2008-02-04, 12:18
|
|
|
Mother love bone
Reg.datum: Aug 2006
|
Angående fotbollslöner
http://www.aftonbladet.se/sportblade...icle1761673.ab
Han ska tydligen få en 1.8 miljoner - i veckan.
Vad anser ni om att de har så höga löner?
Själv tycker jag det är bra. Min mosters man spelade i djurgården för 35-40 år sedan och på den tiden så fick man inte mer lön som fotbollspelare än en vanlig arbetarlön.
|
|
|
|
2008-02-04, 12:29
|
|
|
Världens Största Kyk®
Reg.datum: Jan 2004
|
Tydligen anser marknaden att de är värda det så det är ok såklart. Däremot kan jag inte låta bli att förvånas över att marknaden tycker att de är värda dessa summor.
|
|
|
2008-02-04, 12:31
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Nov 2006
|
lönetak FTW !
|
|
|
|
2008-02-04, 12:34
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Nov 2007
|
men tänk så här... vad gör fotbolls spelare för att vårat samhälle ska bli bättre? håller ungdomar och vuxna på plats så dom är lugna? näe det tycker jag inte, jag tycker att dom ska ha som en vanlig människa, men om dom nu skulle få det, vart skulle alla pengar tagit vägen, så det är nog bäst att dela ut skiten till spelarna istället  visst är man lite avis...
helt ok
|
|
|
2008-02-04, 12:49
|
|
|
Proppmätt julen 2011
Reg.datum: Mar 2007
|
Citat:
Ursprungligen postat av MasterChief
Tydligen anser marknaden att de är värda det så det är ok såklart. Däremot kan jag inte låta bli att förvånas över att marknaden tycker att de är värda dessa summor.
|
+1
|
|
|
2008-02-04, 12:52
|
|
|
Banned User
Reg.datum: Oct 2006
|
Jag tycker inte att det är något fel på att tjäna så mycket men det är helt fel kille som gör det. Om jag inte missminner mig så tjänar (enligt goal.com) Ballack och Shevshenko (ahh så svårt namn att stava till) 1.9 miljoner i veckan.
Att folk säger att fotbollsspelare ska käna som en vanlig person är bara väldigt korkat. Låt säga att man är svetsare, det är en 3 årig utbildning och alla klarar av det. Men att spela fotboll i man united o göra 19 mål som mittfältare på 20 matcher i världens bästa liga är inte något som alla kan. Sen att en spelare som Ronaldo säkert börja spela fotboll när han var 6-7 år och sen gjort det regelbundet i 15 år och lagt ner all sin tid på det för att bli så bra som han nu är idag..
|
|
|
2008-02-04, 12:54
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Mar 2003
|
Tänk på alla åldersdomshem, gamlingar och sjuka som kunde fått hjälp istället för dessa kapitalitiska löner!!"#!"
ironi
|
2008-02-04, 13:32
|
|
|
Finlands svar på Schenkenberg
Reg.datum: Apr 2002
|
Svenska avundssjukan.
LÅL.
Slarti måste ha en av de bättre axelpartier av odopade personer i världen. punkt.
|
|
|
|
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Apr 2007
|
Hellre att pengarna går till spelarna än dom giriga utländskaägarna.
|
|
|
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Apr 2007
|
Citat:
Ursprungligen postat av shut teh face
http://www.aftonbladet.se/sportblade...icle1761673.ab
Han ska tydligen få en 1.8 miljoner - i veckan.
Vad anser ni om att de har så höga löner?
Själv tycker jag det är bra. Min mosters man spelade i djurgården för 35-40 år sedan och på den tiden så fick man inte mer lön som fotbollspelare än en vanlig arbetarlön.
|
Man tjänar inte speciellt mycket i allsvensk idag heller, det finns inga pengar här.
|
|
|
2008-02-04, 13:52
|
|
|
Ms BootyPump.
Reg.datum: Sep 2004
|
Om laget/sponsorerna så dumma att de ger så mycket i lön till någon som sparkar på en boll bättre än snittpojkarna på lekplanen så är det bara att tacka och ta emot cashen som spelare.
Förhoppningsvis kanske spelaren är givmild och drar ett strå i stacken och skänker lite till behövande...
|
2008-02-04, 13:56
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Dec 2007
|
Citat:
Ursprungligen postat av Slartibartfast
Svenska avundssjukan.
LÅL.
|
Finns inget som heter "Svenska avundsjukan" utan det ska vara "avundsjuka". Avundsjuka existerar i alla länder och inte typiskt svensk om du inte visste.
Överbetalda primadonnor tycker jag spontant.
|
2008-02-04, 14:14
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Aug 2005
|
Tillgång och efterfråga. Det finns 1 spelare som Cristiano o världen. Han glädjer väldigt många varje vecka. Fan många lever ju för att få se sitt älskade Man utd varje vecka. Får inte han den lönen så blir det bara mer lön till ägaren.
|
2008-02-04, 14:21
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Jul 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av Jacksatan
Tillgång och efterfråga. Det finns 1 spelare som Cristiano o världen. Han glädjer väldigt många varje vecka. Fan många lever ju för att få se sitt älskade Man utd varje vecka. Får inte han den lönen så blir det bara mer lön till ägaren.
|
+1
|
2008-02-04, 14:38
|
|
|
Finlands svar på Schenkenberg
Reg.datum: Apr 2002
|
Citat:
Ursprungligen postat av Exdiaq
Finns inget som heter "Svenska avundsjukan" utan det ska vara "avundsjuka". Avundsjuka existerar i alla länder och inte typiskt svensk om du inte visste.
|
Nej, det stämmer inte. Googlar man på "svenska avundsjukan" så får man 10.000+ träffar. Samma sökning på "finska avundsjukan" resulterar i tre träffar.
Slarti måste ha en av de bättre axelpartier av odopade personer i världen. punkt.
|
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:43.
|

|