2007-06-27, 19:22
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Feb 2006
|
Knäböj, bänkpress och marklyft
Onsdag 20070627: Djup OL-böj utan bälte: 160kg/3*5
Tävlingsbred bänkpress utan brygga och med stopp: 140kg/5, 160kg/5, 170kg/5.
Smala marklyft utan bälte: 140kg/3, 160kg/3*5.
Oj vad trött jag var i benen idag efter måndagspasset. 160kg gick idag lika tungt som 270kg i måndags  I bänken går det äntligen så sakta framåt och jag tror att 200kg med stopp är riktigt nära nu. I marklyft valde jag att ta det riktigt lugnt...
|
|
|
2007-06-27, 19:33
|
|
|
Negativa Blöje
Reg.datum: Sep 2003
|
Citat:
Ursprungligen postat av Fetknoppen
Jag har inte riktigt bestämt mig ännu för hur det blir med tävlandet... Tyvärr kan det bli lite problematiskt med tävlingsplanerna. Jag kommer till hösten att vara involverad i ett forskningsprojekt på Luleå Universitet, och det sträcker sig fram till i maj 2008. Det finns en risk för att jag får problem med att få tiden att räcka till både detta och en satsning till SM. Pendlingen mellan Piteå och Luleå sliter ganska hårt på mig och jag är ofta ganska trött under veckorna.
|
Nu får du ta och rycka upp dig Holmberg! Som jag förstår det kör du tre pass/vecka. Det finns ju fullt med folk som lyckas träna 4-5 pass/vecka med heltidsjobb och familj eller extrajobb. Om du blir så trött av att köra bil 40 minuter måste du nog uppgradera bilparken
På LAK är utförs det dessutom storrenovering under sommaren så jag tror att det tom duger åt dig  Att köra på Stil är ju som jag förstår helt uteslutet.
Kör hårt nu, vi behöver en topplyftare i norr!!
Ursprungligen postat av Gute
Jag blir aldrig "klar" med någonting, jag uppnår ingenting, jag bara lyfter.
|
Instagram: BORJETHESWEDE #TeamBTS #Wolverineenergydrink
|
|
|
2007-06-27, 21:34
|
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Börje H
Nu får du ta och rycka upp dig Holmberg! Som jag förstår det kör du tre pass/vecka. Det finns ju fullt med folk som lyckas träna 4-5 pass/vecka med heltidsjobb och familj eller extrajobb. Om du blir så trött av att köra bil 40 minuter måste du nog uppgradera bilparken
På LAK är utförs det dessutom storrenovering under sommaren så jag tror att det tom duger åt dig  Att köra på Stil är ju som jag förstår helt uteslutet.
Kör hårt nu, vi behöver en topplyftare i norr!!
|
Ja du har nog rätt. Jag kanske måste byta bil? Nu har jag både en Honda och en Golf att välja bland, men ingen av dem kvalificerar sig väl som sportbil
Nej men allvarligt talat...jag blir verkligen trött av att pendla. Jag åker vid 7 på morgonen varje dag och är nästan aldrig hemma före klockan 17:30. På detta ska jag lägga träningen, och även om jag bara tränar tre pass/vecka så är det extremt långa pass ibland. Att köra knäböj med utrustning följt av bänkpress utan utrustning, plus en komplementövning till vardera tävlingsgren, tar en jäkla massa tid för mig. De andra passen kombinerar jag marklyft med bänkpress och det tar också tid.
Om jag ska satsa hårt blir det ca tre timmar/pass om jag ska använda utrustning, vilket jag upplever som ganska jobbigt när man därutöver har andra saker som ska göras varje vecka. Jag har också ansvar för ungdomsträningen i klubben, jobbar periodvis som fystränare åt hockeyspelare och alpina skidåkare. Det tar mycket tid. Jag har inte heller samvete att lämna över allt arbete hemmavid på min sambo, även om hon stödjer min träning. Det är faktiskt en svår ekvation och jag är inte säker på att den alltid går ihop. Allt skulle vara betydligt enklare om jag inte pendlade varje dag. Att arbeta i Piteå skulle garanterat underlätta, och förhoppningsvis blir det så inom överskådlig framtid.
|
|
|
2007-06-27, 21:45
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Aug 2003
|
Citat:
Onsdag 20070627: Djup OL-böj utan bälte: 160kg/3*5
Tävlingsbred bänkpress utan brygga och med stopp: 140kg/5, 160kg/5, 170kg/5.
Smala marklyft utan bälte: 140kg/3, 160kg/3*5.
Oj vad trött jag var i benen idag efter måndagspasset. 160kg gick idag lika tungt som 270kg i måndags  I bänken går det äntligen så sakta framåt och jag tror att 200kg med stopp är riktigt nära nu. I marklyft valde jag att ta det riktigt lugnt...
|
Om du gör en 5 på 170 med stopp, då är det riktigt, riktigt bra.
Och utan brygga.
Har du någonsin varit starkare på femmor?
Oavsett om du tävlar i SL eller inte, hoppas jag vi får se dig på bänk-SM.
|
|
|
2007-06-27, 21:50
|
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Zacke
Om du gör en 5 på 170 med stopp, då är det riktigt, riktigt bra.
Och utan brygga.
Har du någonsin varit starkare på femmor?
Oavsett om du tävlar i SL eller inte, hoppas jag vi får se dig på bänk-SM.
|
Jo jag har gjort en sexa på 190kg som bäst, utan brygga. Men tyvärr är jag inte mycket bättre med maximal brygga. Jag har gjort en trea på 200kg utan brygga med stopp. Men endast 212,5kg med brygga och stopp. Förra våren var jag i ganska god form och hade ett halvbra försök på 220kg. Men det gick inte vägen. Nu är jag lååångt ifrån den formen.
|
|
|
2007-06-28, 18:24
|
|
|
Registered User
|
Kanon
Så startar då sommarens stora projekt på allvar. Kanonbygget! Egentligen skulle jag starta en ny journal bara för denna, men det vore ju knasigt värre
Vi har införskaffat ett stålrör som väger 220kg, plus ett till rör som väger ca 100kg. Dessa två ska tillsammans bilda pipan på kanonen. Naturligtvis är detta lagligt, annars skulle vi inte göra det. Vår förhoppning är att tävlingsskjuta med den redan till hösten. 600kg kommer pjäsen att väga färdig
|
|
|
2007-06-28, 18:53
|
|
|
Mjäll & SL
Reg.datum: Mar 2003
|
Har du den gamla kanonen kvar?
P.S. Vapenamnestin är slut...
|
|
|
2007-06-28, 18:56
|
|
|
Mjäll & SL
Reg.datum: Mar 2003
|
Ett tips är det gäller kanoner är militärhistoriska föreningar, historiska regementen och liknande.
Fast tävlingsskytte kan ju också vara en idé.
|
|
|
2007-06-29, 13:00
|
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Nitrometan
Har du den gamla kanonen kvar?
P.S. Vapenamnestin är slut...
|
Jo men bara eldröret, resten är skrotat sedan länge. Och vapenamnestin behöver jag inte bry mig om. Det är helt lagligt att äga och använda mynningsladdade kanoner, men man får enbart skjuta skarpt på militära vapenfält. Salut får du skjuta hemma på gården. Men om du bor i ett tätbebyggt område måste du söka tillstånd hos ordningsmakten. Och det får man nog inte hur som helst
|
|
|
2007-06-29, 13:06
|
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Nitrometan
Ett tips är det gäller kanoner är militärhistoriska föreningar, historiska regementen och liknande.
Fast tävlingsskytte kan ju också vara en idé.
|
Ja vi ska mest tävlingsskjuta med den. Jag har en bekant inom försvaret och han ska fixa så att vi får övningsskjuta några skott innan tävling.
Kanonen blir en exakt kopia av en Iron Stedman Fieldgun från 1861. Det enda som inte är exakt överensstämmande med originalet är kalibern. Vi väljer en mindre borrning dels för att spara krut, men också för att öka säkerheten. Originalet har 88 mm borrning och vi har beslutat oss för 72 eller 75 mm borrning. Det smäller nog tillräckligt ändå när man laddar ett kilo svartkrut
|
|
|
2007-06-29, 19:01
|
|
|
Registered User
|
Bänkpress och marklyft
Fredag 20070629: Sumomarklyft med bälte: 140kg/5, 180kg/5, 220kg/5, 250kg/3.
Smal bänkpress med benen i luften: 100kg/3, 140kg/3*3.
Idag förbättrades formen lite i marklyft, och detta trots att jag är bra trött i benen sedan måndagens knäböjar. Jag kände efter femman på 220kg att jag hade spaghetti i benen, men trots allt gick det ganska bra. Jag hade först tänkt göra en femma även på 250kg, men stången gled lite i händerna och jag nöjde mig därför med tre reps. Roligt i alla fall... Den här trean ligger högre än de tyngsta passen utan dräkt i Norgeprogrammet, och då är jag ändå inte i form ännu  Hoppas jag slipper skador till hösten, för då kan det nog bli bra vikter.
|
|
|
2007-06-29, 21:08
|
|
|
Jag bänkar över 400 kilo.
Reg.datum: Nov 2006
|
Citat:
Fredag 20070629: Sumomarklyft med bälte: 140kg/5, 180kg/5, 220kg/5, 250kg/3.
Smal bänkpress med benen i luften: 100kg/3, 140kg/3*3.
Idag förbättrades formen lite i marklyft, och detta trots att jag är bra trött i benen sedan måndagens knäböjar. Jag kände efter femman på 220kg att jag hade spaghetti i benen, men trots allt gick det ganska bra. Jag hade först tänkt göra en femma även på 250kg, men stången gled lite i händerna och jag nöjde mig därför med tre reps. Roligt i alla fall... Den här trean ligger högre än de tyngsta passen utan dräkt i Norgeprogrammet, och då är jag ändå inte i form ännu  Hoppas jag slipper skador till hösten, för då kan det nog bli bra vikter.
|
Skador är ju bland det vidrigaste som finns grymt irriterande.
När du kör reps i mark är det med avstanning mellan varje reps eller är det studs mark?
|
|
|
2007-06-29, 21:43
|
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av 345.5 i bänk
Skador är ju bland det vidrigaste som finns grymt irriterande.
När du kör reps i mark är det med avstanning mellan varje reps eller är det studs mark?
|
Jag har nästan alltid stopp mellan lyften. På 240kg för några veckor sedan hade jag stopp på varje reps. Idag kände jag mig lite trött i benen så då drog jag med flyt på varje reps på 250kg, men alla set på lättare vikt innan det hade jag stopp nere på golvet. När jag drar smala marklyft stannar jag alltid till en stund på marken eftersom den övningen nästan bara belastar ryggen, och då gör det inget att man är trött i lårmusklerna.
När jag närmar mig tävling, har dräkten på och drar ner på seten rejält för att bli explosiv och stark, så kör jag alltid utan stopp. Men det är bara de två sista träningsveckorna. Bland årets övriga pass så stannar jag på marken med stången på ungefär 95% av alla lyft.
|
|
|
2007-07-02, 19:08
|
|
|
Registered User
|
Knäböj och bänkpress
Måndag 20070702: Djup styrkelyftsböj med bälte: 140kg/5, 180kg/2, 220kg/2, 250kg/2, 180kg/2*7, 180kg/8.
Bänkpress utan brygga med stopp på bröstet: 100kg/2*5, 140kg/8, 160kg/2*5.
Dips med viktbelastning: 3*6
Idag var jag lite ur form. Jag misstänker att förra måndagens pass fortfarande satt i och gjorde mig svag och seg.... På 220kg gick det ganska lätt, men på 250kg gick det så pass tungt att jag valde att sänka vikten igen. Möjligen att jag hade kunnat fixa en svintung tvåa på 280kg, men då hade jag nog varit död resten av veckan. Istället valde jag att trötta ut mig med lite reps i värsta byggarstil, med lite vila mellan seten. Svetten rinner fortfarande
I bänkpress fortsatte jag på den inslagna vägen och vilade inte mer än kanske två minuter mellan seten. Gele i armar och bröst blev resultatet. Normalt skulle jag inte göra såhär men då det är sista träningsveckan före vilan så tycker jag att det är okay att trötta ut sig lite extra. Om det finns lite krut kvar i kroppen på fredag så ska jag gå ytterligare lite tyngre i marklyft, men det återstår som sagt att se...
|
|
|
2007-07-04, 22:24
|
|
|
Registered User
|
Knäböj, bänkpress och marklyft
Onsdag 20070704: Djup OL-böj utan bälte: 100kg/5, 140kg/3, 160kg/3*5
Bänkpress utan brygga med stopp på bröstet: 100kg/5, 140kg/5, 160kg/5, 180kg/3, 195kg/1, 140kg/11.
Dips med vikt: 1*8, 2*6, 1*5.
Sumomarklyft utan bälte: 100kg/5, 140kg/5, 160kg/3*5
Idag kom jag ytterligare ett steg närmare god form i bänkpress igen. 195kg gick till och med ganska lätt, och med långt stopp.
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:50.
|

|