Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-05-27, 12:40   #1441
machine gun
Triatleten

machine guns avatar

Reg.datum: Apr 2006
Citat:
Ursprungligen postat av MasterChief Visa inlägg
Svara på alla 10 ovanstående frågor nu ffs

Jag håller på med en skolläxa.
Jag anser mig inte vara cyklist nog. Jag bara spammar tråden.

It's all about limits: Reaching them, exploring them, exceeding what you thought yours were
machine gun är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-05-27, 12:41   #1442
wintersnowdrift
special snowflake

wintersnowdrifts avatar

Reg.datum: Nov 2004
Citat:
Ursprungligen postat av wintersnowdrift Visa inlägg
Cervélo
Fan, för kort edittid för att upptäcka accent-missar. Rätt skall vara rätt givietvis.

//Kristin
Studien kanske bör utökas till en hel hög äpplen under soffan som tas ut under olika stadier av föruttnelsen/förtorkningen. Även wintersnowdrifts lukt och städförmåga kanske bör undersökas med kontrollgrupper.
Brevis esse laboro, obscurus fio
wintersnowdrift är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-05-27, 12:44   #1443
MasterChief
Världens Största Kyk®

MasterChiefs avatar

Reg.datum: Jan 2004
Citat:
Ursprungligen postat av wintersnowdrift Visa inlägg
Oh, precis vad jag behövde som giltigt skäl för att slippa plugga!

1. Jag skulle ta rygg på honom och sedan knäcka honom i första bästa uppförsbacke. I Uppsala finns typ en kulle så jag skulle kanske få ligga bakom och bida min tid ett bra tag, men det är trots allt roligast att köra om uppför.

2. Hm. Den första jag kommer att tänka på är en snygg Cérvelo-tempohoj som jag spanade in på vår duathlontävling förra helgen. Så antingen en sån, eller en kritvit DeRosa som cafécykel och väggprydnad. Eller möjligen en färgsprakande bmx (!), fast då enbart som väggdekoration. Om man aldrig får sälja cykeln så är det ju viktigt att den har en långsiktig funktion.

3. Nej. Jag kör spinning under vinterhalvåret, men några bra substitut till cykling utomhus i maj finns såklart inte.

4. Ja.

5. Nej. Fast jag har en lös som jag använt några gånger när jag cyklat från Salem till jobbet i Sickla. Det funkar inte att ta sig fram på cykelvägar en längre sträcka utan signalhorn.

6. Jag är inte kvalificerad att döma stil enligt regelboken, men får jag tycka fritt så säger jag att collegetröja är värst, följt av hår och tubsockor. Som den wannabe-triathlet jag är tänker jag fortsätta cykla i linne.

7. Jag är nog inte lika cyklosexuell som ni, för jag har faktiskt inga våta cykelloppsdrömmar.

8. Lögndetektorn skulle aldrig godkänna mitt svar vilket jag än gav. Vem är John Galt?

9. Om ~en vecka bör mina nya triathlonklubbkläder komma, om de nu räknas som tillräckligt cykelrelaterade. Idag köpte jag faktiskt en reservslang då jag insåg att min nuvarande förmodligen har för kort ventil.

10. Jag har kört. 2005 på 12:18. Kanske blir det start nästa år igen. Om jag hittar bra klungor och har bättre tur med vinden än senast (...I wish!) så ska jag kunna slå den tiden med besked.

//Kristin

Roliga och utförliga svar!

8. Flickor som läser Atlas Shrugged är något extra.
MasterChief är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-05-27, 12:44   #1444
Ironwoman
Registered User

Ironwomans avatar

Reg.datum: Sep 2006
Citat:
Jo, jag förstod det.

Försökte bara vara lustig efter din "tillsägning". Det lyckades inte.

Men vad är sexigast? Triathlonbränna eller cykelbränna? Eller, vad väljer du själv om du måste välja.
Triathlonbränna såklart, för den sitter på en triathlet och de är sexigare för där ingår även en överkropp.
Ironwoman är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-05-27, 13:07   #1445
JJ
Värmdökungen

JJs avatar

Reg.datum: Aug 2001
Citat:
Tre gånger? Inta illa. Sub10?
Nä du, 12.20 som bäst om jag inte minns fel. Men då sprang jag maran 7 dagar innan och hade inte tränat mer än runt 5 mil cykel (+spinning). Någon cyklist har jag aldrig räknat mig som. Är lite sugen att cykla till jobbet, men från Värmdö är det rätt svårt.

Tung pung ger starka ben...
JJ är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-05-27, 13:09   #1446
machine gun
Triatleten

machine guns avatar

Reg.datum: Apr 2006
Citat:
Ursprungligen postat av JJ Visa inlägg
Är lite sugen att cykla till jobbet, men från Värmdö är det rätt svårt.
Svårt och svårt.. lite långt kanske när man måste traggla sig igenom hela Nacka för att ta sig in till stan. Inte så poppis att cykla på motorvägen kanske

It's all about limits: Reaching them, exploring them, exceeding what you thought yours were
machine gun är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-05-27, 13:15   #1447
JJ
Värmdökungen

JJs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av machine gun Visa inlägg
Svårt och svårt.. lite långt kanske när man måste traggla sig igenom hela Nacka för att ta sig in till stan. Inte så poppis att cykla på motorvägen kanske
Nä, hade det gått en cykelväg längs motorvägen så hade jag åtminstone testat. Men nu får man väl cykla gamla värmdövägen och det lockar inte direkt. Och Nacka/Värmdö kommun lär aldrig bygga en skulle jag gissa.

Gammal 2008-05-27, 13:53   #1448
MasterChief
Världens Största Kyk®

MasterChiefs avatar

Citat:
Nä, hade det gått en cykelväg längs motorvägen så hade jag åtminstone testat. Men nu får man väl cykla gamla värmdövägen och det lockar inte direkt. Och Nacka/Värmdö kommun lär aldrig bygga en skulle jag gissa.
Är det mycket trafik på gamla vägen eller vad är det som gör att du bangar?

(Förutom att du uppenbarligen är lat).
Gammal 2008-05-27, 13:55   #1449
MasterChief
Världens Största Kyk®

MasterChiefs avatar

För övrigt hade jag en dröm om skaparn i natt. Vi skulle ställa upp i Lidingöloppet (3 mils tempo för cykel). Jag körde in på 39 minuter och skaparn bröt pga av gaffelbrott. Jag minns inte så många detaljer förutom att han hade hjulskydd i orange. Alla tyckte det var opti.
Gammal 2008-05-27, 14:00   #1450
JJ
Värmdökungen

JJs avatar

Citat:
Är det mycket trafik på gamla vägen eller vad är det som gör att du bangar?

(Förutom att du uppenbarligen är lat).

Ja, det är mycket trafik och en omväg. Det ska kännas som ett vettigt sätt att ta sig till jobbet för att det skall vara värt det. Men lite lat är jag allt, jag borde åtminstone prova en gång innan jag bestämmer mig.

Gammal 2008-05-27, 14:04   #1451
MasterChief
Världens Största Kyk®

MasterChiefs avatar

Citat:
Ja, det är mycket trafik och en omväg. Det ska kännas som ett vettigt sätt att ta sig till jobbet för att det skall vara värt det. Men lite lat är jag allt, jag borde åtminstone prova en gång innan jag bestämmer mig.
Jag förstår dig. Cykelpendla bland stressade bilister är inte speciellt bra. Jag har tur som har 98% cykelbana till mitt jobb. Även om det är lite knöligt med några rödljus, trottoarkanter samt andra människor som av någon jävla anledning bestämt sig för att befinna sig på cykelbanan när jag kommer.
Gammal 2008-05-27, 14:27   #1452
Fredrik S
Registered User

Citat:
Ok, dags för en liten frågestund för mina kära trådkramare.

1. Du är ute och tränar. Helt plötsligt cyklar en pendlare med jeans förbi dig med sin smutsiga MTB. Vad gör du?

2. Du får köpa valfri cykel och du får inte sälja den vidare. Vilken väljer du?

3. Tycker du spinning är ett bra substitut till att cykla?

4. Tar du alltid med dig dricka när du tränar?

5. Har du ringklocka på din träningscykel?

6. Rangordna stilbrotten. Cykla med linne/tubsockor/håriga ben/collegetröja.

7. Vilken cykeltävling fantiserar du om när du..tja..tar på dig själv?

8. Du får bara ägna dig åt en disciplin. Vilken väljer du? (MTB/LVG osv)

9. Vad blir ditt nästa cykelrelaterade inköp?

10. Ska du (eller har du) köra/kört vättern någongång?

1. Det har hänt och det fanns inte ett skit jag kunde göra åt det. Monkeybiken var dessutom rostig. It´s not about the bike, som man säger.

2. En stålcolnago från tidigt 90-tal med full Campa record och orginal motivlack.

3. Aldrig provat.

4. Ja

5. Ja, efter in incident förra våren som jag inte kan berätta om förrän den blir preskriberad.

6. I fallande ordning: Sweatshirt, håriga ben, tubsockor, linne.

7. Paris - Roubaix

8. Det hade varit kul att någon gång i livet genomföra en ironman, så jag får väl svara triathlon, även om det inte är en cykelgren i ordets rätta bemärkelse.

9. En begagnad monkeybike att rulla lite på stigar och grusvägar runt mina föräldrars sommarstuga. (Hökensås)

10. Körde år 2000 och hade tidig start. På natten vad det två plusgrader och ösregn. När jag kom till Karlsborg på morgonen så lade jag mig på en gräsmatta för att vila lite. Råkade somna och när jag vaknade så kunde jag inte böja mitt vänstra knä. Valet stod då alltså mellan att cykla de sista nio milen med ett ben eller att åka buss till Motala. Jag valde det senare. Jag cyklar gärna igen, men då vill jag vara i avsevärt bättre form än vad jag var den gången, samt starta sent.
Fredrik S är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-05-27, 15:28   #1453
skaparn
Registered User

skaparns avatar

Reg.datum: Dec 2003
Citat:
För övrigt hade jag en dröm om skaparn i natt. Vi skulle ställa upp i Lidingöloppet (3 mils tempo för cykel). Jag körde in på 39 minuter och skaparn bröt pga av gaffelbrott. Jag minns inte så många detaljer förutom att han hade hjulskydd i orange. Alla tyckte det var opti.
Du sa det. Lidingö behöver en cykeltävling. Tempo upp till Elfsvik där det är vändpunkt.
Gammal 2008-05-27, 16:04   #1454
wintersnowdrift
special snowflake

wintersnowdrifts avatar

Reg.datum: Nov 2004
Idag var jag äntligen tillbaka på Isaac:en, cykeln i mitt hjärta även om jag är mer kär än kåt, efter vänsterprasslet i helgen. Årets första brickpass (cykel följd av löpning på direkten) inför tävlingen i helgen. Nu blev det knappast en regelrätt växling eftersom jag var tvungen att stuva in cykeln i lägenheten innan jag drog på mig löpardojorna och pulsen hann därmed gå ned något, men ändå. Det blev 34 km cykel i vad som kändes som konstat motvind på 1:07 samt 4,7 km "jogging" på 23:29. Benen var helt ok efter cyklingen faktiskt - jag kände mig snarare uppvärmd än seg. Ser fram emot söndag som ett barn emot julafton faktiskt.

(Hmm, borde kanske postat detta i min träningsjournal istället. Men trådskaparen bad ju om mer träning, så jag förbehåller mig rätten att spamma lite ).

//Kristin
Studien kanske bör utökas till en hel hög äpplen under soffan som tas ut under olika stadier av föruttnelsen/förtorkningen. Även wintersnowdrifts lukt och städförmåga kanske bör undersökas med kontrollgrupper.
Brevis esse laboro, obscurus fio
wintersnowdrift är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-05-27, 16:05   #1455
Olsson
Registered User

Olssons avatar

Reg.datum: Feb 2003
1. Det har hänt ett par gånger när jag kört lugna distans eller återhämtningspass. Är man bra behöver man inte hävda sig så jag låter de köra förbi så fort de vill

2. Eftersom jag redan har den optimala MTB:n så...
Cervélo R3 SL med campa record, zipp 303 hjul med powertap sl effektmätare

3. Njaa bra villa jag inte säga, men bättre än inget.

4. Ja, men om vi kör kortare tävlingsvarv på träningar så lägger jag bland flaskan vid start/mål. Det är ju blodigt allvar!

5. Nej

6. Fel är fel oavsätt hur fel det är

7. Offenburg World cup skulle jag vilja köra. Annars är Transp Alp en tävling jag gärna skulle köra.

8. MTB

9. Ny kedjeolja tråkigt nog.

10. Nej och jag tänker aldrig göra det heller.

Min mountainbikeblogg
Olsson är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:17.