Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2006-10-17, 06:49   #1
tano
Registered User

tanos avatar

Reg.datum: Oct 2005
Alla har något lik i garderoben

Alltså det är bara inse, alla har något lik i garderoben.
Hur många här har aldrig gjort något fel? de som svarar ja kan gå och dra ett skynke över sig, för de ljuger.

Alltså detta måste ta slut, dessa sjuka smuttsförsök och kontroll av varje människas livstid. Det verkar som om sosarna varit grymma förlorare. Särskilt då man vet flera uppgifter tagits fram av sossar.

Det roliga är att sossarnas ministrar och rikskdagskandidater alla säkerligen har sina lik i garderoben. Måste hänvisa till bibelns tankegång - rannsaka dig själv innan du dömmer andra.

Ska det fortsätta såhär får de börja ta in bebisar som ministrar.

http://www.aftonbladet.se/vss/nyhete...909541,00.html
tano är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-10-17, 07:03   #2
Noodles
Registered User

Noodless avatar

Reg.datum: Mar 2005
Ja, allt är en stor konspiration av sossarna och vänstermedia. Det märker man liksom på att media aldrig hittade någon skit om sossarna när de satt vid makten.
Gammal 2006-10-17, 07:07   #3
tano
Registered User

tanos avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Noodles
Ja, allt är en stor konspiration av sossarna och vänstermedia. Det märker man liksom på att media aldrig hittade någon skit om sossarna när de satt vid makten.
Oj kom du på den själv? låg nivå.
Gammal 2006-10-17, 07:20   #4
Noodles
Registered User

Noodless avatar

Citat:
Oj kom du på den själv?
Nä, jag använder en spökskrivare här på Kolo.
Gammal 2006-10-17, 07:53   #5
Scratch89
Klädsamt knubbig

Scratch89s avatar

Reg.datum: Dec 2004
Du har en poäng, men såhär har det alltid varit. "Svarta" barnflickor pch obetalda tvavgifter har satt fart på debatten, och med all rätt tacklas de f.d. ministrarna. Men om ett par månader är detta lika glömt som förre justitieministerns Thomas Bodströms svarta städhjälp eller haschrökning. Det brottet kan ge tre års fängelse numera.
Gunnar Myrdal konstaterade redan 1978 att svenskarna har blivit "ett folk av fifflare". Är politikerna som de flesta andra?

Det kommer säkert att finnas anledning att kritisera Reinfeldt och hans fögderi för än det ena och än det andra under de år som nu följer. Men dess ärliga ambition att angripa landets största samhällsproblem kan inte betvivlas. Och det är dess största moraliska och politiska styrka.
Gammal 2006-10-17, 08:07   #6
Noodles
Registered User

Noodless avatar

För min del anser jag det alltid värre när någon agerar tvärtemot den politik de säger sig stå för. Därför är det värre när några som själva vill sätta dit fuskare och snyltare själva bryter mot reglerna. På samma sätt är det hyckleri när någon som tror på högt skattetryck själv fuskar med skatten (Gudrun Schyman). Eller när Miljöpartiets Peter Eriksson själv kör en SUV.

Den nya regeringen har själva valt att ta uppdraget med allt vad det innebär. En idrottare som själv väljer att vara med på spelets regler har ingen rätt att klaga på t ex hårda dopningstester. Att döma av reaktionerna från Stegö-Chilò och Borelius verkar de inte förstå vilket utsatt jobb de valde. Det är klart lättare att kritisera och gå till attack än att vara den som ska försvara sig och hårdgranskas för minsta snedsteg. De borgerliga partierna var aldrig sena att kritisera sossarna när de drabbades av skandaler. Nu verkar en del de ha missat att de inte längre är opposition utan de som själva ska granskas och försvara sig.
Gammal 2006-10-17, 08:15   #7
tano
Registered User

tanos avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Scratch89
Du har en poäng, men såhär har det alltid varit. "Svarta" barnflickor pch obetalda tvavgifter har satt fart på debatten, och med all rätt tacklas de f.d. ministrarna. Men om ett par månader är detta lika glömt som förre justitieministerns Thomas Bodströms svarta städhjälp eller haschrökning. Det brottet kan ge tre års fängelse numera.
Gunnar Myrdal konstaterade redan 1978 att svenskarna har blivit "ett folk av fifflare". Är politikerna som de flesta andra?

Det kommer säkert att finnas anledning att kritisera Reinfeldt och hans fögderi för än det ena och än det andra under de år som nu följer. Men dess ärliga ambition att angripa landets största samhällsproblem kan inte betvivlas. Och det är dess största moraliska och politiska styrka.
Jo det har varit så länge, det var därför du inte såg mig skrika förra veckan eller hur

Men det är nu det gått till överdrift när de ska hitta minsta sak hos varje minister, och dessutom verkar media få det så att hela opponionen tycker de ska avgå. Kan inte minnas det blev likadant för alla sosseministrar, men jag kanske kommer ihåg fel? kanske var det lika många som avgick då det uppdagades om deras snedsteg.

men jag tvivlar, Bodström avgick ju inte...
Gammal 2006-10-17, 08:16   #8
Nitrometan
Mjäll & SL

Nitrometans avatar

Reg.datum: Mar 2003
Citat:
Ursprungligen postat av Noodles
För min del anser jag det alltid värre när någon agerar tvärtemot den politik de säger sig stå för. Därför är det värre när några som själva vill sätta dit fuskare och snyltare själva bryter mot reglerna. På samma sätt är det hyckleri när någon som tror på högt skattetryck själv fuskar med skatten (Gudrun Schyman). Eller när Miljöpartiets Peter Eriksson själv kör en SUV.
Japp. Är det då mot regeringspartiernas ideologi att ha svart arbetskraft eller att skolka från TV-licensen?

Jag tycker bara att det verkar som de handlade i linje med den ideologi deras partier stod för på den tiden. De flesta saker som har dragits upp utspelade sig ju på 90-talet - innan de kom med sin nya giv.

För klén för Frälsningsarmén.

TK Trossö
Nitrometan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-10-17, 08:25   #9
Scratch89
Klädsamt knubbig

Scratch89s avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Nitrometan
Japp. Är det då mot regeringspartiernas ideologi att ha svart arbetskraft eller att skolka från TV-licensen?

Jag tycker bara att det verkar som de handlade i linje med den ideologi deras partier stod för på den tiden. De flesta saker som har dragits upp utspelade sig ju på 90-talet - innan de kom med sin nya giv.
Bra poäng. Nyliberaler är ju emot Tv-licens och ser inget fel med hushållsnära tjänster.
Gammal 2006-10-17, 08:27   #10
Scratch89
Klädsamt knubbig

Scratch89s avatar

Citat:
Ursprungligen postat av tano
Jo det har varit så länge, det var därför du inte såg mig skrika förra veckan eller hur

Men det är nu det gått till överdrift när de ska hitta minsta sak hos varje minister, och dessutom verkar media få det så att hela opponionen tycker de ska avgå. Kan inte minnas det blev likadant för alla sosseministrar, men jag kanske kommer ihåg fel? kanske var det lika många som avgick då det uppdagades om deras snedsteg.

men jag tvivlar, Bodström avgick ju inte...
Skillnaden mellan sossar och moderater verkar vara att moderaterna avgår i fin manér medan sossarna skyller ifrån sig och sitter kvar. Se bara Bodström, Mona Sahlin, Danielsson osv. T.om Persson blev ju hårt kritiserad för saker som var värre än de här sakerna, men satt ändå kvar. Glöm inte lägenhetsaffärerna heller...
Jag förstår mig inte på folk som tycker det här är så hemskt och skriker halsen av sig, när de vet hur illa S har skött sig innan.
Gammal 2006-10-17, 08:30   #11
tano
Registered User

tanos avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Scratch89
Skillnaden mellan sossar och moderater verkar vara att moderaterna avgår i fin manér medan sossarna skyller ifrån sig och sitter kvar. Se bara Bodström, Mona Sahlin, Danielsson osv. T.om Persson blev ju hårt kritiserad för saker som var värre än de här sakerna, men satt ändå kvar. Glöm inte lägenhetsaffärerna heller...
Jag förstår mig inte på folk som tycker det här är så hemskt och skriker halsen av sig, när de vet hur illa S har skött sig innan.
Minnet är bra, men kort!

Världens bästa klichee.
Gammal 2006-10-17, 08:36   #12
Scratch89
Klädsamt knubbig

Scratch89s avatar

Citat:
Ursprungligen postat av tano
Minnet är bra, men kort!

Världens bästa klichee.
Ungefär så, ja.
Jag hänvisar till mitt välkomponerade första inlägg i den här tråden.
Gammal 2006-10-17, 09:56   #13
Lizard
Registered User

Lizards avatar

Reg.datum: Oct 2004
Alla har skit i garderoben, det är inget upprörande över det. Kruxet blir när man ska tolka skiten beroende av vad personen har för ansvar. Jag har en barndomskamrat till mig som levde i samma gäng som jag. Han fortsatte med gänget efter det jag hoppade av och det gav honom en tre-årig fängelsedom för grovt narkotikabrott. Efter det tog han tag i livet och gick ut med höga betyg från universitetet och sitter idag som säkerhetschef på ett av världens största bolag. Vad han sa under anställningsintervjun? Sanningen. Och vilka kunskaper och slutsatser han dragit av den. Jobbet blev hans.

När Alliansen blir vald så är jobben i fokus. Reinfeldt inser att svenskar vill inte slänga ut den svenksa modellen vilket tidigare moderatledare försökt gå till val på. Därför ändrar han radikalt strategi och säger sig vara för det mesta som är institutionaliserat i samhället förutom de saker han kan koppla till arbete och arbetslöshet. När ministrar dyker upp som har den typen av skelett i garderoben som kommit att fälla dem har de privat och under lång tid faktiskt handlat på ett sådant vis att de visar att de inte vill ha eller medverka i många av de institutioner och lagar som Reinfeldt varit noga med att påpeka att han respekterar och vill behålla. Det som uppstår är en "vill lilla flickan hoppa in i farbrors bil och klappa en kattunge?"-situation för väljarna och det är det som pressen jagar. Har Alliansen en dold agenda? Tycker Alliansen som de har sagt i valet när de är valda? Har vi blivit förda bakom ljuset?

De som avgått tycker nog att de har handlat rätt. "Ja, jag har inte betalt TV-avgift för att jag inte vill bidra till statstelevisionen". Deras problem är att de inte kan säga det eftersom det skulle innebära att de skulle arbeta på tvärs emot Alliansens valmanifest. I stället tvingas de in i en soppa av halvsanningar och lögner för att inte få Alliansen ifrågasatt.

Lizard
Gammal 2006-10-17, 10:15   #14
tano
Registered User

tanos avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Lizard
Alla har skit i garderoben, det är inget upprörande över det. Kruxet blir när man ska tolka skiten beroende av vad personen har för ansvar. Jag har en barndomskamrat till mig som levde i samma gäng som jag. Han fortsatte med gänget efter det jag hoppade av och det gav honom en tre-årig fängelsedom för grovt narkotikabrott. Efter det tog han tag i livet och gick ut med höga betyg från universitetet och sitter idag som säkerhetschef på ett av världens största bolag. Vad han sa under anställningsintervjun? Sanningen. Och vilka kunskaper och slutsatser han dragit av den. Jobbet blev hans.

När Alliansen blir vald så är jobben i fokus. Reinfeldt inser att svenskar vill inte slänga ut den svenksa modellen vilket tidigare moderatledare försökt gå till val på. Därför ändrar han radikalt strategi och säger sig vara för det mesta som är institutionaliserat i samhället förutom de saker han kan koppla till arbete och arbetslöshet. När ministrar dyker upp som har den typen av skelett i garderoben som kommit att fälla dem har de privat och under lång tid faktiskt handlat på ett sådant vis att de visar att de inte vill ha eller medverka i många av de institutioner och lagar som Reinfeldt varit noga med att påpeka att han respekterar och vill behålla. Det som uppstår är en "vill lilla flickan hoppa in i farbrors bil och klappa en kattunge?"-situation för väljarna och det är det som pressen jagar. Har Alliansen en dold agenda? Tycker Alliansen som de har sagt i valet när de är valda? Har vi blivit förda bakom ljuset?

De som avgått tycker nog att de har handlat rätt. "Ja, jag har inte betalt TV-avgift för att jag inte vill bidra till statstelevisionen". Deras problem är att de inte kan säga det eftersom det skulle innebära att de skulle arbeta på tvärs emot Alliansens valmanifest. I stället tvingas de in i en soppa av halvsanningar och lögner för att inte få Alliansen ifrågasatt.

Lizard
Bra inlägg Lizard.

Men det gör ändå inte att jag tycker att de återstående ministrarna ska avgå. Jag tror ärligt att de gärna förändrar sin attityd för den möjlighet de har nu. För kompetenta är de säkert.

Att man ska behöva leta på detta sätt som journalister är tråkigt. Låt dem visa politiken istället, om det är det man oroar sig över. Disskutera för allt i världen budgeten, men låt bajs-snacket stanna hemma.

Förövrigt är nog alliansen redan väldigt ifrågasatt. Rätt sak hade helt klart varit att strunta i halvsanningarna, och istället sagt att de ändrat uppfattning nu.
Gammal 2006-10-17, 10:56   #15
Dumleman
ett tuff text

Dumlemans avatar

Reg.datum: Feb 2005
Tyder det på att man är kompetent när man anställer svart städhjälp och sedan tar på sig jobbet som finansminister? Hur skulle Sveriges finanser se ut om alla anställde svartarbetskraft? Tyder ett sådant agerande på att man förstår hur finanser fungerar? Ut med packet säger jag. Går det fan att hitta en moderat som inte har haft svart arbetskraft? Jag tycker synd om Reinfeldt som tvingas ha sånna stolpskott i sitt parti.

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:39.