2007-01-05, 12:26
|
|
Registered User
Reg.datum: Jun 2006
|
Citat:
Ursprungligen postat av Lasse Kongo
Jasså, du får väl läsa inlägget jag skrev till Angellöööve med då =)
Det är linjärt, storyn har man sett 300000ggr och det är sockersött, men JAG slukar det med hull och hår 
|
Precis som det ska vara helt enkelt. Man har sett storyn ett ANTAL gånger, men ändå skiljer det sig från andra spel med samma story, och det är där speltillverkarna lyckas. Att få det speciellt även fast det är likt så många andra spel
När man typ sitter i venten och snackar lite, ni vet, typ dödar lite imbued water elementals i caverns of lfarhrar och typ en glowing battleaxe of mondraginin +3 droppar, och den är sharpened! Man bara typ skriker ut i venten och jolten sprutar.
|
|
|
|
2007-01-05, 12:29
|
|
Fuck gymmet, Yeaaah TV spel
Reg.datum: Jun 2003
|
Since that about wraps up the combat engine, the next thing worth mentioning is the voice acting. One of the negative aspects of the Japanese animation style that is constantly pointed out to me is the way the English voice actors speak too quickly or use rampant run-on sentences. Well that phenomenon is quite apparent in Enchanted Arms. So not only do you have a homosexual Makoto that speaks with a flamboyant feminine lisp, but you have a bunch of Japanese to English translation that comes off as unnatural and rushed. You could call it the Speed Racer effect. The saving grace is the fact that you can disable the English voices and listen to the Japanese voice acting with English subtitles. It makes it more like the traditional RPGs anyway since it wasn't too long ago that you couldn't put full digitized dialog of multiple languages into a forty or fifty hour game.
Where the game really blows me away is in the graphics department. The environments are absolutely stunning. It's exactly what you'd expect from a Squaresoft title just from a different group of guys. The cinematics are unbelievable, the cityscapes and environments are chocked full of detail and original style. It's truly something to behold and one of the main reasons why I adore this style of game. I can't seem to get enough of the artistic representation of these alternative universes. It seems like I should be able to say more, but words just don't seem to do it justice. Suffice to say the game has excellent graphics.
So at least for the time being and for myself personally, Enchanted Arms is a great game. With the Japanese dialog, the stunning visuals and the solid turn-based combat system it's the first game in a long time that sates my appetite for the old school RPG.
Som sagt, röstskådespeleriet på Engelska ÄR KATASTROF!!!!!!!
Men, som tur är kan man ändra till orginalrösterna på japanska med text och det blir det som ett helt annat spel
2007-01-05, 12:31
|
|
|
Citat:
Ursprungligen postat av Empe
Precis som det ska vara helt enkelt. Man har sett storyn ett ANTAL gånger, men ändå skiljer det sig från andra spel med samma story, och det är där speltillverkarna lyckas. Att få det speciellt även fast det är likt så många andra spel 
|
Helt riktigt!
Jag har en japansk skolflicka i mitt gäng med rosa hår och skoldress vita strupmbyxor etc som ser helt beskedlig ut, men i fighterna drar hon upp ett vapen som är typ 4ggr så stort som henne själv och pepprar med, sånt gillar jag =)
Empe, om du har kört FF8, så känns detta lite som det atmosfäriskt/utseende iaf.
2007-01-05, 12:52
|
|
|
2007-01-05, 14:28
|
|
Registered User
|
Citat:
|
ORKA  !!!
Han var lätt bland de första som fick tag i ett xbox360.
När man typ sitter i venten och snackar lite, ni vet, typ dödar lite imbued water elementals i caverns of lfarhrar och typ en glowing battleaxe of mondraginin +3 droppar, och den är sharpened! Man bara typ skriker ut i venten och jolten sprutar.
|
|
|
|
2007-01-05, 16:09
|
|
|
http://forums.xbox.com/506/ShowForum.aspx
Finns mkt att läsa där, man kan även få en liten uppfattning om vad många tycker om EA.
2007-01-06, 22:01
|
|
|
Nja, efter att ha spelat en 5-6h av EA så har jag bestämt mig för att lämna tillbaks det, en billig peng är det nog värt men inte fullpris.
Blir nog att jag byter in det mot Viva Pinata, enligt MajorNelson så är ju GoW och Viva Pinata 360 viktigaste spel hitills, och hans ord ska man ju ta till vara på =)
Känner folk i 45års-åldern som sitter och lirar Viva och är helt sålda
2007-01-06, 22:03
|
|
Registered User
|
Vad går det egentligen ut på då? Jag har bara sett reklamen på TV lol, aldrig tänkt så mkt på det förutom det. Chöp de ok bereta vad det ÄR!!!!
|
|
|
|
2007-01-06, 22:04
|
|
|
Citat:
Ursprungligen postat av Empe
Vad går det egentligen ut på då? Jag har bara sett reklamen på TV lol, aldrig tänkt så mkt på det förutom det. Chöp de ok bereta vad det ÄR!!!!
|
Skål på dig med Empe
2007-01-07, 15:19
|
|
Registered User
Reg.datum: Jul 2003
|
Någon som har en bra svensk blogg eller likanande?
Körde med denna innan, men den verkar helt död nu. http://m3tjanster.idg.se/xboxfans/
|
|
|
2007-01-07, 15:56
|
|
Hey Moon
Reg.datum: Dec 2004
|
Nån som vet något om nästa KotOR? Utvecklare? När kan det tänkas komma?
Det var Halo 3 och nästa KotOR som bidrog mest till mitt 360-köp.
|
|
|
2007-01-07, 21:14
|
|
|
Viva Pinata är löjligt bra, går tamigfan inte att sluta spela, sjukt beroendeframkallande.
Har suttit i princip hela dagen med det
Ingen med en 360 bör missa detta mästerverk.
2007-01-07, 21:21
|
|
Kolozzeum Security
Reg.datum: Aug 2001
|
Citat:
Viva Pinata är löjligt bra, går tamigfan inte att sluta spela, sjukt beroendeframkallande.
Har suttit i princip hela dagen med det
Ingen med en 360 bör missa detta mästerverk.
|
Vad går det ut på då?`
2007-01-07, 21:25
|
|
|
Citat:
Ursprungligen postat av Jarod
Vad går det ut på då?`
|
Info kommer, hinner inte nu, satt bara på datorn för jag skulle kolla upp lite tips på hur man tjänar lite snabba pengar i spelet, så nu vet jag, time 2 play =)
Kan vara schysst att kasta in en länk dock, här är lite spelarrecensioner, oftast det jag själv går på när jag ska köpa spel =)
Nu: spelaaaaa
http://www.gamespot.com/xbox360/stra...a/players.html
2007-01-07, 22:32
|
|
|
http://vivapinataforum.com/
Ett par medlemmar finns det ju, blir en till snart
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:24.
|

|