Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2006-12-28, 18:23   #1246
AngelLove
Registered User

AngelLoves avatar

Reg.datum: Apr 2004
Citat:
Går i köptankar på ett 360, men vill kunna ersätta mitt gamla xbox fullvärdigt.
Får se om jag kan svara på allt då, annars är där säkert fler som kan ge fler sidor eller längre utförligare svar. Har inte moddat min heller men som jag förstått det så är det bara firmwaren till DVD-läsaren man ändrar och inte hela BIOS för konsolen.

Citat:
Idag använder jag mitt xbox till stor del för att tanka in .avi filer (tv-serier t ex) och sen se på tv:n. Om jag köper den trådlösa delen till 360, kan jag då via laptopen trådlöst föra över mina filer till xboxen och se dem denna väg?
Som det är nu kan du INTE se .avi-filerna (förmodar att du menar Xvid, DivX) på en 360. Du kan se wmv (även DVD9-format) som du streamar från datorn via antingen MediaCenter, WMP11 eller Zune. Hur MS kommer ställa sig i framtiden och ev lägga med stöd för Xvid, DivX eller liknande är där nog ingen som vet men helt otänkbart är det ändå inte i kampen mot Ps3 (då en liknande sak detta skulle få MÅNGA att välja 360:an). De har ju även all erfarenhet från första Xboxxen och hur användare använt denna till.
Trådlöst eller kabelbunden är helt enkelt bara ett val du gör hur du vill att 360an skall ha kontakt med nätet.

Citat:
Spelar den annars upp alla filformat i dvd-spelaren, om jag nu måste gå omvägen och bränna ner filerna först?
Formatstödet förändras inte pga medieförändring.

Citat:
Hårddisken är att annat "problem", 20 gb kommer man inte långt på om man vill använda den till ngt av ett mediacenter.
20Gb kommer du en bit på i dagsläget. Dessutom har du ju USB-anslutningar så stöd för externa större diskar kommer och är väl redan på väg om jag inte minns fel.

Citat:
Hur gör ni? Jag vill inte "bara" använda den som en spelmaskin.
Som nu har jag den som spelmaskin, musikspelare och dvd-spelare. Mina avi-filer kör jag fortfarande genom gamla Xboxxen.

Citat:
- Är kabeln man får till ok? Sitter på en 43" Pioneer plasma som jag gärna vill mata med bästa möjliga bild.
Kablen som hänger med är RGB. Fungerar helt ok, upp till 1080i. För 349Kr kan du köpa en VGA, där stöd finns upp till 1080p. HAr bägge och gillar VGA på 1080i bättre än RGB.

Citat:
- Ingår det ngn optisk kabel, och kan man överhuvudtaget få 5.1 ljud?
Ingår ingen optisk kabel men där är uttag för det. Du kan få 5.1-ljud via det andra ändå men jag är inte insatt i alla ljudgrejor så... Iaf låter det santanas mäktigt när den kör THX-grejen i början på DVD och ljudet kommer från olika högtalare i spelet beroende på var det händer.

Hursomhelst, du lär INTE ångra ett köp av en 360... Och sedan vad som kommer på i systemuppdateringar i framtiden... Who knows...

Edit: Det skall finnas något som heter Transcode360 men har inte själv testat det. Vad jag läst på forum så skall den i princip omvandla Xvid->WMV via pc:n. Hur resultatet blir har jag ingen aning om.

Xbox Live Gamer Tag: GwDorai
AngelLove är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-12-28, 18:27   #1247
Jay-Z
Mr Assparade

Jay-Zs avatar

Reg.datum: Oct 2004
Citat:
Ursprungligen postat av AngelLove Visa inlägg
Som det är nu kan du INTE se .avi-filerna (förmodar att du menar Xvid, DivX) på en 360.
http://spel.feber.se/feber/art/4289/...x_360_och_psp/

EDIT: Iofs har jag inte ens en 360.

The Only Easy Day Was Yesterday 🔱
Jay-Z är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-12-28, 19:04   #1248
Brooklyn
Registered User

Brooklyns avatar

Reg.datum: Apr 2006
nån mer som har lost planet ?

btw, spelade playstation 3 idag och motorstorm. sicket skitspel
Brooklyn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-12-28, 19:07   #1249
babbett
Registered User

babbetts avatar

Reg.datum: Jul 2005
Läste ni i tidningen idag om hur mycket ström en xbox drar? Helt otroligt mycket...mer än 5 ggr. så mycket som Playstation
Gammal 2006-12-28, 19:08   #1250
Brooklyn
Registered User

Brooklyns avatar

Reg.datum: Apr 2006
Citat:
Ursprungligen postat av babbett Visa inlägg
Läste ni i tidningen idag om hur mycket ström en xbox drar? Helt otroligt mycket...mer än 5 ggr. så mycket som Playstation
*whistle*
Brooklyn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-12-28, 19:24   #1251
blekfet2
Banned

blekfet2s avatar

Reg.datum: Jul 2004
skaffade mig Oblivion idag, hoppas nu det är så bra som det sägs vara.
blekfet2 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-12-28, 19:32   #1252
Empe
Registered User

Empes avatar

Reg.datum: Jun 2006
Citat:
Ursprungligen postat av blekfet2 Visa inlägg
skaffade mig Oblivion idag, hoppas nu det är så bra som det sägs vara.
Du kommer ha riktigt kul i många timmar om du gillar såna spel. Nu när jag snart har klarat main-questen och hunnit med en massa annat så känns det mest som det blir samma sak hela tiden.

Jag tänkte skaffa mig Star Wars KoToR. Någon som vet var man kan få tag i de spelen? det blir till vanliga xbox så får jag hoppas att de är kompatibla med 360n.
När man typ sitter i venten och snackar lite, ni vet, typ dödar lite imbued water elementals i caverns of lfarhrar och typ en glowing battleaxe of mondraginin +3 droppar, och den är sharpened! Man bara typ skriker ut i venten och jolten sprutar.
Empe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-12-28, 20:05   #1253
blekfet2
Banned

blekfet2s avatar

Reg.datum: Jul 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Empe Visa inlägg
Du kommer ha riktigt kul i många timmar om du gillar såna spel. Nu när jag snart har klarat main-questen och hunnit med en massa annat så känns det mest som det blir samma sak hela tiden.

Jag tänkte skaffa mig Star Wars KoToR. Någon som vet var man kan få tag i de spelen? det blir till vanliga xbox så får jag hoppas att de är kompatibla med 360n.
ok nice. Så vad för karaktär är roligast att spela som? =D
blekfet2 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-12-28, 20:19   #1254
Sallae
Obetydlig Medlem

Sallaes avatar

Reg.datum: Feb 2004
Så.. Vad har ni att säga om THP8?!
värd sin vikt i guld, eller?

Sallae är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-12-28, 20:32   #1255
Empe
Registered User

Empes avatar

Reg.datum: Jun 2006
Citat:
Ursprungligen postat av blekfet2 Visa inlägg
ok nice. Så vad för karaktär är roligast att spela som? =D
hmm ingen aning, jag är redgaurd och gjorde en helt egen typ av spelare, då kan man välja själv 7 huvudsakliga färdigheter. Det är färdigheterna som gör att man går upp i level. Så du får helt enkelt experimentera lite och kika runt vad du tror kommer vara roligast. Jag har tröttnat lite på svärd och sköld nu så jag håller på att lära om mig till både magiker och pilbågsskytt. Det värsta är att om man ska vara allt på samma gång så måste man ha 3 rustningar och olika vapen med sig hela tiden vilket tar upp sjuhelsikes massa vikt. Det finns en Oblivion-tråd här på forumet som du kan skumme igenom och få en uppfattning om vad du kan tänkas spela som.
När man typ sitter i venten och snackar lite, ni vet, typ dödar lite imbued water elementals i caverns of lfarhrar och typ en glowing battleaxe of mondraginin +3 droppar, och den är sharpened! Man bara typ skriker ut i venten och jolten sprutar.
Empe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-12-28, 21:08   #1256
mystic[-_-]
The Supermegasized Hobbit

mystic[-_-]s avatar

Reg.datum: Sep 2004
Haha polaren satte sin Wii-kontroll rakt in i sin LCD-tv igår på förfest. Lirade Wii-sports bowling och blev lite väl upphetsad när det gick bra

Ytterligare ett bevis på att 360:n äger
Gammal 2006-12-28, 21:09   #1257
Nejv
Registered User

Nejvs avatar

Reg.datum: Oct 2005
Citat:
Ursprungligen postat av Sallae Visa inlägg
Så.. Vad har ni att säga om THP8?!
värd sin vikt i guld, eller?

Älskar det!

Och btw, ni som vill lira lite skojsiga spel Live, adda NEJV till friends!

Nejv är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-12-28, 21:27   #1258
Lasse Kongo
Fuck gymmet, Yeaaah TV spel

Lasse Kongos avatar

Reg.datum: Jun 2003
THP8 är ett riktigt nice spel, ett sånt spel man bara kan dra igång när man känner för det och skejta runt lite alt göra hiskligt svåra uppdrag =)

Kan inte annat än att rekka spelet varmt.
Gammal 2006-12-28, 21:31   #1259
Lasse Kongo
Fuck gymmet, Yeaaah TV spel

Lasse Kongos avatar

Reg.datum: Jun 2003
Citat:
Ursprungligen postat av babbett Visa inlägg
Haha, ja inte nog med det, varm blir fanskapet med, finns en film på nätet (orka leta upp) där dem plockat isär 360 och steker ägg på den
Gammal 2006-12-29, 07:54   #1260
Calleman
Registered User

Callemans avatar

Reg.datum: Jan 2004
Citat:
Ursprungligen postat av AngelLove Visa inlägg
Får se om jag kan svara på allt då, annars är där säkert fler som kan ge fler sidor eller längre utförligare svar. Har inte moddat min heller men som jag förstått det så är det bara firmwaren till DVD-läsaren man ändrar och inte hela BIOS för konsolen.

Som det är nu kan du INTE se .avi-filerna (förmodar att du menar Xvid, DivX) på en 360. Du kan se wmv (även DVD9-format) som du streamar från datorn via antingen MediaCenter, WMP11 eller Zune. Hur MS kommer ställa sig i framtiden och ev lägga med stöd för Xvid, DivX eller liknande är där nog ingen som vet men helt otänkbart är det ändå inte i kampen mot Ps3 (då en liknande sak detta skulle få MÅNGA att välja 360:an). De har ju även all erfarenhet från första Xboxxen och hur användare använt denna till.
Trådlöst eller kabelbunden är helt enkelt bara ett val du gör hur du vill att 360an skall ha kontakt med nätet.

Formatstödet förändras inte pga medieförändring.

20Gb kommer du en bit på i dagsläget. Dessutom har du ju USB-anslutningar så stöd för externa större diskar kommer och är väl redan på väg om jag inte minns fel.

Som nu har jag den som spelmaskin, musikspelare och dvd-spelare. Mina avi-filer kör jag fortfarande genom gamla Xboxxen.

Kablen som hänger med är RGB. Fungerar helt ok, upp till 1080i. För 349Kr kan du köpa en VGA, där stöd finns upp till 1080p. HAr bägge och gillar VGA på 1080i bättre än RGB.

Ingår ingen optisk kabel men där är uttag för det. Du kan få 5.1-ljud via det andra ändå men jag är inte insatt i alla ljudgrejor så... Iaf låter det santanas mäktigt när den kör THX-grejen i början på DVD och ljudet kommer från olika högtalare i spelet beroende på var det händer.

Hursomhelst, du lär INTE ångra ett köp av en 360... Och sedan vad som kommer på i systemuppdateringar i framtiden... Who knows...

Edit: Det skall finnas något som heter Transcode360 men har inte själv testat det. Vad jag läst på forum så skall den i princip omvandla Xvid->WMV via pc:n. Hur resultatet blir har jag ingen aning om.
Tack för ett mkt utförligt svar

Det svarade på det mesta av mina funderingar, än en gång tack!
Calleman är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:56.