Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-02-05, 01:28   #121
J de Koof
Icke troende

J de Koofs avatar

Reg.datum: Feb 2007
Såna som vill att man ska passa då...

Finns ju den typen som t ex Sheogorath och liknande, seriösa killar som behöver säkring på de sista grammen i smithpressen mot halsen - heeelt åkej, jag känner mig iaf smikrad över att få hjälpa lite (jag är inte direkt jättestor).

Men va fan typerna som hänger på vikter och så ska man köra värsta bicepspasset ba'fatt han ska få se coool ut i bänken. Fifan.

/J
J de Koof är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-02-05, 01:44   #122
MojjMojj
Registered User

MojjMojjs avatar

Reg.datum: Aug 2004
Citat:
Ursprungligen postat av AsTfL Visa inlägg
Den halvstore killen som alltid är på gymmet.
När han är där så går han konstant runt och babblar med väldigt hög ljudnivå. Hur han har lyckats få några muskler överhuvudtaget är en gåta .
Hållkäften för fan och träna och gå sedan hem med dig din jävel.
Fryshuset delux
Gammal 2008-02-05, 01:46   #123
Åke
Registered User

Åkes avatar

Reg.datum: Aug 2007
Om vikterna inte hängs på rätt ställe kan jag svälja, men det är helt sjukt att nån är så otroligt lost att han/hon inte hänger tillbaka vikterna från stängerna. Det är jämförbart men att dela kök med nån som inte diskar. Ett ställe där ägaren/de anställda har sjuk koll är gymmet i golfhallen i jordbro i sodra sthlm, riktigt bra ställe på den fronten. Sör mig på folk som inte kan passa, det blir typ 10 fails därför de lyfter så mkt och när man försöker förklara så gör de fel iaf. Stör mig på de som utalar sig om nått som det inte kan och har en massa ideér om allt. Skiter i om folk pratar, det stör mig inte ett dugg men folk som pratar med mig mellan setten och övningarna och inte slutar när de ser att man ska börja lyfta. Stör mig på att det inte finns nån som håller på med SL på mitt gym, vill ha nån motivation. Stor mig på folk som lyfter för tung samtidigt som de gör uppenbart fel och samtidigt inte har någon passare. Stör mig på folk som kastar ner hantalar i backen eftersom de kan gå sönder ljudet gör inget.

Blev rätt mkt men tycker iaf inte att det är så höga krav, brukar vara mtk fokuserad och tänker bara på sånthär ibland.
Citat:
Ursprungligen postat av Clyde Visa inlägg
Ja men då har ju du långa och vida lats och inte små bulliga.
Åke är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-02-05, 01:47   #124
pony
Athletic chick on a stick.

ponys avatar

Reg.datum: Mar 2007
Citat:
Ursprungligen postat av joriice Visa inlägg
Tryck en t-shirt med texten "behöver ingen passare" eller något i den stilen

Man tar kanske ofta för givet att tjejer inte klarar sig på lite högre vikter i bänk böj etc. Men jag hade också blivit rätt irriterad om någon ställde sig bakom sådär.
Ställa sig bakom är en sak. Främmande människas skrev i ansiktet på en? Nej tack, men tolererbart.
Det jag systematiskt utsätts för är dock att folk rycker stången ur händerna på mig när jag håller på med en utlåsning.
Det är inte makabert fula lyft, heller. Men OM det var det och OM jag skulle tappa den här flygvikten, är min bröstkorg fortfarande gjord av ben och inte glas.
Väldigt många som sov sig igenom anatomilektionerna i skolan, tydligen...
Gammal 2008-02-05, 01:49   #125
Åke
Registered User

Åkes avatar

Reg.datum: Aug 2007
Citat:
Ursprungligen postat av MojjMojj Visa inlägg
Fryshuset delux
Tränar du där? Jag tränade där förra sommaren och kommer kanske göra det nu i sommar också, kanske längre. De gymmet är ju rätt shysst!
Citat:
Ursprungligen postat av Clyde Visa inlägg
Ja men då har ju du långa och vida lats och inte små bulliga.
Åke är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-02-05, 02:32   #126
Whistler
Registered User

Whistlers avatar

Reg.datum: Feb 2005
1. Folk som inte hänger tillbaka vikterna. Hata. Hata! HATA!!!

2. Samma jävla skiva på 40 minuter som går dag ut och dag in, sen efter en månad byter personalen och nästa skiva går dag ut och dag in. Jag har skivan två gånger per träningspass, tre gånger i veckan. *ryser*

3. Gubben som ser ut som Robert Gustafsson i "Fråga Bertil" och som har råd att betala 6000kr för träningskortet men tränar i bruna skinnskor och arbetshandskar. Han har dessutom ett rörelseomfång på 3cm i samtliga övningar och rycker något kopiöst i roddmaskinen. Stretchingen består av snabba kraftiga gungningar som får mig att gråta inombords.

4. Mannen som tri-setar allt! Häromdagen var det bicepscurl-militärpress-vadpress. Sen lämnar plockar han bara av den han var på sist när han är klar. De andra stationerna låter han vikterna hänga kvar på.

5. Folk som kastar vikterna i situationer där man kan ställa tillbaka dem lugnt och stilla utan risk för skada.

6. Alla som tror att jag försöker visa mig stark/stor/Batman för att jag råkar öppna käften och grymta när jag lyfter tungt.

7. Alla som vänder sig om och tror jag söker uppmärksamhet när jag släpper stången sista 10cm vid marklyft. Har haft ryggskott en gång, tänker inte ha det igen...

8. Fotbolls/handbolls/innebandy-killar som kommer in med knästrumpor, pikéskjorta och pannband och gör trekvartsböj.

Roligast numera är att jag på onsdagar har med mig min syster för att få igång henne att träna lite. Hon ställer massor av frågor om hur andra utför övningar och vill få förklaring på varför jag lär henne annorlunda. Hon börjar bli ganska duktig på att upptäcka trekvartsböjare och discobänkare.
REN IDROTT

"Dödsknark och nakenchock" - Whistler svälter ihjäl sig (eller någon annan)

Senast redigerad av Whistler den 2008-02-05 klockan 02:35.
Whistler är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-02-05, 03:18   #127
Insidedoubt
Registered User

Reg.datum: Mar 2005
Folk som skämtar och skrattar högljutt så att det stör.

Folk som kommer in dränkta i parfym.

En kille ockuperade latsdraget i säkert en halvtimme, jag förstår inte var man har nytta av så mycket uthållighet i latsen :O
Insidedoubt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-02-05, 03:38   #128
Frida.B
Banned User

Reg.datum: May 2007
jag stör mig på folk som är på gymmet och inte tränar. De som bara står och snackar med kompisen eller sitter och glor.
Frida.B är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-02-05, 03:47   #129
schabo-labo
Registered User

schabo-labos avatar

Reg.datum: Jul 2005
Whistler och Insidedoubt.
För det första Whistler ska du inte fokusera på din egen träning, du verkar tycka träningen är jättejobbigt med alla dem punkter. Skaffa keps och mp3 och gör din grej. Att det är vikter kvar här och där, se det som en del av träningen att lyfta av dem. Du kan inte förändra världen, finns alltid folk som struntar i andra.

Insidedoubt. Wow lyckost, folk som är indränkta i parfym? Det kallar jag lyx!
schabo-labo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-02-05, 05:13   #130
Insidedoubt
Registered User

Reg.datum: Mar 2005
Citat:
Ursprungligen postat av schabo-labo Visa inlägg
Whistler och Insidedoubt.
För det första Whistler ska du inte fokusera på din egen träning, du verkar tycka träningen är jättejobbigt med alla dem punkter. Skaffa keps och mp3 och gör din grej. Att det är vikter kvar här och där, se det som en del av träningen att lyfta av dem. Du kan inte förändra världen, finns alltid folk som struntar i andra.

Insidedoubt. Wow lyckost, folk som är indränkta i parfym? Det kallar jag lyx!
Gymmet är ett hyfsat sunkigt källargym men det finns en charm i det, dit går man enbart för att träna inte för att fika eller ragga. Det finns liksom inget annat att hämta. Då passar man inte in med hårgel och parfym, sånt får man klistra på efter duschen, inte innan gymmet
Insidedoubt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-02-05, 05:48   #131
MojjMojj
Registered User

MojjMojjs avatar

Reg.datum: Aug 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Åke Visa inlägg
Tränar du där? Jag tränade där förra sommaren och kommer kanske göra det nu i sommar också, kanske längre. De gymmet är ju rätt shysst!
Då kommer du se mig dar i sommar då.

Irriterar mig på "ap-buren" som uppstår ibland. Dvs skrik, skrän och nada träning.
Gammal 2008-02-05, 05:53   #132
Vinter
Lagom

Vinters avatar

Reg.datum: Sep 2006
Citat:
Ursprungligen postat av Lellan Visa inlägg
Vetfan vad man ska göra åt eländet. *spy
Visa mittersta fingret och se sur ut, brukar vara en tydlig signal.

Stör mig inte på något egentligen på gymmet, koncentrerar mig på mitt och skiter i andra.
Vinter är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-02-05, 06:58   #133
schabo-labo
Registered User

schabo-labos avatar

Reg.datum: Jul 2005
Citat:
Ursprungligen postat av Insidedoubt Visa inlägg
Gymmet är ett hyfsat sunkigt källargym men det finns en charm i det, dit går man enbart för att träna inte för att fika eller ragga. Det finns liksom inget annat att hämta. Då passar man inte in med hårgel och parfym, sånt får man klistra på efter duschen, inte innan gymmet
Hehe, det har du rätt i.
schabo-labo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-02-05, 09:47   #134
Guybrush
Registered User

Guybrushs avatar

Reg.datum: Feb 2007
Folk som inte sköter sin hygien trots att de VET att de skall röra sig bland folk! Använd deodorant era svin. Macho-skitsnack om att gym ska lukta svett håller jag alltså inte med om!
Guybrush är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-02-05, 12:40   #135
Princy
Squat til you drop!

Princys avatar

Reg.datum: Mar 2006
Citat:
Ursprungligen postat av Robbin Visa inlägg
Finns killar som glor på mig i stort sett vad jag än tränar.. en del glor lite försynt, det är rätt okej. Dom jag stör mig på är dom som glor och när man tittar tillbaka fortsätter de att glo som jävla idioter och så fort man tittar åt deras håll ser man att dom råglor på en.. Hade jag velat bli uttittad hade jag stältt mig i ett skyltfönster.
+1

Tycker själv att jag är ganska vidsynt vad gäller andra personer på gymmet. Men, det finns en gräns. Jag kan ta att personer frågar om jag är singel, om jag vill ses utanför gymmet, om jag vill träna med dem o.s.v. Även att en del stirrar.

Det är de tillfällen då jag redan nekat bestämt flera gånger, och de fortsätter - det är då jag blir förbannad.

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 02:09.