2013-09-15, 20:05
|
|
|
tuff shit
Reg.datum: May 2005
|
Citat:
Ursprungligen postat av Menigar
beroende på hur bra/dåligt nätagget är så borde det gå bra som det är tycker jag. men kör lite prime95 eller dylikt för att se om det håller måttet.
|
Tack! Hittat ett antal andra HTPC-builds på nätet med samma nätagg och en 2500K, och det verkar funka bra. Testar och ser!
|
2013-09-15, 20:12
|
|
|
Banned User
Reg.datum: Sep 2013
|
hur bra är dessa tv stickor?
android usb / hdmi stickorna med wifi osv. (mini pc.s)
|
|
|
2013-09-16, 13:28
|
|
|
Endast Bite på kolo
Reg.datum: Aug 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av R Scarpa27
hur bra är dessa tv stickor?
android usb / hdmi stickorna med wifi osv. (mini pc.s)
|
Jag har en rikomagic mk802 III (tror jag det var). Jag tycker att den är "bra", inom ramen för teknikprylar som kostar kring femhundringen. Den tar ingen plats, man kan surfa och köra appar på tvn med hjälp av en trådlös mus och jag slipper ha laptopen stående vid tvn. Jag använder den främst till netflix och youtube. Sammantaget är jag förvånad över hur bra den fungerar med tanke på priset.
|
|
|
2013-09-16, 20:21
|
|
|
Grov som en bofink!
Reg.datum: Nov 2007
|
Nyss införskaffat en NAS (synology DS212J) samt en macbook air.
Lagt över all media jag har på Nasen och installerat plex media server på macen. Smart TV har en plex klient så fungerar kanon att strema från macen.
Nasen syns i Finder som "Delat" som en egen hårddisk eller nått. Problemet är att om jag startar om masen, eller att den står en stund så "tappar" den kopplingen till Nasen, dvs den lilla strecken och pilen ikonen under den försvinner och plex kan inte finna nasen. Men klickar jag på den så dyker den upp igen, den lilla symbolen under och jag kan strema till plex igen.
Vad är problemet? Har satt Nasen så att diskarna går ned i vila först efter 5 timmar.
Känns irriterande att måsta klicka på den till och från för att ha koppling till den.
Hoppas på hjälp!
|
Citat:
Ursprungligen postat av Stoltz
Att se dina utförande är å andra sidan en orgasm för ögonen
|
Min journal
LOOK @ ME!!11!1!!!!1 ⇦ klickiz!
Min bildjournal - Sparvens näste
|
|
|
2013-09-16, 20:29
|
|
|
:D
Reg.datum: Apr 2006
|
Citat:
Ursprungligen postat av Olegh
Finns det fler än Tricce som kallar grafikkort för "gralla"?
|
Gralla.. Det går ju inte. Det heter ju graffe. Graffet och prollen är ju lätt det viktigaste som sitter på modermodemet!
|
2013-09-16, 20:31
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Apr 2012
|
Är det bara för mig som Spotify har börjat balla ur nu på sistone, helt plötsligt av ingen anledningen försvinner Spotify från datorn, enda chansen att få tillbaka Spotify är att starta om datorn eller ladda ned det igen...
|
|
|
|
2013-09-20, 00:16
|
|
|
Banned User
Reg.datum: Jan 2012
|
Adblock strular för mig på TV4 play ibland. Jag använder det alltså för att få bort reklamen, men ibland blir det bara svart istället. Någon som vet om det går att göra något åt det?
|
|
|
2013-09-20, 07:24
|
|
|
Banned User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Rosvall
Adblock strular för mig på TV4 play ibland. Jag använder det alltså för att få bort reklamen, men ibland blir det bara svart istället. Någon som vet om det går att göra något åt det?
|
maybe help
http://forums.mozillazine.org/viewtopic.php?f=7&t=96824
|
|
|
2013-09-20, 07:28
|
|
|
Banned User
|
Citat:
Ursprungligen postat av dauit
Är det bara för mig som Spotify har börjat balla ur nu på sistone, helt plötsligt av ingen anledningen försvinner Spotify från datorn, enda chansen att få tillbaka Spotify är att starta om datorn eller ladda ned det igen...
|
Norton Antivirus användare? och inställt ta bort automatisk bort farliga filer blablabla...
tror du kan behöva en frisk uppdatering av Norton annars / eller virusprogramet. så löser det sig.
|
|
|
2013-09-20, 10:47
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Apr 2012
|
Citat:
Ursprungligen postat av R Scarpa27
Norton Antivirus användare? och inställt ta bort automatisk bort farliga filer blablabla...
tror du kan behöva en frisk uppdatering av Norton annars / eller virusprogramet. så löser det sig.
|
Nopp, har AVG. Det löste sig dock, Spotify släppte en uppdatering nu imorse.
Tack iaf.
|
|
|
|
2013-09-22, 10:48
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Mar 2004
|
Seedningen har slutat fungera för mig i uTorrent sen jag fick nytt bredband och ny router. Jag har öppnat den porten som krävs men det fungerar ändå inte. Jag tror att jag har gjort rätt när jag öppnat porten och enligt uTorrents inbyggda test är den öppen.
Vad har jag missat?
|
|
|
2013-09-22, 11:36
|
|
|
Guest
Reg.datum: Jul 2008
|
Citat:
Ursprungligen postat av Frantic
Seedningen har slutat fungera för mig i uTorrent sen jag fick nytt bredband och ny router. Jag har öppnat den porten som krävs men det fungerar ändå inte. Jag tror att jag har gjort rätt när jag öppnat porten och enligt uTorrents inbyggda test är den öppen.
Vad har jag missat?
|
Lyser symbolen för inkommande anslutningar grönt, rött eller gult nere i högra hörnet?
|
|
|
2013-09-22, 11:40
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Mar 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av drakfelt
Lyser symbolen för inkommande anslutningar grönt, rött eller gult nere i högra hörnet?
|
I uTorrent? Det finns ingen symbol där. Kan bero på att jag, på Grubs inrådan, laddade ner en äldre version av uTorrent. Enbart en gissning från min sida.
|
|
|
2013-09-22, 11:45
|
|
|
Guest
Reg.datum: Jul 2008
|
Citat:
Ursprungligen postat av Frantic
I uTorrent? Det finns ingen symbol där. Kan bero på att jag, på Grubs inrådan, laddade ner en äldre version av uTorrent. Enbart en gissning från min sida.
|
Jag har uTorrent 2.2.1, på Grubs uppmaning det också:
http://www.kolozzeum.com/forum/showp...ostcount=10056
|
|
|
2013-09-22, 13:01
|
|
|
Chefsarkitekt Oljebyxor
Reg.datum: Mar 2002
|
Där skall finnas en symbol även på äldre versioner.
När du tror att du gjort rätt, vad innebär det? Om du scannar den porten med https://www.grc.com/x/ne.dll?rh1dkyd2 , vad får du för resultat?
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 02:33.
|

|