1. Folk som inte hänger tillbaka vikterna. Hata. Hata! HATA!!!
2. Samma jävla skiva på 40 minuter som går dag ut och dag in, sen efter en månad byter personalen och nästa skiva går dag ut och dag in. Jag har skivan två gånger per träningspass, tre gånger i veckan. *ryser*
3. Gubben som ser ut som Robert Gustafsson i "Fråga Bertil" och som har råd att betala 6000kr för träningskortet men tränar i bruna skinnskor och arbetshandskar. Han har dessutom ett rörelseomfång på 3cm i samtliga övningar och rycker något kopiöst i roddmaskinen. Stretchingen består av snabba kraftiga gungningar som får mig att gråta inombords.
4. Mannen som tri-setar allt! Häromdagen var det bicepscurl-militärpress-vadpress. Sen lämnar plockar han bara av den han var på sist när han är klar. De andra stationerna låter han vikterna hänga kvar på.
5. Folk som kastar vikterna i situationer där man kan ställa tillbaka dem lugnt och stilla utan risk för skada.
6. Alla som tror att jag försöker visa mig stark/stor/Batman för att jag råkar öppna käften och grymta när jag lyfter tungt.
7. Alla som vänder sig om och tror jag söker uppmärksamhet när jag släpper stången sista 10cm vid marklyft. Har haft ryggskott en gång, tänker inte ha det igen...
8. Fotbolls/handbolls/innebandy-killar som kommer in med knästrumpor, pikéskjorta och pannband och gör trekvartsböj.
Roligast numera är att jag på onsdagar har med mig min syster för att få igång henne att träna lite. Hon ställer massor av frågor om hur andra utför övningar och vill få förklaring på varför jag lär henne annorlunda. Hon börjar bli ganska duktig på att upptäcka trekvartsböjare och discobänkare.