Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2013-03-15, 12:43   #121
WHITEFOLKS
Registered User

WHITEFOLKSs avatar

Reg.datum: Sep 2003
Eller så hade han tagit ett nej för ett nej.

Du kan ju försöka förklara logiskt varför det är vettigt att han ska förutsätta att det är en bra sak att fortsätta fråga någon som inte är intresserad.

Du har även tidigare frågat varför killar tycks mer intresserade av "jakten", grattis men du gör ju det hela till en jakt. En kille som är intresserad av dig men även respekterar dig kommer inte att fortsätta tjata. Om du tror att hans fortsätta tjatande är någon sorts garanti om att "omgzhantyckernogjagärspeciellochvärdattjobbaf ör" så är du ute och cyklar.

Det är knappast "dig" han är intresserad av och du är knappast den enda han har visat intresse för.
WHITEFOLKS är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-03-15, 12:44   #122
Rikard Jansson
Coach

Rikard Janssons avatar

Reg.datum: Oct 2010
Ja, det är ju till 100% tjatiga och envisa personer som du får när du gör så. Är ju inte så nice sen kanske.
Gammal 2013-03-15, 17:12   #123
C.E.J.
Korsordet

C.E.J.s avatar

Reg.datum: Oct 2007
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Relationer bygger på kommunikation.
Inte i Sandra81:s värld, vet du väl? Är hon missnöjd med något går hon runt och surar tyst tills killen blir förbannad och mordisk, tar tag om halsen på henne och trycker upp mot en vägg och kräver ett jävla svar på vad som är fel, annars...

Gammal 2013-03-15, 17:47   #124
Sniggel
Registered User

Sniggels avatar

Reg.datum: May 2005
Citat:
Ursprungligen postat av whitefolks Visa inlägg
jag gissar att han har ditt mobilnummer och nu får han även en dejt så han hade ju rätt eller hur?

Jag förstår inte varför du intresserar dig för att spela såna spel, kan lova dig att många vettiga hade hoppat av på vägen och endast de som vill spela spel hade varit kvar.
+1
C4L
Sniggel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-03-15, 17:57   #125
Sniggel
Registered User

Sniggels avatar

Reg.datum: May 2005
Citat:
Ursprungligen postat av sweetkarolina Visa inlägg
Okej, nu inser jag att den här tråden mer handlar om huruvida det skulle vara trevligt med en eller flera partners, MEN, jag hamnade i en intressant diskussion med mina kollegor för nån månad sen i samband med Centerns utspel om att tillåta månggifte i sverige. De var minst sagt upprörda över tanken och menade bestämt att något sånt skulle aldrig kunna inträffa i Sverige.
Personligen tycker jag det är intressant. För ett par år sen skrevs äktenskapsbalken om på det sätt att det inte längre stipulerade att "äktenskap kan ingås av en kvinna och en man" utan att äktenskap kan ingås mellan två personer oavsett kön. Nu är ju Sverige sen länge ett kristet land och det här med äktenskap vill jag påstå är en religös konstruktion som utvecklats till en social sådan. Men vad har staten med det att göra? Varför ska det ens finnas en äktenskapsbalk? Jag kanske väljer att leva i ett heterosexuellt monogamt förhållande, men jag anser att det är upp till var och en att bestämma vem eller vilka man väljer att leva med och under vilka förhållanden (obs, så länge det är av fri vilja från alla parter typ). Och nu menar jag inte att äktenskapbalken skulle skrivas om till att omfatta alla typer av tänkbara förhållanden, utan att den inte borde behövas alls. Om jag skulle vilja gifta mig kan jag ju göra det i kyrkan (inför gud och blablabla) som den religösa konstruktion det är. Men om Muhammad vill leva ihop med sin sina 8 fruar så gör han ju det, även om han bara kan vara formellt gift med en av dem. Men då gör ju lagen särskiljning på den frun och de andra 7 fruarna.

Äktenskapsbalken
+1
Vanligt äktenskap innebär ju även en del juridiska överenskommelser och dem kanske man vill ha tillämpad på sig själv och sina 8 fruar. Vet inte vilka möjligheter man har till det om man inte får gifta sig med fler än en.
Tyckte också att månggifte var en av de mest intressanta förslagen i politiken på länge. Men det är väldigt kontroversiellt fortfarande.

Citat:
Ursprungligen postat av Rikard Jansson Visa inlägg
Jag tycker just månggifte är fel för att det vattnar ur själva poängen med att gifta sig.
Ja jag håller väl med dig. Om man ser äktenskap som något (kristet) religiöst. Vilket iaf jag gör (i grunden, fast med undantag för borgerligt) men som jag vet att många (de flesta?) inte gör.
Men poängen med äktenskap är kanske inte densamma överallt.
Sen så kanske man ska låta "den här grejen med äktenskap" oavsett vilken kultur det härstammar ifrån skulle få vara ifred ifrån övriga samhället och ifall övriga samhället vill ha något liknande fast med vissa modifieringar och kalla det för något annat.
C4L
Sniggel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-03-15, 18:40   #126
Sandra81
Registered User

Sandra81s avatar

Reg.datum: Sep 2011
Citat:
Ursprungligen postat av WHITEFOLKS Visa inlägg
Eller så hade han tagit ett nej för ett nej.

Du kan ju försöka förklara logiskt varför det är vettigt att han ska förutsätta att det är en bra sak att fortsätta fråga någon som inte är intresserad.

Du har även tidigare frågat varför killar tycks mer intresserade av "jakten", grattis men du gör ju det hela till en jakt. En kille som är intresserad av dig men även respekterar dig kommer inte att fortsätta tjata. Om du tror att hans fortsätta tjatande är någon sorts garanti om att "omgzhantyckernogjagärspeciellochvärdattjobbaf ör" så är du ute och cyklar.

Det är knappast "dig" han är intresserad av och du är knappast den enda han har visat intresse för.
Vad ni är söta som ska analysera så mycket om mig Jag blir faktiskt lite smickrad.

Man kan säga nej på olika sätt.. ".Nej jag har inte tid idag" till ett mer bestämt "Nej , jag vill inte träffa dig". Sen beror det också på hur han frågar en fråga och med vilken attityd.

Sen undrar jag varför är det här är så viktigt för er? Jag klandrar inte dig eller någon annan på forumet hur ni sköter erat dejting/kärleksliv? Vad vill ni få ut av detta? har ni elelr du kanske varit med en tjej som är som mig och känt er rådissade? Därför ni har så mycket agg och tycker det är fel? Det är väl strunt samma egentligen vad jag tycker? Eller kanske är det viktigt.?

Det finns också ett ordspråk som heter "Det man inte kan få vill man ha" Hur kommer det sig till exempel att den killen man visar minst intresse för är den som jagar en?
Killen kanske sms:ar fram å tillbaka med henne han är intresserad av. den dagen hon slutar tvärt att höra av sig skapar en osäkerhet som automatiskt gör att att han blir mer attraherad av henne. helt plötsligt blev hon mer värd o hans ögon och han vill inte förlora henne. Han kommer konstant börja tänka på henne.. "varför hör hon inte av sig" "är hon inte längre intresserad" "vad gjorde jag för fel" alla dessa frågor kommer automatiskt att trigga igång ännu mer begär å intresse. Du vet ju själv hur du kände med din tjej när du skrev till mig i alla dina PM om henne. eller hur?

Jag är dessutom väldigt noga med vem jag träffar å vill träffa jag vill känna lite på vart hans gränser går. Klarar han inte att jag inte har tid att ses några gånger och blir sur å tvär å dissar mig å dejtar en lättare tjej så är det upp till honom. jag blir inte arg. Då vet jag att han inte är min typ. Kan han fortfarande behålla lugnet å vara cool i sig själv vet jag att killen har det jag önskar och han är värd att spendera tid med på både det ena å det andra sättet.
Gammal 2013-03-15, 18:42   #127
Vinter
Lagom

Vinters avatar

Reg.datum: Sep 2006
Det här blev väldigt snabbt moraltant tråden nr1.
Vinter är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-03-15, 20:01   #128
WHITEFOLKS
Registered User

WHITEFOLKSs avatar

Varför jag "bryr mig om" vad du säger Sandra81 är för vad du har skrivit tidigare om de problem du har med killar. Kan du inte se kopplingarna mellan hur du gör ditt urval och varför problemen uppstår?

Jag blir inte mer attraherad av någon för att den dissar mig och det gäller inte heller mitt ex, det är inte DÄRFÖR jag är intresserad eller blir mer intresserad. Jag hade varit ännu gladare och intresserad (eller snarare kunnat visa intresse) om det hade varit ömsesidigt.
Gammal 2013-03-15, 20:11   #129
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning

Diomedea exulanss avatar

Reg.datum: Dec 2012
Min morfar gjorde ungefär som Sandra81s kille. Han var gift med mormor 52 år och fick 4 barn och 11 barnbarn.
Min bantning just nu!
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-03-15, 20:18   #130
WHITEFOLKS
Registered User

WHITEFOLKSs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Min morfar gjorde ungefär som Sandra81s kille. Han var gift med mormor 52 år och fick 4 barn och 11 barnbarn.
Ja man ska nog ta reda på vart de bor efter att ha stött på de på en dans. Sen ska man helt plötsligt bara dyka upp i deras vardagsrum och inte ge sig innan hon ger med sig.

Sen gifter man sig och flyttar till en spartansk lägenhet i Stockholm.
Gammal 2013-03-15, 20:20   #131
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning

Diomedea exulanss avatar

Reg.datum: Dec 2012
Citat:
Ja man ska nog ta reda på vart de bor efter att ha stött på de på en dans. Sen ska man helt plötsligt bara dyka upp i deras vardagsrum och inte ge sig innan hon ger med sig.

Sen gifter man sig och flyttar till en spartansk lägenhet i Stockholm.
Precis.
Min bantning just nu!
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-03-15, 20:33   #132
Vinter
Lagom

Vinters avatar

Reg.datum: Sep 2006
Citat:
Ursprungligen postat av Sandra81 Visa inlägg
Det finns också ett ordspråk som heter "Det man inte kan få vill man ha" Hur kommer det sig till exempel att den killen man visar minst intresse för är den som jagar en?
Killen kanske sms:ar fram å tillbaka med henne han är intresserad av. den dagen hon slutar tvärt att höra av sig skapar en osäkerhet som automatiskt gör att att han blir mer attraherad av henne. helt plötsligt blev hon mer värd o hans ögon och han vill inte förlora henne. Han kommer konstant börja tänka på henne.. "varför hör hon inte av sig" "är hon inte längre intresserad" "vad gjorde jag för fel" alla dessa frågor kommer automatiskt att trigga igång ännu mer begär å intresse. Du vet ju själv hur du kände med din tjej när du skrev till mig i alla dina PM om henne. eller hur?

Jag är dessutom väldigt noga med vem jag träffar å vill träffa jag vill känna lite på vart hans gränser går. Klarar han inte att jag inte har tid att ses några gånger och blir sur å tvär å dissar mig å dejtar en lättare tjej så är det upp till honom. jag blir inte arg. Då vet jag att han inte är min typ. Kan han fortfarande behålla lugnet å vara cool i sig själv vet jag att killen har det jag önskar och han är värd att spendera tid med på både det ena å det andra sättet.
Nej, så fungerar det icke. Varför ska man jaga någon man inte vet något om? Och de snubbarna du hänger runt verkar vara ganska rastlösa typer. Du skulle nog tjäna på att skippa parta varje "fre-lör-tor" snubbar.

Just saying
Vinter är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-03-15, 21:12   #133
Sandra81
Registered User

Sandra81s avatar

Reg.datum: Sep 2011
Citat:
Varför jag "bryr mig om" vad du säger Sandra81 är för vad du har skrivit tidigare om de problem du har med killar. Kan du inte se kopplingarna mellan hur du gör ditt urval och varför problemen uppstår?

Jag blir inte mer attraherad av någon för att den dissar mig och det gäller inte heller mitt ex, det är inte DÄRFÖR jag är intresserad eller blir mer intresserad. Jag hade varit ännu gladare och intresserad (eller snarare kunnat visa intresse) om det hade varit ömsesidigt.
Tidigare problem ja (5 år sedan).. Man lär sig av sina misstag och jag är glad att jag faktiskt träffat sådana killar ni beskrivit tidigare (tittar efter andra tjejer å begär att man ska säga ja direkt). dom har format mig till den jag är nu. Jag har sedan dess förändrats på många olika sätt och vet vad jag ska leta efter.
Sen visar jag intresse om jag verkligen vill men sånt tar tid och funkar inte inom en vecka.

Vill han ha sex eller flickvän "på direkten" får han helt enkelt vända sig till någon annan. Sluta vara bitter på mig å mina inlägg och hitta fel i allt jag skriver det är bara slöseri av er dyrbara tid.

Nog pratat om mig å mitt privatliv nu återgå till topic istället. ok?
Gammal 2013-03-15, 21:19   #134
WHITEFOLKS
Registered User

WHITEFOLKSs avatar

Det är stor skillnad på att bli flickvän/sex på direkten och att neka till att träffas 1000 gånger.
Gammal 2013-03-15, 21:28   #135
Resurrected
Registered User

Resurrecteds avatar

Reg.datum: Jan 2013
Citat:
Det är stor skillnad på att bli flickvän/sex på direkten och att neka till att träffas 1000 gånger.
Jag tror att Sandra81 lyssnar ungefär såhär mycket på vad ni säger.

Resurrected är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:58.