2006-06-18, 17:10
|
|
Registered User
Reg.datum: Dec 2004
|
Motivation vid konditionsträning
Hej, jag skulle vilja ha lite tips på vad man ska tänka på när man är ute och springer. Det sägs att man orkar mycket mer än vad man egentligen tror, det gäller bara att pressa sig själv ordentligt.
Så, vad ska man tänka på för att kunna fortsätta springa när man känner att man bara vill stanna och lägga sig ner på marken under löpträning?
|
|
|
2006-06-18, 17:16
|
|
Registered User
Reg.datum: Jan 2005
|
Jag får min motivation genom musiken jag lyssnar på.. riktigt hård musik!!  Sen brukar jag filosofera en Hel del också.. det funkar för mig i alla f  all.
|
|
|
2006-06-18, 17:31
|
|
Registered User
Reg.datum: Nov 2004
|
Detta går i perioder för mig hur lätt jag har för motivationen. Jag brukar försöka tänka hur bra jag kommer må av detta efteråt och hur bra min kropp kommer må. Även att den kommer bli snyggare och uthålligare.
Sen försöker jag tänka på nåt ämne som jag gillar och är intresserad av och försöker grubbla på lite saker där och försöka glömma bort tiden.
Men man har ju perioder, ibland är det lättare än andra gånger.
|
|
|
2006-06-18, 17:44
|
|
Registered User
Reg.datum: Jun 2006
|
Jag brukar alltid ha med mig min mp3 när jag löper. De mesta funkar ju att springa till, själv föredrar jag rock.
När du känner att du verkligen inte orkar mer kan du ju försöka hålla ut till nästa refräng eller kanske till å me en hel låt till? Håll ut bara!
Jag vet hur great jag mår efter varje löppass/gymbesök. Det är min motivation.
|
|
|
2006-06-18, 17:54
|
|
*Mysplutten*
Reg.datum: Dec 2002
|
Det bättre resultaten jag kommer göra längre fram motiverar gott o väl att verkligen plåga sig 10-15 min till.
Anna säger:
o de är fina
Anna säger:
har fin benstomme
209 Westman says:
min po0lare han den trackasserade typen
209 Westman says:
blev attackerad av en bäver
209 Westman says:
när han sket i skogen
Anna says:
kvinnor kan inget de är en myt
|
|
|
2006-06-18, 18:31
|
|
nöff nöff, tut tut!
|
Sålänge det inte är skitjobbigt och gör jätteont så tycker jag det funkar utmärkt att tänka "200 meter till" osv tills man är framme.
|
|
|
2006-06-18, 18:39
|
|
Forskare
Reg.datum: Jun 2003
|
Jag tycker den bästa motivationen är att sätta upp mål och jobba mot dem. Tex en viss tid på en viss distans eller ett visst antal intervaller. Sen gäller det bara att slå sig själv med lite grann varje gång. Det ger grym motivation för mig iaf.
Ibörjan av cardio periodertyckter jag att passen "känns" längre/jobbigare men när man malt ett par månader kommer jag in i ett nästan meditativt tillstånd och det känns som om tiden går fortare. Det kanske bara beror på att formen är bättre och man får mindre ont
|
|
|
2006-06-18, 21:58
|
|
Registered User
Reg.datum: Mar 2003
|
Så här på sommaren är det väl inga större problem att hitta motivation och lust att springa ute? Jag var precis ute och löpte 45 min och njöt av sommarkvällen, den ljumma luften, solen som var på väg ner, glittret i vattnet, doften av syrener och alla vackra blommor. Det räcker gott för mig.  annars är, som tidigare nämnts, en i-pod eller dylikt bra...
sommar i Sverige slår det mesta...
|
|
|
2006-06-18, 22:41
|
|
Registered User
Reg.datum: May 2006
|
I dagsläget behöver jag aldrig motivation för att sticka ut och springa, det är ju det bästa som finns  Bara att sticka ut och löpa i några timmar för min del, benen pendlar på, tankarna flyger runt i skallen - det är ju det perfekta klimatet för att endast tänka på sig själv
Jag brukar tänka på mina drömmar, olika scenarion, framtiden m.m.. när det väl är tungt är det bara att bita ihop och tänka "Jag är bäst" och köra på..mitt ego förbättras varje gång jag är ute och springer  , spec när jag springer förbi en massa människor..
|
2006-06-19, 12:45
|
|
Forskare
Reg.datum: Jun 2003
|
Men det är ju viss skillnad på att "soft springa" och att pressa sig tills man känner blodsmak i munnen, det senare kräver en hel del motivation.
|
|
|
2006-06-19, 12:48
|
|
Registered User
Reg.datum: Aug 2003
|
Jag brukar försöka se mig själv utifrån och försöka tänka det som att "jävlar vad den killen är uthållig/grym/stark osv"... Alltså försöka imponera på mig själv. Låter kanske löjligt med det funkar fruktansvärt bra. Blir ju precis tvärtom om man slöar efter då tänker man ju "shit vad kass han är" och så blir det också en motivationsfaktor.
Låter rätt schizofrent jag vet, men oroa er inte, vi mår bra annars
|
|
|
2006-06-19, 12:51
|
|
Världens Största Kyk®
Reg.datum: Jan 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av jim
Jag brukar försöka se mig själv utifrån och försöka tänka det som att "jävlar vad den killen är uthållig/grym/stark osv"... Alltså försöka imponera på mig själv. Låter kanske löjligt med det funkar fruktansvärt bra. Blir ju precis tvärtom om man slöar efter då tänker man ju "shit vad kass han är" och så blir det också en motivationsfaktor.
Låter rätt schizofrent jag vet, men oroa er inte, vi mår bra annars 
|
Skönt att ni mår bra. Känner igen tekniken lite. Jag brukar mitt alter ego vara en Tour de France ryttare som slåss mot imaginära motståndare och liknande. Jag vinner jämt.
|
|
|
2006-06-19, 12:54
|
|
Registered User
Reg.datum: Aug 2003
|
Citat:
Ursprungligen postat av MasterChief
Skönt att ni mår bra. Känner igen tekniken lite. Jag brukar mitt alter ego vara en Tour de France ryttare som slåss mot imaginära motståndare och liknande. Jag vinner jämt.
|
vem av er? nu blir vi förvirrade
|
|
|
2006-06-19, 13:36
|
|
Registered User
|
Motivationen för att dra ut och springa är det inget problem med, grejen är att när jag väl är ute och springer och känner att jag bara vill lägga mig ner och spy, då skulle det vara bra med något att tänka på så man orkar längre.
Tack för alla tips än så länge, ska ta del av några vid nästa pass
|
|
|
2006-06-19, 14:29
|
|
Världens Största Kyk®
Reg.datum: Jan 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av tont
Motivationen för att dra ut och springa är det inget problem med, grejen är att när jag väl är ute och springer och känner att jag bara vill lägga mig ner och spy, då skulle det vara bra med något att tänka på så man orkar längre.
Tack för alla tips än så länge, ska ta del av några vid nästa pass 
|
Alltså...Om du känner att du behöver spy så tar du i mer än nödvändigt om det bara är träning.
Citat:
Ursprungligen postat av jim
vem av er? nu blir vi förvirrade
|
Vi är också förvirrade. Helt klart.
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:00.
|

|