Dagsform nyvaken. tycker det ser ut som att axlar och armar biffat till sig en aning:-)
Vikt:60,2 kg (!)
Fortsätter gå upp. Denna träningsomgången började jag väl vid 55-56 kg. Fattar inte riktigt varför jag går upp ändå. Glykogen och vatten ja men har jag käkat mig till resten? Några kilo muskler kan jag ju inte lagt på mig liksom. Jag kan inte bestämma mig för om jag ska få ågren eller inte. Alltså jag har inga problem med spegelbilden så varför inte bara skita i vikten? (Det gör jag i stort sett men uppenbarligen stör det mig en aning)
Roade mig med att ta mått idag som jag ej gjort på flera år
Funderade innan passet om det skulle bli 65 el 70 men tyckte att 65 kändes ganska tungt ändå så jag avvaktar:-)
Bänkpress
20 kg:10
25 kg:5
30 kg:5
35 kg:3
30 kg:5,5
Nöjd med 3 rep på 35 faktiskt eftersom jag siktade på 1:-)
Det e jävligt irriterande att jag ej når ner med fötterna på dessa bänkar på detta gymmetJag lägger som sagt viktskivor under fötterna men att det ska behövas
Militärpress
20 kg:8
25 kg:5
27,5 kg:3,3
22,5 kg:5,5
Stångcurl
22,5 kg:5,5,5
Dips
5,5,5
Funderar lite nu på att gå över till 3 split ist för 2-split. Jag vill helst inte träna mer än en timme åt gången
Jag kan även säga att ett bälte inte är en nödvändighet. Jag skulle vilja påstå att det bara är bra om du skjuter upp användandet tills du har en stabil bålmuskulatur. Finns det fortfarande tävlingstankar? Var försiktig med supandet
Oki,ja,jag kom också fram till det att avvakta med bälte och såna grejer.
Jo,tanken finns ju där att kanske kanske(nångång in i framtiden) men det får vi se om det visar sig att jag har talang för det och så. Det vet jag ju inte ännu. Har iaf kort på ett gym nu där man kan ansöka om tävlingslicens. Ingen på gymmet som tävlar men där finns en del kunnigt folk iaf,han som har gymmet kan säkert hjälpa en,han har själv tävlat tydligen:-)
Fanns nån klubb i Vinslöv (bois?)också nämnde han! Men det ligger i framtiden. Nu ska jag försöka bli stark först
Ett tips är att försöka bli stark med klubben, det brukar gå bra mycket fortare då. Speciellt när de linjära ökningarna börjar avta.
Sedan finns det ju den andra varianten, de som inte tävlar innan de är riktigt starka. Dessa brukar dock aldrig komma tillskott och förblir något okänt namn i ett källargym. Jag vet ett praktexempel som bänkar bra över 200 kg utan hjälpmedel men han vill inte börja tävla innan han garanterat är bäst. Han har nog gått miste om många medaljer och internationella mästerskap den karln.
Jag lovar att vänta på de där filmerna, bara jag kommer ihåg att titta i din journal...
Ett tips är att försöka bli stark med klubben, det brukar gå bra mycket fortare då. Speciellt när de linjära ökningarna börjar avta.
Sedan finns det ju den andra varianten, de som inte tävlar innan de är riktigt starka. Dessa brukar dock aldrig komma tillskott och förblir något okänt namn i ett källargym. Jag vet ett praktexempel som bänkar bra över 200 kg utan hjälpmedel men han vill inte börja tävla innan han garanterat är bäst. Han har nog gått miste om många medaljer och internationella mästerskap den karln.
Jag lovar att vänta på de där filmerna, bara jag kommer ihåg att titta i din journal...
Ok,men jag är ju inte uppe i ngr vikter att snacka om än,har ju precis börjat:-) Men förstår vad du menar helt klart och jag har funderat på det. Jag måste inte vara bäst innan jag eventuellt börjar tävla för då börjar jag nog aldrig:-) Jag är en tävingsmänniska helt klart,men viktigt att inte glömma tävlingen mot en själv! Men jag vill nog kura i källargymmet ett tag till:-)
Har inte tränat förren idag, och egenltigen va det böjpasset idag men eftersom jag fick tillfälle att träna ihop med karlen idag så valde jag att marka och bänka igen för jag ville passa på att ha pass i bänken
Får känningar i bäckenet typ när jag markar vilket inte känns så bra men har inga som helst problem nu så gissar på att det ovana muskler som får jobba. Tar det som en signal också att inte öka för fort. Nästa gång så håller jag mig till lägre vikter och fler reps
Bänkpress
30 kg:5
35 kg:4
40 kg:1 yes!
30 kg:8,8
Va väldigt stel i ryggen efter men är ju inte van att gå upp i brygga och grejer. En stretch av ryggen sen så va det bra igen. Gott att ta 40 iaf
Militärpress
25 kg:5,5
Stångcurl
25 kg:5,5
Dips: 8,8
Går framåt med dipsen! Andra gången jag kör bara. Ej af-godkända djup på dom dock