Pass 1 - cykel 4. Så förbannat stelt så jag blir tokig! Kommer inte in i rätt vinklar, vilket gör att pissvikter känns blyyy..!
Sista seten något bättre och 8:an gjorde jag i ren frustration. Måste få in fler böjpass och hoppas kunna bli rörligare på det sättet. Förhoppningsvis redan nu på torsdag efter marken.
Citat:
Ursprungligen postat av hertzman
Förutom det ser du fan ut att vara en av de hårdaste djävlarna jag någonsin sett.
Bänkpress, widegrip, med stopp
60x8
80x6
100x5
120x3
135x3
135x3
135x3
135x3
135x3
Smalbänk (hand innanför ring)
135x2
140x2
145x2
Biceps
5 set
Axlar, hantellyft
5 set
Pass 1 - Cykel 3. Med kortare vila än vanligt från förra bänkpasset och efter gårdagens böjpass så var jag precis som väntat lite sliten... Men det gick ganska bra ändå.
Citat:
Förutom det ser du fan ut att vara en av de hårdaste djävlarna jag någonsin sett.
Kände mig helt slut i knopp och kropp från första stund. Jobbat natt, eftermiddag och förmiddag under de senaste två dygnen. Det kan även förklara det pinsamt dåliga tempot, med tre timmar från första till sista set.
Citat:
Pass 2 - cykel 4. Kändes tröstlöst större delen av passet och hade lust att gå hem, men i 11:e timmen (setet på 170) kändes det bättre. Breddade greppet något och fick bättre grepp om stången och fick den att ligga bättre på ryggen. Detta gjorde direkt att 8:an på 170 kunde göras utan överdriven ansträngning. Så länge det finns liv så finns det hopp...
Citat:
Ingen skitning skedde dock på söndagen... så med en normal tarmstatus hade jag vägt under 113... Och med en rejäääl tömning av diverse förråd hade jag gått i 110:an
Citat:
Inte kunnat träna lutande bänk på huuur läänge som helst (pga smärta i axlarna) men jag ska försöka lägga in det då och då. Ja, förutsatt att jag klarar av det smärtfritt. Det var tendenser till smärta på 90 kg... men tror att den annars kan göra nytta. Kan inte maxrepsa dock.
Citat:
Tanken idag var att repsa på 220 kg i marken. Donald påminde mig om att klubbrekordet låg på 10 reps så då visste jag ju naturligtvis vad jag skulle göra... Vad som är extra trevligt är att ryggen känns bra och att det inte var maxreps. Hade jag varit "tvungen" så hade jag kunnat fortsätta...
Men sen var jag rätt slut ett bra tag efter. Som lök på laxen så drog jag desutom sönder kabeln när jag skulle köra roddar i maskinen. Böjen kändes bättre än på länge.
220x12
Citat:
Tanken idag var att repsa på 220 kg i marken. Donald påminde mig om att klubbrekordet låg på 10 reps så då visste jag ju naturligtvis vad jag skulle göra... Vad som är extra trevligt är att ryggen känns bra och att det inte var maxreps. Hade jag varit "tvungen" så hade jag kunnat fortsätta...
Men sen var jag rätt slut ett bra tag efter. Som lök på laxen så drog jag desutom sönder kabeln när jag skulle köra roddar i maskinen. Böjen kändes bättre än på länge.
220x12
Erkänner mig besegrad på 220 kgmen på 240 kg har jag rekordet med en 8:a än så länge (ett försök till att stressa upp dig till 10 rep på den vikten
Erkänner mig besegrad på 220 kgmen på 240 kg har jag rekordet med en 8:a än så länge (ett försök till att stressa upp dig till 10 rep på den vikten
Jodå
Jag lär nog mellanlanda på 230 kg tror jag... Men jag har ingen bestämd plan för hur jag ska köra marken närmsta tiden. Ska försöka få upp böjandet - Dels för att jag behöver det och dels för att en bra böjträning även ger mycket god effekt på marklyftet.
Citat: