Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-07-05, 23:21   #13291
Scratch89
Klädsamt knubbig

Scratch89s avatar

Reg.datum: Dec 2004
Dumb & Dumber (1994). http://www.imdb.com/title/tt0109686/

Så ofattbart rolig. Ser nya saker varje gång jag ser den. Skrattade till varje scen, antingen åt det uppenbara eller det lite mer diskreta. De hade inte kunnat välja bättre skådespelare till filmen. Tänka sig att Nicolas Cage och Gary Oldman var först tänkta till att spela Harry och Lloyd.
Gammal 2010-07-05, 23:28   #13292
Kwon
<Walking Apocalypse>

Kwons avatar

Reg.datum: Jun 2003
Citat:
Ursprungligen postat av JuzupWilkosz Visa inlägg
Juzup tittar på Extreme Prejudice från 1987!
http://www.imdb.com/title/tt0092997/
Den där har jag kvar på VHS och gillade den enormt när den var ny.
Gammal 2010-07-05, 23:30   #13293
JuzupWilkosz
Banned User

Reg.datum: Apr 2010
Citat:
Ursprungligen postat av Scratch89 Visa inlägg
Jag undrar om Juzup har sett den gamla The Inglorious Bastards från 1978 med Bo Svensson. Jag tror att det skulle vara något i herrns smak.
Juzup försöker undvika c-filmer!
JuzupWilkosz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-07-05, 23:37   #13294
Scratch89
Klädsamt knubbig

Scratch89s avatar

App app app!
Gammal 2010-07-05, 23:41   #13295
Tolkia
Moralistmoderator

Tolkias avatar

Reg.datum: Aug 2003
Citat:
Ursprungligen postat av Stoltz Visa inlägg
Ändock, osmakligt att inte besöka mig. Jävla sätt.

(är dock i den lilla butiken vid Spyken numer, så hade kanske itne spelat någon roll )
Jag väntar fortfarande på att du skall flytta till Umeå och ta över den fortfarande tomma lokalen på Ålidhem.
Tolkia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-07-05, 23:57   #13296
Tonto
Banned User

Reg.datum: Aug 2008
The pursuit of happyness

Lika bra som jag minns den.
Tonto är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-07-06, 09:27   #13297
Stoltz
Jag ber om det.

Stoltzs avatar

Reg.datum: Sep 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Tolkia Visa inlägg
Jag väntar fortfarande på att du skall flytta till Umeå och ta över den fortfarande tomma lokalen på Ålidhem.
Lol, jag minns t o m att du sagt detta tidigare, men detta måste ha varit rätt längesedan? Spökar det i lokalen eller?
Stoltz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-07-06, 09:34   #13298
stevebc
Registered User

stevebcs avatar

Reg.datum: Mar 2005
Citat:
Ursprungligen postat av Scratch89 Visa inlägg
Tänka sig att Nicolas Cage och Gary Oldman var först tänkta till att spela Harry och Lloyd.
Haha, vad i helv...
Vuxna människor slänger sig på marken och håller sig över smalbenet som de bögigaste av italienska fotbollsspelare över att en halvfull dansk rispat lite blyerts i en tidning.
Citat:
Ursprungligen postat av Sniggel Visa inlägg
Du kan likna "det moderna samhället" vid "the Borg" och att alla kommer att bli assimilerade
stevebc är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-07-06, 09:54   #13299
mangs
I´m just kidding. Or am I?

mangss avatar

Reg.datum: Oct 2001
Yiihoo, nu har jag lite ledig tid på kvällarna vilket gör att jag under den nrmsta veckan skall kolla igenom lite filmer som jag har hemma men ännu ej har sett.

Börjar med gårdagens två filmer som jag velat se en längre tid.

Inglorius Bastards
Ja, vad skall man säga, jag är en sucker för Tarantinos rullar. Intressanta och fängslande dialoger kombinerat med någon form av övervåld och sköna karaktärer allting blandat med stor humor och passande musik. IB var inte annorlunda utan spinner vidare på detta. Jag gillade storyn och även upplägget. I många av scenerna med långa dialoger satt man bara och väntade på att något skulle hända, det var liksom upplagt för det hela tiden vilket gjorde att man satt på nålar. Tarantino är en mästare på just detta.

Liten halvspoiler i vitt nedan:

En rolig anekdot som slog mig precis är att jag nästan äcklades när man såg Hitler & Co som satt och skrattade i sin propagandafilm när Tysken sköt ner sina motståndare, jag tyckte det var ganska avskyvärt, 20 sekunder senare satt jag och storskratta själv när IB sköt mejade ner alla tyska Nazister i biografen och till sist sprängde i sönder den. Säkerligen medvetet upplagt av Tarntio

Jag garvade halvt ihjäl mig när Brad Pitt & Co skulle prata Italienska. Hekt klart en sevärd rulle, troligtvis topp3 för Tarantino vilket ju säger en del.

8 utav 10 Brödrostar och en en extra brödskiva för Brad Pitts rolltolkning.

Remember me
Hade hört mycket positivt om denna filmen och satt väl mest och retade upp mig på hur idiotiskt och slappt karaktärerna betedde sig i filmen men efterhand växte karakträrerna och filmen och jag blev mer och mer införstådd i varför de betedde sig som de gjorde. Filmen handlade egentligen inte om så mycket mer än några trassliga familjeförhållanden men det gjorde den mer trovärdig. Den kändes som en mix av en typisk Hollywood-rulle och något mer independant.

Jag satt hela filmen och funderade på hur den skulle sluta då jag hört att slutet skulle vara lite annorlunda. Kan ju inte säga att det var väntat även om jag under filmens gång lade märke till en del grejor som pekade i den riktningen.

Det värsta i hela filmen var annars scenerna kring lillasystern. Jag mådde hemskt dåligt när jag såg dessa. inte för att jag har erfarenhet kring just detta utan för att jag själv har en dotter på 4.5år som jag inte vill skall råka ut för detta.

Tyckte filmen visade att livet kan vara tufft att leva oavsett om man är 10, 20 eller närmre 50år. Alla har dock olika problem och olika sätt att hantera dessa. Det är dock viktigt att man försöker sätta sig in i varandras situation och det är väl först då man kan börja arbeta på relationen.

Den får av mig 7 av 10 brödrostar mest pga att vissa scener var väldigt bra och starka, filmen som sådan får 6.
Gammal 2010-07-06, 09:56   #13300
Scratch89
Klädsamt knubbig

Scratch89s avatar

Bra inlägg där mangs. Scenerna med den lilla systern är väldigt hemska och gripande.
Gammal 2010-07-06, 10:08   #13301
mangs

mangss avatar

Ja, det är något visst med barn och djur, de är så oskyldiga ooch sköra. behövs inte mycket för att jag skall bli illa berörd av just detta. Tyckte dessutom att hon skådespelade rätt bra och trovärdigt.
Gammal 2010-07-06, 10:33   #13302
Silverschnitzel
Bachelor Frog

Reg.datum: Mar 2010
Vilka saker såg du som pekade mot slutet? Kanske får se om filmen men slutet kom som en chock för mig iaf
Silverschnitzel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-07-06, 11:07   #13303
shut teh face
Mother love bone

shut teh faces avatar

Reg.datum: Aug 2006
Jag visste ungefär hur den skulle sluta när han bokade tid med advokaten, för jag av någon anledning kom ihåg vilket datum det var då, i alla fall på året, och det kopplade jag ihop med hans farsa som var lite fin i kanten.. ja ni som har sett filmen förstår.
shut teh face är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-07-06, 11:14   #13304
mangs

mangss avatar

Vill inte vara för spoileraktig men det Shut the face sade +

De årtal som var aktuella, filmen började 91 och gick sedan 10 år framåt, sedan var det mycket referenser till siffran 11 i filmen. Även att de började med att visa WTC fick oss som tittare att förstår att detta hände i NY för 9/11. hans rumskompis sade även han på fyllan att detta är den bästa staden i världen mm mm.
Sedan att killen det handlade om skulle dö i denna typ av film var ju inte oväntat, speciellt inte med den monolog han hade både i början och slutet om att det är hur man påverkar andra som är viktigt och inte ens egna liv. När han sedan fört sin lillayster och pappa närmre varandra och han insett att han inte var 100% fokuserad på sin karriär så var hans "uppgift" klar
Gammal 2010-07-06, 11:26   #13305
frambogir
Andas genom munnen

frambogirs avatar

Reg.datum: Dec 2007
Citat:
Ursprungligen postat av Olegh Visa inlägg
Låt den rätte komma in måste för övrigt vara den mest överskattade, pretentiösa och allmänt värdelösa vampyrfilm som producerats. Jag blir nästan lite arg när jag inser att folk faktiskt tycker smörjan är bra.
Om man gillar kitchen sink drama och blod är det en helt otrolig film!

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:07.