2014-07-22, 07:50
|
|
|
Trankil.
Reg.datum: Feb 2002
|
Citat:
Ursprungligen postat av kalle_banan
Sladd i väggen -> Modem -> Trådlös router = Wifi!
Nätverkskabeln som du hade stoppat i datorn stoppar du i routern istället.
|
Tack! Får prova mig fram. Verkar rätt enkelt. kommer nog dock köra en styck dator med fast kabel.
Citat:
Ursprungligen postat av R Scarpa27
som ovan. data till router/modemet. modem @ uttaget.
gå in i webbläsarn, gå in på routerns inställningar (din vood 342)
genom att skriva 192.168.1.1 i sökfältet.
tryck enter, ställ in wifi.
sen behöver du ju inte kabel från dator till router mer =P..
dock alltid stabilare.
men perfekt för allt annat i hushållet/ mobil/platta osv.
|
Ja, precis...tänkte mest till mobil, platta och kanske till en bärbar. Får se hur hastigheten blir. Tack!
|
|
|
2014-07-22, 08:04
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Jan 2003
|
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire
Nästa uppgradering får nog bli en ny mus och ett nytt tangentbord, då bokstäverna inte längre syns på tangentbordet (inte för att jag bryr mig då jag vet var tangenterna sitter, men när folk ska låna tangentbordet så blir de handlingsförlamade) mm.
Tangentbordet är ett vanligt, standard HP-tgb som jag ärvde från ett jobb bara, svart o silver och uppfyllde sitt syfte men inte mer än så. Musen är en logitech mx500.
Vad ska jag ta sikte på nu?
På MX-500an har jag knappar jag inte ens brytt mig om att ställa in, men det är skönt att ha fram/bak-knapp i browsers osv på tummen och givetvis hjulet. Behöver dock inte 18 knappar till.
På tangentbord så har jag personligt rekord i att skriva A till Ö felfritt på 3.7 sekunder på ett gammalt med mekaniska brytare. Har aldrig ens varit i närheten av det på detta. Funderar på om jag ska gå på ett mekaniskt denna gång, men blir man inte galet trött av det när man skriver mycket? Hur är det för spel?
Ge gärna tips/råd om mus/tgb. Har tyvärr inte lyckats få känna på dagens mekaniska brytare då inga butiker jag besökt haft dem uppackade.
|
Wall of text på g.
Jag brukar byta mus, matta och tangentbord ganska ofta för att testa runt vare sig det behövs eller inte. Bytte till ett Steelseries 6G v2 för ca 3 år sen och har inte kunnat förmå mig att byta för att det funkar så sjukt bra. Nu i sommar är det dags för byte dock och nästa blir mekaniskt med röda switchar, mest för att nuvarande börjar bli för snuskigt. Spelar mer än jag skriver och tycker de röda känns bäst.
Har provat ett antal möss under samma tid och nuvarande Rival har jag haft ca 4 månader. Det kan vara de bästa mus jag någonsin kört. Lite samma känsla som när man skaffade sin första MS 3.0. Enda negativa med Rivalen är att gummit på sidan är knottrigt för att ge bättre grepp men för mig som kör med "clawgrip" så slits det ganska fort. Gillar du deathadder, eller gammla MS 3.0/4.0 så titta på Rival.
Störst nerdgasms får jag av musmattor dock. Har i princip alltid gillat metal/glas modellerna framför plats och tyg. Plats slits för fort även med mouseskatez i mitt tycke. Problemet med de hårade mattorna är ljudnivån när man spelar. Varken fru eller dotter har någon förståelse för detta =(. Den gammla favoriten Icemat med Func Antifriction Liquid står helt vid sidan nu. Hittils i år har jag provat igenom SS Qck Mass, Qpad CT 4 mm, Razer Goliathus både speed och control. Samtliga ligger i bokhyllan sen jag beställde hem ett par mattor från Japanska Artisan med tillhörande mousepads. Kika in på deras hemsida och välj ett par stycken med de egenskaper du vill.
|
2014-07-22, 08:29
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Apr 2012
|
Qpad MK-50 är drt skönaste tangentbordet jag ägt, o de är mekaniskt. Kan inte skriva på vanligt tbord längre då jag trycker för löst på dem.
Skickat från min Galaxy S5 via Tapatalk
|
|
|
2014-07-22, 20:04
|
|
|
理学療法士
Reg.datum: Aug 2003
|
Har precis fått hem min nyinköpta laptop. SSDn är delad i två partitioner av någon anledning. Finns det några för- eller nackdelar med detta för just SSD? Jag antar att det inte går att göra om dem till en partition utan att behöva formatera om och hålla på?
|
|
|
2014-07-24, 20:33
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Mar 2011
|
Hej!
Nu är det så att min dator börjar få problem att hänga med, har haft den i nästan 3 år.
Har kollat på ett nytt paket och hittade detta som verkar prisvärt.
https://www.komplett.se/pc-i-delar-i...3617#!tab:info
Vad tror ni om det?
Har en liten fundering om att byta grafikkortet mot ett 770 istället, tror ni det blir märkbar skillnad av den nedgraderingen, sparar nästan 2000kr på det...
Är inte ute efter att maxa sönder spelen, men vill gärna klara bf4 och liknande nya på high iallafall.
(Köper till en extra hårddisk för lagring också)
|
|
|
2014-07-25, 08:33
|
|
|
Aegd
Reg.datum: May 2004
|
Jag har en jordfelsloop i min PC, det knastrar och surrar i högtalarna hela tiden, och det tilltar när jag scrollar på hemsidor, öppnar nya fönster osv.
Just nu är det kopplat PC -> USB DAC -> Förstärkare via RCA -> Högtalare.
Jag har googlat en del och har precis provat att koppla in DAC'en till min bärbara samtidigt som PC'n var igång för att se om bruset hoppade över från PC'n till ljudet men det gjorde det inte. Jag har kopplat ur skärmen för att se om bruset försvann och det gjorde det. Och om jag kopplar in hörlurarna i DAC'en brusar det inget, men om jag kopplar PC -> USB DAC -> Förstärkare via 3.5mm/RCA -> Högtalare så brusar det. Jordfelet uppstår även om jag kopplar PC -> Förstärkaren via 3.5mm/RCA så ursprunget måste väl vara PC'n helt enkelt? Eftersom bruset försvinner när grafikkortet är urkopplat kanske det är grafikkortet som orsakar bruset? Bruset tilltar nämligen när fläkten går upp i varv om jag spelar t.ex.
I vilken ände ska jag börja? Ska jag jorda PC'n/grafikkortet eller räcker det om jag köper en skärmad RCA-kabel som jag sätter mellan DAC'en och förstärkaren?
|
|
|
2014-07-25, 08:42
|
|
|
mjau
Reg.datum: Feb 2009
|
Det är ju någonting med spänningsregleringen på moderkortet som inte fungerar som det ska. Moderkortet är sannolikt "medbrottsling" i all scenarion. Men frågan är ju om det också beror på skit in från nätagget eller om det är som du verkar misstänka; att grafikkortet inte riktigt sköter sitt jobb.
|
|
|
|
2014-07-25, 09:05
|
|
|
Aegd
Reg.datum: May 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av Olegh
Det är ju någonting med spänningsregleringen på moderkortet som inte fungerar som det ska. Moderkortet är sannolikt "medbrottsling" i all scenarion. Men frågan är ju om det också beror på skit in från nätagget eller om det är som du verkar misstänka; att grafikkortet inte riktigt sköter sitt jobb.
|
K, hur felsöker jag moderkortet då?
|
|
|
2014-07-25, 09:08
|
|
|
mjau
Reg.datum: Feb 2009
|
Inte en aning om det ens går att pinpointa ett sånt fel med någon vettig noggrannhet. Vad jag samtidigt försökte säga var att det är lite som att leta efter en nål i en höstack
|
|
|
|
2014-07-25, 16:05
|
|
|
理学療法士
Reg.datum: Aug 2003
|
Är det viktigt att man installerar modellspecifika drivrutiner för en SSD för dess prestanda m.m? För den laptop jag precis skaffade fick jag maila Asus för att få reda på att det var en Sandisk SSD eftersom det inte stod någonstans eller följde med några drivrutiner, toolkit/toolbox eller dylikt.
|
|
|
2014-07-27, 12:10
|
|
|
Groggluder
|
Köpte en Chromecast, helvete vad lång tid det tar att uppdatera den. Började väl vid 11:30 och nu är den på 95%. Vad händer?
|
|
|
|
2014-07-27, 13:10
|
|
|
Groggluder
|
Nu ger jag upp. Helt plötsligt hittar den inte mitt internet.
|
|
|
|
2014-07-27, 13:16
|
|
|
Registered User
Reg.datum: May 2014
|
Tänkte köpa nya grafikkort, litet dilemma bara.
2st 280X = 4200kr som ger 180 pi* på sweclockers.
1st 780 = 4200kr som ger 120 pi på sweclockers.
2st 780 = 8400kr som ger 200 pi på sweclockers.
Larvigt stor skillnad i pris för 20 pi tycker jag. Frågan är om 2 280X kan hålla 60 fps på max i dem tyngsta spelen?
* prestanda index: http://www.sweclockers.com/recension...-z/17#pagehead
|
|
2014-07-28, 19:10
|
|
|
Finlands svar på Schenkenberg
Reg.datum: Apr 2002
|
Kan jag på nåt sätt spara hela min träningsjournal offline?
Utan att behöva gå igenom alla sidor och spara med en och en.
Slarti måste ha en av de bättre axelpartier av odopade personer i världen. punkt.
|
|
|
|
2014-07-28, 19:19
|
|
|
Chefsarkitekt Oljebyxor
Reg.datum: Mar 2002
|
Är det tråd-trädet ovanför tråden i tråden som krånglar igen? Hittar du sidbläddraren?
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:27.
|

|