-05-26, 14:45
Ja det är den utan tvekan. Och detta är inte enbart ett forum för styrketräning. Kostfrågor om all form av träning och hälsa får diskuteras här.
Arnold Armstrong
2010-05-26, 20:00
Ät mycket men också SMART!
Sitroner
Makaroner
Apelsiner
Rostbiff
Te
Skämt åsido ät mycket frukt och grönt och protein. Tryck en vitlöksklyfta på kväll respektive morgon och drick rikligt så förbättrar du kvittningsprocessen. Ta gärna en nypa frisk luft också inte bra att bara sitta inne hela dagen.:thumbup:
Ät mycket men också SMART!
Sitroner
Makaroner
Apelsiner
Rostbiff
Te
Skämt åsido ät mycket frukt och grönt och protein. Tryck en vitlöksklyfta på kväll respektive morgon och drick rikligt så förbättrar du kvittningsprocessen. Ta gärna en nypa frisk luft också inte bra att bara sitta inne hela dagen.:thumbup:Såvida du inte har några brister och äter hyffsat så är det bara att vänta ut skiten, tyvärr :(
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.