Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Matlagning & Recept

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2023-02-09, 16:30   #121
ozzian
Registered User

Reg.datum: Feb 2017
Jag kör mina ägg i min
140 grader ca 12 min

bara lägga i dem inget vatten.
ozzian är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2023-02-09, 21:39   #122
Kev88
Registered User

Kev88s avatar

Reg.datum: Jun 2016
Citat:
Ursprungligen postat av Kaalle Visa inlägg
Jag testar, tackar! Vänder du efter halva tiden eller är det bara låta dom ligga?
Jag låter dem bara ligga, sen drar ett snitt vid den tjockaste delen efter 14-15 min (om normalstora) och ser hur det ser ut (ska vara vitt och saftigt). För filér mot det tunnare hållet så går det ju snabbare.

Citat:
Ursprungligen postat av Wilshere Visa inlägg
Usch, därför jag aldrig köper från Guldfågeln längre!
Jag har fått lika mycket träbröst från Kronfågeln. Man borde kunna få pengarna tillbaka för detta, då det för mig alltid är hela förpackningen, och inte bara en enskilt filé. Usch, jag får kväljningar av att bara tänka på smaken och konsistensen
Kev88 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2023-02-10, 03:14   #123
Kaalle
Registered User

Kaalles avatar

Reg.datum: Nov 2013
Citat:
Ursprungligen postat av Kev88 Visa inlägg
Jag låter dem bara ligga, sen drar ett snitt vid den tjockaste delen efter 14-15 min (om normalstora) och ser hur det ser ut (ska vara vitt och saftigt). För filér mot det tunnare hållet så går det ju snabbare.

Jag har fått lika mycket träbröst från Kronfågeln. Man borde kunna få pengarna tillbaka för detta, då det för mig alltid är hela förpackningen, och inte bara en enskilt filé. Usch, jag får kväljningar av att bara tänka på smaken och konsistensen

Solklart, tack!
Kaalle är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2023-02-10, 08:58   #124
Kev88
Registered User

Kev88s avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Kaalle Visa inlägg
Solklart, tack!
Ett till tips är att göra egna pommes i den, sjukt gott! Det är bara att skära till i önskad storlek, blanda med lite olivolja och sen in i ca 15-20 min (känn efter med sticka vid 13-14 min), men gör du små så kolla tidigare. Blanda med salt och kombinera med Max original dressing. Detta är några av de godare pommes som jag har ätit.
Gammal 2023-02-10, 10:04   #125
Ribcage
Registered User

Ribcages avatar

Reg.datum: Jan 2017
Jag har gjort cannoli i min, gick bra förutom att jag nog gjorde lite för tjocka samt att de fastnade lite i cannolirören. Men det hade de nog gjort i ugn med. Får göra bättre nästa gång, lite olja kanske.

Nuggets är det vanligaste vi gör. Annars klyftpotatis, rotsaker med mer. Ska testa baka frallor i den också. Det jobbigaste är väl egentligen att diska ur den efteråt. Särskilt om det är nåt som rinner likt nuggets.
Ribcage är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2023-02-10, 12:10   #126
Wilshere
Registered User

Reg.datum: Apr 2013
Citat:
Jaså? Antar att jag haft lite tur då för det har bara hänt mig med Guldfågeln. Men ja, sjukt vidrigt är det. Senast det hände tog det ett par månader innan jag kunde äta kycklingfile igen.
Wilshere är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2023-02-10, 15:09   #127
ozzian
Registered User

Citat:
Ett till tips är att göra egna pommes i den, sjukt gott! Det är bara att skära till i önskad storlek, blanda med lite olivolja och sen in i ca 15-20 min (känn efter med sticka vid 13-14 min), men gör du små så kolla tidigare. Blanda med salt och kombinera med Max original dressing. Detta är några av de godare pommes som jag har ätit.
Mina blir hårda på utan men mjuka i mitten?
Ska jag köra typ 160 grader o längre tid?
Gammal 2023-02-10, 18:05   #128
Kaalle
Registered User

Kaalles avatar

Reg.datum: Nov 2013
Citat:
Skulle lätt gjort om inte potatis kostat typ 5-7 spänn styck i landet jag bor
Kaalle är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2023-02-12, 09:39   #129
Kev88
Registered User

Kev88s avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Wilshere Visa inlägg
Jaså? Antar att jag haft lite tur då för det har bara hänt mig med Guldfågeln. Men ja, sjukt vidrigt är det. Senast det hände tog det ett par månader innan jag kunde äta kycklingfile igen.
Haha samma här! Jag började att äta det igen för en vecka sedan efter ett 4-5 månaders uppehåll.

Citat:
Ursprungligen postat av ozzian Visa inlägg
Mina blir hårda på utan men mjuka i mitten?
Ska jag köra typ 160 grader o längre tid?
De är klara när de är mjuka i mitten, när en sticka glider igenom utan problem. Dessa såg dock godare ut, måste provas idag!

Gammal 2023-02-12, 10:12   #130
ozzian
Registered User

Citat:
Haha samma här! Jag började att äta det igen för en vecka sedan efter ett 4-5 månaders uppehåll.

De är klara när de är mjuka i mitten, när en sticka glider igenom utan problem. Dessa såg dock godare ut, måste provas idag!

Kanon, ska testas här med.

jo givet är dom ju mjukare i mitten men tycker mina blev för sladdriga/lösa i mitten.
Gammal 2023-02-13, 09:16   #131
Kev88
Registered User

Kev88s avatar

Citat:
Ursprungligen postat av ozzian Visa inlägg
Kanon, ska testas här med.
Dessa var en besvikelse, jag tycker att potatismjölet gav en vag eftersmak som jag inte var särskilt förtjust i.
Gammal 2023-12-16, 22:57   #132
frys
Registered User

fryss avatar

Reg.datum: Jul 2011
Är sugen på en air fryer, verkar finnas alla möjliga. Vi är två personer i hushållet, vill inte ha någon som e för dyr heller men tillräckligt stor

är det värt? Stor skillnad mot ugn/Spis?
frys är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2023-12-17, 09:01   #133
skyffelmördarn
Registered User

skyffelmördarns avatar

Reg.datum: Dec 2019
Citat:
Ursprungligen postat av frys Visa inlägg
Är sugen på en air fryer, verkar finnas alla möjliga. Vi är två personer i hushållet, vill inte ha någon som e för dyr heller men tillräckligt stor

är det värt? Stor skillnad mot ugn/Spis?
Vissa saker är nog stor skillnad, andra inte.

Äter du mycket av den typen av mat? Jag funderade också på ett köpa en men kom fram till att jag nog inte kommer ha så stor användning av den och att skillnaden mellan att göra kyckling i en airfryer mot att bara köra det i ungen är nog minimal
skyffelmördarn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2023-12-17, 10:10   #134
Prsson
Registered User

Reg.datum: Aug 2009
Det som suger lite är att det är nonstick beläggning på typ alla airfryer vilket inte känns så hälsosamt. Men har använt airfryer rätt mycket och det blir som oftast pommes eller klyftpotatis i den, kycklingklubbor och kycklingvingar blir riktigt bra i den men en kycklingfilé tror jag inte de blir så stor skillnad på. Fördelen är väll att det går snabbare med airfryer.
Prsson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2023-12-17, 12:23   #135
frys
Registered User

fryss avatar

Reg.datum: Jul 2011
Tänkte använda den mest för pommes eller just klubbor/vingar, 1-2 ggr i veckan på helgen. spelar kanske ingen roll med mindre korg ifall man kan köra två snabba vändor efter varandra

skillnad i smak jmf med vanlig ugn? misslyckas alltid med pommes i ugnen
frys är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:41.