Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2007-10-08, 17:59   #1321
Ironbabe
Preciousss Posterior

Ironbabes avatar

Reg.datum: Nov 2003
GRATTIS

födelsedagen

Det är oftast utsidan som tänder en låga,
men det är insidan som håller den brinnande.
Ironbabe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-10-08, 18:43   #1322
cam
Registered User

cams avatar

Reg.datum: Mar 2004
Måndag 8/10, morgonpromenad och lunchpromenad

Tack för gratulationer alla! Ni är jättejättegoa!!!!
camilla: Tsss, jag är i min allra bästa ålder ever
Princy: Nej, jag är en liten plutt och väger nada . Har inte en aning om vad det kan bli i kg räknat faktiskt, jag använder spegeln mest. Vågen har jag för att se mer statistiskt/konkret att det händer grejer.

Och så dagens träning som bestod av morgonpromenad/jogg på 40-45 min, samt lunchpromenad på ca 30 min i underbart höstväder.

Nu ska jag göra inpackning, ta ett varmt bad osv. Samt festa järnet på Sloowproteinpudding med lite valnötter
cam är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-10-08, 20:39   #1323
Fairing
Kung Lasse

Fairings avatar

Reg.datum: Jul 2001
wow... stort Grattis
Gammal 2007-10-08, 21:52   #1324
Simson
Forskare

Simsons avatar

Reg.datum: Jun 2003
Grattar på av bara farten, ha den äran! Du ska inte till V-ås i helgen på SM eller?
Gammal 2007-10-08, 22:44   #1325
Luttis
SL gudinna

Luttiss avatar

Reg.datum: Sep 2007
Citat:
Ursprungligen postat av cam Visa inlägg

Nu ska jag göra inpackning, ta ett varmt bad osv. Samt festa järnet på Sloowproteinpudding med lite valnötter
Låter intressant med Sloowprottepudding! Hur fixar man ihop en sådan??

Citat:
Ursprungligen postat av Meister Visa inlägg
Jobbar ens magen i marklyft?
Luttis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-10-09, 10:24   #1326
cam
Registered User

cams avatar

Fairing: Tack!!! Blir det uppvaktning med bars också?

Simson: Tack! Nej tyvärr, skulle varit jättekul men jag behöver helgerna till nedvarvning nu fram till tävling, har alldeles för mycket som snurrar just nu.

Luttis: Man tager Fairings Sloowprotein (som blir ganska tjockt) och rör ihop med lite mindre vätska (jag som deffar tar ju då kranvatten ) till önskad tjocklek. Igår lyxade jag med mintchokladsmaken och brukar toppa med lite valnötter också
Gammal 2007-10-10, 19:35   #1327
cam
Registered User

cams avatar

Tisdag 9/10, morgonpromenad, chins, rodd, ben

Morgonvikten låg på 47,9. Hade alltså gått ned ett hekto.
Jag har aldrig haft en våg förut och tycker det är skitkul att följa utvecklingen nu. Nyhetens behag ni vet

Morgonpromenad/lite jogg på ca 45 min. Det var kallt och eländigt, höll dessutom på att halka vid golfbanan där de på vissa ställen har sprinklers på gräsmattan som sprider vatten ut på vägen.

Lååång dag på jobbet och jag längtade till träningen. Blev chins och lite extra benträning, nästa tisdag blir det lite mindre ben och några set baksida axlar. Dessa grupper prioriteras nu fram till tävling.
Chins
12, 7, 6
Roddmaskin maxning 1 min, men inget resultat att redovisa då de har en annan sorts maskin med andra motstånd än Concept 2. Kom inte alls lika långt
Horisontell benpress
5 plattor: 12
Enbens 4 plattor: 8, 7, 7, 6/ben
Liggande enbenscurl
2 plattor: 9, 6, 5, 5/ben
Sittande enbenscurl
4 plattor: 8, 8, 7, 7/ben
Enbenspark
17,1 kg: 4x7/ben
Glute Kick
10 plattor: 13, 12, 12/ben
Bäckenlyft med boll
Hann några st innan det var dags att skynda till tåget
Gammal 2007-10-10, 19:44   #1328
cam
Registered User

cams avatar

Onsdag 10/10, morgonpromenad, dips, bröst, mage

Morgonvikten låg på 47,7 kg. Det händer grejer
Vill bara upprepa att jag är väldigt kort och finlemmad, därav den fjuttiga kroppsvikten...

Morgonpromenad/lite jogg på 45 min igen. Termometern visade minus 1,6 och jag byltade på mig, men så himla kallt var det inte. I morgon ska det bli snö, något jag INTE ser fram emot . Hoppas jag hinner promenera innan!

Seeeg dag på jobbet igen och det var skönt att få komma till gymmet. Det är verkligen kul att träna just nu, dels för att musklerna syns mer och dels känner jag mig piggare och starkare av mer protein och mindre kolisar. Det sistnämnda gäller alltså ren muskelstyrka, i övrigt kan jag säga att nya dietupplägget gör mig lite trött och yrslig mot slutet av veckan. Istället för att vänta hela veckan till laddningsdagen lördag och då vara helt slut som människa, så ökar jag kolisarna en gnutta på onsdagen också. Kände att jag behövde det idag och onsdagar är en riktig trötthetsdag för mig.

Jag hade planerat in en lunchpromenad idag också, men kroppen ville inte alls så jag gick och shoppade istället. Tvungen att köpa nya behåar då alla blivit så stora nu och jag inte har för avsikt att lägga på mig riktigt alla kilon igen efter tävlingen.

Träningen:
Rotatorcuff, inåt och utåt
1 set vardera
Dips Ej maxning
12, 10, 8, 8
Lutande hantelpress
2x15 kg: 3x6
Kleeent. Hatar att köra bröst när jag dippat, men what to do?
Enarms bröstpressmaskin
5 plattor: 6, 4/sida
4 plattor: 7, 6
CC nedifrån
2x10 kg: 8, 8, 7, 7
Någon borde ha fotat mig här, axlarna såg grymma och ådriga ut!
Knästående crunches
50 kg: 12, 11, 11, 10
Sittande magmaskin
8 plattor: 3 set

Skulle kört assisterade dips också men den var upptagen och jag var tvungen att gå till tåget.

Idag har jag avtalat tid med en i Borlänge som kan åta sig att sy min tävlingsbikini, vi ska ses på fredag! Så skönt att ha fixat det!

Ikväll byter jag proteinpuddingen mot något mer matigt, blir tonfisk, kesella och brysselkål samt en skvätt stark senap. Ett avsnitt Simpsons till det och sedan nanna. Jobbar hemma i morgon, sååå skönt!
Gammal 2007-10-10, 22:08   #1329
Fed up
Hottie!

Fed ups avatar

Reg.datum: Feb 2006
Åh, jag tycker det är så spännande att du ska tävla och att du nu går igenom allt det där som alla "riktiga" tävlanden gör! Lät kanske taskigt det där, du är såklart också riktig, men jag menar bara att du känns mer som jag än typ de som tävlat flera år osv. Äh, vad jag försöker säga är nog bara att det är spännande att följa nån som tävlar för första gången och som man dessutom följt innan dess och...äh vad jag babblar. Kör så det ryker!
Fed up är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-10-11, 06:59   #1330
cam
Registered User

cams avatar

Torsdag 11/10, morgonpromenad

Citat:
Ursprungligen postat av Fed up Visa inlägg
Åh, jag tycker det är så spännande att du ska tävla och att du nu går igenom allt det där som alla "riktiga" tävlanden gör! Lät kanske taskigt det där, du är såklart också riktig, men jag menar bara att du känns mer som jag än typ de som tävlat flera år osv. Äh, vad jag försöker säga är nog bara att det är spännande att följa nån som tävlar för första gången och som man dessutom följt innan dess och...äh vad jag babblar. Kör så det ryker!

Vet vad du menar. Jag har haft lite overklighetskänslor kring det här att jag ska tävla, men nu börjar jag känna mig lite mer som en "riktig" tävlande faktiskt . Dels för allt praktiskt pyssel och för att jag kliver upp 5 för att promenera och sånt, men också för att formen börjar komma mer och mer och jag kan knappt fatta att det är min kropp. Jag är van att sen 15 års-åldern vara lite småknubbig och i taskig fysisk form, med absolut nada kondition t ex. Därför ser jag också den här tävlingen som en seger redan nu även om jag kommer sist sen i december. För att jag lyckats ta tag i och stärka upp både min fysik och mitt psyke. Och det har jag gjort alldeles själv, utan något speciellt stöd i min närmaste omgivning.

Äsch, nu babblar jag också

Apropå form så hade jag gått upp ett hekto i morse. Låg ju inte på något stort underskott igår så det var väntat.

Dagens morgonpromenad på 45 min hanns med innan snöfall, det var minus 2,2 grader ute så man fick klä på sig. Lyxigt värre med dagsljus också Och så såg jag ett rådjur springa över golfbanan
Gammal 2007-10-11, 10:33   #1331
Semiramis
Formidabel

Semiramiss avatar

Reg.datum: Nov 2003
Citat:
Ursprungligen postat av cam Visa inlägg
Därför ser jag också den här tävlingen som en seger redan nu även om jag kommer sist sen i december. För att jag lyckats ta tag i och stärka upp både min fysik och mitt psyke. Och det har jag gjort alldeles själv, utan något speciellt stöd i min närmaste omgivning.
Härlig inställning och starkt jobbat!
Gammal 2007-10-11, 13:50   #1332
camilla
Banned User

Reg.datum: Sep 2004
Hoho, snart kan vi träna från kl 6-23! Verkar som dom har börjat ha öppet utan personal redan, trots att kortläsaren inte har kommit... Jag har redan klarat av mitt pass idag, det var inte en käft där!
Skojar du att jag blev chockad häromdan när en av småkillarna (max 18år) frågade mig om hans teknik i marklyft. Dom brukar ju vara livrädda för oss "starka" tjejer. Det finns hopp.
Jag blir hemma i helgen, ingen vill/kan följa med. Det blir bowling och god mat istället.
camilla är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-10-11, 16:22   #1333
cam
Registered User

cams avatar

Semiramis: Tack tjejen!!!

Citat:
Ursprungligen postat av camilla Visa inlägg
Hoho, snart kan vi träna från kl 6-23! Verkar som dom har börjat ha öppet utan personal redan, trots att kortläsaren inte har kommit... Jag har redan klarat av mitt pass idag, det var inte en käft där!
Skojar du att jag blev chockad häromdan när en av småkillarna (max 18år) frågade mig om hans teknik i marklyft. Dom brukar ju vara livrädda för oss "starka" tjejer. Det finns hopp.
Jag blir hemma i helgen, ingen vill/kan följa med. Det blir bowling och god mat istället.
Ja, jag väntar fortfarande på kortläsaren Undrar hur det kommer att vara öppet i helgen då?
Ojoj, kan de killarna öppna munnen och fråga saker? Kul!

Hmmm tråkigt då, jag skulle inte ha råd med Västerås även om jag ville/orkade. Tågbiljetterna till Malmö blev rätt dyra. Sen ska man beställa färg och sånt också...
Räcker en flarra Pro Tan eller behöver man fler? (300 spänn styck )
Gammal 2007-10-11, 16:57   #1334
camilla
Banned User

Reg.datum: Sep 2004
Jag gjorde inte av med en hel flaska, men så var jag blek också... Men till din lilla kropp räcker det nog. Du ska väl ha Dream tan också?
camilla är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-10-11, 20:28   #1335
mangs
I´m just kidding. Or am I?

mangss avatar

Reg.datum: Oct 2001
Kul att läsa en såpass målinriktad och intressant journal. Det är många som kanske tänkt tanken att någon gång tävla men aldrig vågar ta steget. Skall bli spännande att följa. Stort lycka till!

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:55.