Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2024-09-03, 19:55   #1216
tomten1
Banned User

Reg.datum: Jan 2010
Citat:
Ursprungligen postat av David_wigren Visa inlägg
Jag håller med. Det var lågt av mig att komma med personangrepp. Jag ber om ursäkt. Jag fattar att du inte har någon diagnos, och även om du nu skulle ha det så är det irrelevant i sammanhanget.
Du avslutar det hela med en gliring alltså. Men det är okej.
tomten1 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2024-09-03, 20:04   #1217
skyffelmördarn
Registered User

skyffelmördarns avatar

Reg.datum: Dec 2019
Citat:
Ursprungligen postat av tomten1 Visa inlägg
Du avslutar det hela med en gliring alltså. Men det är okej.
Jag läser det inte som en gliring, kom igen nu.
skyffelmördarn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2024-09-03, 20:07   #1218
tomten1
Banned User

Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Jag läser det inte som en gliring, kom igen nu.
Okej, okej, jag överreagerar.
Gammal 2024-09-04, 04:56   #1219
tomten1
Banned User

Ännu en stolle som påstår en massa galna saker.

Gammal 2024-09-04, 05:13   #1220
tomten1
Banned User

Folk på r/UFOs har börjat vakna till och börjat inse att det sker en massiv desinformationskampanj vilket har lett till att de har börjat skriva egna Python scripts för att försöka hålla koll på ovanlig aktivitet.

https://www.reddit.com/r/UFOs/commen...is_conducting/

Senast redigerad av tomten1 den 2024-09-04 klockan 05:17.
Gammal 2024-09-04, 09:37   #1221
Akerhage
Horny user

Akerhages avatar

Reg.datum: Jan 2011
Mycket känslor i tråden nu.

Ta en kopp kamomill-te nu allihop.

Man väljer ju själv vilka youtube-klipp man orkar titta på.

Kör på tomten! Du håller ju liv i forumet iaf!

Hänger också på r/UFOS.
Akerhage är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2024-09-04, 10:13   #1222
tomten1
Banned User

Citat:
Ursprungligen postat av Akerhage Visa inlägg
Mycket känslor i tråden nu.

Ta en kopp kamomill-te nu allihop.

Man väljer ju själv vilka youtube-klipp man orkar titta på.

Kör på tomten! Du håller ju liv i forumet iaf!

Hänger också på r/UFOS.
Som jag tidigare har antytt har jag genom min yrkeserfarenhet sett en hel del saker som ingen här hade trott på om jag hade berättat. Därför är det lite frustrerande när folk i allmänhet, som inte har en blekaste aning om hur saker och ting funkar, framför väldigt starka åsikter.

Men tack för stöttningen!
Gammal 2024-09-04, 10:25   #1223
tomten1
Banned User

---
Gammal 2024-09-04, 11:59   #1224
David_wigren
Registered User

David_wigrens avatar

Reg.datum: Apr 2009
Citat:
Som jag tidigare har antytt har jag genom min yrkeserfarenhet sett en hel del saker som ingen här hade trott på om jag hade berättat. Därför är det lite frustrerande när folk i allmänhet, som inte har en blekaste aning om hur saker och ting funkar, framför väldigt starka åsikter.

Men tack för stöttningen!
Vad har du jobbat med tidigare? Vad har du sett som ingen hade trott på? Och vilka är det du menar som inte har en blekaste aning om hur saker och ting funkar?
David_wigren är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2024-09-04, 12:09   #1225
tomten1
Banned User

Citat:
Och vilka är det du menar som inte har en blekaste aning om hur saker och ting funkar?
Samtliga av Kolos medlemmar tillsammans med resterande delen av den svenska befolkningen, i princip.
Gammal 2024-09-04, 12:21   #1226
David_wigren
Registered User

David_wigrens avatar

Jag har jobbat på universitet, Länsstyrelsen och på myndighet. Visst, jag har aldrig varit någon big shot någonstans och jag har aldrig haft någon säkerhetsklassning. Mitt intryck av dem som har haft/har säkerhetsklassning är att de jobbar med känslig information som kan skada Sveriges säkerhet, typ känslig information om dricksvattenförsörjning, hantering av kärnkraftsavfall och dylikt.

Eller, menar du att mina kollegor i själva verket jobbade med utomjordingar i smyg :O
Gammal 2024-09-04, 12:24   #1227
tomten1
Banned User

Citat:
Jag har jobbat på universitet, Länsstyrelsen och på myndighet. Visst, jag har aldrig varit någon big shot någonstans och jag har aldrig haft någon säkerhetsklassning. Mitt intryck av dem som har haft/har säkerhetsklassning är att de jobbar med känslig information som kan skada Sveriges säkerhet, typ känslig information om dricksvattenförsörjning, hantering av kärnkraftsavfall och dylikt.

Eller, menar du att mina kollegor i själva verket jobbade med utomjordingar i smyg :O
Nej, men det är uppenbart att du inte har koll på någonting.
Gammal 2024-09-04, 12:48   #1228
David_wigren
Registered User

David_wigrens avatar

Citat:
Nej, men det är uppenbart att du inte har koll på någonting.
Jag får tyvärr samma intryck av dig. Faktumet att du repostade från scirp.org är ett obestridligt kvitto på att du saknar vetenskaplig erfarenhet. Det gör att jag VET att ditt omdöme inte går helt och hållet att lita på. Hur mycket erfarenhet du än har. Det spelar ingen roll om du visar dig vara Ulf Kristersson. Vad du har jobbat med kvittar, din erfarenhet kvittar. För du saknar förmåga för källkritik. Mitt intryck av dig är att du säkert kan skitmycket om ämnet. Men allt är inhämtat från diverse youtubekanaler, poddar osv som du lyssnar på dagligen och som matar dig med galenheter.

Men precis som en ”flat earther” kan skitmycket om plattjordsteori. Det betyder liksom inte att jorden är platt. Kunskapen plattjordaren sitter på är till 98% baserad på feltolkningar eller rena felaktigheter. Precis som den kunskapen du sitter med. Allt är fel.
Gammal 2024-09-04, 12:50   #1229
tomten1
Banned User

Citat:
Jag får tyvärr samma intryck av dig. Faktumet att du repostade från scirp.org är ett obestridligt kvitto på att du saknar vetenskaplig erfarenhet. Det gör att jag VET att ditt omdöme inte går helt och hållet att lita på. Hur mycket erfarenhet du än har. Det spelar ingen roll om du visar dig vara Ulf Kristersson. Vad du har jobbat med kvittar, din erfarenhet kvittar. För du saknar förmåga för källkritik. Mitt intryck av dig är att du säkert kan skitmycket om ämnet. Men allt är inhämtat från diverse youtubekanaler, poddar osv som du lyssnar på dagligen och som matar dig med galenheter.

Men precis som en ”flat earther” kan skitmycket om plattjordsteori. Det betyder liksom inte att jorden är platt. Kunskapen plattjordaren sitter på är till 98% baserad på feltolkningar eller rena felaktigheter. Precis som den kunskapen du sitter med. Allt är fel.
Killen, jag har inte tilltalat dig en enda gång. Du är helt besatt av mig. Håll dig borta från mig.
Gammal 2024-09-04, 15:04   #1230
David_wigren
Registered User

David_wigrens avatar

En forskargrupp har hittat ett förslag på en naturlig förklaring bakom den berömda WOW-signalen från 1977. För de som inte känner till den sedan tidigare så detekterade man vid Ohios universitet med ett teleskop en signal som var 25 gånger starkare än bakgrunden, inom ett smalt band av våglängder precis inom den våglängd väte emitterar när den exciteras. Astronomen som avläste resultaten blev så tagen av signalen att han skrev ”WOW” på utskriften. Anledningen till varför detta var en grej är för att man har länge spekulerat att om utomjordiska civilisationer kommunicerar via radioastronomi så är detta en sannolik våglängd då det kommer vara universal kunskap civilisationer emellan att väte, det vanligaste grundämnet i universum, emitterar vid just den våglängden. Naturliga fenomen har också tendensen att utstråla i bredband. Men detta var alltså smalband och dessutom en väldigt stark signal. Många har hållit detta som ett av de absolut starkaste indikationerna på att vi kan ha detekterat en utomjordisk civilisation. Ja alltså, om man bortser från alla klipp Tomten1 postar med UFOn som flyger omkring överallt och utomjordingar som sitter på stolar i folks källare.

Förklaringen som denna forskargrupp föreslår är att sannolikt har strålning från en stark radiokälla, som en magnetar, passerat genom ett kallt moln av väteatomer, som då exciterats och emitterat i just den våglängden. Forskargruppen har detekterat samma signal ett antal gånger från olika källor. Dock har ingen varit lika stark som WOW-signalen från 1977. Men det ger en förklaring till hur naturen självt kan ge upphov till dessa signaler, utan att någon teknologisk utomjordisk civilisation behöver ligga bakom signalen.

Här kan man läsa mer om man är intresserad. Det krävs dock att man inte är helt clueless på fysik och astrofysik. Men de flesta som klarat naturkunskapen i högstadiet bör hänga med.

https://arxiv.org/abs/2408.08513

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:58.