Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2007-03-31, 00:28   #121
Stoltz
Jag ber om det.

Stoltzs avatar

Reg.datum: Sep 2004
Dock så kan man ju fråga sig - Med den utrustning de hade då, med den utvecklingen människan hade nått fram tills dess - Var det verkligen naturligt att de skulle klara alla de där mätningarna?

Är det någon som har fakta om de mätningarna? Jag sitter inte på mycket av den varan, trots att jag läst om dem tidigare.
Stoltz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-31, 00:32   #122
Metal_boy_
Registered User

Metal_boy_s avatar

Reg.datum: Nov 2003
Citat:
Ursprungligen postat av Dnepr Visa inlägg
Det är nog mest för dig det är ett mysterium - för folk som söker onaturliga förklaringar. Klart att inte nån som säger "jag tror det var gröna gubbar som byggde dom" blir tagen på allvar.
Jasså, det är jag som har avgjort att det fortfarande är ett mysterium och att teorierna som finns har stora brister?
Nej jag tror det finns en naturlig förklaring. Lika naturligt som jag tror det är att det finns liv på fler ställen än jorden.
Gammal 2007-03-31, 00:32   #123
Dnepr
Banned

Dneprs avatar

Reg.datum: Nov 2006
Citat:
Ursprungligen postat av Stoltz Visa inlägg
Dock så kan man ju fråga sig - Med den utrustning de hade då, med den utvecklingen människan hade nått fram tills dess - Var det verkligen naturligt att de skulle klara alla de där mätningarna?

Är det någon som har fakta om de mätningarna? Jag sitter inte på mycket av den varan, trots att jag läst om dem tidigare.
Ingen i tråden har väl påstått att det är naturligt? Frågan är väl" hur fan gick dom rackarna tillväga för att få till dom mätningarna" och inte" dom där mätningarna kan inte förklara, så det måste vara aliens" Jag vet att du inte tror på aliens, men enligt andra så verkar det resonemanget vara gångbart.
Dnepr är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-31, 00:33   #124
Metal_boy_
Registered User

Metal_boy_s avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Stoltz Visa inlägg

Läste nånstans att det skiljde högst 20cm mellan de olika sidorna av nån pyramid. Det är jävligt bra man har karvat och slipat sten då.
Gammal 2007-03-31, 00:34   #125
Dnepr
Banned

Dneprs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Metal_boy_ Visa inlägg
Jasså, det är jag som har avgjort att det fortfarande är ett mysterium och att teorierna som finns har stora brister?
Nej jag tror det finns en naturlig förklaring. Lika naturligt som jag tror det är att det finns liv på fler ställen än jorden.
Ännu en gång: Mysteriet är HUR FAN MÄNNISKAN har gjort. Men för dig är det: det går inte att förklara hur människan har gjort, alltså har den gröna gubben gjort det.
Gammal 2007-03-31, 00:34   #126
Englund
Registered User

Englunds avatar

Reg.datum: Dec 2006
Men för fan. Är detta något att diskutera? Självklart så är pyramiderna byggda av människan. Vet ni förresten hur många sateliter som just nu spanar efter eventuella planeter som skulle kunna ha kolbaserat liv någonstans på klotet? Än så länge så har man inte hittat någon av de otaliga miljarder stenbumlingar som finns. Och om det skulle varit utomjordingar som byggde pyramiderna så skulle vi har sett deras rymdskepp vara påväg bort från jorden i detta skede med våra teleskop.

End of discussion
Englund är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-31, 00:36   #127
Metal_boy_
Registered User

Metal_boy_s avatar

Citat:
Ännu en gång: Mysteriet är HUR FAN MÄNNISKAN har gjort. Men för dig är det: det går inte att förklara hur människan har gjort, alltså har den gröna gubben gjort det.
Mysteriet är hur det har gått till. Du och dina gröna gubbar. Det märks att du inte begriper bättre än att bara vräka ur dig sånt förlöjligande trams.
Gammal 2007-03-31, 00:37   #128
Stoltz
Jag ber om det.

Stoltzs avatar

Reg.datum: Sep 2004
Citat:
Ingen i tråden har väl påstått att det är naturligt? Frågan är väl" hur fan gick dom rackarna tillväga för att få till dom mätningarna" och inte" dom där mätningarna kan inte förklara, så det måste vara aliens" Jag vet att du inte tror på aliens, men enligt andra så verkar det resonemanget vara gångbart.
Nej nej, vad jag egentligen menade var att det kanske inte lönar sig att försöka hitta en, vad vi anser, naturlig förklaring, då det kanske helt enkelt är något vi inte klassar som naturligt ännu då vi helt enkelt inte uptäckt tillvägagångssättet än.

Citat:
Läste nånstans att det skiljde högst 20cm mellan de olika sidorna av nån pyramid. Det är jävligt bra man har karvat och slipat sten då.
Det är en av mätningarna som är väldigt imponerande. Jag tänkte mest på de där om avståndet till månen, pyramidernas plats på jordklotet, etc. Det är en hel avhandling om det, men jag minns inte några detaljer alls. Ska försöka hinna med att leta upp det om några dagar.
Stoltz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-31, 00:37   #129
Tigerkotten
Registered User

Reg.datum: Feb 2004
Vet aldrig, vad jag minns vad jag läste och sett filmer om det. Så visste man ej hur man skulle ta sig åt att göra det idag med de "vertyg" de hade tillgång till då.
Om det nu var inom en viss tid etc.

Ang den där "alien" bilden som visades i tråden, är den fake? Aldrig sett den förr. Lustigt om medelhöjd grejset stämmer med.

Det var ju även saker i Sydamerika som var så precist gjorda, att man idag skulle behöva laser eller något för att få det passa in så precis som de fick det.

Sen finns det ju andra saker som "apan som vinkar" på berget, samt den stora saken på ett fält. Som man inte visste hur de hade fått gjort så bra när man ej kunde flyga etc på den tiden.
Tigerkotten är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-31, 00:39   #130
Metal_boy_
Registered User

Metal_boy_s avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Englund Visa inlägg
Men för fan. Är detta något att diskutera? Självklart så är pyramiderna byggda av människan. Vet ni förresten hur många sateliter som just nu spanar efter eventuella planeter som skulle kunna ha kolbaserat liv någonstans på klotet? Än så länge så har man inte hittat någon av de otaliga miljarder stenbumlingar som finns. Och om det skulle varit utomjordingar som byggde pyramiderna så skulle vi har sett deras rymdskepp vara påväg bort från jorden i detta skede med våra teleskop.

End of discussion

Vet du att det finns planeter som är så långt bort att det dröjer ett par hundra år innan våra signaler hinner fram?
Gammal 2007-03-31, 00:39   #131
Englund
Registered User

Englunds avatar

Citat:
Mysteriet är hur det har gått till. Du och dina gröna gubbar. Det märks att du inte begriper bättre än att bara vräka ur dig sånt förlöjligande trams.
Det är större chans att tio st. sköldpaddor och tre gorillor byggde pyramiderna är att "utomtellusar" gjorde det.
Gammal 2007-03-31, 00:39   #132
Tigerkotten
Registered User

Reg.datum: Feb 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Englund Visa inlägg
Och om det skulle varit utomjordingar som byggde pyramiderna så skulle vi har sett deras rymdskepp vara påväg bort från jorden i detta skede med våra teleskop.

End of discussion

O rly? Det går inte täcka av ytan först och främst, sedan kan man isåfall komma in på teorier som maskhål och andra saker med.
Tigerkotten är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-31, 00:39   #133
laham
Registered User

lahams avatar

Reg.datum: Apr 2003
Utan tvekan var det människor som byggde dem och utan tvekan ville
egyptierna inte avslöja sina hemligheter kring pyramiderna.
laham är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-31, 00:39   #134
Englund
Registered User

Englunds avatar

Citat:
Vet du att det finns planeter som är så långt bort att det dröjer ett par hundra år innan våra signaler hinner fram?
Ja, men hur är detta relevant?
Gammal 2007-03-31, 00:39   #135
Dnepr
Banned

Dneprs avatar

Citat:
Du var den förste i tråden att nänma orden gröna gubbar.
Citat:
Jag hade förstått om man skrattade ifall det var glasklara teorier hur människorna hade gått tillväga. Då hade jag inte ens funderat på "gröna gubbar"
Vadå löjligt trams? Du är ju för fan den ende i hela tråden som tror på alien-tesen. Det är ju från dig jag fått det löjliga tramset.

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 02:42.