Citat:
Går i köptankar på ett 360, men vill kunna ersätta mitt gamla xbox fullvärdigt.
|
Får se om jag kan svara på allt då, annars är där säkert fler som kan ge fler sidor eller längre utförligare svar. Har inte moddat min heller men som jag förstått det så är det bara firmwaren till DVD-läsaren man ändrar och inte hela BIOS för konsolen.
Citat:
Idag använder jag mitt xbox till stor del för att tanka in .avi filer (tv-serier t ex) och sen se på tv:n. Om jag köper den trådlösa delen till 360, kan jag då via laptopen trådlöst föra över mina filer till xboxen och se dem denna väg?
|
Som det är nu kan du INTE se .avi-filerna (förmodar att du menar Xvid, DivX) på en 360. Du kan se wmv (även DVD9-format) som du streamar från datorn via antingen MediaCenter, WMP11 eller Zune. Hur MS kommer ställa sig i framtiden och ev lägga med stöd för Xvid, DivX eller liknande är där nog ingen som vet men helt otänkbart är det ändå inte i kampen mot Ps3 (då en liknande sak detta skulle få MÅNGA att välja 360:an). De har ju även all erfarenhet från första Xboxxen och hur användare använt denna till.
Trådlöst eller kabelbunden är helt enkelt bara ett val du gör hur du vill att 360an skall ha kontakt med nätet.
Citat:
Spelar den annars upp alla filformat i dvd-spelaren, om jag nu måste gå omvägen och bränna ner filerna först?
|
Formatstödet förändras inte pga medieförändring.
Citat:
Hårddisken är att annat "problem", 20 gb kommer man inte långt på om man vill använda den till ngt av ett mediacenter.
|
20Gb kommer du en bit på i dagsläget. Dessutom har du ju USB-anslutningar så stöd för externa större diskar kommer och är väl redan på väg om jag inte minns fel.
Citat:
Hur gör ni? Jag vill inte "bara" använda den som en spelmaskin.
|
Som nu har jag den som spelmaskin, musikspelare och dvd-spelare. Mina avi-filer kör jag fortfarande genom gamla Xboxxen.
Citat:
- Är kabeln man får till ok? Sitter på en 43" Pioneer plasma som jag gärna vill mata med bästa möjliga bild.
|
Kablen som hänger med är RGB. Fungerar helt ok, upp till 1080i. För 349Kr kan du köpa en VGA, där stöd finns upp till 1080p. HAr bägge och gillar VGA på 1080i bättre än RGB.
Citat:
- Ingår det ngn optisk kabel, och kan man överhuvudtaget få 5.1 ljud?
|
Ingår ingen optisk kabel men där är uttag för det. Du kan få 5.1-ljud via det andra ändå men jag är inte insatt i alla ljudgrejor så... Iaf låter det santanas mäktigt när den kör THX-grejen i början på DVD och ljudet kommer från olika högtalare i spelet beroende på var det händer.
Hursomhelst, du lär INTE ångra ett köp av en 360... Och sedan vad som kommer på i systemuppdateringar i framtiden... Who knows...
Edit: Det skall finnas något som heter Transcode360 men har inte själv testat det. Vad jag läst på forum så skall den i princip omvandla Xvid->WMV via pc:n. Hur resultatet blir har jag ingen aning om.