Citat:
Originally posted by Simson
Rep crunches dominerar mag övningarna. Ben resningar är rätt bra oxå om man har en sån ställning med 2 handtag & ryggstöd.
|
Jo, när jag körde repcrunches tyckte jag dom kändes rätt bra, får väl köra på med dom. Nu antecknar jag ju vad jag kör så då kan man ju försöka öka eftersom och "tvinga" till sig ett lite bättre resultat istället för att sluta när det känns lite motigt.
Känns som jag äter som fasiken, vägde mig idag, 60.5kg, får väl hoppas jag inte ökar för fort men å andra sidan är det gott att äta
Till frukost åt jag lite basmatiråris med svarta linser (knappt 1.5dl av varje?), 2falafelbollar, 1vegenugget och säg 100g uncle benssås.
Sedan skulle jag med mamma och syster och julklappsshoppa, men det blev inte så mycket med det för syster hade bestämt sig för var hon ville, så jag tog ca 2 timmar efter frukosten och satte i mig en rågmacka med hela korn med lite hummus(kikärtor och sesamfrön) och en skiva rödbeta och cyklade till syster.
Sedan var jag och handlade med dom, hade tagit med mig fruktsallad på ett äpple, banan, apelsin, kiwi, 6 valnötter och en 25g sojaprotein.
När jag kom hem satte jag i mig 4 skivor rund&god med jordnötssmör och en tomat och en massa pepsi max, sedan cyklade jag till gymmet.
På gymmet körde jag 10mins uppvärmning i natural runner, lite lätt stretchning och så började jag träna ben:
Knäböj i smithmaskin
12@20KG
12@40KG
6@55KG (blidde sur på det kassa resultatet)
6@55KG
5@55KG
2@65KG
1@70KG
Benpress
11@136KG
5@146KG
5@146KG (och en negativ, hjälpte till med händerna bortåt)
Liggande lårcurl
9@54KG
6@54KG
Benspark
9@118KG
8@118KG
Gynstol, insida lår
7@75.5KG
9@75.5KG
Gynstol, utsida lår
12@84KG
8@88.5KG
Vinklad vadpress
13@164KG
9@173KG
8@173KG
Sittande vadpress
10@60KG
6@60KG
6@60KG
Sedan körde jag 27min natural runner, level 7 om jag inte minns helt fel och läste Elle
Efter träningen blev det en smoothie på 2dl apelsin&ananasjuice, 1banan, knappt 100g frysta hallon, 1tsk spirulinaalger och ca 40g sojaprotein samt 5g l-glutamin.
Nu två timmar senare ätar jag mitt kvällsmål, blev fullkornspasta och svarta linser, jag suger på att uppskatta mängder men säg 70g av vardera samt lagom mycket ketchup.
11 mål1 (ris, linser): ca 800kcal
13 mål2 (grovt bröd med hummus): 150kcal
15 mål3 (fruktsallad m nötter o protein): ca 500kcal
18 mål4 (4 rund&god med jordnötssmör): 900kcal
21 mål5 (smoothie): 450kcal
23 mål6 (pasta med linser): 500kcal
Summa: 3300kcal
Om jag verkligen får äta så där är det grymt, jag känner mig mätt, orkar träna hur mycket som helst och njuter av brödet

, kändes dock som att just brödet var lite frosseri, men det var kallt ute, jag var hungrig och det är sååå gott! (tiderna är väldigt grovt avrundade)
Ahh, tilläggas bör att jag åt TVÅ PEPPARKAKOR!!!
Jag brukar aldrig äta fikagrejer, tidigare har det ju varit för innehållet (men pepparkakor är veganska) och numera är det ju mest näringsmässigt. Men jag var så sugen på att få smaka hur det egentligen smakade så jag köpte ett paket ifrån signum (ekologiska) och provsmakade en utav det och en utav min systers annas burk. Hennes smakade brännt socker och mjöl i jämförelse medans signums var angenämt kryddade. Oscars skall ju annars vara välkryddade så det skulle ha varit intressant att jämföra med sådana. Såg även att gille hade pepparkakor bakade med fruktsocker istället för vanligt, men jag skippade dessa eftersom dom eventuellt bagar en massa andra äckligare kakor med knepigt innehåll.