Visa fullständig version : Lätt distraherad på gymmet?
Fan vilken dag alltså, har just varit på mitt sämsta träningspass i år. Råkade skada handleden på något okänt sätt på valborg ändå drar jag mig ner till gymmet, måste ju fan köra. Ligger i alla fall och pressar lite bröst i bänken, när jag ser den snyggaste jä**la brud jag sett, allvarligt det var så här ; nära att jag tappade stången. efter det gick det bara utför, kunde inte koncentrera mig för ett öre. Plus att en gammal polare dyker upp och försöker snacka ihjäl mig, jag trodde det var samma regler som på ett bibliotek på gymmet, säg inget! men men så var det tydligen inte.
Jag försöker i alal fall köra lite hantelpressar men nej nej så gjorde det skitont i handleden, kunde knappt lyfta en hantel. kanske va lika bra, kändes som om jag skulle tappat den i huvet i alla fall.
jaja, grejen är att jag blir så lätt distraherad på gymmet, folk som man känner eller så dyker upp och även om de inte snackar så vet jag att de är där och kan ställa till problem. :mad: jag brukar inte va osocial men på gymmet vill jag helst va själv.
Nån annan som har liknande problem? kanske ska ta med minidicen??
är du skadad i handleden fortfarande??
jag har nämligen den skadan jag med.. har ej tränat på 2 veckor... och lär bli yttligare 2 veckors vila minst!
fick en knäck på min ena handled.. men du kanske inte har nått problem längre, eller att de va nått allvarligt hanlede problem?
Låna någon dramabok (eller psykologi/yoga-bok) på biblan och sätt igång med lite koncentrationsövningar :cool: .
Kan vara bra att tänka på vad du ska göra innan passet, ha en speciell tröja när du tränar som du bara har då eller något liknade som passar dig.
Du kan vara hur social du vill, men när du kör ditt set så ska det bara vara det som gäller, blunda ifall du behöver (i de övningar där det går förstås...)
Vad är förresten minidicen?
[euphoria]
2002-05-02, 21:17
Jag tror han menar minidiscen.
Jag tror han menar minidiscen.
Samma här jag tror det med :)
.. tillbaka till ämnet, jag är som du och att ha sin egen minidisc gör susen man koncentrerar sig lättare på sitt då.
//Sjölin
Det är aldrig fel att säga åt denne "Don't talk to me I'm training for 10th place". Dom förstår säkert. Det brukar jag göra ifall jag tycker någon stör mig.
Hehe... :D
Bateman>>> Jag blev skadad i handleden för 2 dagar sedan, men jag tror inte det är så jättefarligt. Men jag ska nog ta det lugnt en vecka för säkerhets skull. Men 4 veckors vila? Det måste vara allvarligt då, hoppas jag slipper så långt uppehåll.
Heroinegirl>> jo minidisc ska det va. Jag har inga planer på att spela tärning på gymmet. :rolleyes:
Perfekt med en Yoga/koncentrations-nånting bok. Måste skaffa det direkt. Kan va precis vad jag behöver. Har bara lite svårt att tro att det skulle funka. Men kan ju testa.
Lovar att det funkar!
Tar bara lite tid( det är inte precis bara att läsa en gång och så är det fixat) fråga vem som helst som har sett min koncentration på gymmet ;) .
Jag är ju pinsam, för jag har inga linser på mig när jag tränar.. å ser bra på nära håll.. dvs hantlarna..*ASG* Folk tycker kanske att man är stram men jag tycker det är så mkt speglar å spring å folk.. :rolleyes: :cool:
Ser nog också knäpp ut ja...
Har gått under benämningen "hon som alltid ler" (ungefär som man säger "han med den gula tröjan o.s.v. om folk man inte känner)
Folk får tro vad de vill så länge jag får resultat :cool: .
Danne s... jag det var en obehaglig knäck jag fick på min handled tyvvär :(
Det glömde jag ju skriva; inte nog med att jag inte har några linser på mig - när jag är jättekoncentrerad och kör tungt så blundar jag också! Stängder ibland av öronen med..
Vet inte vad jag gör för fel, men ofta är jag lika trött i knoppen som i kroppen efteråt! :D
Yoga kanske vore nåt för mig med.. :o :)
[ 03 Maj 2002: Inlägget har ändrats av: Lella ]
Yoga handlar om balans och att hushålla med sin energi ekonomiskt, typ inte slösa den när det inte behövs/på onödiga saker och att ge allt när man ska...
Mkt bra i det moderna samhället.
johan***
2002-05-03, 08:09
Såg en kille som tappade både hakan och ena hanteln när han körde flyes på mitt gym när det klev in en tjej med de största silikontuttar som jag någonsin skådat, ett lugn spred sig över gymmet och det blev nästan tyst i 1/2 sekund. Höll på att garva ihjäl mig... :D
johan***
2002-05-03, 08:11
Personligen tränar jag alltid själv och pratar aldrig med folk..
När jag tränar så tränar jag och vill inte snacka bort tiden, det kan man göra i omklädningsrummet efteråt.
Jorma Varhevaara (gammal legend inom svensk byggning) berättade en gång om när det blev lika tyst på Pro Gym. I slutet av åttiotalet var det ju poppis bland tjejerna att ha tights med "stringbaddräkt" över när de tränade. Det kom in en galant ung dam på Pro och skulle träna, iförd nämnda baddräkt (säkert i något neonfärgat blommigt mönster), men utan tights under! :D Gissa om det blev tyst när hon skulle köra knäböj... :eek:
förstår precis, på min atletklubb har vi en massa tjocka gubbar som står och snackar skit och lyssnar på popmusik. jag funderar allvarligt på att paja radion nån gång, fattar inte varför folk vill höra på musik när de tränar. problemet med snygga tjejer har ju inte jag då min lokal är mögelskadad och har vattenläkage i taket hehe. säg rakt ut till din kompis att du är där för att träna och inte snacka skit! det skulle jag göra direkt. idioter som står och snackar med varandra under seten har inget på ett gym att göra. lär dig fokusera genom att utsätta dig för något riktigt frustrerande tex sätt på din största hat låt eller en porrfilm eller liknande i ditt hem och försök koncentrera dig på träningen. små psykningar kommer att framstå som luft efter detta. det är bara du som vet vad som är mest störande för dig så du får nog komma på en egen metod
lycka till :mad:
KingenTobbe
2002-05-06, 09:11
Klart där ska va musik i lokalen !! Hmm.. ok de beror ju på va de e för musik men jag personligen tycker att man kommer igång o kör betydligt bättre om där e rätt typ av musik. Godsmack, Reveille, Ill Nino, Disturbed, SpineShank, Mudvayne m.m. Men det är klart att när ingen har cd's med sig o radion spelar Westlife så blir de inget tryck precis. Annars tycker jag att de blir lamt när de e alldeles tyst. :D
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.