Visa resultat för omröstning: Ar det vart det eller inte?
|
Ja
|

|
62 |
87.32% |
Nej
|

|
9 |
12.68% |
2010-07-14, 02:45
|
|
Projektledare
Reg.datum: Mar 2003
|
Ar det vart det eller inte?
Ok, dags for Kolozzeums jurypanel att saga sitt! Alla asikter ar bra asikter sa lange de ar seriosa. Allt kommer sen att overvagas noggrant innan jag tar nagra forhastade beslut
For den som inte kanner till mitt projekt sa kan ni lasa mer om det har Projekt: Hastsvans
Lite mer bakgrundsfakta
Den senaste manaden har jag genomgatt olika etapper med intervjuer, sista intervjun kommer vara ett formellt 10-minutersmote med direktoren och jag har redan nu i forvag fatt fragan om jag ar villig att andra min frisyr for den har tjansten. Jag vill i forstahand bli anstalld for mina fardigheter och kunskaper, men samtidigt vill jag inte snubbla vid mallinjen for att jag har fel frisyr
Har snackar vi inte om att klippa topparna, vi snackar om att klippa en hel hastsvans som har tagit 3 ar av ditt liv att odla. Visst har jag overvagt att klippa mig ett par ggr, men jag vill gora det av ratt anledning
Till min fraga
Tycker ni att det ar vart att andra sitt utseende for att ta ett jobb?
|
|
|
2010-07-14, 02:54
|
|
Ölkonnässör
Reg.datum: Feb 2004
|
Värdelös poll!
Det beror på vad det är för jobb, hur gärna du vill ha det, hur lätt du kan få ett annat osv
Som jag skrev i den andra tråden "Hmm, jag skulle inte vilja arbeta åt en chef som vill styra hur mitt hår ser ut. Men är det drömjobbet som lockar så kapa! Det är ju bara hår "
2010-07-14, 03:14
|
|
Registered User
Reg.datum: Nov 2005
|
Går ju inte att svara på när vi inte vet hur viktigt jobbet är för dig.
Gör detta test
På en skala 1-10 hur viktigt är jobbet för dig
På en skala 1-10 hur viktigt är håret för dig.
Den siffran som är högst ger svaret på din fråga...
|
2010-07-14, 03:14
|
|
Projektledare
|
Citat:
Ursprungligen postat av Mental
Värdelös poll!
Det beror på vad det är för jobb, hur gärna du vill ha det, hur lätt du kan få ett annat osv
Som jag skrev i den andra tråden "Hmm, jag skulle inte vilja arbeta åt en chef som vill styra hur mitt hår ser ut. Men är det drömjobbet som lockar så kapa! Det är ju bara hår "
|
tack for ditt svar Mental 
i mitt fall ar det ett litet mellanting, jag jobbar som bartender och under mina senaste ar sa har jag kommit undan bra med hastsvansen. det beror helt pa vem chefen ar och vad denne har for syn pa grooming
det ar en tjanst som head bartender pa ett 5-stjarnigt hotell, 1 michelinstjarna
jag vill ha jobbet, annars hade jag aldrig sokt det.. men det ar mitt andrahandsval. mitt forstahandsval ar inget snack, dar hade jag klippt det utan att blinka om jag hade fatt tjansten..
oavsett vilket sa finns dar inget av samma kaliber ute just nu som passar mig lika bra som de har tva jobben, jag vill inte pasta att det ar latta jobb att fa heller... i sverige ar det dessutom en omojlighet, om vi ska satta saker i perspektiv sa kan vi nog saga att grand hotel i stockholm skulle kunna motsvara damtoaletten pa dessa stallena
|
|
|
2010-07-14, 03:34
|
|
FFFUUU
Reg.datum: Jun 2003
|
Störigt att behöva ändra utseende, men jag hade nog gjort det
|
|
|
2010-07-14, 03:38
|
|
Projektledare
|
Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik_S
Går ju inte att svara på när vi inte vet hur viktigt jobbet är för dig.
Gör detta test
På en skala 1-10 hur viktigt är jobbet för dig
På en skala 1-10 hur viktigt är håret för dig.
Den siffran som är högst ger svaret på din fråga...
|
bra tanke dar!!
1. om jag prickar in 1:a handsvalet sa ar haret vart 0p och jobbet vart 10p, for da ar vi sa nara mitt dromjobb i ar som man kan komma
men det kommer kannas grymt ruttet om mitt andrahandsval kraver att jag klipper mig, sen visar det sig att jag kommer in pa mitt forstahandsval utan att behova klippa mig (vilket visserligen ar hogst osannolikt, men chansen finns)
som det ser ut just nu rent tidsmassigt sa kommer jag fa reda pa om jag far mitt sekundara val nu i veckorna medans mitt primara val kommer att droja en bit in pa augusti, i varsta fall september
|
|
|
2010-07-14, 04:43
|
|
Förslag?
Reg.datum: Aug 2004
|
När du väl kommit förbi provanställningen, är fast anställd och har facket i ryggen kommer han ha jävligt svårt att kicka dig p.g.a. din frisyr. Så klipp dig, skaffa dig ett jobb och låt det växa ut igen.
Det krävs en bildad person för att reservera sin åsikt när man inte är tillräckligt påläst.
|
|
|
|
2010-07-14, 04:55
|
|
Förslag?
Reg.datum: Aug 2004
|
(chidde: du får ta med i beräkningen att många som röstar "Ja" gör det för att de tycker att hästsvans är fjolligt, och de hade röstat "Ja" på frågan "Ska jag klippa mig?" oavsett om det handlade om ett jobb. Finns många från norrland här på kollo etc.)
Det krävs en bildad person för att reservera sin åsikt när man inte är tillräckligt påläst.
|
|
|
|
2010-07-14, 05:05
|
|
Moralistmoderator
Reg.datum: Aug 2003
|
Det spelar ju även roll om det aktuella jobbet i framtiden kan hjälpa dig att få ditt drömjobb.
Ang. alternativet att du klipper dig och sedan ändå får ditt förstajobb utan att klippa dig undrar jag två saker: Hur hypotetiskt är det (Vet du att du inte behöver klippa dig om du skulle få det jobbet, eller är det önsketänkande?) och hur snabbt du måste verkställa det om du säger att du kan tänka dig att klippa dig? Jag antar att tillträdesdatum ligger framåt i tiden, och kanske kan du skjuta upp klippningen tills du vet mer om det andra jobbet?
En praktisk detalj är att du kanske inte måste klippa håret lika kort som innan du sparade ut hästsvansen (så går det åtminstone snabbare för den att växa ut en andra gång); jag har för mig att jag sett bilder på dig där du haft väldigt kort hår.
|
|
|
2010-07-14, 05:08
|
|
Mother love bone
Reg.datum: Aug 2006
|
Jag förstår inte, hästsvans är snyggt , speciellt om man har satt upp det. Och särskilt bartender, är väl en passande frisyr? Kolla frisyren på vår finansminister!
|
|
|
|
2010-07-14, 05:12
|
|
Registered User
Reg.datum: Mar 2007
|
Ja, det är värt det. Jag minns själv hur det var att ta beslutet att klippa av min hästsvans, men det var skönt när det väl var gjort. Om din hästsvans dessutom är i vägen för ditt drömjobb bör du inte tveka, för så mycket är den inte värd. Det kommer bli jävligt skönt för dig att slippa allt jobb med att sköta håret också.
|
|
|
2010-07-14, 05:54
|
|
Stark
Reg.datum: Oct 2008
|
Jag har riktigt svårt för att svara på den här frågan. Jag hade troligen gjort frisyrändringen.
Men finns det ingen chans att du kan framställa en välvårdad hästsvans som något positivt? Jag skojar inte här nu utan är fullt allvarlig. En bartender med välvårdat yttre, där din eleganta hästsvans ingår skänker pondus och elegans enligt mig.
Du kanske kan framhålla det på det viset?
|
|
|
2010-07-14, 06:24
|
|
Töligt
Reg.datum: Mar 2009
|
Rent spontant ja, det verkar ju vara en bra jobb med bra möjligheter och då du redan funderat på att klippa håret men vill att det ska vara för de rätta anledningarna så;
Att fortsätta bygga på din karriär eller ha hästsvans? Visar det sig att drömjobbet är inom räckhåll och dom är okej med håret - spara ut hästsvansen igen.
|
|
|
2010-07-14, 06:34
|
|
Mjäll & SL
|
Testet som Fredrik S tipsade om låter bra. Svårt att värdera rättvist, men värt att göra ett försök.
Citat:
Ursprungligen postat av Mental
|
Samma resonemang som Fredrik. Man vill ju inte ha en nazi-chef som bestämmer att alla ska marschera runt snaggade med brun skjorta på jobbet... Men är det ett jobb man verkligen vill ha så kan man stå ut...
|
|
|
2010-07-14, 06:41
|
|
Äntligen Sofie! Tack! Jag älskar dej<3
Reg.datum: Apr 2004
|
Hår växer. Bra jobb växer inte på träd däremot.
|
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:07.
|

|