2015-03-07, 23:17
|
|
Registered User
Reg.datum: Nov 2014
|
Absolut! I någon snirklig skrivstil, helst i svanken!
Total: 352,5 kg • Wilks: 384,15
(MMA och Submission wrestling på nybörjarnivå)
|
|
|
2015-03-11, 10:52
|
|
Registered User
|
Jag har gjort en del livsstilsförändringar som påverkat mitt gymmande negativt. Har börjat dricka och dejta, och som ett resultat av det har nattsömnen blivit lidande. Igår cyklade jag 47 km. Tvingade mig upp till gymmet imorse eftersom det är den enda luckan jag har.
Knäböj 60 x 5 x 3 PB
Militärpress 26 x 5 x 3 PB
Marklyft 70 x 5 x 2 (teknik! Släpade längs benen. Var darrig och stressad. Gick hem och gjorde matlåda ist för att lasta på.)
Ikväll ska jag äta och kolla på Twin Peaks. Imorgon blir dagen jag drar 100 kg.
|
|
|
2015-03-11, 11:00
|
|
Klår sin lillasyster i armbrytning
Reg.datum: Dec 2012
|
Att dricka påverkar inte träningen negativt. Men dejting, ajaj... Dejting --> ångest --> försämrade resultat.
|
Min bantning just nu!
|
|
|
2015-03-12, 18:01
|
|
Registered User
|
Dagens pass
Knökfullt på gymmet. Stod på en crosstrainer och höll på i pensionärstempo i en halvtimma i väntan på böjracket. (Gud vilken ful mening. Jag ber om ursäkt. Men vafan, det här är bara en träningsjournal.)
Marklyft
60 x 5
80 x 5
90 x 3
100 x 3
100 x 0 
(Fuck vad jobbigt jag dör)
Jämförelse med tidigare pass:
95 x 5 = 110,8 1RM
97,5 x 4 = 110,5 1RM
100 x 3 = 110 1RM
Det där med "räkna ut ditt 1RM" måste vara påhitt.100 x 3 var stört mycket tyngre än 95 x 5. Kanske ska ta det med en nypa salt, kvinnor ska ju tydligen vara mer repsstarka än män.
Knäböj
30 x 5
40 x 3
50 x 3
60 x 3
62,5 x 5 x 3 PB (kändes inte bra i sista setet. Tog konstigt i nedre delen av magen? Tekniken börjar kaosa)
Bänkpress
30 x 5
35 x 5
37,5 x 5
40 x 5 x 3 PB (gullig kille erbjöd sig att passa mig i sista setet. Blev kär)
Bikt: Idag tog jag min första gymselfie.
|
|
|
2015-03-12, 18:13
|
|
Registered User
Reg.datum: Jul 2007
|
Det är bra att du får upp 3 reps på 100! 💪💪 Då har du den snart.
Och haha. Langa selfien. Det blir lite extra krydda i journalen.
Yes: "Uppfattningen jag fått är att killar har mer av ett konstant driv, medan tjejer klarar sig rätt bra på shopping och att hänga upp nya gardiner. Fast det är svårt att veta sånt här, om man inte är tjej. De brukar ju liksom vara lite mer kåta i smyg. "
|
|
|
2015-03-12, 22:42
|
|
Banned User
Reg.datum: Nov 2012
|
Vad fan händer? PB i allt hit och dit. Vem är du?
Sluta upp med roidsen.
Kul! Bra jobbat iaf
|
|
|
2015-03-12, 23:02
|
|
|
Citat:
Ursprungligen postat av Ajasoro
Idag tog jag min första gymselfie.
|
Men snacka om att teasa!
|
Min bantning just nu!
|
|
|
2015-03-12, 23:41
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans
Att dricka påverkar inte träningen negativt. Men dejting, ajaj... Dejting --> ångest --> försämrade resultat.
|
Drickandet pajar min dygnsrytm och eftersom jag har ett schema att följa kan jag inte unna mig att sova ikapp. Dejtingen har varit oväntat okomplicerad hittills, så ångest kan jag knappast skylla på! Men ångesten lär komma, är väl någon form av naturlag.
Citat:
Ursprungligen postat av pazzion
Det är bra att du får upp 3 reps på 100! 💪💪 Då har du den snart.
Och haha. Langa selfien. Det blir lite extra krydda i journalen.
|
Citat:
Men snacka om att teasa! 
|
Alltså ni, jag stirrar stint in i kameran i ett försök att se hård ut, men ser mest smådum ut. Selfies är inte min grej. 😁 Jag trodde alla på kolo hatade selfies?
Citat:
Ursprungligen postat av jflycore
Vad fan händer? PB i allt hit och dit. Vem är du?
Sluta upp med roidsen.
Kul! Bra jobbat iaf 
|
Jag är lika förvånad som du! Nämen, ökningarna i marken har börjat gå långsammare och att jag slår PB:n i böj och bänk handlar mest om att de legat efter ett tag.
Tack!  Anabola är nom nom.
|
|
|
2015-03-12, 23:57
|
|
|
Citat:
Alltså ni, jag stirrar stint in i kameran i ett försök att se hård ut, men ser mest smådum ut. Selfies är inte min grej. 😁 Jag trodde alla på kolo hatade selfies?
Jag är lika förvånad som du! Nämen, ökningarna i marken har börjat gå långsammare och att jag slår PB:n i böj och bänk handlar mest om att de legat efter ett tag.
|
Blygsam är hon också. Nu vill vi höra dig säga "jag är jättestark och blev jättesnygg på min selfie"!
|
Min bantning just nu!
|
|
|
2015-03-13, 06:40
|
|
Registered User
Reg.datum: Jul 2007
|
Citat:
Drickandet pajar min dygnsrytm och eftersom jag har ett schema att följa kan jag inte unna mig att sova ikapp. Dejtingen har varit oväntat okomplicerad hittills, så ångest kan jag knappast skylla på! Men ångesten lär komma, är väl någon form av naturlag.
|
Att drickandet pajar din dygnsrytm är bara ursäkter för att inte dedikera dig fullt ut till att nå ett mål. Det handlar om prioriteringar! Det är helt enkelt dags att börja dagdricka.
Jag har haft ett par sabbatsår från Kolo, så jag har lärt mig att älska alla former av selfies: ank-selfies, rump-selfies, bajsnödiga jagvillsehårdut-selfies, tittapåminplattamagehoppsandärkomävenenunderboob-selfies, etc. Jag är en selfie-konnässör.
Så bring it.
Yes: "Uppfattningen jag fått är att killar har mer av ett konstant driv, medan tjejer klarar sig rätt bra på shopping och att hänga upp nya gardiner. Fast det är svårt att veta sånt här, om man inte är tjej. De brukar ju liksom vara lite mer kåta i smyg. "
Senast redigerad av pazzion den 2015-03-13 klockan 06:42.
|
|
|
2015-03-13, 09:58
|
|
Registered User
|
Två månader SS
Ökningar (mål till 11:e april inom parantes)
Marklyft: 32,5 kg -> 97,5 kg (107,5)
Knäböj: 25 kg -> 62,5 kg (75)
Bänkpress: 20 kg -> 40 kg (47,5)
Militärpress: 15 kg - 26 kg (30)
Alla siffror gäller 5 reps!
Just det, jag har även ökat i vikt; nu väger jag 65 kg! Har aldrig vägt så här mycket. Lite vikthistorik: jag har som minst vägt 57.5 kg, det var efter 6 veckors semester i Indien. Någon sorts standardvikt har legat kring 60, och min maxvikt på 62 kg infann sig lustigt nog efter ett antal månader i Tyskland. Måste medge att det finns en viss korrelation mellan öl och viktuppgång, trots att det är något jag försökt förneka väldigt länge.
Käkar kreatin, så siffran 65 är antagligen en smula missvisande. Dessutom är jag inte helt hundra på vad jag vägde när jag började SS. Kanske 63? Jag är alldeles för taggad på frukost för att komma ihåg att man ska väga sig det första en gör. Tippar på att ökningen från 62 kg började i oktober, men att det mesta skett på senaste tiden, något som mina förändrade kroppsmått kan styrka. Kroppsmått kommer senare idag!
|
|
|
2015-03-13, 10:14
|
|
Registered User
|
Citat:
Blygsam är hon också. Nu vill vi höra dig säga "jag är jättestark och blev jättesnygg på min selfie"!
|
Extraknäcker du som självhjälpsbokförfattare? "Ställ dig framför spegeln och säg att du duger precis som du är"
Men jo, visst är jag någorlunda stark och den där selfien var inte fullt så illa. Är mest lite tveksamt inställd till att posta ansiktsbilder på kolo.
Citat:
Ursprungligen postat av pazzion
Att drickandet pajar din dygnsrytm är bara ursäkter för att inte dedikera dig fullt ut till att nå ett mål. Det handlar om prioriteringar! Det är helt enkelt dags att börja dagdricka.
Jag har haft ett par sabbatsår från Kolo, så jag har lärt mig att älska alla former av selfies: ank-selfies, rump-selfies, bajsnödiga jagvillsehårdut-selfies, tittapåminplattamagehoppsandärkomävenenunderboob-selfies, etc. Jag är en selfie-konnässör.
Så bring it.
|
Aj, jag har verkligen trott att alkohol var en rimlig ursäkt. Med tanke på att jag bara blir sjuk en gång om året har jag alltså inga undanflykter. Dagdricka kan vara det bästa som finns! Uteserveringar, gräsmattor, verandor! 😍
Omg omg, jag kom till världens insikt förra veckan och förevigade den med en belfie. Kommer snart!
|
|
|
2015-03-13, 10:17
|
|
Banned User
|
Citat:
Extraknäcker du som självhjälpsbokförfattare? "Ställ dig framför spegeln och säg att du duger precis som du är"
Men jo, visst är jag någorlunda stark och den där selfien var inte fullt så illa. Är mest lite tveksamt inställd till att posta ansiktsbilder på kolo.
|
Hallå? Du har ju postat en video där man ser ditt face pretty well, så ät nu din gröt och ta över världen!
|
|
|
2015-03-13, 10:22
|
|
Registered User
|
Äeh, stånkande grimaserande i profil räknas inte!
|
|
|
2015-03-13, 10:25
|
|
Banned User
|
Citat:
Äeh, stånkande grimaserande i profil räknas inte!
|
Det va en ny ställning....
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:00.
|

|