2011-03-23, 19:54
|
|
|
I ♥ Eddie Vedder
Reg.datum: Mar 2009
|
Huvudvärk vid puls
Hej kolo!
Får se om någon haft liknande problem här.. Körde marklyft i helgen, och på sista uppvärmningssetet så bokstavligt talat exploderar huvudet. Jag får sådan kraftig huvudvärk att jag inte kan röra mig från golvet på flera minuter. Till slut börjar det trappa av så pass mycket att jag i alla fall klarar av att ta mig hem, och huvudvärken fortsätter hela dagen.
På söndagen känner jag av att jag är konstig i huvudet, men inget mer med det. Klarar av att klyva lite ved hemma.
På måndagen har vi fysträning med fotbollen, och efter femte ruschen i en backe händer samma sak igen. Huvudet exploderar och jag får sluta. Huvudvärken försvinner i stort sett helt efter att jag duschat och bytt om.
Igår valde jag att avstå träning. Idag kommer chefen in på jobbet och säger att vi ska ha lönesamtal. Pulsen ökar och jag känner att huvudvärken kommer krypande. Men efter att pulsen lagt sig försvinner huvudvärken.
Nu någon timme sedan, hade jag tjej på besök. Några minuter efter sexuell upphetsning exploderar huvudet igen.
Vad är detta?
|
|
|
2011-03-23, 19:55
|
|
|
Coach
Reg.datum: Oct 2010
|
Citat:
Ursprungligen postat av dream_theater_
bokstavligt talat exploderar huvudet.
|
how can you be alive O_o
|
2011-03-23, 19:57
|
|
|
Jag har klamydia
Reg.datum: Jan 2008
|
Weightlifters headache.
Med tanke på att problemen uppstår även vid sexuell upphetsning bör du åka akut till närmast vårdcentral för att utesluta hjärnblödning.
|
|
|
2011-03-23, 19:58
|
|
|
I ♥ Eddie Vedder
|
Citat:
Ursprungligen postat av Morrris
Weightlifters headache.
Med tanke på att problemen uppstår även vid sexuell upphetsning bör du åka akut till närmast vårdcentral för att utesluta hjärnblödning.
|
Allvarligt?
|
|
|
2011-03-23, 20:01
|
|
|
Jag har klamydia
|
Citat:
Allvarligt?
|
Ja. Finns ingen anledning att bli orolig, men du måste kolla upp det direkt. Har haft samma och de gjorde skitröntgen med kontrastvätska, ryggmärgsprov och magnetröntgen.
|
|
|
2011-03-23, 20:05
|
|
|
I ♥ Eddie Vedder
|
Hur löste det sig för dig?
|
|
|
2011-03-23, 20:09
|
|
|
Jag har klamydia
|
Citat:
Hur löste det sig för dig?
|
Man fann inga problem iaf. Problemet försvann efter någon (frustrerad) månad.
|
|
|
2011-03-23, 20:12
|
|
|
å nej, måste man komma på en ny text igen
Reg.datum: Oct 2007
|
du tror inte du råkade ut för någon muskelbrisning i musklerna som fäster i huvet? typ
|
|
|
2011-03-23, 20:16
|
|
|
I ♥ Eddie Vedder
|
Citat:
Man fann inga problem iaf. Problemet försvann efter någon (frustrerad) månad.
|
Okej.. Var det vid tyngdlyftning du råkade ut för det?
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay
du tror inte du råkade ut för någon muskelbrisning i musklerna som fäster i huvet? typ
|
Jag har en teori om att det är musklerna som fäster i nacken. Jag vet inte om jag inbillar mig, men jag tror att jag minns att det krampade först i nacken, och sen exploderade det till i huvudet.
Men nu när det gör ont, så stegras huvudvärken med pulsen. Är pulsen hyfsad är huvudvärken hyfsad, men är pulsen hög blir huvudvärken olidlig.
|
|
|
2011-03-23, 20:19
|
|
|
å nej, måste man komma på en ny text igen
Reg.datum: Oct 2007
|
det händer många, inkl mig, att det knäpper till i nacken så får man ont i huvet. Det går nog över på ett par dagar om det är så.
hur känns det nu? som direkt efter olyckan?
|
|
|
2011-03-23, 20:21
|
|
|
Jag har klamydia
|
Det är blodtrycket som är problemet.
Ja, det skedde vid ganska lätt pumpträning av benen. Fortsatte i någon vecka, både i sexuella sammanhang och under träning. Sen ringde jag sjukvårdsupplysningen och de tvingade in mig akut.
|
|
|
2011-03-23, 20:22
|
|
|
I ♥ Eddie Vedder
|
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay
det händer många, inkl mig, att det knäpper till i nacken så får man ont i huvet. Det går nog över på ett par dagar om det är så.
hur känns det nu? som direkt efter olyckan?
|
Nej absolut inte, nu känns det bara lite molande. Jag hoppas att det är som du tror, och inte som morrris teori, för då blir jag rädd!
Så, ska jag vänta några dagar och se om det löser sig?
|
|
|
2011-03-23, 20:22
|
|
|
Foshizzle squad
Reg.datum: Jul 2005
|
ansträngnings migrän, hade så i gymnasiet. Fick rönka skallen och fastställa att det inte är nått allvarligt, sedan fick jag ut nå speciella tabletter för just migärn. Detta försvann när jag blev äldre
|
|
|
2011-03-23, 20:25
|
|
|
I ♥ Eddie Vedder
|
Citat:
Det är blodtrycket som är problemet.
Ja, det skedde vid ganska lätt pumpträning av benen. Fortsatte i någon vecka, både i sexuella sammanhang och under träning. Sen ringde jag sjukvårdsupplysningen och de tvingade in mig akut.
|
När jag talade med sjukvårdsupplysningen så hade tanten jag pratade med inte en aning om vad det kunde vara, men hon tyckte att jag skulle avvakta. Och ja, det är minst sagt knutet till blodtrycket. Men jag vet inte om det är det som är problemet?
Citat:
Ursprungligen postat av Jazen
ansträngnings migrän, hade så i gymnasiet. Fick rönka skallen och fastställa att det inte är nått allvarligt, sedan fick jag ut nå speciella tabletter för just migärn. Detta försvann när jag blev äldre
|
Jag har aldrig haft problem med huvudvärk förut, så jag vet inte varför det skulle komma nu?
|
|
|
2011-03-23, 20:25
|
|
|
Jag har klamydia
|
Du kan ju ringa sjukvårdsupplysningen iaf. Har du haft några synrubbningar eller yrsel?
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 02:31.
|

|