2006-04-05, 20:39
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Feb 2006
|
Bänkpress medeltungt
Onsdag 20060405: Bänkpress plant med stopp på bröstet varje reps. 3*5/175kg.
Idag gick det lätt som f-n. Första femman på 175kg gick lätt, och den andra femman var superlätt. Tredje femman började jag känna mig lite tröttare, men fortfarande var det bra stopp på bröstet varje reps och explosivt på uppvägen. Sista repset la jag faktiskt ner stången närmare två sekunder på bröstet, och ändå gick det lätt och explosivt på uppvägen. Bäst av allt var att jag inte kände av axeln överhuvudtaget, inte heller armarna värkte. Hoppas bara att jag inte känner av något i morgon...
Mitt pers från förra våren är 1*8/180kg, utan brygga och med stopp på bröstet varje reps. När jag sedan testade att träna som många gymmtränande gör, alltså utan stopp på bröstet, maximal brygga och dessutom häcklyft, så gjorde jag en singel på 230kg. Nu tror jag inte att jag är långt ifrån att slå det, inte en dag som denna i alla fall. Ska bli spännande att experimentera lite med bänkpresströja innan sommarvilan. Vips lustigt kanske jag börjar närma mig 290 eller 300kg?
Körde avslutningsvis lite rehabilitering för axeln. Rotationsövningar, 3*20 utåtrotation.
Mage, chrunches i maskin, 3*10 med hela viktmagasinet.
|
|
|
2006-04-05, 21:39
|
|
|
Mjäll & SL
Reg.datum: Mar 2003
|
Låter jättebra!!!
|
|
|
2006-04-05, 22:02
|
|
|
Registered User
|
Citat:
|
Ursprungligen postat av Nitrometan
Låter jättebra!!!

|
Jo om jag bara slipper värk i axlar eller armar så tror jag att träningen börjar ge resultat.
|
|
|
2006-04-05, 22:07
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Aug 2002
|
Fint att det går bra för dig!
Vi behöver förstärkning i de tunga klasserna så en återkomst till flaket vore välkommen. Vad som är ännu mera glädjande ifall så sker är att vi får ännu en aktiv, med rätt inställning till idrottens grundläggande värderingar!
|
|
|
2006-04-05, 22:11
|
|
|
Registered User
|
Citat:
|
Ursprungligen postat av Daniel Mattusch
Någon händelse som vi dödliga kan få reda på? Allafall när du väl börjar tävla igen så kommer det bli grymt! Träna på!
|
Jag gissar att du kommer att få veta vad det handlar om inom en månad. Tyvärr får jag inte berätta något i dagsläget... Men lova mig att du inte ramlar av stolen när bomben ramlar ner i SL-Sverige. Trist bara att det inte är något positivt som har hänt.
|
|
|
2006-04-05, 22:16
|
|
|
Registered User
|
Citat:
|
Ursprungligen postat av Pinglan
Jag tror jag har en aning om vad du syftar på......Det vore ju verkligen roligt om du börjar tävla igen  Kör på med greppträningen ska du se att du snart kan kliva upp på flaket utan att behöva skämmas 
|
Jo jag kommer inte att ge mig, i alla fall inte när jag känner att greppträningen ger resultat.
|
|
|
2006-04-05, 22:21
|
|
|
Registered User
|
Citat:
|
Ursprungligen postat av Lillgrabben
Fint att det går bra för dig!
Vi behöver förstärkning i de tunga klasserna så en återkomst till flaket vore välkommen. Vad som är ännu mera glädjande ifall så sker är att vi får ännu en aktiv, med rätt inställning till idrottens grundläggande värderingar! 
|
Ja idrott utan ett aktivt ställningstagande mot droger och dopning ger jag inte mycket för. Tyvärr har inte alla den inställningen. Vissa stoppar i sig piller för att bli starka, och jag gissar att det bara handlar om att på något sätt försöka "hjälpa" upp ett dåligt självförtroende.
|
|
|
2006-04-06, 05:16
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Aug 2002
|
Citat:
|
Ursprungligen postat av Fetknoppen
Ja idrott utan ett aktivt ställningstagande mot droger och dopning ger jag inte mycket för.
|
Japp, håller med till 100 %.
|
|
|
2006-04-06, 09:29
|
|
|
Bananslukerskan.
Reg.datum: Sep 2002
|
Bra bänkisar! Vad skönt att axeln höll sig lugn! 300kg i bänk....huga det är mäktigt  Ska bli kul att läsa vad som händer efter lite tröjträning!
|
2006-04-06, 17:30
|
|
|
Registered User
|
Citat:
|
Ursprungligen postat av Pinglan
Bra bänkisar! Vad skönt att axeln höll sig lugn! 300kg i bänk....huga det är mäktigt  Ska bli kul att läsa vad som händer efter lite tröjträning!
|
Vi får väl se hur det går. Mitt nuvarande pers är 270kg, vilket jag gjorde för två år sedan. 300kg kanske inte alls går vägen? Jag hoppas bara att jag skall börja närma mig det i sinom tid, jag har trots allt blivit betydligt starkare sedan 270 bänken.
|
|
|
2006-04-06, 20:53
|
|
|
Pink belt
Reg.datum: Jan 2004
|
En stilla undran:
Eftersom jag själv har en diffus idé om att börja tävla i SL (i bänk bara antagligen, om jag inte får reda på benen och ryggen), så skulle jag uppskatta om du hade några tips/kommentarer ang. min träning.
Allt jag läst som du hittils skrivit verkar iaf mycket vettigt.
(Det första som antingen isf kommer på tal då är att jag inte kör direkt bänkträning just nu av olika skäl, men det är inte tänkt att vara en permanent situation.)
|
2006-04-06, 21:16
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Mar 2005
|
Vad har du egentligen för personrekord på träning och tävling? Måsta vara nånstans 900 och uppåt allafall?
|
|
|
2006-04-06, 22:32
|
|
|
Registered User
|
Citat:
|
Ursprungligen postat av Daniel Mattusch
Vad har du egentligen för personrekord på träning och tävling? Måsta vara nånstans 900 och uppåt allafall?
|
Jag vill inte berätta exakt vad jag gjort på träning och tävling då jag därigenom riskerar avslöja min identitet. Men för ett antal år sedan, då jag vägde betydligt mindre än idag och var 25 år gammal, gjorde jag på tävling ungefär de kilon du spekulerar om.
På träning är mitt personliga rekord från den tiden 385kg i knäböj med dräkt och lindor. I bänkpress gjorde jag aldrig mer på träning än på tävling, och de bänkpresströjor som fanns då gav inte i närheten av de kilon dagens tröjor ger. Jag bänkpressade därför endast strax över 230kg. I marklyft är mitt personbästa på träning 325kg, och något mindre har jag gjort på tävling.
Nu för tiden är jag starkare i både knäböj och bänkpress, men i marklyft ligger jag kvar på samma nivå, detta pga mina svaga händer.
|
|
|
2006-04-06, 22:38
|
|
|
Registered User
|
Citat:
|
Ursprungligen postat av Doctor Snuggles
En stilla undran:
Eftersom jag själv har en diffus idé om att börja tävla i SL (i bänk bara antagligen, om jag inte får reda på benen och ryggen), så skulle jag uppskatta om du hade några tips/kommentarer ang. min träning.
Allt jag läst som du hittils skrivit verkar iaf mycket vettigt.
(Det första som antingen isf kommer på tal då är att jag inte kör direkt bänkträning just nu av olika skäl, men det är inte tänkt att vara en permanent situation.)
|
Du kanske kan vänta till jag skrivit träningsprogram åt Pinglan? Samma råd jag ger henne kan du använda dig av. När programmet är klart, dvs en tid efter hennes rehabträning, kommer jag att posta det i hennes träningsjournal. Därefter följer säkert en diskussion där jag får förklara varför programmet ser ut som det gör, och dessa råd kan säkert hjälpa dig en bit på vägen. Hoppas du orkar vänta...
|
|
|
2006-04-07, 20:32
|
|
|
Registered User
|
Marklyft medeltungt och smal medeltung bänkpress
Fredag 20060407: Marklyft smalt med bälte, relativt explosivt utförande, 3*5/220kg.
Dagens marklyft gick ruskigt lätt, troligtvis det lättaste jag någonsin gjort i min karriär på 220kg. Det bara small till så stod jag rakt med stången. Kul som f-n! Nästa fredag är det tunga marklyft med dragremmar igen, hoppas formen håller i sig.
Greppträning: OL-stång med vänster hand. 85kg 10 sekunder
Greppträning OL-stång med höger hand. 85kg 13 sekunder.
Idag var det inte lätt att hålla i stången, var väldigt trött i underarmarna. Kanske var det en reaktion på måndagens suveräna träningspass då jag var hur stark som helst i händerna.
Smal bänkpress. 3*5/150kg.
Bänkpressen gick riktigt lätt, och jag kände ingen smärta i varken axlar eller armar. Det går åt rätt håll. Jag har i veckan gjort en justering nedåt så att jag bara kör smalbänk på 150kg vecka två. Syftet med detta är att formen skall vara riktigt god när jag vecka tre skall försöka förbättra mig.
Körde också lite rehabilitering för axeln. Rotationsövningar, 3*20 utåtrotation.
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:27.
|

|