Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Diet, Deff & Fettminskning

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2025-06-07, 18:26   #12361
Naigala
Registered User

Reg.datum: Apr 2019
Citat:
Ursprungligen postat av Jompi Visa inlägg
Fan du är ju snart där, riktigt bra! Tycker också man blir lite hungrigare av löpningen men overall är det ändå bra för deffen enligt mig.

Haft några cheatdays där jag legat på cirka 3000 kcal nu 3 dagar. Upp på hästen igen nu med ny månad. Innan fuskdagarna stod vågen på 87,9, tror och hoppas att jag snart är nära 18% bf.
Tack, ja det närmar sig och efter en striktare vecka står vågen på 73.5. Märks så sjukt tydligt när man gör som man tänkt och inte spårar ur en helgdag haha. Tänkt köra på ordentligt till midsommar och bör nå målet då, skönt nu när man ser slutet på deffen. Kroppen känns rätt sliten just nu, får mer ihållande träningsvärk och segare generellt. Lite dåligt humör med säger sambon

Håller med om löpningen, i rimlig mängd är det nog bra både för deffen och generell hälsa. Nu springer jag bara typ 2 gånger i veckan och stor skillnad i hunger gentemot veckorna innan halvmaran.

Bra jobbat du med, kriga på! Så sjukt värt det när man ser resultat.
Naigala är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2025-06-09, 18:41   #12362
Jompi
Registered User

Jompis avatar

Reg.datum: Sep 2003
Citat:
Ursprungligen postat av Naigala Visa inlägg
Tack, ja det närmar sig och efter en striktare vecka står vågen på 73.5. Märks så sjukt tydligt när man gör som man tänkt och inte spårar ur en helgdag haha. Tänkt köra på ordentligt till midsommar och bör nå målet då, skönt nu när man ser slutet på deffen. Kroppen känns rätt sliten just nu, får mer ihållande träningsvärk och segare generellt. Lite dåligt humör med säger sambon

Håller med om löpningen, i rimlig mängd är det nog bra både för deffen och generell hälsa. Nu springer jag bara typ 2 gånger i veckan och stor skillnad i hunger gentemot veckorna innan halvmaran.

Bra jobbat du med, kriga på! Så sjukt värt det när man ser resultat.
Ja verkligen värt när man ser att det händer något! Vikten är nu på 87,6 men känner att det snart är nya nivåer på g då jag legat lågt på kcal. Tycker jag har börjat tappa lite styrka, speciellt i bänken där jag inte alls är lika repsstark. Vad är era erfarenheter av det?

Lagt in lite kreatin igen för att hjälpa styrkan på traven. Men man får väl ta lite styrketapp efter snart 20kg nedgång och man ser att formen närmar sig.

Senast redigerad av Jompi den 2025-06-09 klockan 18:42.
Jompi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2025-06-11, 20:50   #12363
Naigala
Registered User

Citat:
Ja verkligen värt när man ser att det händer något! Vikten är nu på 87,6 men känner att det snart är nya nivåer på g då jag legat lågt på kcal. Tycker jag har börjat tappa lite styrka, speciellt i bänken där jag inte alls är lika repsstark. Vad är era erfarenheter av det?

Lagt in lite kreatin igen för att hjälpa styrkan på traven. Men man får väl ta lite styrketapp efter snart 20kg nedgång och man ser att formen närmar sig.
Snyggt jobbat! 20kg skojar man inte bort, känns lätt nu va?

Kan bara prata om mina egna erfarenheter men liiite styrka får man nog räkna med att tappa. Jag uppskattar att jag tappat cirka 5-10% av 1RM i typ bänk, böj mark. I isolationsövningar i princip inget, uppenbarligen mycket starkare i pullups och dips. Massa flyttar Massa och tappar man 20% av sin kroppsvikt vore det ju märkligt om man inte skulle tappa någon styrka alls. Hoppas (och tror) att en del / allt kommer tillbaka ganska snabbt när man äter rejälare igen, tränar ju typ aldrig med fyllda glykogenlager heller. Var störd skillnad när jag laddade inför halvmaran tex.

Vägde in på 72.7 imorse så rent krasst är målet med deffen nådd, känns kul men samtidigt lite besviken. Trodde jag skulle vara mer rippad men uppenbarligen hade man mer fett och mindre muskelmassa än man trott. Kör på en vecka till iaf och uppdaterae med vikt, bilder och uppskattad fett % innan midsommar. Fyfan va det ska tryckas mat (och kanske en o annan öl) nästa helg.
Gammal 2025-06-13, 11:44   #12364
Jompi
Registered User

Jompis avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Naigala Visa inlägg
Snyggt jobbat! 20kg skojar man inte bort, känns lätt nu va?

Kan bara prata om mina egna erfarenheter men liiite styrka får man nog räkna med att tappa. Jag uppskattar att jag tappat cirka 5-10% av 1RM i typ bänk, böj mark. I isolationsövningar i princip inget, uppenbarligen mycket starkare i pullups och dips. Massa flyttar Massa och tappar man 20% av sin kroppsvikt vore det ju märkligt om man inte skulle tappa någon styrka alls. Hoppas (och tror) att en del / allt kommer tillbaka ganska snabbt när man äter rejälare igen, tränar ju typ aldrig med fyllda glykogenlager heller. Var störd skillnad när jag laddade inför halvmaran tex.

Vägde in på 72.7 imorse så rent krasst är målet med deffen nådd, känns kul men samtidigt lite besviken. Trodde jag skulle vara mer rippad men uppenbarligen hade man mer fett och mindre muskelmassa än man trott. Kör på en vecka till iaf och uppdaterae med vikt, bilder och uppskattad fett % innan midsommar. Fyfan va det ska tryckas mat (och kanske en o annan öl) nästa helg.
Ja det är stor skillnad, man känner sig så mycket piggare överlag. Samtidigt funderar man ju på hur i helvete man kunde låta det gå så långt och äta upp sig så mycket i onödan.

Ja men tex bänken gjorde jag nog 120-125 *6 men nu är 110*5 riktigt tungt. Som du säger är man ju ofta rätt låg i glyko samtliga pass i princip. Får lita på att det kommer tillbaka sen! Intressant nog så tror jag armstyrkan / isolationsövningar är rätt oförändrade här med. Chinsen har jag däremot ökat i, inte så konstigt kanske.

Riktigt bra, det är väl ganska ofta det blir så att man överskattar det? Ryms ofta mer fett på kroppen än vad man tror och jag har känslan av att jag kommer behöva gå ner mer än vad jag räknat med. Har förhoppningen nu att 12% bf ligger kring 80 kg. +-2kg

Se till o njuta av att målet är uppnått, riktigt grymt. Nu får du se till o hålla dig relativt viktstabil!
Gammal 2025-06-19, 08:45   #12365
Naigala
Registered User

Deff 2025 i mål

Citat:
Ja det är stor skillnad, man känner sig så mycket piggare överlag. Samtidigt funderar man ju på hur i helvete man kunde låta det gå så långt och äta upp sig så mycket i onödan.

Ja men tex bänken gjorde jag nog 120-125 *6 men nu är 110*5 riktigt tungt. Som du säger är man ju ofta rätt låg i glyko samtliga pass i princip. Får lita på att det kommer tillbaka sen! Intressant nog så tror jag armstyrkan / isolationsövningar är rätt oförändrade här med. Chinsen har jag däremot ökat i, inte så konstigt kanske.

Riktigt bra, det är väl ganska ofta det blir så att man överskattar det? Ryms ofta mer fett på kroppen än vad man tror och jag har känslan av att jag kommer behöva gå ner mer än vad jag räknat med. Har förhoppningen nu att 12% bf ligger kring 80 kg. +-2kg

Se till o njuta av att målet är uppnått, riktigt grymt. Nu får du se till o hålla dig relativt viktstabil!
Riktigt imponerande siffror i bänken, siffror man bara kan drömma om. Gjorde 8x3 på 80kg igår och kändes helt okej, har maxat 102.5 som mest så nog inte tappat så jättemycket (hoppas jag).

NU är deff 2025 avslutad för mig, hade som mål att va i mitt livs form till midsommar och för första gången i litt vuxna liv kommer jag inte skämmas för att ta av mig tröjan. Ganska sjukt egentligen att man kan låta det gå så långt.

Har ingen exakt utgångsvikt tyvärr men någonstans 86-88kg vägde jag i februari på bilden före. Hade ingen som kunde ta bilder igår så är medveten om att de inte är helt jämförbara men tror skillnaden syns ändå.

Vikt imorse 71.7, midjemått 76 och hals 32. Ger en uppskattad BF på 13% vilket känns relativt rimligt. Hade gissat 13-15 nånstans.

Känns sjukt bra, lätt i kroppen och mentalt så mycket klarare och mer självsäker i mig själv. Nu ser jag fram emot midsommar, god mat och ett par bärs. Känner mig positivt inställd till att kunna behålla en rimlig fett% framöver då jag fått helt annat synsätt på mat och andra vanor kring framförallt kost men även träningen. Kör hårt alla ni andra
Bifogade bilder
Filtyp: jpg Messenger_creation_326EF4BA-4F94-4F18-BDE8-EE4CE2B8DC3E.jpg (75.5 KB, 0 visningar)
Filtyp: jpg Snapchat-1096556519.jpg (63.3 KB, 0 visningar)
Filtyp: jpg Snapchat-484287633.jpg (69.1 KB, 0 visningar)
Gammal 2025-06-20, 07:31   #12366
Perla
Registered User

Reg.datum: Aug 2024
Grymt jobbat Naigala!

Framhävt musklerna fint.
Perla är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2025-06-20, 07:36   #12367
stridis
stridis- avatartextmästare

stridiss avatar

Reg.datum: Jan 2003
Kryper fram med min deff.

84,9 kg just nu.

I won't just gaze into the abyss, I'll maintain uncomfortable eye contact with it.
stridis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2025-06-27, 08:17   #12368
Jakkiee
Registered User

Reg.datum: Jun 2025
Styrkan har stagnerat.

Kan typ matcha första set med gamla vikter men inte en chans på andra och tredje set.

Hungern e påtaglig och humöret svajar. Men jag försöker vara trevlig ändå.

Magrutorna kryper sakta fram.

Började på 98kg.

Ligger på 96kg.

Ska snart gå in i min femte vecka.

Jag bestämde mig igår för att aldrig mer bulka igen, coach gregs maingain approach är vad som gäller nästa gång.

Srry för rant.
Jakkiee är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2025-06-28, 21:33   #12369
Lafayette
Jag har frågat två år i rad, jag ger upp.

Lafayettes avatar

Reg.datum: Oct 2018
Min första post utanför allmänt på kanske två år. På måndag börjar jag min deff. Skriver här för att pusha mig själv och följa upp.

Egentligen banta men deff låter coolare så lite placebo där.
Lafayette är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2025-06-29, 01:55   #12370
stridis

stridiss avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Lafayette Visa inlägg
Min första post utanför allmänt på kanske två år. På måndag börjar jag min deff. Skriver här för att pusha mig själv och följa upp.

Egentligen banta men deff låter coolare så lite placebo där.
Grannen kör tvättmaskin mitt i natten? Vaknade.

Deffar gör man ifall man försöker spara muskelmassan genom styrketräning och (högprotein-)kost.

I won't just gaze into the abyss, I'll maintain uncomfortable eye contact with it.
Gammal 2025-07-05, 17:22   #12371
Jompi
Registered User

Jompis avatar

Haft en semestervecka där jag släppt allt, låg på cirka 86,7-88 förra veckan och 91,5 i morse. Riktigt dåligt känns det men hoppar på hästen redan idag och reder ut det nu i veckan, förhoppningsvis har jag inte lagt på mig mer än 1kg rent fläsk.

Kanske skönt för kroppen o slappna av lite får jag intala mig.
Gammal 2025-07-05, 17:47   #12372
stridis

stridiss avatar

Citat:
Ursprungligen postat av stridis Visa inlägg
Kryper fram med min deff.

84,9 kg just nu.
Citat:
Haft en semestervecka där jag släppt allt, låg på cirka 86,7-88 förra veckan och 91,5 i morse. Riktigt dåligt känns det men hoppar på hästen redan idag och reder ut det nu i veckan, förhoppningsvis har jag inte lagt på mig mer än 1kg rent fläsk.

Kanske skönt för kroppen o slappna av lite får jag intala mig.
Min deff har gått bakåt också på semestern. Men vägde in på 85,7 kg så inte så farligt.

Gammal 2025-07-06, 08:13   #12373
Jompi
Registered User

Jompis avatar

Citat:
Ursprungligen postat av stridis Visa inlägg
Min deff har gått bakåt också på semestern. Men vägde in på 85,7 kg så inte så farligt.
Nej fan, låter som det är helt under kontroll.

Vägde 90.2 idag så antagligen släpper en del vätska nu när man skärper till sig.
Gammal 2025-08-04, 16:10   #12374
r3mpuh

r3mpuhs avatar

Reg.datum: Apr 2008
Det gär la frammåt? Sökte lite random i anteckningarna:

17 Maj
Kvälls Kv: 102kg
111cm midja/över navel

5 Juni
Morgon Kv 101,1 kg @ 111cm

13 juli:
Morgon Kv: 98 Kg
Morgon midjemått: 104 cm
21:00 stats: 95 kg @103 cm

19 Juli;
Morgon kv: 94 kg
Morgon midjemått: 101 cm
18:22 stats: Kv 96 kg@103 cm

Idag 4 Augusti:
Morgon Kv: 91 Kg
Morgon Midjemått: 98 cm
Är typ ~189 cm lång btw
+/-1cm beroende på vilket ben.
You can do it maybe! ~
r3mpuh:s Träningsjournal ~ Marklyft: 200 kg
Citat:
Ursprungligen postat av Trance Visa inlägg
Du verkar vara en person som skulle kunna koka någons katt som kärleksförklaring och sedan inte förstå deras arga reaktion.
r3mpuh är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2025-08-04, 16:50   #12375
stridis

stridiss avatar

Upp på 86,8 kg@180.

Midja 90
Nacke 40. Fast vet inte riktigt hur jag skall mäta...

Väldigt jämna siffror.

Estimerad fettprocent 18,4 %.
Behöver gå ned 2,1 kg fettmassa för att nå idealzonen.

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:43.