Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2014-06-24, 14:31   #20086
Rabiat
Registered User

Reg.datum: Aug 2012
Citat:
Ursprungligen postat av WHITEFOLKS Visa inlägg
I sverige måste man inte tigga. Det är ett val på någon nivå. Sen kan givetvis beroende och psykiska sjukdomar komma mellan.
Ja, det finns nog väldigt få tiggare som inte har några psykiska problem. Om inte annat får de problem av att leva som tiggare.
Rabiat är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-06-24, 14:33   #20087
justblaze
Banned User

Reg.datum: Jun 2014
Citat:
Ursprungligen postat av XXXL Visa inlägg
Ingen seriöst byggare drar igång en kap eller så vid exakt 7, man gör oftast något annat innan som inte låter tills kanske 8 eller 9.
Ja precis, och det är stor skillnad på ett seriöst jobb som måste göras eller tiggeri. Jag jag har svårt att tro, att om man är öppen för hjälp/förslag att man faktiskt måste tigga?

Jag tycker att det är förjävligt att tiggare ska störa hederligt folk tidigt på morgnen när man vill sova. Hur kan ni inte hålla med mig om det?

Skulle ni vilja bli väckt varje dag på eran semester av att någon spelade musik? Det är knappast att visa respekt för sina medmänniskor. Ska se över vad man kan göra, han håller ju på hela dagarna
justblaze är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-06-24, 14:34   #20088
WHITEFOLKS
Registered User

WHITEFOLKSs avatar

Reg.datum: Sep 2003
Citat:
Ursprungligen postat av Rabiat Visa inlägg
Ja, det finns nog väldigt få tiggare som inte har några psykiska problem. Om inte annat får de problem av att leva som tiggare.
Bland de svenska ja men man tar sig inte från spanien till sverige bara sådär annars.
WHITEFOLKS är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-06-24, 14:39   #20089
Rabiat
Registered User

Citat:
Ursprungligen postat av justblaze Visa inlägg
Skulle ni vilja bli väckt varje dag på eran semester av att någon spelade musik? Det är knappast att visa respekt för sina medmänniskor. Ska se över vad man kan göra, han håller ju på hela dagarna
Nej, visst skulle jag inte vilja det, men frågan är ju vem som har mest resurser över? Jag tror mig befinna mig i ett ordentligt överläge gentemot de flesta tiggare, och de får gärna skrapa ihop sina kronor på bekostnad av min förmiddagslur.

Citat:
Bland de svenska ja men man tar sig inte från spanien till sverige bara sådär annars.
Nej, och visst finns det organiserat tiggeri, och ganska mycket. Det man får ha i åtanke är att de som faktiskt sitter på gatan lever i ren jävla misär, och de får inte behålla särskilt många ören själva. Man vinner inget på att straffa dem när det är "tiggar-pimpsen" som tjänar på det.
Gammal 2014-06-24, 14:45   #20090
WHITEFOLKS
Registered User

WHITEFOLKSs avatar

Reg.datum: Sep 2003
Citat:
Nej, visst skulle jag inte vilja det, men frågan är ju vem som har mest resurser över? Jag tror mig befinna mig i ett ordentligt överläge gentemot de flesta tiggare, och de får gärna skrapa ihop sina kronor på bekostnad av min förmiddagslur.

Nej, och visst finns det organiserat tiggeri, och ganska mycket. Det man får ha i åtanke är att de som faktiskt sitter på gatan lever i ren jävla misär, och de får inte behålla särskilt många ören själva. Man vinner inget på att straffa dem när det är "tiggar-pimpsen" som tjänar på det.
De vinner inget på att du ger de heller. De enda som tjänar på det är de i toppen av tiggandet.
WHITEFOLKS är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-06-24, 14:53   #20091
justblaze
Banned User

Citat:
De vinner inget på att du ger de heller. De enda som tjänar på det är de i toppen av tiggandet.
Exakt.
Gammal 2014-06-24, 14:55   #20092
justblaze
Banned User

Citat:

Förmiddag klockan 8 på morgonen?
Gammal 2014-06-24, 19:46   #20093
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning

Diomedea exulanss avatar

Reg.datum: Dec 2012
Finns det någon superhjälte som är superstark men inte superstryktålig? Jag kommer inte på någon.
Min bantning just nu!
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-06-24, 19:51   #20094
Olegh
mjau

Oleghs avatar

Reg.datum: Feb 2009
Citat:
Du tror inte tiggande är provisionsbaserat? Är alla organiserade med en farlig superskurk som ledare?
Olegh är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-06-24, 19:54   #20095
Huungg
Registered User

Huunggs avatar

Reg.datum: Jan 2014
Är det OK att ha med sig en påse chips på bio? Tänker på att chips luktar en del och påsen prasslar.
Huungg är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-06-24, 19:57   #20096
Rabiat
Registered User

Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Finns det någon superhjälte som är superstark men inte superstryktålig? Jag kommer inte på någon.
Wonder Woman är väl det närmsta man kommer, eftersom man kan kniva ihjäl henne.
Gammal 2014-06-24, 19:58   #20097
Rabiat
Registered User

Citat:
Ursprungligen postat av Huungg Visa inlägg
Är det OK att ha med sig en påse chips på bio? Tänker på att chips luktar en del och påsen prasslar.
Ja det är ok. Solar man vid poolkanten blir man blöt när folk gör bomben, ser man film på bio prasslar det från påsar.
Gammal 2014-06-24, 19:58   #20098
Glen
Registered User

Glens avatar

Reg.datum: Jun 2004
Citat:
Jag säger nej på den frågan, tror att Magdalena Ribbing eller vad hon nu heter skulle hålla med mig.
Glen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-06-24, 19:59   #20099
Fuark
Star Wars

Fuarks avatar

Reg.datum: Sep 2012
Citat:
Lösningen

Fuark är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-06-24, 20:35   #20100
Huungg
Registered User

Huunggs avatar

Reg.datum: Jan 2014
Nu måste jag köpa chips och prova
Huungg är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:14.