Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2007-10-30, 15:39   #1441
cam
Registered User

cams avatar

Reg.datum: Mar 2004
Semiramis: Tack för stöd!!!
Jag har en gammal negativ sida som jag jobbat bort så gott det går, men som sticker fram sitt fula tryne ibland. Jag får fortfarande göra ett val varje dag att se allt positivt och se möjligheter och lösningar istället för svårigheter. Oftast går det numera av sig självt eftersom jag börjar få in de rätta tankebanorna, men vissa dagar får jag kämpa lite axtra Har styrt upp detta idag iaf.
Dessutom fick vi veta att vi slutar jobba 12 på fredag, sååå skönt och lägligt! Kan jobba hemma både torsdag och fredag och slappna av lite mer!!!

Pepz: Japp, jag tar både multitillskott och extra antioxidanter med zink, idag köpte jag även probiotika för tarmfloran, då min mage varit orolig och det hjälper ju inte upp allmäntillståndet direkt. C-vitamin, ingefära och allehanda te intas också. Ska försöka sova bättre också, annars får det bli echinea
cam är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-10-30, 17:29   #1442
camilla
Banned User

Reg.datum: Sep 2004
Föreningen brukar anmäla, men hör med Maria för säkerhets skull. Tyvärr kommer jag inte och tittar på dig, det blir Fitnessfestivalen istället. Jag har bokat biljett och hotell, fått ledigt från jobbet och blivit lovad plats i Davids bil, så det ska bli skoj!
camilla är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-10-31, 07:59   #1443
Cilia
Kolos egen surtant

Cilias avatar

Reg.datum: Sep 2003
Ort: (_/_)= small ass, (__/__) = big ass s= smile, S= big smile, g= grin, eg= evil grin, (.)(.) = stiff pez nipples
Citat:
Ursprungligen postat av cam Visa inlägg
I natt väckte sambons hostningar mig vid 3-tiden, varpå jag genast vevade igång tankarna "shit vad jag måste somna om nu så att jag inte blir sjuk, det är bara 2 timmar tills jag ska upp". Lätt att somna om då Slumrade en stund på slutet iaf. Så jag har inte kunnat sova bort gårdagens förkylningskänningar tyvärr. Känns lite bättre nu dock. Jobbar just nu intensivt bort de negativa katastroftankarna också
Jag kan också bli sådär stressad när jag vaknar och inte kan somna om.

Lycka til med att få bort tankarna.
Du verkar ändå vara medveten om deras negativa effekt och ha metoder för att ta hand om dom. För det finns ju tekniker för det. Du är så himla duktig som kämpar på.

Jag tror som du att om du får sova kommer du hålla dig frisk.

lycka till
Gammal 2007-10-31, 20:14   #1444
cam
Registered User

cams avatar

Tisdag 30/10, morgonpromenad, lunchpromenad, chins, ben, gluteus, lite baksida axlar

Jag har slarvat bort mitt anteckningsblock så det får bli lite halvdan redovisning av passen.

Igår hade jag som sagt sovit illa och var inte på topp, så det blev vanlig promenad på ca 45 min på morgonen. Kände mig tung, aptrött och vätskig när jag klev upp och mycket riktigt sa vågen 47,3 kg, alltså upp 2 hekto, medan den asflabbade åt mig.

På lunchen blev det en kortare promenad på ca 20 min, eftersom jag hade ärenden på hälsokosten och måste ju hinna äta också. Inga k-pistförsedda poliser ute, det var ju skönt

Styrkepasset såg ut ungefär som följer:
Chins
12, 7, 7
Blääää vad tungt
Horisontell benpress
5 plattor: 1 set
Därefter enbens 4 plattor: 3 set/ben
Jag brukar hålla händerna på benen när jag kör denna och för varje vecka har jag känt skarpare markeringar under fingrarna. Så j-a coolt! Synd att de inte syns lika bra för ögat *suckar*
Sittande enbenscurl
Minns inte vikten, 4 set/ben
Liggande enbenscurl
2 plattor: 3 set/ben
varvat med
Glute Kick
11 plattor: 4 set/skinka
Enbenspark
17,1 kg: 10/ben
22,8 kg eller nåt: 5/ben
17,1 kg: 3 set till/ben
Rear delt row, enarms
8 plattor: 3 set/sida

Hann med några bäckenlyft med boll och sidoplankor också innan det var dags att gå.

Skulle ha maxat i rodd dessutom men det kändes inte som en bra idé i det skick jag var i..
Gammal 2007-10-31, 20:35   #1445
cam
Registered User

cams avatar

Onsdag 31/10, morgoncardio, lunchpromenad, dips, bröst, lite mage

I natt har jag sovit bättre

Morgonvikten var 47,2 kg. Vet inte hur stor vikt (mohahahaha) jag ska lägga vid senaste uppgången då det säkert bara är vätska pga trötthet och obalans.

Eftersom jag mådde mycket bättre var jag joggingsugen, så morgonrundan förlängdes och massa korta jogg/löp-sträckor lades in. Blev 40-45 min och det kändes kul. Dock vill mina vader döda mig just nu, de uppskattar inte alla promenader och jogging så som jag gör. Jäkla tråkpåsar

Lunchpromenad på ca 25-30 min. Kände mig yrslig och så där totalt onsdagstom, som jag gör när jag pendlat, stressat och samtidigt dietat under 3 jobbdagar.

Efter lunchen kom toksvackan. Var tvungen att ta en av mina knäckeskivor som jag annars har till efter träningen, för kroppen bara skrek efter energi. Var sjukt trött hela eftermiddagen och med det dalade självförtroendet radikalt och den lilla djävulen på ena axeln började viska "vad ska du på en scen att göra", "du kommer att göra bort dig" osv. Samtidigt kom förkylningskänningarna tillbaka.
Det är riktigt svårt i såna stunder. Men jag vet att trötthet sätter sig på psyket för mig och att det bara är att ignorera all skit som väller upp i såna lägen. Så det ska förmodligen ordna upp sig när jag fått sova hyfsat någon natt till.

Styrkepasset:
Uppvärmning av rotatorcuffar
Dips Ej maxning
12, 10, 10
Dips i assistmaskin
3 plattor: 13, 13, 12
Lutande hantelpress
2x15 kg: 4 set
Cablecross nedifrån
2x15 kg: 4 set
Knästående crunches i kabel
50 kg: 4 set

Hade rejäla förkylningskänningar under passet och tog det lugnt, skippade rodden idag med. Deppade på tåget hemåt. Nu känns det lite bättre och jag ska lägga mig så snart som möjligt. I morgon och fredag jobbar jag hemma, vilket innebär mindre stress och mer sömn. Dessutom bara halvdag på fredag
Gammal 2007-10-31, 20:40   #1446
Ivar_Lo-J
Registered User

Ivar_Lo-Js avatar

Reg.datum: Jul 2007
Haha, ordvitsar ftw! Och tråkpåse var ju ett av de bästa skällsorden på länge.

Du kommer vara grym på scenen, det råder det inga tvivel om. Så är det, helt enkelt.
Ivar_Lo-J är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-11-01, 08:01   #1447
cam
Registered User

cams avatar

Torsdag 1/11, morgonpromenad/lite jogg

Citat:
Ursprungligen postat av Ivar_Lo-J Visa inlägg
Haha, ordvitsar ftw! Och tråkpåse var ju ett av de bästa skällsorden på länge.

Du kommer vara grym på scenen, det råder det inga tvivel om. Så är det, helt enkelt.

Tack!

Lade ingen vikt vid vågen idag heller, den visade samma som igår *suckar*

Har sovit lite oroligt frampå småtimmarna som vanligt. Alltså jag må vara galen, men det är faktiskt så att jag ofta vaknar för tidigt och tänker "får jag gå min morgonpromenad nu?" Såå mycket gillar jag min morgoncardio. Är jag störd?

Kände mig inte riktigt hundra kry idag heller så det blev mestadels promenad och bara några korta sträckor jogging. Tog den längre rundan ändå och allt tog ca 45 min.

Jobbar hemifrån 2 dagar nu, sååå skönt!!!
Fick förresten sms från en kollega i morse där hon skrev att hon beundrar min uthållighet och att jag inte ger upp när det är motigt. Det är sånt man behöver just nu
Gammal 2007-11-01, 09:36   #1448
Stumpis
Starkast i Lomma.

Stumpiss avatar

Reg.datum: Oct 2004
Morgonpromenaderna var för mig ett utmärkt sätt att börja dagen, jag saknade dom länge efter tävlingen i fjol. Dom fick mig i balans, gav mig tid att rensa huvudet, vara för mig själv. Hade det inte varit för att Peter hotat att få mig inlagd, hade jag fortsatt med morgonpromenader även om jag inte ska tävla...
Gammal 2007-11-01, 10:19   #1449
cam
Registered User

cams avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Stumpis Visa inlägg
Morgonpromenaderna var för mig ett utmärkt sätt att börja dagen, jag saknade dom länge efter tävlingen i fjol. Dom fick mig i balans, gav mig tid att rensa huvudet, vara för mig själv. Hade det inte varit för att Peter hotat att få mig inlagd, hade jag fortsatt med morgonpromenader även om jag inte ska tävla...
Fast varför inte egentligen? Om man mår bra av det är det väl inget fel att köra så typ 2-3 ggr i veckan ändå. Jag kommer nog göra det när vädret tillåter, ett skönt sätt att börja dagen och för mig som har lite svårare att hålla formen så behövs det lite extra cardio för att hålla det värsta borta
Gammal 2007-11-01, 10:58   #1450
Luttis
SL gudinna

Luttiss avatar

Reg.datum: Sep 2007
Det är alltid lika kul och inspirerande att titta in och läsa här. Vilken enorm vilja och jävlar anamma du har! Det är inte långt kvar nu och det kommer gå galant! Det är jag helt övertygad om.

Och så undrar jag om du fixar allt själv eller har du någon coach att bolla tankar och idéer med? Jag tänkte med träningsscheman, kost, posering osv...

Citat:
Ursprungligen postat av Meister Visa inlägg
Jobbar ens magen i marklyft?
Luttis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-11-01, 11:14   #1451
cam
Registered User

cams avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Luttis Visa inlägg
Det är alltid lika kul och inspirerande att titta in och läsa här. Vilken enorm vilja och jävlar anamma du har! Det är inte långt kvar nu och det kommer gå galant! Det är jag helt övertygad om.

Och så undrar jag om du fixar allt själv eller har du någon coach att bolla tankar och idéer med? Jag tänkte med träningsscheman, kost, posering osv...
Vad jättekul att höra!!!!

Jag är min egen coach, men bollar lite grann med andra som tävlat.
Träningen har jag lagt upp själv. Gällande kosten så vet jag efter många års viktpendlingar vad som funkar för mig, men nu när jag skulle deffa "på allvar" så lyssnade jag lite för mycket på andra i början och drog ned på alla näringsämnen samt åt mer kolhydrater än vad jag vanligtvis äter på diet. Det resulterade i hunger, muskel- och styrkeförlust, tappade massa hår mm. När jag beslutade mig för att köra helt enligt eget huvud och minska kolisarna till förmån för protein, ändrades det och jag har mått jättebra. Blivit mättare, starkare, hårdare i kroppen och nu börjar hår och naglar få bättre kvalitet. Dock äter jag mer kolisar en dag i veckan eller när jag känner att det desperat behövs. Jag säger inte att alla borde göra så här, men det funkar för mig.

Posering bollar jag lite med en annan Camilla här i Rättvik som tävlade förra året. Samt en del andra praktiska saker.

Mentalt är jag helt ensam coach, vilket kan låta tufft men det har stärkt mig enormt. Jag har lärt känna mig själv och fått bättre självkänsla. Aldrig kunde jag ana att jag skulle ha så mycket kapacitet och järnvilja att rota fram. Dock blir jag förstås stärkt av alla uppmuntrande kommentarer jag får, de betyder enormt mycket och särskilt när man har svackor
Gammal 2007-11-01, 21:04   #1452
cam
Registered User

cams avatar

Torsdag 1/11, rygg, promenad

Var så sjukt trött att jag bara ville lägga mig i ett hörn och gråta och skita i allt. Ändå släpade jag mig till gymmet och körde på. Vet inte om jag är beundransvärd eller bara knäpp Körde på känn dock och hade beslutat att skippa spinningen eftersom jag inte mått riktigt bra på sistone.

Chins Ej maxning
2x8, 2x7
Sååå tungt, kändes som att lyfta världens största kylskåp
Smalt latsdrag med V-handtag
50 kg: 2 set
45 kg: 2 set
Stångrodd
50 kg: 1 set
55 kg: 3 set
Marklyft
55 kg: 3x10
Trots att jag var aptrött och därmed spänd, kändes det bra. Jag tvingade kroppen att göra rätt och belasta hyfsat jämnt
Enarms sittande rodd
15 kg: Några set för vänster sida
Sittande rodd
45 kg: 5 set, kändes så himla bra
Ryggresningar varvat med sidoryggresningar
4 set vardera
Blandad bålträning och stretch
Bäckenlyft med boll, sidoplankor mm

Sedan promenad på ca 45 min. Jag var trött och det var becksvart ute, men man överlever det mesta har jag upptäckt

Och i morgon jobbar jag hemma igen, så himla skönt att slippa stressa med att packa väska, matlådor och skynda i säng. Dock ska jag sova snarast, tittar nästan i kors av trötthet nu
Gammal 2007-11-02, 07:54   #1453
cam
Registered User

cams avatar

Fredag 2/11, morgoncardio

Det lönar sig tydligen att jobba hemma och slappna av lite mer, för i morse visade vågen på, från 47,2 kg dagen innan, till 46,7 kg Mohahaha... Craaazy...

Har sovit lite bättre i natt, men min kropp verkar vilja vakna efter 7 timmar just nu. Nåja, mår hyfsat bra iaf men det känns att det är i slutet av veckan och att jag varit sträng med dieten. Är riktigt tom på energi och det kändes under morgonrundan. Tog den längre sträckan, men orkade inte jogga fullt så många sträckor som annars. Gjorde så gott jag kunde iaf och allt tog ca 45 min.
Längtar tills i morgon då jag ska fylla på med lite mer energi

Ikväll och i natt ska det snöa och bli halt. Kul. Jättebra på morgonpromenaderna. NOT Hoppas det inte ska hålla på så november ut nu när dessutom den tuffaste tiden kommer. Är ändå tacksam att det fått vara barmark och fin höst så pass länge, så att jag kunnat njuta fullt ut av morgonrundorna..
Gammal 2007-11-02, 20:26   #1454
cam
Registered User

cams avatar

Fredag 2/11, axlar, mage och promenad

Mitt mående har gått upp och ned idag, ena stunden har det känts som jag ska bli sjuk på allvar och sen har jag plötsligt varit pigg igen. Knas...

Öser i mig ingefärsavkok, sippar Kan Jang, unnade mig några extra kcal i form av apelsin och försöker ta det så lugnt jag kan. Tränar men känner efter hur det känns, undviker högintensiv cardio (såsom rodd vilket jag inte pallat köra på flera dagar nu ) och om en stund ska jag efter ett tips från gymmet gurgla mig med saltvatten. Det sistnämnda har jag erfarenhet av från teatersammanhang och jag vet att det kan hjälpa.

Här är dagens pass iaf:
Utåtrotation med hantlar
2x5 kg: 16, 12, 12
varvat med
Framåtlutat hantellyft på lutande bänk
2x5 kg: 11
2x6 kg: 7, 7, 6
Face pull
28 kg: 15
36 kg: 12
41 kg: 8, 7, 7
Längesen jag körde den så det var svårt att hitta rätt vikt
Drag till hakan med V-handtag
45 kg: 7, 6, 6, 6
Enarms hantelpress
9,5 kg: 10/sida
11 kg: 5, 5/sida PB i denna övning, var tvungen att pigga upp mig med ett sådant *whistle*
9,5 kg: 10/sida
Enarms sidolyft med hantel
6 kg: 9, 9, 8, 8, 8/sida
Alternerande hantellyft framåt
5 kg: 10/sida
6 kg: 9, 9, 8/sida
Knästående crunch i kabel
45 kg: 4 set, orka räkna reps
Crunches, vanliga
4 set

Kan inte nog poängtera hur kul det är att träna nu när det syns att man har muskler, upplyftande även under ett segt pass. Tyvärr var det ingen mer där som kunde beundra min vansinniga ådra på vänster axel

Stretch och sedan promenad på ca 45 min.

I morgon blir det mer mat, vilket jag hoppas gör susen för min hälsa. Ska försöka få i mig massa välgörande grejer, planen är omelett och massa frukt på morgonen, potatisplättar med färska lingon efter träning (ny favorit), mer frukt och grönt samt hemgjord pizza framåt kvällen.
Namnamnam...
Gammal 2007-11-03, 09:56   #1455
cam
Registered User

cams avatar

Lördag 3/11, morgonpromenad eller nåt

Japp, hade snöat några cm så vinterskorna åkte på idag. Hade behövt broddar också för det var slaskigt men inte tillräckligt varmt för att inte vara halt.

Bitvis kunde jag hålla hyfsad takt och bitvis nästan kryptakt. Fast enligt min mening är nästan allt kryptakt, jag är en sån där otålig människa som vill slå folk på stan för att de går så sakta och undrar hur de öht håller sig upprätt

Det hela tog kanske 50-60 min, ingen aning. Några kcal kanske jag förbrände iaf, det var inte plogat och lite småjobbigt att gå på vissa ställen så jag blev liiite svettig iaf.

Har sovit ca 8 timmar inatt Känns helt annorlunda i kroppen och i psyket, den värsta förkylningskänslan har släppt också. Inte blev det sämre av att få äta en REJÄL frukost heller
Btw, vågen stod på 46,7 kg som igår. Orka bry sig, känns som om det släppt massor sista 1-2 veckorna

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:23.