F.Ö, när du stretchar så testa att "push & release". Alltså att du trycker aktivt bort med quadsen bort från dig (ca 8-10sek) och sen släpper detta tryck och går ned lite djupare i stretchen.
dräkt på, stor dräkt o lösa lindor
3x170
3x200
3x220
3x240
Kändes förvånansvärt bra, körde dock i klackskor i böjen vilket fuckade upp min teknik en del. Men har fortfarande lite tryck i benen trotts att jag inte kunnat böja på ett bra tag. BÄnken börjar jag känna mig nedtränad i, men det är inte så konstigt.
Dräkt, stor velocity
1x190
1x210
1x230
1x240 drog sönder en valk
Mark från kloss ca 12cm, med dräkt o remmar iom handen
1x250
1x270
0x290, bara att få bak axlarna kvar så va väldigt nära, har det nog om jag kör utan remmar
Bänk allt me stopp
10x3x127,5
2x140
Super RAM på
3x140
3x150
3x160
5x90 FU
30x50 FU
30x50 Vanligt
Kommentarer
Tekniken i marken är inte riktigt som den ska, är något stel och har fått en förskjutning i mina styrkor. Så hamnar konstigt i många lyft, tror främst det behövs mer ryggträning. Dräkten är stor i både ben och axelband så får inte så mycket tryck av den, sitter dock bra i höften. Lite syslöjd ska ordna det.
Bänken var sista passet på Smolov Jr, vilket var mycket lätt. Bänken har fått sig en rejäl skjuts nu. Tidigare raw PB va 137,5 med stopp, nu gör jag förmodligen 155 en dag då jag fått vila ut lite.
Hur ska du lägga upp bänkträningen nu efter Smolov? Grymma bänkar iaf imponerande!
Ska köra lite improviserat fram till bänk SM men sen efter det ska jag köra ett 10v program för att stärka de svagheter jag har i utrustningen. Tack så mycket!
Jävlar vilken ökning du fått av Smolov då, kul! Kommer det bli något 1RM-test eller struntar du i det?
Ahh det har fått sig en rejäl skjuts, men framförallt för att jag kunnat prioritera raw bänken. Faktiskt för en gångs skull sugen på att testa styrkan lite så blir nog nån form av maxning iaf ! sätter mål på 155-160
Böj
Lång uppvärmning med framsida stretch för smärtlindring.
3x110
3x130
3x150
3x165 bälte
3x175 lindor
Gummibandsböj
Lindor+bälte
3x175
3x195
3x215, fortfarande explosivt
Utan bälte o lindor
3x170 high bar
2x5x170 Low bar
10x130 vanlig böj
10ct excentrisk böj i dräktstil
4x5x90 smakade inte tårta
Sittande goodmorning
5set
Riktigt seg efter gårdagens pass och ovanligt att böja! Men har bra tryck i benen men saknar bålstabilitet. Blir mycket mer stabilitet i kommande scheman för att kunna få ut mer av utrustningen.
Ahh det har fått sig en rejäl skjuts, men framförallt för att jag kunnat prioritera raw bänken. Faktiskt för en gångs skull sugen på att testa styrkan lite så blir nog nån form av maxning iaf ! sätter mål på 155-160
Kul! Lycka till
Citat:
Ursprungligen postat av AlexEr
Riktigt seg efter gårdagens pass och ovanligt att böja! Men har bra tryck i benen men saknar bålstabilitet. Blir mycket mer stabilitet i kommande scheman för att kunna få ut mer av utrustningen.
Vad är det för övningar du kör för att öka båtstabiliteten?
Vad är det för övningar du kör för att öka båtstabiliteten?
En jävla massa böj helt enkelt. Men om jag känner att jag behöver en extra skjuts tar jag och overloadar lite helt enkelt, Low bar med extra tunga vikter och typ hjälpmedel som band, lindor eller halvböjar!