Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träning - Vikter & Kondition > Träningsskador & Rehab

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2005-05-25, 08:57   #1
Svampen
Registered User

Reg.datum: Apr 2005
Händerna domnar bort

Har ett litet problem med bortdomning i händerna främst när jag kör triceps , det börjar med lillfingret och sedan de två fingrarna jämte domnar bort.
Någon som har/har haft liknande problem eller vet hur man kan slippa det?
Det har blivit värre desto mer man deffat skumt nog någon som vet vad det kan vara?
Tack på förhand
Svampen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-05-25, 15:45   #2
obesogen
Registered User

obesogens avatar

Reg.datum: Mar 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Svampen
Har ett litet problem med bortdomning i händerna främst när jag kör triceps , det börjar med lillfingret och sedan de två fingrarna jämte domnar bort.
Någon som har/har haft liknande problem eller vet hur man kan slippa det?
Det har blivit värre desto mer man deffat skumt nog någon som vet vad det kan vara?
Tack på förhand
Saxar från en annan tråd jag svarat i:

Nervus ulnaris går mitt emellan triceps och biceps och ner runt laterala sidan av armbågen i sulcus ulnaris där den lätt blir klämd. Du vet när du ibland stöter i armbågen så får du stickningar och domningar ut i handen, det är ulnarisnerven du kommit åt då. Kallas även "smekmånadsnerven" då den lätt blir klämd om du får ett tryck på insidan av överarmen.
Ulnaris innerverar flexor carpi ulnaris, halva flexor digitorium profundus, (ring och lillfinger) lumbricalerna, interossei dorsales och palmares, samt adductor pollicis longus.
*
obesogen är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:29.