Citat:
Ursprungligen postat av tigerofsweden
Ja vad ska man säga, lite lats på det där och jag hade varit nöjd  Det är väldigt nära perfektion, men du har en bit kvar 
|
I'm workin on it!
Citat:
Ursprungligen postat av Jode
Kul att ni kört ett redigt jul-pass tillsammans! Du verkar inte vara så kolhydratkänslig. Binder enorma mängder vätska och får ligga runt 200g om jag ska se hyfsad ut. God jul: http://wallbase.cc/wallpaper/1477398
|
Tack för julklappen

Det där blir faktiskt min bakgrund!
Fast "Eat" hamnar efter "Lift" :P
Citat:
Ursprungligen postat av medu82
Nice jobbat mannen, vad tyckte du om armhävningar med vikt på ryggen då?
|
Det var lite fräckt. Kändes ganska bra men jag hade ju inte så mycket vikt.
Känns som en vettigt övning för axelhälsan ffa. Förutsatt att man inte kryddar såklart.
Citat:
Ursprungligen postat av maqan
Det är väl säkert delvis individuellt men personligen upplever jag att ju bättre form jag är i desto mer kolhydrater kan jag äta utan att det påverkar mig negativt rent visuellt. Däremot blir psyket väldigt konstigt vid allt för stora mängder.
|
Citat:
Ursprungligen postat av maqan
Det senare kan möjligtvis bero på att man har en mindre subkutan "yta" som kan binda vätska och därför hamnar det mesta i musklerna istället.
|
Jag känner likadant. Sen har det nog att göra med hur van man är vid stora påslag av kolhydrat och hur man hanterar de mängderna akut. Jmfr mig som är van vid intag på ~200g vid samma tillfället med någon som kört LCHF i 1 år. Mängden natrium och typen av kolhydrat påverkar ju också. Det beror ju dessutom på ens glukosmetabolism (insulinkänslighet osv) och man har antagligen inte samma mängder enzymer som hanterar CHO.
För mig: Bättre form = Hanterar kolhydrat bättre.
Summa summarum: Det är individuellt men ändå inte.
Lite senare samma dag..
Underkropp med Sparven och två av hans kolo-dvällande polare
kv: 76kg + ett max friscomål umami-burgare
Knäböj
140x1½
130x4
120x5
Frontböj
100x4
60x18 (tut)
Frivändningar (hängande)
40x3
50x3
60x3
Gobletsquats
40x15
50x12
Lite mage
1 set
Kommentar: Efter noga betänkning så valde jag det minst logiska alternativet och följde mina primala instinkter istället.
Körde ett knäböjspass senare samma dag som jag kört ett 4½h överkroppspass. Total tid i gymmet idag: 6h?
Åt som ett djur (mest mackor) till klockan 23.59 för att uppnå ens kaloribalans.
Gotta build dat muscle när man kört 2 pass AM/PM (överkropp/underkropp) på samma dag!
Tog lite mer seriösa bilder igår också, med tillhörande byggarmössa.