Jodå jag krigar på och växer men tappade motivationen till att skriva upp. Till viss del pga att jag inte kör lika strukturerat längre. En dagsbild har jag iaf.
Hur många pass i veckan(uppdelning) blir det oftast för dig? Blir nyfiken på hur frekvensen är eftersom du tränar såpass hårt/tungt
Kör alltsomoftast fem gånger i veckan. Tidigare, och det är egentligen hur jag borde köra, har det varit en femsplit där varje muskel har fått en liten genomkörare även på någon annan dag. Nuförtiden så slarvar jag med att följa schema och kör som jag tycker är kul. Jag hoppas jag har lärt mig att pusha mig själv tillräckligt för att växa ändå men det är under utvärdering, får se på sm. Så nu är det en 3 split jag kör (ben, rygg och bröst/axlar) där jag oftast kör rygg en gång per vecka och dom andra två gånger. Vader lägger jag in i slutet av nästan alla pass. Armar kan få lite extra stryk under något av passen. Mage slarvar jag som vanligt med men får väl in det 1-2 ggr per vecka. Jag anser att både rygg och armar ligger före och tar det därför lite lugnare med dom.
Citat:
Ursprungligen postat av Oliver Cherek
Sicken alfabild! Grymt skägg
Tackar . Skägget är tyvärr borta, jag ville spara ut ett riktigt manligt ett (tänk Opie i SOA) men tröttnade i ett fult mellanläge.
Strongman är ju jävligt roligt att titta på, så jag antar det var kul att faktiskt göra det också! Bra stockpressat där, jag har själv försökt mig på en 80kg-stock vid ett tillfälle men lyckades inte pressa den.
Strongman är ju jävligt roligt att titta på, så jag antar det var kul att faktiskt göra det också! Bra stockpressat där, jag har själv försökt mig på en 80kg-stock vid ett tillfälle men lyckades inte pressa den.
Yes det var riktigt kul. Annorlunda träningsform, mkt pannben. Men man blev mörbultad, tallriksstora blåmärken på benen, skrapsår på underarmarna och klämd hud på magen. Med lite mer övning ska jag bli bättre på stocken. Får jag bara använda triceps så kommer det upp, bottenläget är mitt aber. Det stora däcket var ju också en pina, var på tok för kort för det.
18 veckor kvar till SM nu och då startar vi dieten. Någonstans mellan 6 och 10kg att tappa efter okulär bedömning, ska även styra en kalipermätning här i veckan av samma person som mätte mig förra gången för att få en rättvis mätning. Morgonvikten ligger på 82kg så lite massa har jag lyckats lägga på mig under året, tävlingsvikten var ju 67 på lucia. Så i år ska jag vara både större och hårdare.
Dieten blir liknande förra året fast minskar på proteinet något och höjer kolhydraterna istället. För varje diet jag gjort så har jag höjt kolhydraterna lite för att experimentera och än känns det bara som det gynnar mig. Jag går in på ungefär samma kaloriintag som jag slutade förra dieten. Kommer utöver det lägga till cardio i början av dieten för att tappa snabbt i början.
Fördelning:
1911/255/38/127 (kcal/p/f/k)
En film också, en trött filmare gjorde att vinkeln, ljuset och stabiliteten inte blev den bästa. Nåja ska lägga upp fler filmer framöver som nog är bättre. En något svullen form efter 12 dagars vila med en högkolhydratskost.
Jag hatar, som vissa kanske vet, cardio men har iaf lagt in lite i början av den här dieten för att kapa snabbt och bygga lite vader. Resultatet kan man se nedan, helt oredigerad då jag är mitt upp i ett byte av dator.