Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Kosttillskott

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2009-09-06, 07:48   #121
NicklasGbg
Registered User

Reg.datum: Sep 2008
Jag har kollat igenom den här tråden, men det känns som rekomendationerna här är blandade, både för de som tränar för prestation och för dem "hobbymotionärer" som springer för att hålla vikten i schack. Jag tillhör den senare delen. Jag springer gärna innan frukost, tycker det är riktigt skönt. Men jag förstod inte om det var någon fördel med att vänta med frukosten efter att jag sprungit och isåfall hur länge? Kan EAA vara ett alternativ att ta?
NicklasGbg är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-09-07, 20:42   #122
ANdYX
Registered User

Reg.datum: Nov 2007
Många använder snabba kolhydrater för att gå upp i vikt, ja vet folk som drar 2-3 st om dagen bara för att gå upp i vikt.
Jag håller på att titta närmare på en viss måltidsersättare (som inte ska ersätta utan användas som mellanmål), 40% protein, 42% långsamma kolhydrater. 40 g protein och 40 g långsamma kolhydrater samt medellånga fettsyrakedjor (MCT).
Är detta t.o.m ett bättre alternativ att ta efter träning? Jag tror ej jag kommer göra det, men alltid bra att veta vad ni tycker.
ANdYX är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-09-08, 08:50   #123
Ola Wallengren
Registered User

Ola Wallengrens avatar

Reg.datum: Jan 2006
Citat:
Ursprungligen postat av ANdYX Visa inlägg
Många använder snabba kolhydrater för att gå upp i vikt, ja vet folk som drar 2-3 st om dagen bara för att gå upp i vikt.
Jag håller på att titta närmare på en viss måltidsersättare (som inte ska ersätta utan användas som mellanmål), 40% protein, 42% långsamma kolhydrater. 40 g protein och 40 g långsamma kolhydrater samt medellånga fettsyrakedjor (MCT).
Är detta t.o.m ett bättre alternativ att ta efter träning? Jag tror ej jag kommer göra det, men alltid bra att veta vad ni tycker.
Bara i bekvämlighetssyfte.
Långsamt protein + långsamma kolhydrater + fett = vanlig mat, vad är det för fel med det?
Ola Wallengren är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-09-08, 09:00   #124
Apos78
Tar mig fram...

Apos78s avatar

Reg.datum: Oct 2005
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Wallengren Visa inlägg
Långsamt protein + långsamma kolhydrater + fett = vanlig mat, vad är det för fel med det?
Svaret på den evigt ställda frågan om vad som är bra eller till och med nödvändigt i samband med träning kan besvaras på samma sätt varje gång - vanlig mat verkar vara grovt underskattat. Med vissa undantag gäller detta alltid. Visst är det av nytta för Mattias Fredriksson att maximera återhämtningen mellan semi och final i sprintcupen men utöver denna lilla klick med elitidrottare är det, jag vågar nästan säga, aldrig av betydelse.

Problemet är inte vad folk väljet att äta, där gör man ett eget val, utan snarare att det växer och blir en noja vad som är bäst/mest optimalt. Intresse i teorin är en sak men i praktiken är det väldigt mycket enklare än så.
they install Windows."
– Anonymous
Apos78 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-09-08, 13:21   #125
ANdYX
Registered User

Reg.datum: Nov 2007
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Wallengren Visa inlägg
Jag jobbar 8 timmar om dagen, och tränar varje dag, gym, stationsträning för kondition och MMA. Har bestämt mig för att gå upp en viktklass och tycker detta är smidigt (måltidsersättning som mellanmål). Frukost kvart i 5, frukost halv 9, middag, mellanmål, träning, egen gainer, middag, mellanmål, kvällsmat. jag tycker jag äter tillräckligt, men tiden räcker inte alltid till, speciellt när man jobbar, och jag jobbar även 3 skift.
Svaret på din fråga är att det är inget fel på mat, men vill klämma in lite smidiga kalorier. Och äta mer, nja jag har knappt tid med det.
ANdYX är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:31.