2014-02-13, 14:31
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Mar 2006
|
When you see the error "0x80070570 can't access files" on install click --> OK ---> you will be returned to the "Install Now" startup screen and - WITHOUT REBOOTING - just re-start the install.
Second time round it went smooth as clockwork and installed fine.
Prövat detta Scratch89? Läste lite om det i en tråd och det snackas kort om att bara köra installationen igen utan att reboota.
Edit: En sak till jag kom o tänka på, du kan kolla hur SATA funktionen i BIOS är inställd, om det är AHCI eller att den ska Auto detecta AHCI, finns en möjlighet att detta ska vara inställt på någon annan funktion, kan ändrats då du byt diskar från SATA till SSD o den biten.
Senast redigerad av TIMPA den 2014-02-13 klockan 14:34.
|
|
|
2014-02-13, 14:45
|
|
|
Klädsamt knubbig
Reg.datum: Dec 2004
|
Jag testade ett par gånger till utan att det hjälpte. Ska kolla BIOS-inställningar ikväll eller så, när minnesdiagnostiken är klar. Tack för tipset!
|
|
2014-02-13, 21:53
|
|
|
Klädsamt knubbig
|
Citat:
Ursprungligen postat av Scratch89
Jag testade ett par gånger till utan att det hjälpte. Ska kolla BIOS-inställningar ikväll eller så, när minnesdiagnostiken är klar. Tack för tipset!
|
Update: Minnesdiagnostiken visade inga fel. Det kom en liten popup i högra hörnet nu när jag kom hem från jobbet, men hann inte klicka på den innan den försvann. Sparas det en logg även fast den kom tillbaka negativ?
Jag har också förstått att testet kan vara negativt även fast minnena är dåliga, och att man då får testa via trial and error, dvs ta ut den ena minnesstickan efter den andra för att se om det blir någon förändring. Kan det vara så?
Ska fortsätta med de andra tipsen.
|
|
2014-02-13, 21:58
|
|
|
Banned User
Reg.datum: Sep 2013
|
Citat:
Update: Minnesdiagnostiken visade inga fel. Det kom en liten popup i högra hörnet nu när jag kom hem från jobbet, men hann inte klicka på den innan den försvann. Sparas det en logg även fast den kom tillbaka negativ?
Jag har också förstått att testet kan vara negativt även fast minnena är dåliga, och att man då får testa via trial and error, dvs ta ut den ena minnesstickan efter den andra för att se om det blir någon förändring. Kan det vara så?
Ska fortsätta med de andra tipsen.
|
hur installerar du windows? usb, or skiva?
|
|
|
2014-02-13, 22:08
|
|
|
Klädsamt knubbig
|
Citat:
Ursprungligen postat av R Scarpa27
hur installerar du windows? usb, or skiva?
|
Skiva. Har tre olika; en riktig, och två nerladdade (äkta, lagliga) versioner från Microsoft.
|
|
2014-02-13, 22:10
|
|
|
mjau
Reg.datum: Feb 2009
|
En ganska enkel grej att testa, men lite av ett långskott, är att byta sata-port på moderkortet som du har ssd:n inkopplad i.
Edit: Dubbelkolla alla kablar också så att de sitter i ordentligt. Saker och ting kan faktiskt fungera "halvt".
|
Senast redigerad av Olegh den 2014-02-13 klockan 22:15.
|
|
|
2014-02-13, 22:11
|
|
|
Banned User
Reg.datum: Sep 2013
|
Citat:
Skiva. Har tre olika; en riktig, och två nerladdade (äkta, lagliga) versioner från Microsoft.
|
det felet brukar uppstå med trasiga skivor, fel version av windows till datorn, kassa usb minnen, cdrom osv... om jag ej minns fel.
|
|
|
2014-02-13, 22:38
|
|
|
Klädsamt knubbig
|
Citat:
Ursprungligen postat av Olegh
En ganska enkel grej att testa, men lite av ett långskott, är att byta sata-port på moderkortet som du har ssd:n inkopplad i.
Edit: Dubbelkolla alla kablar också så att de sitter i ordentligt. Saker och ting kan faktiskt fungera "halvt".
|
SSD:n är konstaterad från Inets support att det inte är något fel på den, och dessutom kvarstod problemen när den inte var i datorn utan jag bara körde med min SATA. Problemet med blåskärmar har funnits sedan jag köpte datorn men då var de inte alla lika frekventa som nu.
Just nu tänkte jag försöka mig på en CHKDSK på SATA-disken som är min systemdisk, men så behöver jag komma in i DOS. Går det ens att göra det i Windows 7? Det finns ju bara en kommandotolk.
|
|
2014-02-13, 22:59
|
|
|
mjau
|
SSD:n är alltså inte systemdisken?
Att testa en annan sata-port på moderkortet för systemdisken skulle jag säga är idé ändå. Blåskärmar behöver inte heller tyda på direkt hårdvarufel utan kan vara en följd av systeminstabilitet. Jag vet att jag löste ett sådant problem genom att öka spänningen manuellt (från auto) på minnena. Detta trots att inga fel upptäcktes av memtest86.
Angående chkdsk: http://www.w7forums.com/threads/how-...heck-disk.448/
|
|
|
|
2014-02-13, 23:01
|
|
|
Chefsarkitekt Oljebyxor
Reg.datum: Mar 2002
|
Citat:
Just nu tänkte jag försöka mig på en CHKDSK på SATA-disken som är min systemdisk, men så behöver jag komma in i DOS. Går det ens att göra det i Windows 7? Det finns ju bara en kommandotolk.
|
Du skall automatiskt bli ombedd att starta om datorn när du kör en chkdsk /r på systemdisken. Då går det in i DOS.
|
|
|
2014-02-13, 23:05
|
|
|
Klädsamt knubbig
|
Citat:
Ursprungligen postat av Olegh
SSD:n är alltså inte systemdisken?
Att testa en annan sata-port på moderkortet för systemdisken skulle jag säga är idé ändå. Blåskärmar behöver inte heller tyda på direkt hårdvarufel utan kan vara en följd av systeminstabilitet. Jag vet att jag löste ett sådant problem genom att öka spänningen manuellt (från auto) på minnena. Detta trots att inga fel upptäcktes av memtest86.
Angående chkdsk: http://www.w7forums.com/threads/how-...heck-disk.448/
|
Jag ska testa att byta, får göra det imorgon.
Såhär är det, för att sammanfatta:
Köpte datorn för ungefär två år sedan. En SSD-disk samt en SATA för bulk. SSD-disken blev systemdisken. Då och då (typ en gång i veckan) kom en blåskärm, men jag brydde mig inte så mycket. Nu på senare tid (de senaste två veckorna, typ) har blåskärmarna varit mer frekventa, program har kraschat osv. Jag tänkte då att det troligen är systemdisken som krånglar, så jag lämnade in den på service hos Inet.
Under tiden försökte jag installera Windows på SATA-disken, men då började det krångla med installationen. Felmeddelandet ovan kom upp under installationen. Efter fyra-fem försök gav jag upp och gjorde annat. När jag kom tillbaka hade datorn själv gjort en CHKDSK på SATA-disken, och sedan gick det smärtfritt att installera Windows. Däremot verkar saker krångla, för Chromes insticksmoduler kraschar hela tiden, Starcraft kraschar hela tiden, och det går inte att packa upp en enda film eller serie innan winrar säger att det är korrupt. Det är alltså rätt så blandade "symptom".
Det jag har gjort nu är att försöka installera windows igen på min SSD, men samma felmeddelande uppstår igen, oavsett om jag har SATA-disken i eller ej. Minnena testade jag nu i eftermiddag och Windows diagnostik såg ingenting. Ska undersöka detta närmare.
Jag vet som sagt inte vad som är felet. Kan man lämna in hela datorhelvetet hos Inet så de får kolla igenom det? Borde ju fortfarande finnas garanti kvar...
Ska testa det med sladden, får göra det imorgon dock. Samt göra en CHKDSK över natten.
|
|
2014-02-13, 23:06
|
|
|
Klädsamt knubbig
|
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub
Du skall automatiskt bli ombedd att starta om datorn när du kör en chkdsk /r på systemdisken. Då går det in i DOS.
|
Ah, det var så enkelt. Då kör vi den nu. Tack!
|
|
2014-02-13, 23:19
|
|
|
mjau
|
Det är ett skumt fel som du säger. Köpte du ett färdigt paket och tror att du kan få hjälp via inet så fråga. För felsökning är drygt.
|
|
|
|
2014-02-13, 23:46
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Jul 2005
|
När jag jobbade med felsökning av datorer så var det vanligaste felet ramminnena. Vanligtvis visade sig felet inom fem timmar, men i vissa fall visade memtest att det inte var något fel. Vi brukade då låta memtest stå på över natten och ibland när man kom på morgonen så fanns där ett litet felmeddelande trots allt. För att helt utesluta minnena skulle jag rekommendera memtest i minst 10 timmar.
Kan vara svårt att ge tips när man inte är på plats. Men testa att resetta bios. Kika i bios om du kan se nätspänningarna, det får inte vara för stora skillnader. Mitt tredje tips har du redan fått i tråden. Vissa moderkort har en vanlig sata-kontroller och andra portar/kontroller för raid. Eventuellt skulle du kunna köra ssd-disken på raid-kontrollern istället för att testa om det är fel på de vanliga sata-portarna.
Senast redigerad av Baskagge den 2014-02-13 klockan 23:48.
|
|
|
2014-02-14, 03:10
|
|
|
Amiga forever
Reg.datum: Feb 2003
|
mobilen min blev helt kaputt för någon timme sedan.
hade laddaren i och det stod att det laddade, hade rätt så lite batteri men på mätaren så stod det att det laddade och jag gjorde inget på mobilen under tiden, sen slocknade den bara.
fortsatte att ha i laddaren men laddnings lampan på mobilen lyste inte och mobilen gick inte att starta.
prövade att ladda genom datorn också, men gick inte, dock så känner datorn av att jag har stoppat i mobilen och den hittar den i device manager men det står att enheten kan inte startas.
laddnings lampan lyser inte heller då jag har den i datorn.
vad kan vara felet? kan det vara sladden som håller på att gå sönder? eller är det mobilen som är pajj?
|
"Stora tänkare har alltid mött kraftig opposition från mediokra tänkare"
Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:57.
|

|