2010-07-19, 10:24
|
|
|
Banned User
Reg.datum: Jan 2010
|
Citat:
Ursprungligen postat av PowPow
Skulle precis skriva det. Det finns billigare än så också. Sen har vi systembolaget att tacka att vi kan hålla så låga priser för öl i de högre prisklasserna. Jämfört med Danmark t.ex., så håller systembolaget ofta bättre priser när det handlar om annat än dansk fulpilsner.
|
Menar ju förstås på krogen.
|
|
|
2010-07-19, 10:38
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Jul 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av Gabber
Jämför inte oss med Ryssar bara för att det var Sovjetstat till 75 eller nåt.
Vad jag än skriver kommer ingen tro att det verkligen är så där.
|
Att föreställa sig att du skulle ha beskrivit Ryssland var ämnat som ett skämt.
Jag har ingen aning om varifrån du kommer.
|
2010-07-19, 10:40
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Jan 2005
|
Citat:
Ursprungligen postat av Potatiskillen
Menar ju förstås på krogen.
|
Aha, då förstår jag. Ja, det hade ju varit trevligt. Maten hade gärna också kunnat kosta lika lite här som i t.ex. portugal. Men jag antar att vi får justera ner våra löner till portugals löner för att det ska gå ihop. Och då är det inte så roligt längre.
|
|
|
2010-07-19, 11:28
|
|
|
tuff shit
Reg.datum: May 2005
|
Citat:
|
Haha, den är sjuk. Råttpiss dominerar!
|
2010-07-19, 11:39
|
|
|
Banned User
Reg.datum: Apr 2010
|
Avskaffa alkohol-monopolet imo
Jag är inte ens någon stordrickare längre, men det är en principsak.
|
|
|
2010-07-19, 11:47
|
|
|
Jag ber om det.
Reg.datum: Sep 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av hejhopp79
Avskaffa alkohol-monopolet imo
Jag är inte ens någon stordrickare längre, men det är en principsak.
|
|
|
|
2010-07-19, 11:49
|
|
|
:D
Reg.datum: Apr 2006
|
Citat:
|
Usch :x Det hade nog blivit Internethandel för hela slanten om bolaget klappade igen, för det är ju inte som om någon butik här kommer tillhandahålla något vettigt sortiment. Eventuella specialbutiker i större städer lär även vara rätt nischade, så för att få en blandpåse i vanlig ordning lär man nog behöva besöka fyra stycken. Bolaget är riktigt underskattat.
|
2010-07-19, 11:53
|
|
|
Banned User
Reg.datum: Apr 2010
|
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire
Kultur min gode herre, kultur.
Svenska folket skulle inte klara av att hantera en större/friare tillgång till sprit. Vi kommer fortfarande bete oss som grottmänniskor och satsa på att hinka sprit som om det vore just vatten och sedan bli odrägliga och tappa kontrollen. Det blir bara ännu fler kräkande fjortisar, fler knivdåd, mer rattfylla osv.
|
Du är ironisk va?
Det kan man fortfarande göra liksom, systemet är öppet dagarna i ända
|
|
|
2010-07-19, 12:12
|
|
|
|
Citat:
Du är ironisk va?
|
Just poängen om ungdomar tycker jag väger rätt stark även om det nu vore ironiskt. Halva min klass snusade ju under högstadiet, och hade alkohol funnits i normala butiker hade de dessutom lika enkelt kunna köpa starksprit eller öl. Visst köper folk ut, men det är ju helt klart besvärligare för ungdomarna att få tag på alkohol när det bara finns på butiker där man tvingas visa leg och kräver tjugo år. Det finns alltid någon butik som inte är lika strikt på legkontroll. Jag köpte snus åt någon polare då jag själv var runt sexton år ung, och det hade inte varit svårare att få tag på öl. Jag personligen drack/rökte/snusade inte innan jag var 18, men det kan jag inte direkt påstå gällde även för resterande folk i min umgångeskrets.
|
2010-07-19, 12:13
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Apr 2005
|
Principer hit och principer dit. Jag hoppas verkligen att bolaget blir kvar. Sortimentet är ofta rent bedrövande i de ganska många andra europeiska länder jag har besökt, och det känns som att många inte vet hur pissigt det ser ut i andra länder.
Det är det vanliga tramset om "zeh evil monopol" och att vi svenskar skulle vara efterblivna som inte tar efter övriga länder (varför ska jag inte kunna köpa vodka till morgonfrallan!!!!!!1 osv).
Förutom öppettiderna (som för övrigt är helt ok), kan jag inte komma på något annat som motiverar ett slopande av systembolaget.
Senast redigerad av Osten80 den 2010-07-19 klockan 12:14.
|
|
|
2010-07-19, 12:13
|
|
|
En påse med mos.
Reg.datum: Feb 2006
|
Citat:
Du är ironisk va?
|
suck.
Jag är på skuggans sida, sverige skulle braka ihop om man lät alla affärer sälja sprit
|
|
|
|
2010-07-19, 12:20
|
|
|
|
Citat:
Ursprungligen postat av Osten80
Principer hit och principer dit. Jag hoppas verkligen att bolaget blir kvar. Sortimentet är ofta rent bedrövande i de ganska många andra europeiska länder jag har besökt, och det känns som att många inte vet hur pissigt det ser ut i andra länder.
Det är det vanliga tramset om "zeh evil monopol" och att vi svenskar skulle vara efterblivna som inte tar efter övriga länder (varför ska jag inte kunna köpa vodka till morgonfrallan!!!!!!1 osv).
Förutom öppettiderna (som för övrigt är helt ok) kan jag inte komma på något annat som motiverar ett slopande av systembolaget.
|
Ditto. Varit i butiker i halva Europa och det finns ingen som ens kommit nära något vettigt sortiment. Man får ofta nöja sig med lokal öl som inte är speciellt mycket att hänga i granen. I bland om man har tur finns det ett hyllplan med sådan där utländsk "finöl" som Grolsch, Heineken och liknande.
|
2010-07-19, 12:34
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Mar 2005
|
Citat:
Ursprungligen postat av Stoltz
|
Han är less på att Sveriges regering i högre utsträckning än andra länder ska bete sig så förbannat förmyndigande. Och jag är trött på att det kanske är så att jag delar land med ett gäng människor som är uppväxta med, och verkligen behöver, ett sådant förmyndigande. Jag anser det vara en gnutta förnedrande själv.
Är du sjuk? Gå hit och köp medicin. (ja inte nu längre)
Ska du spela? Ajabaja, men gå till Svenska Spel.
Ska du supa? Ajabaja, men köp det här.
Ska du äta frukost? TA DET LUGNT! 5 skivor bröd. Akta fettdöden!
osv... ja, det var ett ogenomtänkt raljerande.
Vuxna människor slänger sig på marken och håller sig över smalbenet som de bögigaste av italienska fotbollsspelare över att en halvfull dansk rispat lite blyerts i en tidning.
|
Citat:
Ursprungligen postat av Sniggel
Du kan likna "det moderna samhället" vid "the Borg" och att alla kommer att bli assimilerade
|
Senast redigerad av stevebc den 2010-07-19 klockan 12:35.
|
|
|
2010-07-19, 12:36
|
|
|
Jag ber om det.
Reg.datum: Sep 2004
|
Tack Stevebc.
Suck, ännu en gång, det gick åt helvete med apoteken, alla (?) priser gick upp. Varför vill man att samma sak ska ske med övriga institutioner?
|
|
|
2010-07-19, 13:14
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Jun 2008
|
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire
Kultur min gode herre, kultur.
Svenska folket skulle inte klara av att hantera en större/friare tillgång till sprit. Vi kommer fortfarande bete oss som grottmänniskor och satsa på att hinka sprit som om det vore just vatten och sedan bli odrägliga och tappa kontrollen. Det blir bara ännu fler kräkande fjortisar, fler knivdåd, mer rattfylla osv.
|
Amen. Vill dock påpeka att svensken kan inte hantera den alkoholtillgång de redan har.
Är man full har man gjort bort sig, men inte i sverige, här har man lyckats.
|
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:48.
|

|