2010-02-07, 18:24
|
|
Registered User
Reg.datum: Aug 2009
|
Citat:
Ursprungligen postat av tossefar
Inte chinos i februari! Blåjeans tycker jag funkar, om man inte vill snitsa till det allt för mycket.
|
chinos kan man definitivt ha, men inte ljusa färger. Mörkblå eller mörkgrå tex går utmärkt på vinterhalvåret
|
|
|
2010-02-07, 19:20
|
|
Registered User
Reg.datum: Feb 2006
|
Citat:
Ursprungligen postat av hultman
Fniss.
Du får naturligtvis klä dig precis hur du vill. Ärligt talat så skiter jag fullständigt i om du springer runt med chinos på vintern. Men du blir liksom lite omyndigförklarad i framtida diskussioner om klädkodex och mode.
|
Ojsan, ja där tabbade jag mig visst när jag skrev. Skyller dock på att jag satt och pluggade samtidigt.
Hursomhelst så tänker jag inte diskutera klädmode med dig, eller någonting alls faktiskt. Du hade tydligen inget svar på frågorna jag ställde, eller motargument. Så du började istället att peka ut fel jag gjort i mina meningar. Lite samma princip som barn i mellanstadiet använder sig utav.
Då jag inte vill, eller kan förstå mig på den världen du lever i Hultman (där man rostar 3 mackor och vaskar 2 och inte kan köpa en Dagens Industri tidning på våren eftersom pappret på tidningen påminner mera om hösten), ser jag ingen anledning till att längre se vad du skriver. Så jag ignorerar nu dig (som så många andra säkert också gjort.)
|
|
|
2010-02-08, 23:57
|
|
Registered User
|
H&M glänser lite med schysst kavaj och skor till överkomligt pris:
|
|
|
2010-02-09, 00:51
|
|
Fulstygg
Reg.datum: Jun 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av FeTTe
Ojsan, ja där tabbade jag mig visst när jag skrev. Skyller dock på att jag satt och pluggade samtidigt.
Hursomhelst så tänker jag inte diskutera klädmode med dig, eller någonting alls faktiskt. Du hade tydligen inget svar på frågorna jag ställde, eller motargument. Så du började istället att peka ut fel jag gjort i mina meningar. Lite samma princip som barn i mellanstadiet använder sig utav.
Då jag inte vill, eller kan förstå mig på den världen du lever i Hultman (där man rostar 3 mackor och vaskar 2 och inte kan köpa en Dagens Industri tidning på våren eftersom pappret på tidningen påminner mera om hösten), ser jag ingen anledning till att längre se vad du skriver. Så jag ignorerar nu dig (som så många andra säkert också gjort.)
|
Inget svar eller "motargument"? Jag skrev ett par inlägg som inte kan missförstås, om du senare är av annan åsikt så tror jag att det får vara så. För mig är det inte så intressant att diskutera mode med folk som enligt mig inte har någon som helst anstymmelse till stil. Det är därför jag konsekvent försöker undvika att kommentera outfits som jag tycker ser förjävliga ut. Och jag uppskattar om dessa personer inte tar sig friheten att fnissa åt hur jag klär mig.
|
|
|
2010-02-09, 16:45
|
|
Registered User
Reg.datum: Aug 2008
|
Någon som har bra tips på en snygg (och inte allt för dyr..) "läderarmbands-"klocka? :p
|
|
|
2010-02-09, 17:08
|
|
clean & sober
|
Citat:
Ursprungligen postat av eternallord
H&M glänser lite med schysst kavaj och skor till överkomligt pris:
|
Snygga skor! Vad är de för några?
|
|
|
2010-02-09, 17:35
|
|
Kolozzeum Security
Reg.datum: Aug 2001
|
Citat:
Ursprungligen postat av meat
Någon som har bra tips på en snygg (och inte allt för dyr..) "läderarmbands-"klocka? :p
|
Brukar alltid finnas på rea hos Ur&Penn. Billiga och duger i krig. =)
2010-02-09, 20:12
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av ManuelIT
Snygga skor! Vad är de för några?
|
H&M's egna, knep dom i Oslo i helgen. 399 norska, billigt!
|
|
|
2010-02-09, 20:24
|
|
Kolos egen surtant
Reg.datum: Sep 2003
Ort: (_/_)= small ass, (__/__) = big ass s= smile, S= big smile, g= grin, eg= evil grin, (.)(.) = stiff pez nipples
|
Citat:
Ursprungligen postat av hultman
Det är lite som att köra solbrillor på vintern 
|
fast just nu när det är soligt så behövs verkligen solbrillor särskilt när man kör bil. Solen står så lågt att den stör totalt.
|
|
2010-02-09, 21:02
|
|
Fulstygg
Reg.datum: Jun 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av Cilia
fast just nu när det är soligt så behövs verkligen solbrillor särskilt när man kör bil. Solen står så lågt att den stör totalt.
|
Ja, klart att det kan behövas. Men det är ju inte direkt någonting som hör säsongen till, och jag tror faktiskt att du fnissar åt de med brillor på stan.
|
|
|
2010-02-09, 21:15
|
|
Corporis Majestatis
Reg.datum: Dec 2007
|
Precis, det är skillnad på att ha solbrillor för att slippa snöblindhet när man åker bil eller cyklar och på att ha dem som accessoar. Tog faktiskt en cykeltur härom dagen och fy fasen vad jag önskade att jag haft solglasögon med mig.
|
Citat:
Ursprungligen postat av orsor
Det roliga är att du har nästintill samma profilbild som Matsa. En smällfet marklyftare. Det är så man dör alltså 
|
"Små delikata rörelser..."
|
|
|
2010-02-09, 21:24
|
|
Töligt
Reg.datum: Mar 2009
|
|
|
|
2010-02-09, 22:52
|
|
Hottie!
|
Citat:
Ursprungligen postat av Åsberg
|
Jag vill inte ta din känsla av att vara speciell ifrån dig, men jag tycker det är precis typiskt sånt som brukar postas i den här tråden? Random svarta jeans, skjorta och tshirt? Jag för min del kan inte begripa varför man betalar 300 spänn för en helt random tshirt, jag köper mycket hellre en med ett bra band eller liknande alternativt en billigare, men jag gillade skjortan.
|
|
|
2010-02-10, 21:22
|
|
Banned User
Reg.datum: Aug 2005
|
Nån som vet ifall det går att få en måttsydd kostym, som ser bra ut, utan att pynta en liten förmögenhet? Låt säga för under 8000Kr, inklusive väst?
Enda jag känner till är suitopia som visserligen kan måttsy för knappt några pengar alls, men vad jag sett ser de också billiga ut.
|
|
|
2010-02-10, 21:30
|
|
Mother love bone
Reg.datum: Aug 2006
|
Citat:
Ursprungligen postat av Yes
Nån som vet ifall det går att få en måttsydd kostym, som ser bra ut, utan att pynta en liten förmögenhet? Låt säga för under 8000Kr, inklusive väst?
Enda jag känner till är suitopia som visserligen kan måttsy för knappt några pengar alls, men vad jag sett ser de också billiga ut.
|
Om du har farten förbi i Thailand rekommenderar jag det, grymt duktiga, snabba, och billiga, bra kvalite, skräddarsydda kostymer.
2st tredelade kostymer + 4 skjortor + en extra väst ca 3000 kr.
|
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:27.
|

|