2006-09-17, 15:45
|
|
|
Klädsamt knubbig
Reg.datum: Dec 2004
|
Bodström stalkas på nätet
http://www.idg.se/2.1085/1.76969
Vad tycker ni? Jag är delad. Dels är det hemskt att folk förföljer en annan människa, men dels hoppas jag att Bodström får upp ögonen att folk inte vill bli buggade och registrerade.
|
|
2006-09-17, 15:59
|
|
|
tuff shit
Reg.datum: May 2005
|
Haha!
|
2006-09-17, 16:03
|
|
|
TränaSäljaLiggaSpela
Reg.datum: Jan 2004
|
+1 på "Haha!"
Som man bäddar får man ligga, i detta fallet med ansiktet långt upp i anus på tjuriga skivbolagsägare.
|
|
|
2006-09-17, 16:16
|
|
|
Klädsamt knubbig
|
Citat:
|
Ursprungligen postat av Fatalist
Som man bäddar får man ligga, i detta fallet med ansiktet långt upp i anus på tjuriga skivbolagsägare.
|
Va?
|
|
2006-09-17, 16:20
|
|
|
king of fools
Reg.datum: Aug 2003
|
Citat:
|
Ursprungligen postat av Scratch89
Va?
|
så jävla rätt!
|
|
|
2006-09-17, 16:51
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Aug 2002
|
Citat:
|
http://www.idg.se/2.1085/1.76969
Vad tycker ni? Jag är delad. Dels är det hemskt att folk förföljer en annan människa, men dels hoppas jag att Bodström får upp ögonen att folk inte vill bli buggade och registrerade.
|
Jag tycker det är ytterst osmakligt.
|
|
|
2006-09-17, 16:51
|
|
|
-
Reg.datum: Nov 2002
|
Ganska löjligt och barnsligt.
When you wish upon a falling star, your dreams can come true. Unless it's really a meteorite hurtling to the Earth which will destroy all life. Then you're pretty much hosed no matter what you wish for. Unless it's death by meteor.
|
|
|
2006-09-17, 16:55
|
|
|
Spamming user
Reg.datum: Nov 2003
|
Han är ju själv för det, så varför inte.
|
|
|
2006-09-17, 16:58
|
|
|
-
|
Citat:
|
Ursprungligen postat av Tricklev
Han är ju själv för det, så varför inte.
|
Är Bodström misstänkt för något brott? Är personerna som stalkar honom polis?
When you wish upon a falling star, your dreams can come true. Unless it's really a meteorite hurtling to the Earth which will destroy all life. Then you're pretty much hosed no matter what you wish for. Unless it's death by meteor.
|
|
|
2006-09-17, 17:06
|
|
|
Klädsamt knubbig
|
Citat:
|
Ursprungligen postat av Hades
|
Är det inte en principsak? Bodström var väl för kameror på offentliga platser osv? Jag är inte alltför insatt här, så jag kanske inte ska säga mer.
|
|
2006-09-17, 17:35
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Sep 2003
|
Haha! Ytterst tillfredställande.
|
|
|
|
2006-09-17, 17:37
|
|
|
Banned User
Reg.datum: Jul 2003
|
Citat:
|
Ursprungligen postat av Hades
|
Bodström vill väl iofs övervaka i förebyggande syfte? Svårt att låta bli att övervaka typ dig. Om någon är misstänkt får de väl redan övervaka om de får domstolsbeslut på det eller något antar jag?
|
|
|
2006-09-17, 17:41
|
|
|
-
|
Citat:
|
Är det inte en principsak? Bodström var väl för kameror på offentliga platser osv? Jag är inte alltför insatt här, så jag kanske inte ska säga mer.
|
Citat:
|
Ursprungligen postat av aliquis
Bodström vill väl iofs övervaka i förebyggande syfte? Svårt att låta bli att övervaka typ dig. Om någon är misstänkt får de väl redan övervaka om de får domstolsbeslut på det eller något antar jag?
|
Jag har svårt att tro att Bodström vill förfölja enskilda individer som inte är brottsmisstänkta.
|
|
|
2006-09-17, 17:43
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Jun 2006
|
Jag tycker det är bra att övervaka i förebyggande syfte. Dock inte avlyssning och liknande hemma hos folk.
När man typ sitter i venten och snackar lite, ni vet, typ dödar lite imbued water elementals i caverns of lfarhrar och typ en glowing battleaxe of mondraginin +3 droppar, och den är sharpened! Man bara typ skriker ut i venten och jolten sprutar.
|
|
|
|
2006-09-17, 17:45
|
|
|
-
|
Sedan måste jag fråga Scratch, som är moderat, vad han tycker om följande:
Citat:
|
Ursprungligen postat av svt.se
Moderaterna tycker:
Polisen måste tillföras fler verktyg för att förbättra brottsbekämpningen. Vi moderater menar att hemlig avlyssning (så kallad buggning) bör tillåtas. I dag har polisen möjlighet att telefon- och kameraövervaka misstänkta personer efter domstolsbeslut. Vi menar att man även skall kunna tillåta avlyssning i hemmet, i lokaler eller utomhus för att komma åt grov brottslighet. Buggning bör omgärdas av samma höga krav på rättssäkerhet som vid hemlig teleavlyssning för att säkerställa att respekten för den enskildes integritet upprätthålls.
|
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:44.
|

|