2006-09-04, 19:52
|
|
|
Mjäll & SL
Reg.datum: Mar 2003
|
Citat:
|
Ursprungligen postat av jwzrd
Vad är då en ovanlig man mini?
|
En som inte våldtar?
Baserat på att en vanlig man våldtar.
|
|
|
2006-09-04, 19:53
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Sep 2004
|
Citat:
|
Ursprungligen postat av userfriendly
min syftning på en vanlig man är alltså en vanlig man utan psykiska störningar
|
och det jag menar är att jag tror att vemsomhelst är kapabel till våltäkt, på samma sätt som jag tror att vemsomhelst är kapabel till att döda någon om man bara är utsatt för rätt saker under rätt tid... om någon trycker på de rätta knapparna och är i det rätta sammanhanget (rätt är fel ord egentligen)
Vad som ändå är intresssant är att det är så "vanligt" att män våldtar och misshandlar sina fruar (generalisering, krävs för diskussionen) men att inte kvinnor gör det.
Är detta för att kvinnor är mindre psykiskt störda än män då eller?
Varför misshandlar inte mannen sina arbetskamrater? varför bara kvinnan (och ibland barnen?) SKULLE DET kunna vara så att kvinnor och barn anses som svaga och kanske tom. lägre ned stående än mannen i sig, iaf. enligt mannen som slår? Arbetskamraterna är på nåt sätt mer likvärdiga...
Vad gäller hustrumisshandel är det en klass för sig, där är det en lång process som sker och som varken offret eller förövaren inte alltid är medvetna om vid det tillfället.
Alltså, det intressanta är, vare sig det är psykiskt störda som vådltar o har sig eller inte, varför inte kvinnor gör likadant på män???
jag tror inte att det bara handlar om att vi inte har kukar utan även något annat. Jag skulle lätt kunna överfalla en tunn 14-årig pojke om jag ville, jag är mkt starkare och tyngre än en sån.
gaaah har lite svårt att uttrycak mig på kvällskvisten
|
|
|
2006-09-04, 19:55
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Sep 2004
|
Citat:
|
Ursprungligen postat av Nitrometan
Hmmm, enligt vissa feminister jag har snackat med är detta en självmotsägelse.
De säger att "man utan psykiska störningar" inte finns. Att vara man är enligt deras norm att vara drabbad av en psykisk störning.
|
men att dra alla feminister över en kant är som att säga att alla män våldtar
som alla andra rörelser kan feministrörelsen går över styr, gå åt fel håll, få förgreningar som inte riktigt kan stå för en hel rörelse
|
|
|
2006-09-04, 20:09
|
|
|
Spamming user
Reg.datum: Nov 2003
|
Citat:
|
Ursprungligen postat av Misha
Källa på det?
|
Snackat med poliser och folk som arbetat inom vård och dyl efter sådant här.
Vart är din källa på att "vanliga" män utan prickar i registret och utan gammalt våldsamt förflutet våldtar?
|
|
|
2006-09-04, 20:11
|
|
|
Reg.datum: Apr 2004
|
Citat:
|
Vad som ändå är intresssant är att det är så "vanligt" att män våldtar och misshandlar sina fruar (generalisering, krävs för diskussionen) men att inte kvinnor gör det.
|
Kvinnor är klenare, de kan inte misshandla män i samma utsträckning. Jag vet inte om kvinnor ligger lika lågt med psykisk misshandel?
Citat:
|
Är detta för att kvinnor är mindre psykiskt störda än män då eller?
Varför misshandlar inte mannen sina arbetskamrater? varför bara kvinnan (och ibland barnen?) SKULLE DET kunna vara så att kvinnor och barn anses som svaga och kanske tom. lägre ned stående än mannen i sig, iaf. enligt mannen som slår? Arbetskamraterna är på nåt sätt mer likvärdiga...
|
Mannen ligger inte med sina arbetskamrater heller, varför ens jämföra. Helt olika situationer. Däremot slåss män mot andra män i hyfsat stor utrsträckning i andra sammanhang.
Citat:
|
Vad gäller hustrumisshandel är det en klass för sig, där är det en lång process som sker och som varken offret eller förövaren inte alltid är medvetna om vid det tillfället.
Alltså, det intressanta är, vare sig det är psykiskt störda som vådltar o har sig eller inte, varför inte kvinnor gör likadant på män???
jag tror inte att det bara handlar om att vi inte har kukar utan även något annat. Jag skulle lätt kunna överfalla en tunn 14-årig pojke om jag ville, jag är mkt starkare och tyngre än en sån.
gaaah har lite svårt att uttrycak mig på kvällskvisten
|
Ja, jag skulle också kunna anfalla en 14-årig pojke och ge han stryk. Din poäng är?
|
|
|
2006-09-04, 20:12
|
|
|
Spamming user
|
Citat:
|
|
Vad i helvete? Har du ens kollat upp detta eller rabblar du upp skit du dragit fram ur röven alternativt aftonbladet?
http://www.csulb.edu/~mfiebert/assault.htm
Det är alltså LIKA vanligt med kvinnor som misshandlar sina män, ni är bara grymmt klena.
|
|
|
2006-09-04, 20:31
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Apr 2005
|
Som vanligt är det ogenomtänkt och föga verklighetsförankrat när Userfriendly ska visa sig på den feministiska linan.
|
|
|
2006-09-04, 20:41
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Jun 2004
|
Citat:
|
Ursprungligen postat av Osten80
Som vanligt är det ogenomtänkt och föga verklighetsförankrat när Userfriendly ska visa sig på den feministiska linan.
|
+1
|
|
|
2006-09-04, 20:55
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Jun 2006
|
Citat:
|
Ursprungligen postat av Tricklev
Snackat med poliser och folk som arbetat inom vård och dyl efter sådant här.
Vart är din källa på att "vanliga" män utan prickar i registret och utan gammalt våldsamt förflutet våldtar?
|
Finns som sagt ingen statistik över det eftersom mörkertalet är så pass stort. Bara en bråkdel anmäls och hamnar hos polis (även många som inte klarar av att söka vård)
Kan bara se till egen erfarenhet, vänner och bekanta som drabbats (inklusive mig själv) och, precis som du också snackat med, folk som jobbar dagligen med den här typen av brott inom vård samt kvinnojour.
Av egen erfarenhet kan jag säga att den typiska våldtäktmannen inte är av speciell typ, inte kan indelas i något fack, utan kan vara, ja, precis vem som helst (någons pappa, någons bror, någons bästa vän..) utåt sett fullt vanliga människor väl fungerande i dagens samhälle..
Jag skulle kunna dra flera konkreta exempel, men jag vill helst inte hänga ut folk på internet så här..
|
|
|
2006-09-04, 20:58
|
|
|
Amiga forever
Reg.datum: Feb 2003
|
vet inte vart gränsen går och jag bryr mej ej.
känner bara sympati för dessa individer.
|
"Stora tänkare har alltid mött kraftig opposition från mediokra tänkare"
Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information
|
|
|
2006-09-04, 21:03
|
|
|
Moralistmoderator
Reg.datum: Aug 2003
|
Citat:
|
Ursprungligen postat av shadowfire
Vore trevligt att en dag få springa på en feminist som könsoberoende fokuserar på ursprungsproblemet och arbetar fram något konkret för att få bukt med alla busar, istället för att jiddra om vad man har mellan benen.
|
Det skulle inte förvåna mig om du har gjort det, men du missade dem för att du hade glasögonen på dig.
|
|
|
2006-09-04, 21:11
|
|
|
Spamming user
|
Citat:
|
Ursprungligen postat av Misha
Finns som sagt ingen statistik över det eftersom mörkertalet är så pass stort. Bara en bråkdel anmäls och hamnar hos polis (även många som inte klarar av att söka vård)
Kan bara se till egen erfarenhet, vänner och bekanta som drabbats (inklusive mig själv) och, precis som du också snackat med, folk som jobbar dagligen med den här typen av brott inom vård samt kvinnojour.
Av egen erfarenhet kan jag säga att den typiska våldtäktmannen inte är av speciell typ, inte kan indelas i något fack, utan kan vara, ja, precis vem som helst (någons pappa, någons bror, någons bästa vän..) utåt sett fullt vanliga människor väl fungerande i dagens samhälle..
Jag skulle kunna dra flera konkreta exempel, men jag vill helst inte hänga ut folk på internet så här..
|
Skulle vara beredd att sätta pengar på att majoriteten av dom har något slags straffregister, kollar man upp sådant slipper man hemska överraskningar.
|
|
|
2006-09-04, 21:14
|
|
|
Hillgoat Deluxe
Reg.datum: Feb 2006
|
Citat:
|
Ursprungligen postat av Tolkia
Det skulle inte förvåna mig om du har gjort det, men du missade dem för att du hade glasögonen på dig.
|
När argumenten tryter så är det vanligt att man rasar ett par nivåer med sina uttalanden, så även fallet här ser jag.
|
|
|
2006-09-04, 21:36
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Jun 2006
|
Citat:
|
Ursprungligen postat av Tricklev
Skulle vara beredd att sätta pengar på att majoriteten av dom har något slags straffregister, kollar man upp sådant slipper man hemska överraskningar.
|
Det där går bara att spekulera i.. Förmodligen (förhoppningsvis?) är det så att majoriteten av alla män som slår och våldtar också begår andra typer av våldsbrott, men det är inget du eller jag vet (eller kan ta reda på för den delen)
Av de fall jag känner till har endast en ett kriminellt förflutet, och det är i samband med drogmissbruk. Annars finns där också statsarkitekt, advokat och lärare med i högen.. (vet ej om någon av dessa skulle ha någon tidigare prick, men föga troligt)
De finns i alla samhällsklasser, det vet jag. Men huruvida det är vanligare förekommande i vissa kretsar har jag ingen aning om. Har inte sett några såna tendeser iallafall..
|
|
|
2006-09-04, 21:38
|
|
|
Reg.datum: Apr 2004
|
Nej men man måste väl kunna lita på de undersökningar som säger det? Eller varför går inte det.
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:47.
|

|