2007-10-12, 09:26
|
|
|
Insaneinthemembrane
Reg.datum: Aug 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av cam
Morgonvikten låg på 47,7 kg. Det händer grejer
Vill bara upprepa att jag är väldigt kort och finlemmad, därav den fjuttiga kroppsvikten...
|
Trots det du skriver....så låååter det så gulligt med 47,7 kg..tihi..jag väger 20 kg mer än du  *
Kämpa på nu! Ska bli roligt att se slutresultatet!
*KRAM*
|
|
|
2007-10-12, 09:58
|
|
|
Kolos egen surtant
Reg.datum: Sep 2003
Ort: (_/_)= small ass, (__/__) = big ass s= smile, S= big smile, g= grin, eg= evil grin, (.)(.) = stiff pez nipples
|
vi vill ha lite bilduppdate tjejen
|
|
2007-10-12, 10:35
|
|
|
Triatleten
Reg.datum: Apr 2006
|
Citat:
Ursprungligen postat av T-train
Trots det du skriver....så låååter det så gulligt med 47,7 kg..tihi..
|
+1
Jag väger 13-14 kg mer och jag är långdistanslöpare
|
|
2007-10-12, 12:06
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Jan 2004
|
Citat:
Tågbiljetterna till Malmö blev rätt dyra. Sen ska man beställa färg och sånt också...
Räcker en flarra Pro Tan eller behöver man fler? (300 spänn styck  )
|
Om Jan Tana finns på plats kan jag rekommendera dem. Tar 10 minuter per lager, läggs 2-3 ggr. Olja får man innan man ska upp också.
|
2007-10-12, 18:28
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Mar 2004
|
camilla: Ja i så fall räcker en  Klart det blir Dream Tan också, lutar åt den röda nyansen för min del.
T-train: *muttrar*  Ja, jag är liten och gullig..fast idag vägde jag hela 47,8 hehe.. Tack för stöd och kraaam på dig med!
Cilia: Jaså, du tycker det? Få se vad jag hittar på i helgen
machine gun: Hahaha, men du är kanske lite längre än mig?
Klo: Det senaste jag läste var att de inte ska vara på DC, men jag avvaktar och ser vad som händer. Vore ju smidigt annars.
Min kompis i Malmö som jag ska bo hos börjar bli lite orolig för dagarna innan när hon ska hjälpa mig med hårborttagning, smörja mig med brunfärg och på tävlingsdagen tejpa rumpan inför rodden. Hon får en upplevelse för livet
|
|
|
2007-10-12, 18:32
|
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av mangs
Kul att läsa en såpass målinriktad och intressant journal. Det är många som kanske tänkt tanken att någon gång tävla men aldrig vågar ta steget. Skall bli spännande att följa. Stort lycka till!
|
Tack, vad kul att du tycker det!!! Jag har tvekat länge ska du veta, men man lever bara en gång och dessutom ska man försöka se första tävlingen som en erfarenhet och inte sätta stenhårda prestationskrav på sig. Jag satsar på att ha kul och lära mig något, känns det bra så kanske jag förbättrar mig och kommer igen nästa år
|
|
|
2007-10-12, 18:41
|
|
|
Registered User
|
Torsdag 11/10, rygg och spinning
Och så gårdagens träning:
Chins
2x7, 2x6
Stångrodd
50 kg: 10, 9, 10, 9
Hade glömt remmarna hemma
Sittande rodd
50 kg: 8, 7, 6
45 kg: 8, 7
Enarmsrodd i sittande hammermaskin
15 kg exkl maskin: 6, 5/sida
12,5 kg exkl maskin: 7, 6/sida
Ryggresningar och sidoryggresningar
3 set vardera
Sittande enarmsrodd
15 kg: 3 set för vänster sida, var enormt spänd i höger rygghalva och behövde balansera upp det. Det var bra för jag har träningsvärk på "rätt ställe" idag, dvs den del av ryggen där vänster sida ligger efter höger  Ska bli flitigare med denna övning!
Spinning
60 min
För spänd i ryggen för att ta ut mig ordentligt men det fick duga.
|
|
|
2007-10-12, 19:14
|
|
|
Registered User
|
Fredag 12/10, morgonpromenad, lunchcardio, axlar och lite mage
Blev en kortare morgonpromenad på ca 35 min. De överhysteriska tidningarna och tevenyheterna hade ju varnat för "snökaos" och "blixthalka" men det gällde då inte Rättvik. Igår snöade det ett tag och sen regnade det. I morse var det 2 plusgrader och inte ett dugg halt  .
Lunchcardio bestående av roddmaskin där jag utförde 1 min maxning och sedan 9 min lugnare på tyngsta motståndet. Kämpigt! Därefter 10 min Rotex och 1 min nedvarvning.
Eftermiddagen blev hysterisk med ett uppdrag som kom in i sista minuten där vi fick ringa som galningar tills öronen blödde för att hinna så mycket som möjligt före kl 15 då kontoret stänger.
Jag brukar jobba in lite timmar på fredagar ibland men just idag hade jag annat för mig. Skulle nämligen träffa den killen som ska designa och sy min tävlingsbikini!!!  Han verkar jätteduktig och har gjort underkläder förut, så han har koll. Vi ska ses om drygt någon vecka och då ska han ha ritat mönster och tagit fram tygprover. Känns riktigt, riktigt bra
Eftermiddagens träning:
Rear delt row-maskin, enarms
6 plattor: 9/sida
7 plattor: 3x7/sida
Magmaskin
8 plattor: 4 set
Vill helst köra mage sist, men man får passa på när den är ledig eftersom den är poppis...
Framåtlutat hantellyft
2x6 kg: 9, 7, 7
Samma fast framstupa på lutande bänk
2x5 kg: 8, 8
Hantellyft åt sidan
2x6 kg: 7, 7, 6
varvat med
Alternerande hantellyft framåt
2x6 kg: 7, 6, 5/sida
Enarms hantelpress
9 kg: 8, 8, 7/sida
Overhead press-maskin, enarms
6 plattor: 6, 5/sida
5 plattor: 7/sida
Lateral raise-maskin, enarms
5 plattor: 3 set/sida (glömde anteckna  )
Blandad bålträning
Lite bäckenlyft, plankor och crunches
Efter denna hetsiga dag däckade jag på bussen.
Vikten stod på samma idag och jag känner mig svullen. Har varit stressad senaste dagarna så det kanske är därför. Dessutom var jag sjukt trött och svag i onsdags och tillät mig att äta en gnutta mer. Genast får man då lite "anorexi"-tankar och känner att man inte förtjänar lördagens ätardag. Ska ju hålla mig till mer mat och extra frukt nu i första hand på lördagarna så det är väl ingen fara, men nu när jag ser resultat av veckornas kcal-underskott så blir jag ju så sjukt taggad!
Nåja, ska skärpa mig och ta min laddardag i morgon. Blir bl a hemgjord pytt på nötstek, lättkabanoss, potatis och palsternacka. Med stekt ägg såklart. Namnamnam
|
|
|
2007-10-12, 19:51
|
|
|
no1bootybuilder
Reg.datum: Mar 2003
|
Dina nojjor låter som mina. 
Men jag kan inte stå emot hungern alls när jag är svag och äter nötter som en ekorre.
Än så länge har det inte stoppat viktnedgången som tur är, men fortsätter jag såhär i de veckorna som är kvar kommer nog scenformen vara ganska kass...
Kör hårt nu ! Du är jätteduktig !!
|
2007-10-13, 08:04
|
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av no1fitness
Dina nojjor låter som mina.
Men jag kan inte stå emot hungern alls när jag är svag och äter nötter som en ekorre.
Än så länge har det inte stoppat viktnedgången som tur är, men fortsätter jag såhär i de veckorna som är kvar kommer nog scenformen vara ganska kass...
Kör hårt nu ! Du är jätteduktig !! 
|
Haha, själv knaprar jag morötter om jag blir desperat. Kommer förvandlas till en kanin snart. Och du blir ekorre och så kan vi flytta ut i skogen eller nåt
När jag är riktigt låg och nästan yr, som i onsdags, då kunde inte jag heller stå emot utan var tvungen att äta lite extra. Antar att det är sunt tänkt om man lever ett normalt liv, men på en tävlingsdiet vet jag inte längre var gränserna går och om man ska unna sig eller uthärda.
Nötter är väl inte så himla dåligt? Och din form lär det knappast var något fel på när den dagen kommer...
Tack!!!
Min morgonvikt låg idag plötsligt på 47,5. Mot gårdagens 47,8. Men så lade jag mig vrålhungrig också efter att benhårt ha vägrat rucka på det planerade kcal-intaget.
Detta innebär alltså minus 0,5 kg sedan i söndags eller om det var måndags. Så jag behöver knappast noja och sjåpa mig över att jag ska ladda med kolhydrater idag
Blev morgonpromenad på 45 min i 5 minusgrader. Det var soligt och torrt på marken, men det var iaf skönt att få komma hem och äta varm gröt. Med skivat äpple, linfrön och valnötter och till det en hemgjord latte. Gott!
|
|
|
2007-10-13, 09:12
|
|
|
Starkast i Lomma.
Reg.datum: Oct 2004
|
Det går jättebra för dig, cam! Du ska vara stolt över dina framsteg, precis som Mangs sa är det många som säger att dom ska tävla men som aldrig kommer dit. Man vet inte hur mycket det tar på en/krävs för att man ska ta sig upp på scen, och snart är du där!
Ska du använda ProTan räcker en flaska mer än väl. Vi målade mig 3ggr i fjol och jag har mer kvar på den flaskan. Häll ut i en mugg så ni kan doppa penseln i den, strunta i att spraya. Tips är oxå att grunda med solarie och nån form av brun-utan-sol veckorna innan.
Njut av kolisarna idag, tjejen!
|
|
|
2007-10-13, 10:20
|
|
|
I´m just kidding. Or am I?
Reg.datum: Oct 2001
|
Citat:
Tack, vad kul att du tycker det!!! Jag har tvekat länge ska du veta, men man lever bara en gång och dessutom ska man försöka se första tävlingen som en erfarenhet och inte sätta stenhårda prestationskrav på sig. Jag satsar på att ha kul och lära mig något, känns det bra så kanske jag förbättrar mig och kommer igen nästa år 
|
Jag tycker det låter som en sund inställning. Satsa på att ha kul och njut när du väl är uppe på scen. Alla som entrar en scen är en vinnare. Hoppas du unnar dig något gott under dagen.
|
2007-10-13, 15:28
|
|
|
Registered User
|
Lördag 13/10, ben, rodd, bål och promenad
Stumpis: Tack för stöd! Antar att du kommer till Lund och tittar? Jag ser förresten fram emot att se dig på någon scen nästa år!!!
Ska man lägga Pro Tan i fejan också? Och hur gör man med smink och sånt? Jag förstår att det måste vara mycket smink i scenljuset och jag har sminkat mig för teater förut så jag kan det där med skuggor och ljus och så. Men jag behöver väl inte köpa fetsmink för detta?
mangs: Tack för peppning!!! Jag ska försöka att hålla kvar min mentala inställning fram till mål.
Och ja, jag unnar mig idag
Så till dagens träning, med lite konstig ordning på övningarna pga upptagna maskiner:
Liggande lårcurl Det tunga skrället
13 kg: 6
Enbens 5 kg: 7, 5, 5, 5/ben
Båda 9 kg: 6
Rodd
1 min på max, inget PB pga att rumpan lossnade från sitsen så jag tappade fokus. Jag ska sååå tejpa arslet i december  *
Stående enbenscurl i kabel
23 kg: 10/ben
28 kg: 3 set/ben (glömde skriva upp repsen..)
Böj i Smith
25 kg: 12
45 kg: 3x12 och körde halvor från 90 grader reste jag mig bara till..tja, 150? Ryggen bråkade idag så jag ville inte involvera höften så mycket med tung belastning, därav "fusket". Brände fint i låren iaf.
Utfall i Smith
35 kg: 3x12/ben och stenhård koncentration på rygg och höft
Boxböj
Hittade någon liten stång som skräpade, kan ha vägt 10-15 kg. Blev 3 set på 6, 7 och 8 reps. Kändes sisådär pga den spända ryggen.
Knälyft/crunches på bänk Varvat med boxböjen
3 set
Enbenspark I tunga maskinen (jag måste skriva detta varje gång ifall någon ny kikar i journalen och annars tror att jag är sjukt svag i benen  )
5 kg: 10, 10, 9, 8, 8, 9/ben
Knästående crunches i kabel
50 kg: 8
45 kg: 11, 9, 9
Tungt pga att jag körde mage igår, men jag kände för det ändå...
Pull-through Ny övning efter instruktion från Mats Löfström
Den här övningen ser alltså inte klok ut. Man står rätt så bredbent med ryggen mot kabeln där man fäst ett rep i nedre trissan och håller det mellan benen. I utgångsläget står man framåtlutad och sen rätar man på sig i höften tills repet är i skrevet typ. Ja, ni fattar. Bra för bålen iaf.
Så jag körde 2 lätta set idag för att prova. Svår övning att hålla balansen i, trots den lätta vikten ville lilla 47 kilos-Cam följa med repet tillbaka  Men när jag väl lyckades hålla mig still så kändes det direkt att den tog på bra ställen i ryggen. Så tack, Mats!
Efter träning blev det en längre promenad på ca 1 timme och 15 min, promenerade uppe i joggingspåren och sen hem. Gissa om jag var hungrig och fokuserad sista biten hem?
Detta är i första hand en träningsjournal men jag kan inte låta bli att skriva om mat också, för jag älskar mat och jag har ätardag idag. Mitt panikmål när jag kom hem blev yoghurt med proteinpulver samt en hafsigt skuren fruktsallad med banan och päron (de där bruna päronen är goooda just nu).
Medan jag mumsade detta gjorde jag två tjocka matiga pannkakor innehållande havregryn, havrekli och dinkelmjöl som kryddades med kanel, kardemumma och ingefära. Till detta tog jag fram lingon ur frysen och kokade med lite vatten och socker, lade på pannkakorna tillsammans med lite minikeso. Namnamnam...
Nu har jag avnjutit några Finncrisp samt ett till päron. Alltså, har ni testat nya Finncrisp med koriander? De är LOVELY! Med Philadelphia och avocado på vill man bara gråta av lycka
|
|
|
2007-10-13, 16:18
|
|
|
Starkast i Lomma.
Reg.datum: Oct 2004
|
Klart jag kommer till Lund, och gillar du att tävla ses vi på scen nästa år!
Jag rekommenderar ingen ProTan i ansiketet, själv körde jag med brun-utan-sol där ett antal lager, och sen vanligt "brun-puder" på det. Lägg inte ner för mycket energi på sminket, det är ju inte BF du ska upp i. Lite lagom så att du tycker att du känner dig snygg, bara.
|
|
|
2007-10-14, 09:00
|
|
|
Registered User
|
Söndag 14/10, morgonpromenad
Citat:
Ursprungligen postat av Stumpis
Jag rekommenderar ingen ProTan i ansiketet, själv körde jag med brun-utan-sol där ett antal lager, och sen vanligt "brun-puder" på det. Lägg inte ner för mycket energi på sminket, det är ju inte BF du ska upp i. Lite lagom så att du tycker att du känner dig snygg, bara. 
|
Aha, nej man har ju lite annat än makeup att tänka på den dagen  Bara det inte blir för olika färg på ansiktet och kroppen.
Snabbövade lite posering igår med Camilla på gymmet samt i morse före promenaden. Shit vad mycket att tänka på, det är minsann inte så lätt som det ser ut att stå på en lineup. Dessutom insåg jag i Karlstad att jag får öva uthållighet i detta också, man ska ju stå där en stund utan att få kramp eller tics eller så
Morgonvikten låg på 48,4 kg efter gårdagens ätande. Kände mig inte fet eller så, utan hyfsat hård och lite fylligare bara. Blev mycket mat och massa frukt igår. Samt 2 bitar mörk choklad och lite jordnötssmör som slafsades direkt ur burken  Däckade i säng helt proppmätt som vanligt och idag var jag inte ett dugg hungrig under morgonpromenaden. Blev den sedvanliga rundan på 45 min och jag var väldigt energisk
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:45.
|

|