Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2003-12-11, 23:24   #121
aliquis
Banned User

aliquiss avatar

Reg.datum: Jul 2003
Citat:
Originally posted by Snubben
Magmuskelaturen är väl den delen av kroppen man önskade ej fanns, jäkla stolpskott-sak

Jag vet ej om du kollat, men på [url]http://www.*******.se/styrke_traning/ovnings_guide/mage_intro.asp finns en del övningar du kan kolla in. Vet ej om du kollat dm tidigare men men någon hjälp kanske det är!

Annars kan du ta till det drastiska och skaffa en gördel?
Jo, jag har kikat asts sida.. gördel, tja du, änsålänge lär ju inte det behövas, men vore ju trevligt om man hade någonting som "drog in" hela magsmältningsapparaturen så att säga .
Så jäkla trist att träna mage när ingenting känns bra och alla maskin och allt är så efterblivna och svåranvända.
aliquis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2003-12-11, 23:42   #122
Spec^
Titta mamma! En n00b

Reg.datum: Apr 2003
Bra att du käkar rejält nu iaf! Fortsätt så å lägg på dig lite hull, de kommer inte skada dig det minsta!

Magen är väl inte direkt nån höjdare att träna, men ett starkt magparti är bara bra då de är en stabilisations muskel.

Jag tycker att rep-crunches är kanon! Sitter på en bänk, greppar ett rep från den övre trissan och lägger över axlarna, sen försöker man "skalla" bänken.

Spec^ är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2003-12-12, 00:35   #123
aliquis
Banned User

aliquiss avatar

Citat:
Originally posted by Spec^
Bra att du käkar rejält nu iaf! Fortsätt så å lägg på dig lite hull, de kommer inte skada dig det minsta!
Magen är väl inte direkt nån höjdare att träna, men ett starkt magparti är bara bra då de är en stabilisations muskel.
Jag tycker att rep-crunches är kanon! Sitter på en bänk, greppar ett rep från den övre trissan och lägger över axlarna, sen försöker man "skalla" bänken.
Hull? usch o fy, blotta tanken... men tyvärr får man väl leva med en del :/, det går ju som tur är att bränna bort det senare.
Ett starkt magparti är bra då det förhoppningsvis drar in magen
Sättet du beskriver rep-crunches låter intressant, får prova det. Antar att du "böjer" i magen och inte med höften? Eller blir det en kombination? Genom att bara böja magen kan du ju inte nå bänken om du sitter upp ifrån början väl?
Gammal 2003-12-12, 11:22   #124
Karl_alfred
*Mysplutten*

Karl_alfreds avatar

Reg.datum: Dec 2002
Förstår inte varför du är så oroad över magen. Du får nog lägga på dig ca 15-20 kg fett innan man kan säga att du har en fet mage.

Anna säger:
j känner bara thailändare
Anna säger:
o de är fina
Anna säger:
har fin benstomme

209 Westman says:
min po0lare han den trackasserade typen
209 Westman says:
blev attackerad av en bäver
209 Westman says:
när han sket i skogen

Anna says:
kvinnor kan inget de är en myt
Karl_alfred är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2003-12-12, 16:44   #125
Spec^
Titta mamma! En n00b

Citat:
Originally posted by aliquis

Hull? usch o fy, blotta tanken... men tyvärr får man väl leva med en del :/, det går ju som tur är att bränna bort det senare.
Ett starkt magparti är bra då det förhoppningsvis drar in magen
Sättet du beskriver rep-crunches låter intressant, får prova det. Antar att du "böjer" i magen och inte med höften? Eller blir det en kombination? Genom att bara böja magen kan du ju inte nå bänken om du sitter upp ifrån början väl?

Böjer i magen japp, de brukar bli en kombo med att böja med mage och höft.

Det är inte meningen att man ska skalla bänken direkt, sa bara så för att du skulle förstå hur jag menade
Gammal 2003-12-12, 23:09   #126
Simson
Forskare

Simsons avatar

Reg.datum: Jun 2003
Rep crunches dominerar mag övningarna. Ben resningar är rätt bra oxå om man har en sån ställning med 2 handtag & ryggstöd.
Gammal 2003-12-12, 23:29   #127
aliquis
Banned User

aliquiss avatar

Citat:
Originally posted by Simson
Rep crunches dominerar mag övningarna. Ben resningar är rätt bra oxå om man har en sån ställning med 2 handtag & ryggstöd.
Jo, när jag körde repcrunches tyckte jag dom kändes rätt bra, får väl köra på med dom. Nu antecknar jag ju vad jag kör så då kan man ju försöka öka eftersom och "tvinga" till sig ett lite bättre resultat istället för att sluta när det känns lite motigt.

Känns som jag äter som fasiken, vägde mig idag, 60.5kg, får väl hoppas jag inte ökar för fort men å andra sidan är det gott att äta

Till frukost åt jag lite basmatiråris med svarta linser (knappt 1.5dl av varje?), 2falafelbollar, 1vegenugget och säg 100g uncle benssås.

Sedan skulle jag med mamma och syster och julklappsshoppa, men det blev inte så mycket med det för syster hade bestämt sig för var hon ville, så jag tog ca 2 timmar efter frukosten och satte i mig en rågmacka med hela korn med lite hummus(kikärtor och sesamfrön) och en skiva rödbeta och cyklade till syster.

Sedan var jag och handlade med dom, hade tagit med mig fruktsallad på ett äpple, banan, apelsin, kiwi, 6 valnötter och en 25g sojaprotein.

När jag kom hem satte jag i mig 4 skivor rund&god med jordnötssmör och en tomat och en massa pepsi max, sedan cyklade jag till gymmet.

På gymmet körde jag 10mins uppvärmning i natural runner, lite lätt stretchning och så började jag träna ben:

Knäböj i smithmaskin
12@20KG
12@40KG
6@55KG (blidde sur på det kassa resultatet)
6@55KG
5@55KG
2@65KG
1@70KG

Benpress
11@136KG
5@146KG
5@146KG (och en negativ, hjälpte till med händerna bortåt)

Liggande lårcurl
9@54KG
6@54KG

Benspark
9@118KG
8@118KG

Gynstol, insida lår
7@75.5KG
9@75.5KG

Gynstol, utsida lår
12@84KG
8@88.5KG

Vinklad vadpress
13@164KG
9@173KG
8@173KG

Sittande vadpress
10@60KG
6@60KG
6@60KG

Sedan körde jag 27min natural runner, level 7 om jag inte minns helt fel och läste Elle

Efter träningen blev det en smoothie på 2dl apelsin&ananasjuice, 1banan, knappt 100g frysta hallon, 1tsk spirulinaalger och ca 40g sojaprotein samt 5g l-glutamin.

Nu två timmar senare ätar jag mitt kvällsmål, blev fullkornspasta och svarta linser, jag suger på att uppskatta mängder men säg 70g av vardera samt lagom mycket ketchup.

11 mål1 (ris, linser): ca 800kcal
13 mål2 (grovt bröd med hummus): 150kcal
15 mål3 (fruktsallad m nötter o protein): ca 500kcal
18 mål4 (4 rund&god med jordnötssmör): 900kcal
21 mål5 (smoothie): 450kcal
23 mål6 (pasta med linser): 500kcal
Summa: 3300kcal

Om jag verkligen får äta så där är det grymt, jag känner mig mätt, orkar träna hur mycket som helst och njuter av brödet , kändes dock som att just brödet var lite frosseri, men det var kallt ute, jag var hungrig och det är sååå gott! (tiderna är väldigt grovt avrundade)

Ahh, tilläggas bör att jag åt TVÅ PEPPARKAKOR!!!

Jag brukar aldrig äta fikagrejer, tidigare har det ju varit för innehållet (men pepparkakor är veganska) och numera är det ju mest näringsmässigt. Men jag var så sugen på att få smaka hur det egentligen smakade så jag köpte ett paket ifrån signum (ekologiska) och provsmakade en utav det och en utav min systers annas burk. Hennes smakade brännt socker och mjöl i jämförelse medans signums var angenämt kryddade. Oscars skall ju annars vara välkryddade så det skulle ha varit intressant att jämföra med sådana. Såg även att gille hade pepparkakor bakade med fruktsocker istället för vanligt, men jag skippade dessa eftersom dom eventuellt bagar en massa andra äckligare kakor med knepigt innehåll.

Senast redigerad av aliquis den 2003-12-13 klockan 00:01.
Gammal 2003-12-12, 23:34   #128
Spec^
Titta mamma! En n00b

tycker du verkar va rätt stark fastän du är så smal.. pumpa på!

Gammal 2003-12-12, 23:43   #129
aliquis
Banned User

aliquiss avatar

Citat:
Originally posted by Spec^
tycker du verkar va rätt stark fastän du är så smal.. pumpa på!
Äsch då, det är ju nautilusmaskiner , säkert som med casallvikter, dvs massa fusk...

Nä men ärligt talat så är dom äldre benpressarna och bensparken grymt mycket tyngre av någon anledning.

vinklade vadpressen är sådan man kan göra i benpressen men fötterna på kanten av plattan.
Gammal 2003-12-12, 23:47   #130
aliquis
Banned User

aliquiss avatar

Jag tänker ju ofta att jag skall köra cardio, för jag vill bränna mer så jag får äta mer, få bättre kondition och det är säkert bra för formen och insulinkänsligheten. Men herr grub tycker ju att jag skall vila på vilodagarna då jag vill röra på mig och träna

Då kan man ju köra det efter träningen istället, men det brukar jag aldrig orka med eller ha tid med, och så blir det kanske inte lika intensivt som man hade velat utan att man tar det lite lugnare. Men men, när jag äter ordentligt före träningen så som jag gjorde idag så orkar man ju dock med det eftersom man inte är helslut efter passet, så då fungerar det ju att köra lite kontidionspass. Men jag tvivlar ärligt talat på att man saboterar så mycket med att köra lite kondition under någon halvtimme på en vilodag heller.

Imorrn skall jag nog ta en morgonpromenad om det inte är alltför kallt och sedan in och löpa lite. Fast jag kände mig lite trött och inte så laddad till passet idag så det kanske är bra med vila också.
Gammal 2003-12-13, 10:08   #131
kharon
Deffa suger fett!

kharons avatar

Ser bra ut ali! Vilket tryck man får då man käkar ordentligt va?

Det sägs ju förresten att man bygger bättre vid lite högre fettprocent, inte då man är fet eller så, men så man har lite isolering i alla fall.
Kanske kroppen tycker att den har råd med lite onödiga muskler då den redan har sin ovärderliga energi i sina fettlager? I alla fall tror jag man orkar köra mycket hårdare då man är lite bulkig mot vad man kan då man har lågt BF.
Jag räknar med att du får ge ditt utlåtande tids nog...

Men nu blev jag sugen på pepparkakor efter allt snack om "det bruna guldet"... heh, va fult det lät.

Tja!
Gammal 2003-12-13, 12:02   #132
aliquis
Banned User

aliquiss avatar

Fettet borde ju iaf hjälpa till att stabilisera upp kroppen lite mer, men vad vet jag.

Vaknade kl 05:40 och kände mig lite småhungrig så jag petade i mig 20g sojaprotein... sedan vaknade jag inte till förens nu 11:45 så nu har jag klätt på mig och hällt i mig ett glas vatten så blir det till att ta en kort morgonpromenad på 3.5km i snön
Gammal 2003-12-13, 12:08   #133
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor

King Grubs avatar

Reg.datum: Mar 2002
Citat:
Ahh, tilläggas bör att jag åt TVÅ PEPPARKAKOR!!!
Jag är upp i 25 än så länge i dag.

Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2003-12-13, 12:10   #134
aliquis
Banned User

aliquiss avatar

Citat:
Originally posted by King Grub
Jag är upp i 25 än så länge i dag.
Vitt vetemjöl, socker, sirap och margarin

Nyttigare kost har världen sällan skådat?
Gammal 2003-12-13, 12:15   #135
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor

King Grubs avatar

Reg.datum: Mar 2002
Citat:

Vitt vetemjöl, socker, sirap och margarin

Nyttigare kost har världen sällan skådat?
Vem bryr sig? Kommer världen att gå under om jag proppar magen full med pepparkakor på Lucia? Blir jag en sämre människa? Syns det på min kropp om en månad? Svaret är nej.

Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:41.