2010-02-01, 20:49
|
|
Vrickad & älskvard
Reg.datum: Oct 2008
|
Regelbundna måltider är alltid bättre än oregelbundna, såvida du inte vill vara hungrig hela tiden.
Scratch89: Du verkar tro att vi alla blir lite hårda i byxan av att dränka oss i sockerlösning. | stevebc: 85 kg extra i dips? Nu är du skäggstark på riktigt! Karlos: Ditt sista marklyft var något av det coolaste jag sett i styrkelyftsväg live. | camilla: du är en extrem teoretiker och totalt känslokall.
|
|
|
2010-02-01, 21:55
|
|
Registered User
Reg.datum: Aug 2008
|
Bryter man fastan om man dricker pepsimax eller dylikt skräp? Har för mig det var någon studie om lightdrycker rätt nyligen. Vill inte köra på några chansningar att det "kanske bryter tror jag" utan jag vill verkligen veta specifikt. Har en tendens att bli oerhört läsksugen mot kvällen men jag är osäker på det hela.
|
2010-02-01, 21:56
|
|
Pink belt
Reg.datum: Jan 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av young_george
Tycker du ligger lite lågt i protein, men det är ju upp till dig.
|
Varför? Det går utmärkt att bygga massa på bara 1g/kvkg, fast det kanske är delvis individuellt. Hälsosammare antagligen också.
|
2010-02-01, 22:00
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Doctor Snuggles
Varför? Det går utmärkt att bygga massa på bara 1g/kvkg, fast det kanske är delvis individuellt. Hälsosammare antagligen också.
|
På kolozzeum är allt under 2g /kg bortkastat protein vet du väl!
|
2010-02-01, 22:10
|
|
Banned User
Reg.datum: Apr 2008
|
MIAKELJ Okej, jag varierar alltid mellan 14-16/ fasta, men äter alltid senaste måltiden innan kl 21.
Jag har inga problem med hungern, kan lätt hålla mig.
Men och andra sidan tänkte jag på det här med proteinsyntesen att den är förhöjd i 48timmar efter träning, och att inte äta på länge när man har bra höjd proteinsynstes känns inte bra med tanke på att proteinsyntesen "känslighet" sänks för varje timme? Men jag vet inte.
|
|
|
2010-02-01, 22:23
|
|
Vrickad & älskvard
|
Citat:
Ursprungligen postat av JoeyP
Jag har inga problem med hungern, kan lätt hålla mig.
|
Nu var det inte hungern som sådan jag pratade om, utan att måltider vid fasta tidpunkter gör att man blir hungrig vid just de tidpunkterna. Det är ganska praktiskt att bara bli hungrig vid sitt kvällsmål, istället för att gå omkring småhungrig hela tiden bara för att man ändrar sina måltidstider varje dag.
Scratch89: Du verkar tro att vi alla blir lite hårda i byxan av att dränka oss i sockerlösning. | stevebc: 85 kg extra i dips? Nu är du skäggstark på riktigt! Karlos: Ditt sista marklyft var något av det coolaste jag sett i styrkelyftsväg live. | camilla: du är en extrem teoretiker och totalt känslokall.
|
|
|
2010-02-02, 00:36
|
|
Proteinbarskonnässör
Reg.datum: Nov 2008
|
Citat:
Ursprungligen postat av Onigiri
Bryter man fastan om man dricker pepsimax eller dylikt skräp? Har för mig det var någon studie om lightdrycker rätt nyligen. Vill inte köra på några chansningar att det "kanske bryter tror jag" utan jag vill verkligen veta specifikt. Har en tendens att bli oerhört läsksugen mot kvällen men jag är osäker på det hela.
|
Vet ej men kan inte tänka mig det, inget insulin utsöndras?
Men som sagt, det är inget bestämt on/off läge, det har diskuterats tidigare i tråden.
|
|
|
2010-02-02, 00:43
|
|
Registered User
Reg.datum: Feb 2009
|
Var faktiskt på tv häromdagen då det sades att lightprodukter (cola light i detta fallet) "lurade" kroppen och satte igång insulinfrisättningen.
|
|
|
2010-02-02, 01:01
|
|
Proteinbarskonnässör
Reg.datum: Nov 2008
|
Citat:
Ursprungligen postat av Ean
Var faktiskt på tv häromdagen då det sades att lightprodukter (cola light i detta fallet) "lurade" kroppen och satte igång insulinfrisättningen.
|
... och det man ser på TV är alltid sant?
Citat:
Ursprungligen postat av Grandmaster
Eftersom det är fråga om ett dos-respons förhållande så bör man ligga så nära noll som möjligt. Med det sagt så kommer inte en skvätt mjölk till kaffet, eller 6 g EAA, utgöra något större problem.
|
http://www.kolozzeum.com/forum/showp...&postcount=349
|
|
|
2010-02-02, 09:06
|
|
Registered User
Reg.datum: Jul 2009
|
Citat:
|
Du får nog specificera vilket program du kollade på :P
|
2010-02-02, 09:10
|
|
Stark
|
Det är bullshit såvitt jag vet oavsett vilket program det var. Skulle inte förvåna mig om det var Du är vad du äter eller liknande.
|
|
|
2010-02-02, 10:47
|
|
Mjäll & SL
Reg.datum: Mar 2003
|
Citat:
|
I vilka mängder då? Borde ju krävas ganska rejäla mängder för att ge ett insulinsvar.
Vilket TV-program?
|
|
|
2010-02-02, 11:00
|
|
Vrickad & älskvard
|
Stora mängder kan säkert ge ett visst insulinsvar, eftersom asparagin är en glukoid aminosyra, och fenylalanin är en keto/gluko-aminosyra.
|
|
|
2010-02-04, 09:42
|
|
Registered User
Reg.datum: Jun 2009
|
Bumpar detta inlägg då dieten närmar sig allt mer och min fråga fortfarande kvarstår.
Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior
Under dieten som jag snart ska påbörja hade jag tänkt att powerwalka en runda på 40 minuter innan skolan varje morgon, alltså vid halv 7 tiden. Är detta något jag borde undvika eftersom min ätperiod inte börjar fören långt senare (14-20 äter jag) eller gör de sak samma? En annan möjlighet är att jag går precis innan första målet, 13:20~ alltså. Vilket av alternativen tror ni hade varit "effektivast" om man säger så?
|
Robert: Yeah, after this weekend I can say I have been blown by two Irenes.
Irene: SHUTUP ROB! jeez, that was in highschool!
Robert: People don't forget natural disaster ;D
|
|
|
|
2010-02-04, 10:03
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior
Under dieten som jag snart ska påbörja hade jag tänkt att powerwalka en runda på 40 minuter innan skolan varje morgon, alltså vid halv 7 tiden. Är detta något jag borde undvika eftersom min ätperiod inte börjar fören långt senare (14-20 äter jag) eller gör de sak samma? En annan möjlighet är att jag går precis innan första målet, 13:20~ alltså. Vilket av alternativen tror ni hade varit "effektivast" om man säger så?
|
Gör som du vill men promenaden, mår du bättre av att gå tidigt före mat, do it. Mår du bättre av att gå klockan 15:33 eller 18:27, do that. Jag hade föredragit morgonen. Ett bra sätt att vakna på, helt klart. Brukar promenera mycket i mitt jobb på förmiddagarna utan mat, funkar prima.
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:48.
|

|