Här kommer en liten uppdatering. Har tränat på som vanligt. Körde nyligen mm2k och kom upp i 157,5kg i bänkpress. Det lyftet gick relativt smidigt. Men när jag nästa vecka testade 160kg som skulle ha varit tangerat pb så blev det en miss. Kändes som att jag hade peakat. Har nu kört en vecka lite lättare, och ska köra lite lättare nästa vecka också. Sedan blir det en vända till med mm2k. Tror vikten ligger runt 95kg.
Ytterligare en omgång mm2k bakom mig nu och klarade nytt pb på 162,5kg idag. Även militärpress gick bra och jag tangerade pb med 110kg. Kommer satsa på 165kg respektive 112,5kg på fredag.
Gjorde först en fail och sedan klarade jag det på andra försöket. Kände att det fanns potential i första försöket. Kommer försöka på 115kg nu och se vad som händer. Är ju ett jämnare och finare tal än det fåniga 112,5.
I bänken har jag med dagens försök failat tre gånger på 167,5kg. Därmed slutar jag försöka för tillfället. Känns som att jag sjabblade bort den vikten i de två första försöken. Då var det ganska nära och var säkert så att det hade kunnat gå med maxad inställning och ett bra lyft. Idag var det klart sämsta lyftet. Kände direkt att det kändes för tungt. Är ändå relativt nöjd med 165kg för tillfället.
Har kört 5*5 ett tag. Började på 120kg och har stegrat upp till 132,5kg. Började bli sugen på att testa maxa lite så gjorde det. Detta var ett fredagspass och då går det i regel sämre så tycker 155kg är ok. Ska testa öka på tisdag.
Bänkpressen på gymmet är ur funktion och har varit i över en vecka, så har kört i powerrack. Känns lite ovant så har förhoppningar att det ska känns fint när bänkpressen sätts i bruk igen.
Militärpress
60*8
90*2
100*1
90*12
60*20
Toppstyrkan i militärpress känns sådär. Men det går nog att ändra på.
Blev inte mer tränat än såhär men det väsentliga gjordes ju iaf.
Körde inte så tungt utan mest för att komma igång.
Barhold
120
160
210
250
210
Körde inga maxhållningar.
Marklyft från knäna
160*3
180*2
200*1
240*1
Inte maxtungt.
Marklyft
120*3
160*3
180*1
200*1 tungt
Chins
20*3
30*2
40*2
20*6
Skivstångscurl
60*8
50*8
40*10
Har inte tränat rygg tungt på länge utan bara kört några bekväma set skivstångsrodd och kanske några få chins. Samma med biceps. Så även om jag inte körde till absolut max så känns det ändå som att man tränat lite. Nu är det bara att invänta gainsen. Tanken är väl att försöka köra lite tyngre träning i den här stilen.
Har kört 5*5 ett tag. Började på 120kg och har stegrat upp till 132,5kg. Började bli sugen på att testa maxa lite så gjorde det. Detta var ett fredagspass och då går det i regel sämre så tycker 155kg är ok. Ska testa öka på tisdag.
Bänkpressen på gymmet är ur funktion och har varit i över en vecka, så har kört i powerrack. Känns lite ovant så har förhoppningar att det ska känns fint när bänkpressen sätts i bruk igen.
Militärpress
60*8
90*2
100*1
90*12
60*20
Toppstyrkan i militärpress känns sådär. Men det går nog att ändra på.
Blev inte mer tränat än såhär men det väsentliga gjordes ju iaf.
Det där rödmarkerade är ju riktigt bra!
Kör 5*5. Verkar vara ett rätt bra sätt att öka. Har kört det några gånger för att få lite fart efter man slappat. Började på 120 tror jag. Rätt lätt ingång och har väl varit lätt även fram t.o.m. detta pass. Tror det börjar bli tungt rejält snart. Lite sugen att testa lite ettor. Men är väl egentligen ingen större idé eftersom jag ändå måste träna mer för att nå nytt pb.
Militärpress
90*3
90*3
90*5
70*10
Går väl ganska horribelt i denna övning för tillfället. Tror det går att öka.
Militärpress
60*8
80*3
90*1
100*2
100*2
100*2
100*2 Film faktiskt!
Är väl ungefär såhär jag ligger till i denna övning i dagsläget. En bit ifrån pb på 112,5, eller om det möjligen är 115. Tror det är 112,5.
Lutande hantelpress
41*8
41*8
Lite lättare här då med lite kläm.
Flyes
16*10
16*10
Hantellyft åt sidan
13,5*10
13,5*10
13,5*12
Tog det lite halvlugnt idag i främst bänken. Har fortfarande påtaglig träningsvärk i triceps sedan 25/12. Tog ut mig på tricepsträningen då. Det passet testade jag även lite tung lutande hantelpress, gjorde 61*4 som tyngst.
På julafton så blev det ett superjobbigt pass med ett medley av ok, stenar, stock, däckvält samt farmers walk.
Här är den spännande filmen på militärpressen från idag.