2007-01-14, 21:17
|
|
|
Kinky Member
Reg.datum: Feb 2006
|
Citat:
Ursprungligen postat av cam
Är på gång med förfrågan till klubb inför att söka tävlingslicens. Nu har man satt bollen i rullning...(finns det ingen nervös smiley som tuggar på naglarna, hehe)
|
En sån här menar du:
Lycka till med tävlingsplanerna.
Jag är övertygad om att det kommer att gå bra!
|
|
|
2007-01-14, 22:02
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Mar 2004
|
sissa: Ja, jag vet knappt själv hur det funkar, håller på att ta reda på det  Jag måste iaf tillhöra SKKF-ansluten klubb/förening och sedan söka tävlingslicens hos SKKF (före 28/2). Beträffande coach så har jag ingen men jag kanske borde ha. Har dock lite kontakt med folk som tävlat (varav en mycket framgångsrikt) och kan få tips och så.
Cilia: Ja, jag har ju gått ned i antal nu när jag kör så djupt och långsamt. Men de känns stabila nu så jag är inte så orolig
eldhroka: Tack! Och vilka bra smileys!!!
|
|
|
2007-01-14, 22:20
|
|
|
Fudoshin
Reg.datum: Apr 2006
|
Citat:
Ursprungligen postat av Cilia
eller så står du på knäna på golvet och låter pojkvännen sitta/hålla fast dina ben och kör hemma
|
Vilken suverän idé!! Jag använder ju redan sambon som träningsredskap i benböjen så han ställer säkert upp på det med!
Citat:
LadyG: Finnen fullkomligen mördar dina hamstrings, räkna med FET träningsvärk. Helt underbar
|
Fett med träningsvärk är precis vad jag behöver
Gott att du satt bollen i rullning, som du säger, för då konkretiserar du planerna och det är mindre risk för att du ändrar dig om du skulle ha en riktigt dålig vecka. Dessutom kan det säkert fungera som en sporre i träningen!
Tufft att du vågar!
|
|
|
2007-01-14, 22:30
|
|
|
Triatleten
|
Citat:
Ursprungligen postat av LadyG
Vilken suverän idé!! Jag använder ju redan sambon som träningsredskap i benböjen så han ställer säkert upp på det med! 
|
... och skulle han mot förmodan vara ovillig till det, så går det bra att kila fast fötterna under soffan
|
|
2007-01-14, 22:33
|
|
|
Fudoshin
|
Citat:
Ursprungligen postat av machine gun
... och skulle han mot förmodan vara ovillig till det, så går det bra att kila fast fötterna under soffan 
|
*ser sig själv stjälpa soffan över ända och dra näsan i parketten*
|
|
|
2007-01-15, 00:07
|
|
|
Squat til you drop!
Reg.datum: Mar 2006
|
Vadå klen i stångcurl?! Jättebra ju!
|
|
|
2007-01-16, 20:38
|
|
|
Registered User
|
Tisdag 16/1, chins, baksida axlar
LadyG: Ja, jag är lite grym mot mig själv på det viset. Har små svackor varje dag när jag undrar vad fasen jag sysslar med, vilket beror mest på att jag är i en större svacka nu pga det där med gymmen, pendlingen och ekonomin. Så himla typiskt att de ska byta gymkedja samma år som jag är beroende av att kunna träna på 2 orter, de måste göra det precis NU.
Och ändå sätter jag bollen i rullning för att, som du säger, inte lägga ned för minsta motgång. Man är ju lite
Princy: Tack! Var bara lite sur eftersom jag klarat mer och dessutom 30 kg förut
Dagens träning blev kort men intensiv:
Chins
5, 3+1 nästan+½, 3+1 nästan
Chins i assistmaskin
Hjälpvikt 10 kg: 9, 7, 7½, 6½
Enarms omvänd pecdec
15 kg: 9, 7, 7, 7/sida
Liggande CC för baksida axlar
2x10 kg: 8, 7, 7, 6
Sedan skulle jag ha kört sittande lårcurl, men några pellejönsar tog upp den maskinen i evigheter (ja jag är elak  ).
Sittande abduktion
2 set
Plankan
3x1 min
Ja, sedan var det bara att traska till tåget. Tanken var att köra lite extra bencurl och benspark detta pass, men de var ju upptagna hela tiden av "vi som börjat ett nytt liv efter nyår men tröttnar om en månad". Å andra sidan känner jag fortfarande av lördagens benpass, så det hade ändå inte varit optimalt.
I morgon är det bröst och axlar
|
|
|
2007-01-16, 20:59
|
|
|
Starkast i Lomma.
Reg.datum: Oct 2004
|
Redan nu har du gjort bra framsteg i chinsen, det är bara att fortsätta på samma bana!
|
|
|
2007-01-16, 21:46
|
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Stumpis
Redan nu har du gjort bra framsteg i chinsen, det är bara att fortsätta på samma bana! 
|
Kraaam! Jag behöver all uppmuntran gällande chins och dips nu
|
|
|
2007-01-16, 22:09
|
|
|
Veteran Medlem
Reg.datum: Dec 2006
|
Citat:
Kraaam! Jag behöver all uppmuntran gällande chins och dips nu 
|
Du har verkligen gjort stora framsteg med dipsen och chinsen!
*försöker inte alls smöra*
Nej men alvarligt, jag håller med stumpis, du har faktiskt varit duktigt och det beror bara på dig ingen anna(n).
|
|
|
2007-01-16, 22:54
|
|
|
Fudoshin
|
Citat:
LadyG: Ja, jag är lite grym mot mig själv på det viset. Har små svackor varje dag när jag undrar vad fasen jag sysslar med, vilket beror mest på att jag är i en större svacka nu pga det där med gymmen, pendlingen och ekonomin. Så himla typiskt att de ska byta gymkedja samma år som jag är beroende av att kunna träna på 2 orter, de måste göra det precis NU.
Och ändå sätter jag bollen i rullning för att, som du säger, inte lägga ned för minsta motgång. Man är ju lite
|
Jag tycker inte du är grym, bara beslutsam och stark. (Både mentalt och fysiskt f ö, ifall du undrar  ) Lite  också kanske, men det är nog ett krav för att orka hålla igång
Vet du när de ska genomföra det, så du har några datum att hänga upp dig på eller kommer det som en obehaglig överraskning en vacker dag?
|
|
|
2007-01-17, 08:02
|
|
|
Kolos egen surtant
Reg.datum: Sep 2003
Ort: (_/_)= small ass, (__/__) = big ass s= smile, S= big smile, g= grin, eg= evil grin, (.)(.) = stiff pez nipples
|
Funderar lite på din magträning.
Du har kört plankan ganska länge och alltid 3x1 min
Det kanske är dags att variera lite eller utöka tiden.
Svårt att förbättra sig annars.
|
|
2007-01-17, 18:08
|
|
|
Triatleten
|
Finns det inget billigt källargym du kan nyttja i den ena staden? Det brukar ju finnas atletklubbar och liknande lite här och var för under 1000 kr/år.
För övrigt är jag (fortfarande) imponerad av dina dips och chins!
|
|
2007-01-17, 22:03
|
|
|
Registered User
|
Skablistor: Kraaam  Hihi. Tack!
LadyG: Ja, visst måste man vara lite
Om du syftar på när de ska byta gymkedja så sker det nu till månadsskiftet. Jag håller redan på att flytta mitt medlemsskap till Borlänge för att slippa ny inträdesavgift där och får fixa nytt hemma i Rättvik. Min chef betalar en viss summa av min träning, den täcker dock bara de två första månaderna eftersom jag tränar på så dyrt gym.
Cilia: Jag strävar egentligen inte efter att förbättra mig i Plankan. Den är skön som rehabövning för att hålla ryggen på plats, jag hittar liksom rätt kroppshållning med den. 3x1 minut har ofta med tidsbrist att göra. Men jag kan hålla med om att jag inte varierar mig särskilt mycket
machine gun: I Rättvik finns bara ett gym på hyfsat avstånd från mig. I Borlänge finns det flera, men inte på rimligt avstånd så att jag kan rusa dit efter jobbet och sen till tåget. Atletklubben ligger utanför centrum
Tack för övrigt!!!
|
|
|
2007-01-17, 22:07
|
|
|
Hillgoat Deluxe
Reg.datum: Feb 2006
|
fina chins ju!!
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:00.
|

|