Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2013-01-29, 22:35   #121
Arne Persson
BodyPumpens grundare.

Arne Perssons avatar

Reg.datum: Nov 2001
Citat:
Ursprungligen postat av Biss Visa inlägg
Din naiva inställning lyser igenom texten väldigt tydligt Arne. Det tyder på okunskap. Mitt tips till dig är att verkligen ta reda på hur saker och ting ser ut, även från olika perspektiv. Sedan kan man yttra sig med belägg för vad man talar om. Annars tycker jag personligen man kan vara tyst.

Du refererar till missbrukare och kan inte ens göra en parallell på skillnaden mellan en brukare och en missbrukare. Gränsen är hårfin, men den finns där.

De individer som intar AAS måste inte missbruka substanserna i AAS.
De individer som röker en joint en gång i veckan måste inte missbruka substanserna i cannabis.
De individer som häller upp ett glas rödtjut på fredagskvällen och pustar ut helg, måste inte missbruka substanserna i alkohol.

De argument du lägger fram grundar sig på en enda faktor, okunskap.
Okunskap och propagandabelagd fakta som vi blivit matade med och istället för att lyfta fram sanningen, att så här ser det faktiskt ut, dessa kan bli konsekvenserna av ditt handlande, så visas en mörklagd ridå. Föra människor bakom ljuset och förneka sanningen. Detta är något som vår regering har lyckats fantastiskt med i åratal.

Alla de argument som du lyft fram skulle enkelt kunna minimeras med otroliga procentenheter. Om bara fakta prioriterades istället för propaganda. Om bara information fanns tillgänglig och presenterades på rätt sätt av rätt människor. Om varje enskild individ helt enkelt fick göra sin egen uppfattning om vad som är rätt och fel. Men istället låter vi människor leva i en falsk sanning, och undanhåller fakta. Detta tycker våra politiker är ett bättre sätt än att bemöta sanningen.

Det är bättre att ungdomar som blir sugna på sin första kur sitter på flashback och får tips av de otroligt kunniga människor som skriver där. Det är bättre att AAS är illegalt så man kan massproducera smutsiga preparat i undergroundlabb och sälja billigt på nätet till människor som inte vet bättre.

Och nej jag talar inte för någon legalisering av diverse preparat eller substanser. Jag talar för hur mycket bättre samhället skulle sett ut om folk slapp bli förda bakom ljuset. Men vi är duktiga på att leva kvar i vår lilla naiva bubbla i Sverige, och sen klagar vi gärna på de samhällskonsekvenser det får.
Naiv? Jag vet inte... Jag har bara sett det själv med mina "naiva"? ögon.
Gammal 2013-01-30, 17:55   #122
Biss
Registered User

Reg.datum: May 2010
Citat:
Ursprungligen postat av Arne Persson Visa inlägg
Naiv? Jag vet inte... Jag har bara sett det själv med mina "naiva"? ögon.
Fantastiskt och intressant svar. Mycket givande. Vart i texten påstod jag att du inte hade sett exempel och skapat din egen uppfattning?

Det jag lyfte fram var att du påstod att mer eller mindre "alla", en majoritet, handlar på ett specifikt sätt utan några som helst belägg för det. När verkligheten ser helt annorlunda ut.

Förstår du nu?
Vad bra.

Senast redigerad av Biss den 2013-01-30 klockan 17:56.
Biss är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-01-30, 18:03   #123
Biss
Registered User

Reg.datum: May 2010
Citat:
Ursprungligen postat av BisonLGcrew Visa inlägg
Om du tävlar mot dig själv behöver du inte dopa dig, för gör du inte det gör inte din konkurrent det heller...

Det är väl generellt så att folk som dopar sig utan att tävla gör det för att få en genväg till ett "bättre" liv.
Intressant reflektion.

Majoriteten av de som brukar/missbrukar AAS har inga tävlingsplaner och kommer nog förmodligen aldrig ställa upp i någon form av tävling för den delen heller. Men det visste du kanske?

Generellt behöver du inte göra någonting i livet. Man gör sina egna val, oavsett vad det gäller. Vad andra tycker och tänker om dina val är deras högst personliga åsikter. Sen om folk ser det som en genväg eller har tränat 10 år rent innan och bara vill bli större helt enkelt, det kan bara individen själv svara på. "Generellt" är inget uttryck som passar in där.

Senast redigerad av Biss den 2013-01-30 klockan 18:12.
Biss är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-01-30, 19:05   #124
mycketbrännvin
Registered User

Reg.datum: Nov 2011
Förstår ej varför folk som tränar tycker det är så mystiskt att folk dopar sig? Har inte dopat mig själv men fattar varför folk gör det då man vill få allt uu ur det man älskar att göra. Finns folk som satsar massvis med pengar på t.ex att samla frimärken, köpa ny spoiler till sin asiga passat eller vad som helst, saker som jag aldrig kommer att förstå mig på...

Finns det nån ny fakta om han är död eller ej?
mycketbrännvin är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-01-30, 19:07   #125
Hemi
Registered User

Reg.datum: Mar 2007
Citat:
Ursprungligen postat av bigtraps Visa inlägg
Förmodligen medfött hjärtfel
Vet inget om byggaren för det första.
Men man hör ofta "medfött hjärtfel" när idrottare dör. Fast genetiskt, medfött hjärtfel ser likadant ut som hypotrofiskt hjärta och det går inte att se efteråt vilket av dem det var. Man måste veta att personen hade ett medfött hjärtfel innan eventuell idrotts karriär. Rätta mig om jag har fel.
Hemi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-02-02, 23:54   #126
BisonLGcrew
Registered User

BisonLGcrews avatar

Reg.datum: Dec 2012
Citat:
Ursprungligen postat av Biss Visa inlägg
Intressant reflektion.

Majoriteten av de som brukar/missbrukar AAS har inga tävlingsplaner och kommer nog förmodligen aldrig ställa upp i någon form av tävling för den delen heller. Men det visste du kanske?

Generellt behöver du inte göra någonting i livet. Man gör sina egna val, oavsett vad det gäller. Vad andra tycker och tänker om dina val är deras högst personliga åsikter. Sen om folk ser det som en genväg eller har tränat 10 år rent innan och bara vill bli större helt enkelt, det kan bara individen själv svara på. "Generellt" är inget uttryck som passar in där.
Ja, och det antar jag att alla som huserar på detta forum förstår..

Jag fäste ingen speciell laddning i orden "genväg" och "bättre" [liv].
Genväg blir det ju per definition för man kan faktiskt generellt säga att merparten av dopade ej uppnått sitt mänskliga max innan de börjat preppa (as we all know). Så så är det.

Sen är 10 år ingen anmärkningsvärd lång period i dessa kretsar f.ö. och jag betvivlar att någon kan nå sin fulla potential på den tiden.
BisonLGcrew är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-02-03, 00:00   #127
BisonLGcrew
Registered User

BisonLGcrews avatar

Reg.datum: Dec 2012
Om jag preppa (I do not) och INTE sopa banan med rena atleter skulle det kännas lite som att råna banken och få med mig en tusenlapp... Obs, jag sätter inget = mellan rån och doping
BisonLGcrew är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:32.