Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Kost & Näring

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-02-01, 20:49   #1396
mikaelj
Vrickad & älskvard

mikaeljs avatar

Reg.datum: Oct 2008
Regelbundna måltider är alltid bättre än oregelbundna, såvida du inte vill vara hungrig hela tiden.
Scratch89: Du verkar tro att vi alla blir lite hårda i byxan av att dränka oss i sockerlösning. | stevebc: 85 kg extra i dips? Nu är du skäggstark på riktigt! Karlos: Ditt sista marklyft var något av det coolaste jag sett i styrkelyftsväg live. | camilla: du är en extrem teoretiker och totalt känslokall.
mikaelj är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-02-01, 21:55   #1397
Onigiri
Registered User

Onigiris avatar

Reg.datum: Aug 2008
Bryter man fastan om man dricker pepsimax eller dylikt skräp? Har för mig det var någon studie om lightdrycker rätt nyligen. Vill inte köra på några chansningar att det "kanske bryter tror jag" utan jag vill verkligen veta specifikt. Har en tendens att bli oerhört läsksugen mot kvällen men jag är osäker på det hela.
Gammal 2010-02-01, 21:56   #1398
Doctor Snuggles
Pink belt

Doctor Snuggless avatar

Reg.datum: Jan 2004
Citat:
Ursprungligen postat av young_george Visa inlägg
Tycker du ligger lite lågt i protein, men det är ju upp till dig.
Varför? Det går utmärkt att bygga massa på bara 1g/kvkg, fast det kanske är delvis individuellt. Hälsosammare antagligen också.
Gammal 2010-02-01, 22:00   #1399
Onigiri
Registered User

Onigiris avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Doctor Snuggles Visa inlägg
Varför? Det går utmärkt att bygga massa på bara 1g/kvkg, fast det kanske är delvis individuellt. Hälsosammare antagligen också.
På kolozzeum är allt under 2g /kg bortkastat protein vet du väl!
Gammal 2010-02-01, 22:10   #1400
JoeyP
Banned User

Reg.datum: Apr 2008
MIAKELJ Okej, jag varierar alltid mellan 14-16/ fasta, men äter alltid senaste måltiden innan kl 21.

Jag har inga problem med hungern, kan lätt hålla mig.

Men och andra sidan tänkte jag på det här med proteinsyntesen att den är förhöjd i 48timmar efter träning, och att inte äta på länge när man har bra höjd proteinsynstes känns inte bra med tanke på att proteinsyntesen "känslighet" sänks för varje timme? Men jag vet inte.
JoeyP är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-02-01, 22:23   #1401
mikaelj
Vrickad & älskvard

mikaeljs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av JoeyP Visa inlägg
Jag har inga problem med hungern, kan lätt hålla mig.
Nu var det inte hungern som sådan jag pratade om, utan att måltider vid fasta tidpunkter gör att man blir hungrig vid just de tidpunkterna. Det är ganska praktiskt att bara bli hungrig vid sitt kvällsmål, istället för att gå omkring småhungrig hela tiden bara för att man ändrar sina måltidstider varje dag.
Scratch89: Du verkar tro att vi alla blir lite hårda i byxan av att dränka oss i sockerlösning. | stevebc: 85 kg extra i dips? Nu är du skäggstark på riktigt! Karlos: Ditt sista marklyft var något av det coolaste jag sett i styrkelyftsväg live. | camilla: du är en extrem teoretiker och totalt känslokall.
Gammal 2010-02-02, 00:36   #1402
vicarious
Proteinbarskonnässör

vicariouss avatar

Reg.datum: Nov 2008
Citat:
Ursprungligen postat av Onigiri Visa inlägg
Bryter man fastan om man dricker pepsimax eller dylikt skräp? Har för mig det var någon studie om lightdrycker rätt nyligen. Vill inte köra på några chansningar att det "kanske bryter tror jag" utan jag vill verkligen veta specifikt. Har en tendens att bli oerhört läsksugen mot kvällen men jag är osäker på det hela.
Vet ej men kan inte tänka mig det, inget insulin utsöndras?

Men som sagt, det är inget bestämt on/off läge, det har diskuterats tidigare i tråden.
vicarious är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-02-02, 00:43   #1403
Ean
Registered User

Eans avatar

Reg.datum: Feb 2009
Var faktiskt på tv häromdagen då det sades att lightprodukter (cola light i detta fallet) "lurade" kroppen och satte igång insulinfrisättningen.
Ean är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-02-02, 01:01   #1404
vicarious
Proteinbarskonnässör

vicariouss avatar

Reg.datum: Nov 2008
Citat:
Ursprungligen postat av Ean Visa inlägg
Var faktiskt på tv häromdagen då det sades att lightprodukter (cola light i detta fallet) "lurade" kroppen och satte igång insulinfrisättningen.
... och det man ser på TV är alltid sant?

Citat:
Ursprungligen postat av Grandmaster Visa inlägg
Eftersom det är fråga om ett dos-respons förhållande så bör man ligga så nära noll som möjligt. Med det sagt så kommer inte en skvätt mjölk till kaffet, eller 6 g EAA, utgöra något större problem.
http://www.kolozzeum.com/forum/showp...&postcount=349
vicarious är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-02-02, 09:06   #1405
mtlca
Registered User

mtlcas avatar

Reg.datum: Jul 2009
Citat:
Du får nog specificera vilket program du kollade på :P
Gammal 2010-02-02, 09:10   #1406
Anton Fräs
Stark

Anton Fräss avatar

Det är bullshit såvitt jag vet oavsett vilket program det var. Skulle inte förvåna mig om det var Du är vad du äter eller liknande.
Anton Fräs är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-02-02, 10:47   #1407
Nitrometan
Mjäll & SL

Nitrometans avatar

Reg.datum: Mar 2003
Citat:
I vilka mängder då? Borde ju krävas ganska rejäla mängder för att ge ett insulinsvar.

Vilket TV-program?

För klén för Frälsningsarmén.

TK Trossö
Nitrometan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-02-02, 11:00   #1408
mikaelj
Vrickad & älskvard

mikaeljs avatar

Stora mängder kan säkert ge ett visst insulinsvar, eftersom asparagin är en glukoid aminosyra, och fenylalanin är en keto/gluko-aminosyra.
Gammal 2010-02-04, 09:42   #1409
SiSenior
Registered User

SiSeniors avatar

Reg.datum: Jun 2009
Bumpar detta inlägg då dieten närmar sig allt mer och min fråga fortfarande kvarstår.

Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior Visa inlägg
Under dieten som jag snart ska påbörja hade jag tänkt att powerwalka en runda på 40 minuter innan skolan varje morgon, alltså vid halv 7 tiden. Är detta något jag borde undvika eftersom min ätperiod inte börjar fören långt senare (14-20 äter jag) eller gör de sak samma? En annan möjlighet är att jag går precis innan första målet, 13:20~ alltså. Vilket av alternativen tror ni hade varit "effektivast" om man säger så?
Robert: Yeah, after this weekend I can say I have been blown by two Irenes.
Irene: SHUTUP ROB! jeez, that was in highschool!
Robert: People don't forget natural disaster ;D
SiSenior är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-02-04, 10:03   #1410
Onigiri
Registered User

Onigiris avatar

Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior Visa inlägg
Under dieten som jag snart ska påbörja hade jag tänkt att powerwalka en runda på 40 minuter innan skolan varje morgon, alltså vid halv 7 tiden. Är detta något jag borde undvika eftersom min ätperiod inte börjar fören långt senare (14-20 äter jag) eller gör de sak samma? En annan möjlighet är att jag går precis innan första målet, 13:20~ alltså. Vilket av alternativen tror ni hade varit "effektivast" om man säger så?
Gör som du vill men promenaden, mår du bättre av att gå tidigt före mat, do it. Mår du bättre av att gå klockan 15:33 eller 18:27, do that. Jag hade föredragit morgonen. Ett bra sätt att vakna på, helt klart. Brukar promenera mycket i mitt jobb på förmiddagarna utan mat, funkar prima.

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:48.