handdator

Visa fullständig version : DoublePro/Eiselt 5/5 möjliga!!!


ZHTOHELLAS
2007-11-12, 11:41
Har senaste åren testat alla stora och kända märken bla Optimum nutrition, dalblads,BSN,Fairing,Muscletech mfl när det kommer till vassle och kasein.

Men jag har aldrig tyckt det smaka gott utan äckligt som fan, dom flesta har oerhört mycket sötningsmedel och jag hatar smaken av sötningsmedel.
Andra har haft skumma konsistenser som inte lämnat shakern(kaseinproteiner) och andra har rent av gjort att jag fått kväljningar.

Köpte nu hem DoublePro, kom hem och testade med 2dl minimjölk och la upp det i en bunke, in i kylen 20min och tog sedan ut för att smaka med nollförväntning.

Men jävlar, det smakade som chokladpudding!!! konsistensen var perfekt, inga klumpar, ingen sötningsmedelssmak utan CHOKLAD smakade det.
Förhelvete allså, Eiself har LYCKAT med denna produkten.

5/5 möjliga, och det av en väldigt KRÄSEN finsmakare.

Spec^
2007-11-12, 14:36
Själv köper jag inte för smakens skull.. men gött för dig att du hittat nånting som faller dig i smaken.

fonzie
2007-11-12, 17:13
Instämmer. det er jetegot :)

Vad tyckte du om Pistachio-coconut?

ZHTOHELLAS
2007-11-12, 17:41
Själv köper jag inte för smakens skull.. men gött för dig att du hittat nånting som faller dig i smaken.

*flex*

Instämmer. det er jetegot :)

Vad tyckte du om Pistachio-coconut?

Har bara testat Chokladen än så länge, men blir väl att köpa dom andra smakerna också för å testa :thumbup:

RassK
2007-11-12, 17:55
Drog precis en! Slickade av shakern efteråt så god den va :thumbup:

ViktorLindstrom
2007-11-12, 22:53
Ingen som testat Pistachio-coconut eller Banana-Peanut?
Tänkte nämligen köpa mig en av varje, men om de två smakar skit så kanske jag ska tänka om.

Hur är proteinet om man bara dricker det med mjölk och malto? Jag menar i flyutande form alltså.
Jag känner att efter träning så vill jag ha i mig det i flytande form och inte som chokladpudding, det hade väl iofs vart gott med chokladpudding med, men kanske inte direkt efter träning och sitta där i omklädningsrummet och käka ifrån en bunke :naughty:

Cerberus
2007-11-13, 00:07
pistasch smakar fy fan! smakar typ marsipan lr nåt...jävla skum smak

He-man
2007-11-13, 01:33
Jag är inte heller så förtjust i pistach. Banana-Peanut var rätt ok.

Men min favorit bland alla långsamma proteinpullver jag testat oavsett märke är DoublePro Choklad! :thumbup:

Tabbe
2007-11-13, 08:27
Chokladen är underbart, banana är ok och pistachio är vidrig :D

Blandar chokladen i varm mjölk blir bättre än oboy!

Johan.S
2007-11-13, 10:52
Ingen som testat Pistachio-coconut eller Banana-Peanut?
Tänkte nämligen köpa mig en av varje, men om de två smakar skit så kanske jag ska tänka om.

Hur är proteinet om man bara dricker det med mjölk och malto? Jag menar i flyutande form alltså.
Jag känner att efter träning så vill jag ha i mig det i flytande form och inte som chokladpudding, det hade väl iofs vart gott med chokladpudding med, men kanske inte direkt efter träning och sitta där i omklädningsrummet och käka ifrån en bunke :naughty:

Har testat alla tre och chokladen är min favorit. Pistagen tycker jag också är grymt god men då gillar jag pistage glass också. Banan smaken föll mig minst i smaken men den är fortfarande godare än många andra smaker på marknaden

PooX
2007-11-13, 20:54
Jag har också testat alla, jag tyckte banan var bäst.
Är inte så mycket för choklad kan jag då tillägga. :)

opuspocus
2007-11-14, 13:05
Min favorit var som många andras choklad, otroligt chokladpuddingsmarrig smakmässigt, och underbar lite tjockare konsistens utan att bli tapetklistrig! Banan/Jordöt var också vass, men inte riktigt som choklad, jag tyckte banansmaken var en aning för tam (kan kanske vara en fördel efter längre användning dock, kolozzeums cocos smakar väldigt mycket, och var underbar i början, men den har jag börjat tröttna på vid det här laget).

Är det någon som kan säga hur nya protec står sig smak och konsistensmässigt? Jag är försiktig med aspartam och skulle helst varva double pro med protec för att minimera konsumtionen sålänge smaklösarna inte får lida för mycket. Jag har inte heller förstått om Protec också innehåller micellärt kasein eller om det är en blandning av kaseinat och koncentrat?

Johan.S
2007-11-14, 21:43
Min favorit var som många andras choklad, otroligt chokladpuddingsmarrig smakmässigt, och underbar lite tjockare konsistens utan att bli tapetklistrig! Banan/Jordöt var också vass, men inte riktigt som choklad, jag tyckte banansmaken var en aning för tam (kan kanske vara en fördel efter längre användning dock, kolozzeums cocos smakar väldigt mycket, och var underbar i början, men den har jag börjat tröttna på vid det här laget).

Är det någon som kan säga hur nya protec står sig smak och konsistensmässigt? Jag är försiktig med aspartam och skulle helst varva double pro med protec för att minimera konsumtionen sålänge smaklösarna inte får lida för mycket. Jag har inte heller förstått om Protec också innehåller micellärt kasein eller om det är en blandning av kaseinat och koncentrat?


Nya Protec är enligt min mening inte riktigt lika söt som den gamla varianten. Detta pga att aspartam ger en sötare smak än vad sucralos gör.

Tyckte du om gamla Protec så tror jag inte att du blir besviken på nya för så stor skillnad är det inte.

opuspocus
2007-11-14, 22:49
Okej, blir att testa ett par påsar nästa beställning då! Öppnade förresten Pistacchio/Cocunut idag, och kan bara säga...mumma, älskar marsipan och pistage och kokosnöt ,och det var precis vad den här smakade!

EiseltUK
2007-11-16, 00:09
Okej, blir att testa ett par påsar nästa beställning då! Öppnade förresten Pistacchio/Cocunut idag, och kan bara säga...mumma, älskar marsipan och pistage och kokosnöt ,och det var precis vad den här smakade!


Den är bra men man bör vara noga med att dricka den riktigt kall för då blir den bäst tycker jag.

opuspocus
2007-11-16, 14:53
Eiselt, hur var det med protec, innehåller det samma proteinråvara som double pro ?

EiseltUK
2007-11-16, 17:31
Eiselt, hur var det med protec, innehåller det samma proteinråvara som double pro ?

Nej det är en blandning i Protec därav lägre pris.

pony
2007-11-16, 22:39
Vilken mangd vatska blandar ni den med om ni vill ha flytande? Jag kor mer an det dubbla av vad som star pa paketet men far anda verkligen pudding. Inget ont om chokladpudding, men det blir aningen svart att dricka.

He-man
2007-11-16, 23:16
Vilken mangd vatska blandar ni den med om ni vill ha flytande? Jag kor mer an det dubbla av vad som star pa paketet men far anda verkligen pudding. Inget ont om chokladpudding, men det blir aningen svart att dricka.

Jag kör med 2dl och dricker den direkt, och då rinner den fint. Låter man den stå bara en liten stund blir den tjockare, men jag tycker det är godast direkt.

Mapa
2007-11-17, 09:05
Vilken mangd vatska blandar ni den med om ni vill ha flytande? Jag kor mer an det dubbla av vad som star pa paketet men far anda verkligen pudding. Inget ont om chokladpudding, men det blir aningen svart att dricka.

de blir godare när de är "pudding".. använd en sked :thumbup:

ViktorLindstrom
2007-11-18, 18:53
Är lite inne på att prova Doublepro. Den verkar ju minstsagt uppskattad, men det verkar inte va så många som har den som gainer efter passet? Utan mer som mellanmål?

Jag vet inte men, är den otymplig som en vanlig gainer? Finns det några nackdelar med att det är isolat och inte bara vanligt vassle?

Hehe, gillar tanken att sitta och käka chokladpudding i omklädningsrummet efter ett hårt benpass:naughty:

EiseltUK
2007-11-18, 21:38
Är lite inne på att prova Doublepro. Den verkar ju minstsagt uppskattad, men det verkar inte va så många som har den som gainer efter passet? Utan mer som mellanmål?

Jag vet inte men, är den otymplig som en vanlig gainer? Finns det några nackdelar med att det är isolat och inte bara vanligt vassle?

Hehe, gillar tanken att sitta och käka chokladpudding i omklädningsrummet efter ett hårt benpass:naughty:


Det går bra att ta DoublePro efter träning, inga problem.

Calleman
2007-11-21, 10:27
Chokladpudding *drool*

Det här proteinet måste provas, men till men besvikelse ligger det inte i kollo-shopen, några planer på att ta in det där, eller måste man handla det någon annanstans?

Fairing
2007-11-22, 09:32
Chokladpudding *drool*

Det här proteinet måste provas, men till men besvikelse ligger det inte i kollo-shopen, några planer på att ta in det där, eller måste man handla det någon annanstans?

Det står en hel del på lagret.... det skall bara läggas in i shoppen

Zydeco
2007-11-22, 11:15
Brukar köra 35 dubbel pro chocklad och 400g mjölk med mixerstav. ca 42g protein och 300~ kalorier.

Himmelskt god, äter den seriöst som mellanmål. Men det måste finnas en hake, är det en sämre proteinsammansättning än protec till exempel? Annars innehåller den bara lite mer kolhydrater.

Bra jobbat eiselt!

He-man
2007-11-23, 00:37
Brukar köra 35 dubbel pro chocklad och 400g mjölk med mixerstav. ca 42g protein och 300~ kalorier.

Himmelskt god, äter den seriöst som mellanmål. Men det måste finnas en hake, är det en sämre proteinsammansättning än protec till exempel? Annars innehåller den bara lite mer kolhydrater.

Bra jobbat eiselt!

Det är väll så att proteinråvaran är av högre kvalitet i DoublePro (helmjölksprotein)

Calleman
2007-11-23, 08:23
Det står en hel del på lagret.... det skall bara läggas in i shoppen

Underbart! Då ska jag hålla utkik med jämna mellanrum, någon aning om ungefär när?

EiseltUK
2007-11-23, 12:14
Det är väll så att proteinråvaran är av högre kvalitet i DoublePro (helmjölksprotein)


Den är inte direkt av högre kvalitet men den har bättre förutsättningar när det gäller smaksättning och konsistens. Nackdelen är att det är en väldigt dyr råvara. Vi betalar exempelvis cirka 40 % mer för denna råvara än för ett rent vassleisolat.

ZHTOHELLAS
2007-11-24, 03:19
Är nu färdig med första påsen och är fortfarande lika nöjd, har dessutom 3st nya hemma redan så nu är man tryggad några veckor till =)

Muaytudd
2008-01-04, 10:34
Jag brukar köpa "billigare" proteiner som t.ex. Kolozzeums egna proteiner eller från andra ställen men nu vid sista beställningen tänkte jag lyxa till det lite; köpte Double pro choklad. FYFAN vilken wowupplevelse jag jag fick vid första drinken!

Det var ju precis somchokladpudding. Hahahha trodde adrig att jag skulle sleva "chokladpudding" x antal gånger om dagen *cupid*

Får se om man tröttnar på smaken efter ett tag men just nu är det fanimej love! :eating: *drool*

Dreas
2008-01-04, 13:11
Håller med alla andra i tråden. Doublepro är extremt gott.

fonzie
2008-01-04, 13:19
Beställde 3 av varje inatt. Ska bli ett kärt återseende, och spännande att prova pistachio-coconut. :thumbup:

Zydeco
2008-01-04, 14:38
Banan jordnöt var en riktig överraskning faktiskt. Först tyckte jag den smaka lite konstigt, men det tog ett par klunkar innan hela smakkombinationen kom till sin rätt.

Funderade varför inte eiselt kör på de mer standardiserade smakerna vanilj och jordgubb också, men jag antar att det är väldigt uttjatade. Riktigt trevligt med nya smaker (som smakar bra!). Hoppas ni kommer ut med fler olika smaker. Kanske ni kan lyckas med typ några smaker man annars hittar i krämväg, typ tropiska frukter?

He-man
2008-01-04, 15:48
Jag vill ge förslag på en smak med äpple, kanel och vanilj på double pro. Drack en yogurt med de smakerna och den var juvlig, kanske skulle kunna funka till en så krämig konsistens som DP har?

EiseltUK
2008-01-04, 17:47
Vi har två andra smaker som är mer eller mindre klara men vi har inte bestämt om/när vi ska lansera dem. Den ena är en bärvariant och den andra är mer efterrättsliknande.. vill inte säga för mycket för då kommer bara någon annan att sno våra idéer. :D

He-man
2008-01-04, 18:24
Vi har två andra smaker som är mer eller mindre klara men vi har inte bestämt om/när vi ska lansera dem. Den ena är en bärvariant och den andra är mer efterrättsliknande.. vill inte säga för mycket för då kommer bara någon annan att sno våra idéer. :D

Spännande! *drool*

Fairing
2008-01-04, 18:38
Vi har två andra smaker som är mer eller mindre klara men vi har inte bestämt om/när vi ska lansera dem. Den ena är en bärvariant och den andra är mer efterrättsliknande.. vill inte säga för mycket för då kommer bara någon annan att sno våra idéer. :D

Hmmmm... fast smaken ostkaka samt rönnbär verkar lite skumt. Flytande ostkaka*spy*

Sorry... glömde att det var hemligt*whistle*

Ant
2008-01-04, 18:54
Hmmmm... fast smaken ostkaka samt rönnbär verkar lite skumt. Flytande ostkaka*spy*

Sorry... glömde att det var hemligt*whistle*

Hehe avundsjuk? Hörde att ni ska fixa ett "Esapro"? Kanske ska "kopiera" doublepro också? ;)

Fairing
2008-01-04, 22:00
Hehe avundsjuk? Hörde att ni ska fixa ett "Esapro"? Kanske ska "kopiera" doublepro också? ;)

Double pro är helt klart god men inget protein passar alla så vi ändrar inget på vår produktlinje förutom nya smaker.

Vi kommer med ett EAA tillskott bara för att efterfrågan är stor från våra ÅF. Personligen tror jag att ett Hydrolysat kan vara bättre.

Har fått en förfrågan om att bekosta en studie där man jämför Rapid Hydro blend och ett EAA tillskott:)

fonzie
2008-01-09, 14:53
Sitter här med min första shake Pistachio coconut. Smakar godis! :)

fonzie
2008-01-10, 19:07
Hmmmm... fast smaken ostkaka samt rönnbär verkar lite skumt. Flytande ostkaka*spy*

Sorry... glömde att det var hemligt*whistle*

omfg *drool*

Då måste man ju kunna blanda dessa två? Bär och cheesecake...*drool*

EiseltUK
2008-01-10, 19:42
Ostkaka... nää jag tycker inte om det. Blir inga produkter som jag inte tycker om. *grr27*

Vi kände oss lite motiverade nu av all positiv feedback vi fått på DoublePro så nu har vi påbörjat finslipning av ytterligare två smaker (de som jag nämnde tidigare). Både smakerna kommer att vara unika.

Vet ej när de kan tänkas bli klara för det beror på när vi känner oss nöjda med smakerna och sen ska det tyckas upp förpackning osv. Tar minst 3 månader.

Muaytudd
2008-01-17, 19:26
Ostkaka... nää jag tycker inte om det. Blir inga produkter som jag inte tycker om. *grr27*

Vi kände oss lite motiverade nu av all positiv feedback vi fått på DoublePro så nu har vi påbörjat finslipning av ytterligare två smaker (de som jag nämnde tidigare). Både smakerna kommer att vara unika.

Vet ej när de kan tänkas bli klara för det beror på när vi känner oss nöjda med smakerna och sen ska det tyckas upp förpackning osv. Tar minst 3 månader.

Kom igen nu och öka lite på R&D-avdelningen :cool:

Mitt protte e snart slut och vill köpa ngn annan smak än choklaaaaad även om den e en njutning varje tillfälle!

Har börjat och blanda den med varmt vatten nu när det är kallt ute. Blir som en mustig kopp varm choklad! *drool*


/Chrille