Jahopp då ger jag kolos samlade elit lite att fundera över och ge input på.
Jag har dom senaste dagarna befunnit mig på annan ort än hemmet och maten har varit lite sisådär men det jag sett på gymmet ser ut som en stor förändring i form av torrhet, hårdhet, volym och tryck, vilket är anledningen till att frågan väckts. Jag har inte haft tillgång till min vanlig våg så jag vet inte hur viktförändringen sett ut.
Tidigare har jag ätit mina 1900-2000kcal om dagen fördelat på samma sätt. Frukost, lunch och mellanmål innan träningen vid 19-20. Efter träningen har först 10g kolhydrater och 30g protein intagits och senare sista matlådan intagits. Jag har då känt mig lite seg på träningen men det är så mitt liv har fallit.
Nu när jag är ledig så har det sett lite annorlunda ut. Frukost och lunch enligt tidigare, sen träning utan kolhydrater efter. Hem och käka middag, en middag som skiljer sig från min vanliga matlåda med lite mera protein och fett och mindre kolhydrat. Senare på kvällen har jag intagit mitt mellanmål som numera innehåller mera kolhydrater. Detta resulterar i att det dagliga energiintaget har ökat, det är svårt att uppskatta när makrofördelningen har ändrats men jag skulle gissa på 200-300kcal i slutändan (majoriteten från kolhydrater).
Detta har då resulterat i mera driv på gymmet och en bättre form. Det bättre drivet kan ju mkt väl motiveras av att jag tränar tidigare, jag vet att jag är seg på kvällen. Men den snabba ökningen i formkvaliten är lurigare, jag ska ju givetvis bli bättre men det har hänt mkt de senaste dagarna (kan vara ljuset också).
Många tveksamma parametrar så jag förstår att det är svårt men om ni har några teorier så är ordet fritt?
Nästa fråga rör mitt armbågsskydd. Det är lite tight och klämmer på biceps, efter ett tag är det riktigt drygt att ha på sig och biceps ömmar. Idag på passet skulle jag aktivera biceps lite rejält efter att jag dragit av skyddet, tog i och det kändes som biceps skulle gå av, rejält öm nu. Kan skyddet på något sätt bidra till en svag biceps?
Citat:
Ursprungligen postat av anabåla
grymt jobbat! inspirationskälla!
|
Kul att höra.