2006-01-04, 09:14
|
|
|
Mjäll & SL
Reg.datum: Mar 2003
|
Chidde? Var är du?
|
|
|
2006-01-06, 18:39
|
|
|
Registered User
Reg.datum: May 2003
|
Jag tror chidde är lite av "periodare" när det gäller träning : periodvis är han intresserad, periodvis inte. Detta är (som jag ser det) också det som mest hindrar hans framsteg ; han tar träningen "på allvar" bara periodvis. Jag kan ta fel, förstås. Men har jag rätt kan man ändå säga "Bättre periodtränande än periodsupare".
|
2006-01-06, 19:46
|
|
|
Projektledare
|
Nitrometan:
i'm here, har bara varit lite mycket på sistone och batterierna måste laddas
stahlberg:
du har faktiskt rätt om mig, till en viss del
men jag vill inte hålla med om att det é mitt intresse som styr mina "perioder"
träning är nåt som tar upp en stor del av min tid, det é liksom min hobby (viktigt att ha en hobby) och jag är alltid intresserad av allt som har med träning att göra. åsikter, kostråd, träningsmetoder osv
träningen har alltid varit på allvar, jag ångar på 3-4 ggr i veckan och försöker äta så mycket jag kan.. bara det att jag inte kan sätta fingret på vad som gör att allt går sådär nu
jag har börjat på ett nytt gym och håller på att vänja mig vid dem nya maskinerna och vikterna. sen har jag äntligen hittat ett jobb (budbilschaufför på jetpak), och givetvis är jag tacksam och glad för att jag äntligen har en sysselsättning.. men jobbet tar kål på mig, tungt som fan och rätt så påfrestande, klart att träningen tar stryk då.. men jag hoppas att jag vänjer mig vid det snart också (eller om jag hittar nåt annat)
men annars hade du rätt om mina perioder, en viss period kan jag stå stilla och stampa på samma ställe.. en annan period kan jag öka så mycket så att det ändå visar en bra kurva uppåt när året är slut. självklart hade jag velat ha en jämn kurva under hela året, men så funkar inte det hos mig
sen är jag en sån som inte kan ta motgångar, går det dåligt med nåt kommer det gå ännu sämre tills jag når botten, men som tur é så kan det gå åt andra hållet också. när det väl går bra finns det inget som kan stoppa mig
men allt känns som sagt lite ostabilt just nu, jag vet knappt vad som händer imorgon och det som stör mig mest just nu är jobbet. jag vill ha nåt att längta till när jag vaknar varje morgon och budbilschaufför é liksom inte mitt drömjobb precis
men det kommer mer senare, journalen é inte död än.. i won't let you down
|
|
|
2006-01-09, 23:18
|
|
|
Projektledare
|
axlar, ben
den 9 januari 2006
sittande axelpress
6x27,5 kg
5x25 kg
sittande militärpress
8x30 kg
knäböj
8x80 kg
8x80 kg
4x80 kg
benspark
sittande bencurl
vadpress
sit-ups på bänk
12
12
6
kommentar
maskinerna känns fortfarande nya och jag kommer aldrig ihåg vikterna jag kör på. har bara satt pinnen där jag tror den sitter bra och pumpat, ska ta tag i det nästa gång.. annars får jag skriva ner det på plats så jag har nåt att jämföra
kämpar fortfarande för att få tillbaka styrkan, axelpressarna känns tunga som ni ser.. jag gjorde ju en lätt 8a på 27,5 kg innan, vill gärna skylla på obekväma gummihantlar men jag skyller faktiskt på mig själv. en vacker dag spikar jag 8an igen ska ni se
knäböjen börjar kännas bra igen, blev lite mör på sista setet men 3x8 80 kg känns väldigt nära. har man gjort det förut kan man göra det igen
men overall ett bra pass, det var en lätt dag på jobbet idag med några småpaket som skulle levereras, så det kan bero det
sen har jag ett schema som jag tänkte testa, där jag prioriterar armarna
allt behöver utvecklas, men jag tycker att armarna släpar jämfört med det andra. vilket också visas på vikterna jag kör när jag tränar armar
dag1: bröst, rygg
dag2: axlar, ben, (mage?)
dag3: biceps, triceps
har återgått till dc-principen tillsammans med mitt eget hittepå, jag ökade ju som mest under den perioden så jag tyckte det var värt att testa det igen
alltså... tunga basövningar, kort vila, stretching
ett löpande schema där jag har en dag vila mellan tillfällena, vilket innebär styrketräning 3-4 ggr/vecka
ha det fint allesammans, gott nytt år på er!
|
|
|
2006-01-10, 07:42
|
|
|
Mjäll & SL
|
Hittepu!
Kul att se att du kör igen. Rock on, Chidde!
|
|
|
2006-01-10, 21:04
|
|
|
Projektledare
|
Citat:
|
Ursprungligen postat av Nitrometan
Hittepu!
Kul att se att du kör igen. Rock on, Chidde!
|
kul att du följer mig!
biceps, triceps
den 10 januari 2006
skivstångcurl
8x30 kg
4x30 kg
8x20 kg (eller var det 25 kg? aja, spela kula)
hantelcurl
6x12,5 kg
8x10 kg
8x10 kg
rep i trisse
3 set
dips
20x
20x
10x
pushdowns
8x30 kg
pushdowns (rep)
8x12,5 kg
6x10 kg
10x7,5 kg
frenchpress
5x20 kg
10x30 kg
mage (!)
12 sit-ups
kommentar
ännu ett schysst pass, kände mig pigg idag så jag sket i vilodagen
bra med mat och sömn + ledig från jobbet gjorde sitt
känns bra i armarna nu, lite starkare dessutom. inte så konstigt eftersom jag alltid brukar köra armarna sist annars. nu hoppas jag på att det ska hända lite när jag har lagt det på en egen dag. körde lite mage idag också för ovanlighetens skull... träffade rassk från forumet så det blev lite lallande hit och dit innan jag drog hem, höhö!
|
|
|
2006-01-13, 11:20
|
|
|
Projektledare
|
bröst, rygg
den 13 januari 2006
bänkpress
5x80
8x70
10x50
marklyft
1x100 kg
1x130 kg
1x150 kg
6x130 kg
10x100 kg
chins
8x15 kg
7xkv
5xkv
kommentar:
ett medelmåttigt pass, längtar fortfarande tillbaka till 8an på 80 kg i bänken. pendlar väldigt mycket fram och tillbaka, vissa dagar é jag nära och andra dagar é jag väldigt långt borta. marklyften börjar kännas okej igen, lyftet på 150 kg kändes väl hyfsat lätt. men fortfarande, greppet é inte det bästa.. även om jag har klämt lite på rb100an, klarade 0 reps när jag fick den.. nu gör jag 7 med vänstran och 17 med högran fast jag tycker ändå inte att greppet har förbättrats när jag markar. jag får köra ett pass på IH nån dag så jag kan testa med magnesium och en bra räfflad stång igen, sist studsade ju 6x140 kg lätt som en plätt
lite surt att arne har slutat sälja rbgrippers, hade velat ha en tyngre och kört 2-3 reps på. innan hade han möjlighet att komma inom helsingborg, ska jag ha en nu får jag åka till lund och det pallar jag inte. PLUS att jag måste hosta upp 40 kr till på något jag redan tycker é för dyrt
inte för att 40 kr é nån avgörande summa, men principsaken stör mig
|
|
|
2006-01-13, 12:21
|
|
|
Banned User
Reg.datum: Jul 2003
|
Fina pass du radar upp. börjat äta mer ännu?
|
|
|
2006-01-13, 12:31
|
|
|
Mjäll & SL
|
Ser bra ut chidde. 150 i marken.
Greppstyrka i grippers och mark är olika saker. Kläm ihop grippern och håll den... Den typen av styrka du använder för att hålla stången i mark.
Du kan också ställa dig och hålla en stång med överhandsgrepp. Håll den 20 sekunder. Upprepa ett par gånger. När du klarar ett par, tre gånger kan du öka vikten.
Börja med halva markvikten.
Bänken är inte dålig heller med din kroppsvikt.
|
|
|
2006-01-15, 00:07
|
|
|
Projektledare
|
axlar, ben, mage
den 14 januari 2006
sittande axelpress
7x27,5 kg (yeah baby!)
militärpress (sittande)
8x30 kg
6x30 kg
benpress
6x100 kg
6x150 kg
knäböj
10x60 kg
benspark
8x30 kg
8x30 kg
bencurl
8x30 kg
8x30 kg
vadpress
3 set
magmaskin (pulse)
8x30 kg
10x35 kg
8x30 kg
sit-ups på bänk
ett par stycken
kommentar:
snart kommer 8an tillbaks på hantelpressarna, kändes som det iallafall 
kände inte för knäböj idag så det blev benpress, gymmet har en rätt stabil sådan... den lutar jäkligt mycket så jag visste inte riktigt vilka vikter som var lämpliga. gymmet é inte så värst stort (jämfört med nautilus) men ändå har dem lyckats klämma in ett gäng alternativ för vader, testade en pulse-maskin idag och den kändes riktigt bra! körde också magen i samma märke, kan tillägga att magmusklerna inte tillhör de starkaste för tillfället.. men det kommer, jag lägger mycket fokus på buken i varje crunch och det känns bättre än att lasta på viktmagasinet och rycka i maskinen (som många andra gör)
så kort och gott, de senaste passen har det börjat gå bra igen
i procentenheter vill jag väl tippa på att jag har uppnått 85-90% av min kapacitet sen jag bytte gym, snart plintar jag ner ökningar.. promise!
Nitrometan: afan, det måste jag nog testa... då kör jag det efter allt annat på samma dag då eller?
aliquis: jadå! kosten har förbättrats mycket sen i somras
|
|
|
2006-01-17, 17:56
|
|
|
Projektledare
|
bröst, rygg
den 17 januari 2006
bänkpress (restpause)
5x80 kg
6x70 kg
4x70 kg
marklyft
8x130 kg (!!!)
6x130 kg
10x100 kg
chins (restpause)
10
6
4
breda latsdrag bakom nacken
8x30 kg
8x35 kg
smala latsdrag
8x30 kg
8x30 kg
kommentar:
ett kanonpass idag, behövdes verkligen för att få tillbaka motivationen
bänkpressarna suger fortfarande, men jag tror det bara é en tidsfråga innan jag hittar tillbaka. marklyften kändes lätta, hade lätt dragit ett rep till om jag hade låtit stången glida ända ut till fingertopparna... har äntligen lyckats göra 8an igen, det trodde jag aldrig en dag som denna! (kunde inte sova och somnade 4 inatt  )
sen testade jag några varianter av latsdrag, smalt grepp kändes ovanligt bra så jag ska nog byta ut den mot chinsen ett tag
riktigt härligt att det börjar gå åt rätt håll igen!!
|
|
|
2006-01-17, 22:12
|
|
|
Mjäll & SL
|
Gött! Bra markat chidde!
|
|
|
2006-01-19, 15:50
|
|
|
Projektledare
|
axlar, armar
den 19 januari 2006
sittande hantelpress
7x27,5 kg (8an ruskigt nära!! restpause)
militärpress (restpause)
8x35 kg
4x35 kg
skivstångcurl (restpause)
1x30 kg
1x35 kg
1x40 kg
1x42,5 kg
9x30 kg
4x30 kg
3x30 kg
dips med viktbälte (restpause)
12x20 kg
8x20 kg
10x
kommentar
ett schysst pass igen! pressarna känns bra, har i stort sett hittat tillbaka i alla övningar förutom bänkpressen. det blev nog för stor press när jag siktade på 100 kg innan nyår och nu blev det pannkaka av det istället.. tänk att dem futtiga återstående 2,5 kg är så fruktansvärt tunga! nåväl, när jag träffar 8an på 80 kg igen kan vi börja diskutera om tresiffrigt, just nu känns det fortfarande långt borta. maten funkar helt okej, bra mat.. bra tider
har i stort sett knäckt dygnet inatt, kunde inte sova
men dagens pass gick bra, undrar hur det hade gått om jag hade fått sova
nu väntar iallafall lite vila från träningen, ska iväg ett par dagar
och jag åker såklart inte iväg utan min gripper, ha ha ha.. så lite träning blir det
|
|
|
2006-01-19, 19:38
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Jun 2004
|
vart tränar du ?
|
2006-01-19, 19:56
|
|
|
Projektledare
|
Citat:
|
Ursprungligen postat av Nitrometan
Gött! Bra markat chidde!

|
Citat:
|
Ursprungligen postat av vato
vart tränar du ?
|
Nitrometan:
kom o tänka på en grej nu när du skrev, missade årsmötet med greppet nyligen så jag får nog maila dem igen och styra upp lite saker 
om jag inte har missuppfattat saken så är ett årskort likamed medlemskap och medlemsavgift, ifall det é det så blir det nog inget styrkelyftande här
men licensen kan jag tänka mig att hosta upp lite gryn till
vato:
jag tränade på nautilus förut, bytte nyligen till friskis och svettis
friskis é ganska litet jämfört med nautilus, men jag hittar fortfarande inte där ha ha
var tränar du själv?
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:48.
|

|