Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Kost & Näring

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-01-30, 14:40   #1381
kalajset
Registered User

kalajsets avatar

Reg.datum: Nov 2006
Citat:
Ursprungligen postat av mikaelj Visa inlägg
Man kan vara hur "opti" som helst, men passar det inte med resten av ens liv kommer man inte att följa det.

Bättre att vara ett snäpp under perfekt (... inte för att någon vet vad "perfekt" är), och kunna följa det under längre tid.
+1 Det tål att understrykas, själv varit där just i samband med periodisk fasta. Själva "fastan" fungerade, (i den mån man kan avgöra det själv), väldigt bra, men de tider jag hade valt var svåra att följa, och efter några månader fick jag nog. Ska snart pröva detta igen, men denna gång verkligen tänka till, så jag kan äta när andra i min närhet äter, inget kul att vare sig sitta med vid ett X antal måltider när andra äter, utan att äta något själv, eller inte "kunna" ta den där goda kvällskvargen t ex...
Gammal 2010-01-30, 15:22   #1382
MrBurner
Registered User

Reg.datum: Mar 2005
Aaah. The good ol' "kvällskvarg". Bara på träningsforum man kan läsa något sådant kan jag tänka mig
MrBurner är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-01-30, 21:11   #1383
mikaelj
Vrickad & älskvard

mikaeljs avatar

Reg.datum: Oct 2008
Citat:
Ursprungligen postat av Grandmaster Visa inlägg
Jag ser fram mot din slutgiltiga recension av WD.
http://mikael.jansson.be/log/review-the-warrior-diet
Scratch89: Du verkar tro att vi alla blir lite hårda i byxan av att dränka oss i sockerlösning. | stevebc: 85 kg extra i dips? Nu är du skäggstark på riktigt! Karlos: Ditt sista marklyft var något av det coolaste jag sett i styrkelyftsväg live. | camilla: du är en extrem teoretiker och totalt känslokall.
mikaelj är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-01-30, 21:57   #1384
Manta
Hey, Hey, My, My

Mantas avatar

Reg.datum: Dec 2003
Ett problem med att äta mellan 12-20 som jag kan se är om man behöver göra något efter 20, typ skolarbete. Jag tenderar iaf att bli väldigt slö och trött efter att jag har stoppat i mig all mat, och vill därför äta så nära läggdags som möjligt.
Gammal 2010-01-31, 15:12   #1385
phrack
Sofa king soft

phracks avatar

Reg.datum: Jan 2007
Hur fungerar det egentligen att angripa "stubborn fat" med periodisk fasta? Är det fortfarande "höga" mängder kolhydrater på träningsdagarna ala EOD refeeds som Leangains verkar bygga på, eller måste man skära ner på dem (<~25 e%/dygn) i ett längre perspektiv för att kunna mobilisera? Om man tänker sig att man kör lågintensiv cardio med yohimbine dagen efter, där kosten är PSMF-aktig. Någon som har erfarenhet?
phrack är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-01-31, 15:58   #1386
mikaelj
Vrickad & älskvard

mikaeljs avatar

På mig har det envisa fettet börjat försvinna sedan jag krympte ätfönstret rejält.

Enbart EAA kring träning, i övrigt en någorlunda moderat lågkolhydratkost. (40-60g kanske? räknar inte. det i kesella/cf och min hemmagjorda fibermusli)
Scratch89: Du verkar tro att vi alla blir lite hårda i byxan av att dränka oss i sockerlösning. | stevebc: 85 kg extra i dips? Nu är du skäggstark på riktigt! Karlos: Ditt sista marklyft var något av det coolaste jag sett i styrkelyftsväg live. | camilla: du är en extrem teoretiker och totalt känslokall.
Gammal 2010-01-31, 16:13   #1387
BlackMagic
Registered User

BlackMagics avatar

Reg.datum: Jul 2009
Spelar intaget av gram kolhydrater någon roll vid periodisk fasta? Visst, man håller sig mätt längre med fett och lite kolhydrater, men rent fysiologiskt menar jag?
BlackMagic är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-01-31, 17:06   #1388
phrack
Sofa king soft

phracks avatar

Reg.datum: Jan 2007
Citat:
Ursprungligen postat av mikaelj Visa inlägg
På mig har det envisa fettet börjat försvinna sedan jag krympte ätfönstret rejält.

Enbart EAA kring träning, i övrigt en någorlunda moderat lågkolhydratkost. (40-60g kanske? räknar inte. det i kesella/cf och min hemmagjorda fibermusli)
40-60 g kh är ju <20 e%, eller ännu lägre. Har testat den baletten och det funkar jättebra för att få bort det fettet, men det är inte särskilt behagligt. Att kroniskt ligga så lågt fungerar inte för mig. Kör du aldrig refeeds?
phrack är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-01-31, 17:19   #1389
mikaelj
Vrickad & älskvard

mikaeljs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av phrack Visa inlägg
40-60 g kh är ju <20 e%, eller ännu lägre. Har testat den baletten och det funkar jättebra för att få bort det fettet, men det är inte särskilt behagligt. Att kroniskt ligga så lågt fungerar inte för mig.
Var det under energibegränsning? De flesta som säger att lågkolhydratkost är obehagligt brukar samtidigt äta mindre än de brukar göra. Jag äter på tills jag blir mätt. Sedan jag minskade mitt ätfönster verkar jag inte behöva bry mig om hur mycket jag äter, magen sätter naturligt stopp.

Citat:
Ursprungligen postat av phrack Visa inlägg
Kör du aldrig refeeds?
Nä. Fast ibland äter jag lite mer kolhydratrik mat, som kvällens blodpudding. Blir ungefär 50g bara det. Å andra sidan är det inga kolhydrater i ägg, ost & spam som resten av måltiden kommer bestå av.

Så jag äter nog närmare 20-30g en vanlig dag nu när jag tänker efter. Huvuddelen kommer annars från mjölk i kaffet, och resten från min hemmagjorda musli på kruskakli/fibrex/solrosfrön/kokosrasp med kesella & yoghurt.
Gammal 2010-02-01, 17:36   #1390
MrBurner
Registered User

Reg.datum: Mar 2005
Jag har börjat att jobba med kroppen mycket, vaktmästare närmare bestämt. Är det då vettigt att köra på 8/16 istället för 2/22?
MrBurner är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-02-01, 19:03   #1391
rooz
Legimtimerad flaggstång

roozs avatar

Reg.datum: Aug 2008
Såhär har det sett ut idag
2401 KCAL
145G Protein
194G Kolhydrater
110,5G Fett

Inte så bra. Lite väl mkt kolhydrater samt dryga 200KCAL+

Andra tankar?
Gammal 2010-02-01, 19:05   #1392
young_george
Registered User

Reg.datum: Jun 2008
Tycker du ligger lite lågt i protein, men det är ju upp till dig.
young_george är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-02-01, 19:11   #1393
rooz
Legimtimerad flaggstång

roozs avatar

Reg.datum: Aug 2008
Jo, tänkte också på det. Men fuckade upp det vid lunchen och mellanmålet.

Jajajaj, got optinoja playing in my head
Gammal 2010-02-01, 20:31   #1394
JoeyP
Banned User

Reg.datum: Apr 2008
Okej. Är det okej att köra 16/8 på träningsdagar och 20/4 på vilodagar.

Kör med 1-3vilodagar i veckan. Oftast 2.

Rooz en enkel protein bomb.

0.5liter minimjölk
250g kvarg
20gram vassle kolozzeum pure whey
100gram mixbär

kötta i mixer -

500kcal - 60gram protein Easy shit! Godare än milkshake på mcdonalds. Och man blir faktist jävligt mätt trots rinnande kalorier.

Senast redigerad av JoeyP den 2010-02-01 klockan 20:34.
JoeyP är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-02-01, 20:39   #1395
JoeyP
Banned User

Reg.datum: Apr 2008
Alltså såhär då

Månag träning: 16/8 - ätamönster 13-21
Tisdag vilodag: 20/4 - ätamönster 17-21
Onsdag träning: 16/8 - ätamönster 13-21
Torsdag: vilodag: 20/4 - ätamönster 17-21
JoeyP är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:33.