2022-12-08, 23:11
|
|
|
d-bag
Reg.datum: Jun 2016
|
Citat:
Ursprungligen postat av BelowAverage
Varför är det så vanligt att äldre nyhetskanaler inte tillåter kommenterarer? Såg någon nyhet från tv4 på youtube nyss och kommentarsfunktionen var avstängd. Vad rättfärdigar de det med, nättroll, hat?

|
Är nog för att äldre nyhetskanaler längtar tillbaks till en tid där man fick arga skrivna insändare via post som man själv valde om man ville publicera eller ej, ej det här med att kunna bli negativt kommenterad, förlöjligad eller ifrågasatt av kreti och pleti när som helst. Där man bestämmer helt själv vilken information läsaren skall få ta del av i den kanalen och kan överväga detta efter eget schema.
Men samtidigt måste de följa med i utvecklingen och nå konsumenter, så då blir det en kompromiss.
|
2022-12-09, 09:55
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Dec 2019
|
Citat:
Ursprungligen postat av BelowAverage
Varför är det så vanligt att äldre nyhetskanaler inte tillåter kommenterarer? Såg någon nyhet från tv4 på youtube nyss och kommentarsfunktionen var avstängd. Vad rättfärdigar de det med, nättroll, hat?
Hårda bud. Tur att ström är billigt 
|
Dom har väl något sorts ansvar för vad som skrivs där och istället för att anställa folk för att moderera skiten så stänger dom bara av det.
Jag personligen förstår verkligen inte hela "kommenterings kulturen" varför måste man kommentera något om något? Varför måste alla ha en åsikt om något hela tiden? Twitter är ju fullt av folks skitåsikter.
Senast redigerad av skyffelmördarn den 2022-12-09 klockan 09:57.
|
|
|
2022-12-09, 09:59
|
|
|
Registered User
Reg.datum: May 2015
|
Vad betalar man för när det gäller förstaklass hos SJ egentligen? Sätena är lika små och trånga som i andraklass, om man vill gå på muggen får man ändå gå ner till andraklass, jag hittade inte ens eluttag för att ladda laptopen senast jag åkte. Den enda skillnaden är att barnfamiljer inte sitter där eftersom det är dyrare.
|
|
2022-12-09, 10:07
|
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Brofessorn
Vad betalar man för när det gäller förstaklass hos SJ egentligen? Sätena är lika små och trånga som i andraklass, om man vill gå på muggen får man ändå gå ner till andraklass, jag hittade inte ens eluttag för att ladda laptopen senast jag åkte. Den enda skillnaden är att barnfamiljer inte sitter där eftersom det är dyrare.
|
En bekant från Stockholm berättade att han aldrig handlar på LIDL och liknande butiker för att "slippa klientelet" som är där och inte för att det skulle vara något fel med maten.
Antar att det är precis samma sak med att betala förstaklass. Eller att bo i ett dyrt villaområde, du slipper fattighjonen. Du betalar för vilka du vill att dina grannar ska vara
|
|
|
2022-12-09, 10:13
|
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn
En bekant från Stockholm berättade att han aldrig handlar på LIDL och liknande butiker för att "slippa klientelet" som är där och inte för att det skulle vara något fel med maten.
Antar att det är precis samma sak med att betala förstaklass. Eller att bo i ett dyrt villaområde, du slipper fattighjonen. Du betalar för vilka du vill att dina grannar ska vara
|
Det här är anledningen till att jag åker förstaklass. Men jag tycker det är svinigt av SJ att ta extra betalt för något vars enda fördel är typen av folk som betalar för det. Vafan, ge oss en liten nackkudde eller något åtminstone.
Edit: Sedan slipper man ju inte klientelet helt heller för den delen. En hel del kebabsvarvande plankare som smyger upp där i hopp om att gå omärkta.
Senast redigerad av Brofessorn den 2022-12-09 klockan 10:15.
|
|
|
2022-12-09, 10:45
|
|
|
Registered User
|
Citat:
Sedan slipper man ju inte klientelet helt heller för den delen. En hel del kebabsvarvande plankare som smyger upp där i hopp om att gå omärkta.
|
Kan tänka mig det, har själv aldrig åkt förstaklass då jag är en man av folket.
|
|
|
2022-12-09, 14:11
|
|
|
Klädsamt knubbig
Reg.datum: Dec 2004
|
Citat:
Det här är anledningen till att jag åker förstaklass. Men jag tycker det är svinigt av SJ att ta extra betalt för något vars enda fördel är typen av folk som betalar för det. Vafan, ge oss en liten nackkudde eller något åtminstone.
Edit: Sedan slipper man ju inte klientelet helt heller för den delen. En hel del kebabsvarvande plankare som smyger upp där i hopp om att gå omärkta.
|
Generellt brukar det vara bättre säten, gratis kaffe och frukt, bra uttag och skarpare Wifi.
Nu har det varit en del problem med tågen så det kan vara att du hamnade i en första klass-vagn som egentligen är en vanlig vagn, så att säga.
|
|
2022-12-09, 15:45
|
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Scratch89
Generellt brukar det vara bättre säten, gratis kaffe och frukt, bra uttag och skarpare Wifi.
Nu har det varit en del problem med tågen så det kan vara att du hamnade i en första klass-vagn som egentligen är en vanlig vagn, så att säga.
|
Vad i hela friden, då måste jag åka Sveriges sämsta tåglinjer. Aldrig varit med om det.
|
|
2022-12-09, 17:04
|
|
|
Världens Största Kyk®
Reg.datum: Jan 2004
|
Citat:
Vad i hela friden, då måste jag åka Sveriges sämsta tåglinjer. Aldrig varit med om det.
|
Men varför åker du tåg?
|
|
|
2022-12-09, 17:25
|
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av MasterChief
Men varför åker du tåg?
|
Några dagar i månaden behöver jag resa 8 timmar per dag, oavsett färdmedel. Om jag tar tåg kan jag arbeta under den tiden.
|
|
2022-12-09, 17:58
|
|
|
Världens Största Kyk®
Reg.datum: Jan 2004
|
Citat:
Några dagar i månaden behöver jag resa 8 timmar per dag, oavsett färdmedel. Om jag tar tåg kan jag arbeta under den tiden.
|
Ok, segt att inte ha privatchaufför.
|
|
|
2022-12-09, 18:18
|
|
|
Jag har frågat två år i rad, jag ger upp.
Reg.datum: Oct 2018
|
Vem spelar den maskerade mannen i julkalendern?
|
|
|
|
2022-12-11, 14:32
|
|
|
Registered User
|
Tänker ni ibland på hur konstigt det är att vi människor bajsar? Alltså att det är som att vi öppnar en lucka och typ tömmer ut avfall?
Får mig lite att undra över, varför får vi bajs och vad är restavfallet?
|
|
|
2022-12-11, 16:15
|
|
|
fr3ed0mf1gh73r
Reg.datum: May 2011
|
får ont i magen annars
|
|
|
2022-12-11, 16:36
|
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av dmoller
får ont i magen annars
|
Ja jo fast alltså, varför blir det "restprodukter" ifrån vad vi äter? Varför kan vi inte ta upp allt?
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:59.
|

|