2018-05-15, 13:19
|
|
Banned User
Reg.datum: Dec 2017
|
Citat:
Ursprungligen postat av Macroman
Detta kostar dessutom människoliv på sikt om de blir militärer, poliser, brandmän etc. Fullkomligt bisarrt!
|
Visst är de så. Man gjorde ju tester med brandmän, visade sig att kvinnor behövde typ 8 minuter extra tid på sig att få upp en dörr.
Det är lång tid det, hinner dö många i huset under den tiden.
Sett några videos med kvinnliga snutar på youtube? En "berikare" går berzerk, då har de inte mycket att säga till om, en ren livsfara.
Kvinnliga brandmän, militärer, snutar .. snälla nån, kan någon rädda oss från denna lekstuga?
|
|
|
2018-05-15, 13:27
|
|
Registered User
Reg.datum: Jul 2011
|
Citat:
Ursprungligen postat av Magnus N
Skulle gissa det till en viss grad beror på att vänstern/liberala-sidan har demoniserat den invandringskritiska sidan under så många år att folk har byggt upp ett rejält agg och nu när opinionen svängt tydligt så "ger man igen" men lite ibland överdrivna texter för att trycka till lite extra.
Sedan kan jag tycka det är oftast rätt dålig stil att anklaga invandringskritiska röster för att vara empatilösa, har man mindre empati för att man man vill hjälpa folk på plats och ge fler möjlighet till ett bättre liv än om man tar hem en asylunge ?
|
Grejen är ju att opinionen inte svängt öht utan vanligt folk har alltid velat ha mindre invandring sedan man började undersöka detta 1990. Stabil majoritet för mindre invandring. Politikerna är dock avsevärt radikalare än folk i allmänhet och har öst på med mer och mer invandrare. 1 miljon bara på de senaste 10 åren. Först nu har detta gått upp för vanligt folk verkar det som...
Men det är som vanligt det är lätt att vara generös med andras pengar. Det är därför politiker ska tilldelas så lite pengar det bara är möjligt eftersom de ständigt slösar bort dessa på sin bisarra aktivism...
Senast redigerad av Macroman den 2018-05-15 klockan 13:29.
|
|
|
2018-05-15, 13:29
|
|
Skånsk
Reg.datum: Jan 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av Macroman
Grejen är ju att opinionen inte svängt öht utan vanligt folk har alltid velat ha mindre invandring sedan man började undersöka detta 1990. Stabil majoritet för mindre invandring. Politikerna är dock avsevärt radikalare än folk i allmänhet och har öst på med mer och mer invandrare. 1 miljon bara på de senaste 10 åren. Först nu har detta gått upp för vanligt folk verkar det som...
|
Skulle formulerat mig tydligare, jag vet hur opinionen varit hos den "tysta massan". Med att opinionen svängt tydligt menar jag mer att det kommer fram betydligt mer i msm och frågan lyfts på annat sätt.
|
|
|
2018-05-15, 13:34
|
|
Registered User
Reg.datum: Jul 2011
|
Citat:
Ursprungligen postat av Magnus N
Skulle formulerat mig tydligare, jag vet hur opinionen varit hos den "tysta massan". Med att opinionen svängt tydligt menar jag mer att det kommer fram betydligt mer i msm och frågan lyfts på annat sätt.
|
Helt sant och jag förstod det. Ville bara trycka på detta en gång till.
|
|
|
2018-05-15, 14:10
|
|
Registered User
Reg.datum: Jan 2009
|
Citat:
Ursprungligen postat av RobinHW
Visst är de så. Man gjorde ju tester med brandmän, visade sig att kvinnor behövde typ 8 minuter extra tid på sig att få upp en dörr.
Det är lång tid det, hinner dö många i huset under den tiden.
Sett några videos med kvinnliga snutar på youtube? En "berikare" går berzerk, då har de inte mycket att säga till om, en ren livsfara.
Kvinnliga brandmän, militärer, snutar .. snälla nån, kan någon rädda oss från denna lekstuga?
|
Så länge kvinnor klarar testerna på lika villkor ser jag inga bekymmer men börjar man tumma på testgränserna bara för att de är kvinnor då är det en annan femma.
|
|
|
2018-05-15, 14:16
|
|
Skånsk
|
Intressant dag
Moderaterna går ut med att de inte vill sänka skatterna kommande tiden och så kommer de troligtvis rösta för att straffbeskatta sjukvårdsförsäkringar imorgon.
Kan undra vad de egentligen står för
"Trots Ulf Kristerssons löfte om sänkta marginalskatter och att principen ”hälften kvar” ska råda, kommer Moderaterna att låta marginalskatterna ligga kvar på 60 procent.
Och nu får partiet hård kritik från både Svenskt Näringsliv och allianshåll. "
https://www.di.se/nyheter/m-backar-om-sankt-skatt/
Dahlman skrivit bra om marginalskatten och Moderaterna
http://www.kristianstadsbladet.se/le...marginalskatt/
|
|
|
2018-05-15, 15:54
|
|
å nej, måste man komma på en ny text igen
Reg.datum: Oct 2007
|
straffbeskatta sjukvårdsförsäkringar? :|
Det låter onajs.
|
|
|
2018-05-15, 15:58
|
|
Banned User
Reg.datum: Aug 2011
|
Citat:
Ursprungligen postat av Librish
Håller med om detta så mycket. Det värsta med många invandringsmotståndare har vart hur jävla skadeglatt man har demoniserat andra människor. Visst, argumentera för minskad invandring om ni känner att det är viktigt, men oftast känns det som att folk inte ens vill låtsats ha lite empati och erkänna att den enda skillnaden mellan två människor är vilket samhälle man råkade födas in i.
|
Oskrivet blad-argumentet var populärt på tidigt 1800-tal, och det var fel även då.
Inte så svårt att se att biologin är väldigt inflytelserik i personlighet, temperament, intelligens. Krävs en väldigt stark ideologisk blindhet för att förneka det.
Därutöver är det väldigt lätt för dig att ta den höga moraliska hästen när du blundar för att du genom ditt agerande har orsakat många hundratals - säkert tusentals - för tidiga dödsfall. Hur känns det som moraliskt överlägsen?
Och avslutningsvis är det givetvis anmärkningsvärt att du ignorerar att vi skulle hjälpa fler om vi effektiviserade vårt stöd - hjälpa på plats=effektivt, hjälpa i Sverige=ineffektivt.
Senast redigerad av Aryt den 2018-05-15 klockan 16:01.
|
|
|
2018-05-15, 16:03
|
|
Skånsk
|
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay
straffbeskatta sjukvårdsförsäkringar? :|
Det låter onajs.
|
Nu skrev jag straffbeskatta för det är min syn på skatter överlag
detta är vad det handlar om:
http://www.regeringen.se/pressmeddel...-och-sjukvard/
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/p...-fran-nasta-ar
"Alla som har en privat sjukvårdsförsäkring som jobbet betalar för ska bli förmånsbeskattade från och med juli nästa år. Det har regeringen och Vänsterpartiet kommit överens om. Förslaget berör hundratusentals svenskar. – Det här är en skattesmäll för nästan en halv miljon svenskar, säger Mats Persson (L), ekonomisk-politisk talesperson för Liberalerna.
I dag har 650.000 personer en privat sjukvårdsförsäkring, ungefär sju av tio får den betald av sin arbetsgivare. Hittills har det här varit skattefritt."
|
|
|
2018-05-15, 16:30
|
|
Registered User
Reg.datum: Mar 2007
|
Intressant detta med Sverige och sjukförsäkringar. Jag har bott i flera länder, varit sjuk på olika sätt i alla, fått barn i ett par (i samma familj). Har erfarenhet av andra familjemedlemmar. Jag har haft ett antal MRI t ex. Aldrig behövt betala någonting och om, så har det varit billigare än i Sverige. Och det har alltid gått snabbt, ibland fått en CT scan på direkten, så snabbt man kan förvänta sig av ett väl fungerande land
. Jag har endast en gång haft en privat försäkring, UK, ett kort tag, utöver den allmäna NHI, men jag kan inte säga att det var värt det, där. UK, idag, rankar jag på samma nivå ungefär som Sverige, trodde aldrig jag skulle säga det men det finns liknande problem med kvaliteten och hur allvarligt man ser på saker tex. Sverige är inte sämst i världen och inte på U-landsnivå alls, men på hur vill man ha det? Hur lågt kan vissa gå och fortfarande försvara allting? Ok, det kanske är ok, man jag vill inte bli behandlad i Sverige mer, det finns kvalitet och framförallt kunskap, men det handlar om att få den, numera.
|
|
|
2018-05-15, 16:31
|
|
något kärvare
Reg.datum: Sep 2007
|
Citat:
Ursprungligen postat av RobinHW
Härligt att du kan göra dig rolig över det hela. Jag undrar om alla de svenska mord och våldtäktsoffren håller med dig.
Men de skiter du väl i, du är ju så pass "empatisk", låt oss nu öppna upp dörrarna för ett par hundratusentals till "ensamkommande barn" som vi kan ge laptops och släppa lös på gatorna för att "göra kaoz brush!!".
Herregud, om våra förfäder kunde se vad som pågår i dagens Sverige, snacka om att vända sig - nej, göra trippelvolter - i graven.
|
Vi har gott om "förfäder" som är pensionärer och de har fått precis det de nyttjat sin demokratiska frihet till att rösta fram,de flesta som är äldre än så hade nog inte sett något större problem utan hade nog sett både ditt och mitt gnäll som just gnäll och svammel eftersom landet såg helt annorlunda ut när de var unga och då talar jag inte om demografi.
|
|
|
|
2018-05-15, 17:13
|
|
Klädsamt knubbig
Reg.datum: Dec 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay
|
Frågan är ju vad de har möte om? Har Schyffert plötsligt bytt sida och vill inte följa med det sjunkande skeppet?
|
|
2018-05-15, 18:16
|
|
Registered User
Reg.datum: Mar 2007
|
Citat:
Ursprungligen postat av micke81
Vi har gott om "förfäder" som är pensionärer och de har fått precis det de nyttjat sin demokratiska frihet till att rösta fram,de flesta som är äldre än så hade nog inte sett något större problem utan hade nog sett både ditt och mitt gnäll som just gnäll och svammel eftersom landet såg helt annorlunda ut när de var unga och då talar jag inte om demografi.
|
Nej, det tycker jag inte stämmer. De äldre, som i dag är döda skulle inte gillat den senare utvecklingen, om jag minns dem rätt. Och pensionärerna i dag såg inte framtiden och hur politiken skulle ändras. Puckarna och rören var mycket rakare förr. I dag är politiken slirigare. De, 40 talisterna, styrde och jobbade i Sverige ganska smart. De har fått tillräckligt med skit som de är, genom att vara "för många".
vi som var födda på 50-70 talet fick höra hur fantastiskt skyddat och tryggt Sverige var på 70-80 - talet under hela skolåldern av de gamla. Vissa lärare kunde bli förbannade på oss utan anledning bara för att vi hade det så bra. Jag minns att jag i början på 80 talet satt och skämdes hur bortskämd jag var när lärarna förklarade hur bra vi hade det.
De äldre förr skulle aldrig sagt eller verkligen menat att "Det var bättre förr", men de jämförde samtidigt 10-20 talet med 60-80 tal, jag tycker det är en viss skilldnad. De kunde klaga också när de fortfarande levde som riktigt gamla. Det har hänt en del sedan dess. Klart att allt inte blivit sämre, hur skulle det gåt till, men vissa saker flöt mycket smidigare säg 1960-1990 eller så. Men det är min uppfattning. Jag kan ju ha råfel.
Är knappt svensk, icke nationalist och aldrig rasist, för den delen.
|
|
|
2018-05-15, 20:10
|
|
å nej, måste man komma på en ny text igen
Reg.datum: Oct 2007
|
|
|
|
2018-05-15, 20:53
|
|
något kärvare
Reg.datum: Sep 2007
|
Citat:
Ursprungligen postat av Hemi
Nej, det tycker jag inte stämmer. De äldre, som i dag är döda skulle inte gillat den senare utvecklingen, om jag minns dem rätt. Och pensionärerna i dag såg inte framtiden och hur politiken skulle ändras. Puckarna och rören var mycket rakare förr. I dag är politiken slirigare. De, 40 talisterna, styrde och jobbade i Sverige ganska smart. De har fått tillräckligt med skit som de är, genom att vara "för många".
vi som var födda på 50-70 talet fick höra hur fantastiskt skyddat och tryggt Sverige var på 70-80 - talet under hela skolåldern av de gamla. Vissa lärare kunde bli förbannade på oss utan anledning bara för att vi hade det så bra. Jag minns att jag i början på 80 talet satt och skämdes hur bortskämd jag var när lärarna förklarade hur bra vi hade det.
De äldre förr skulle aldrig sagt eller verkligen menat att "Det var bättre förr", men de jämförde samtidigt 10-20 talet med 60-80 tal, jag tycker det är en viss skilldnad. De kunde klaga också när de fortfarande levde som riktigt gamla. Det har hänt en del sedan dess. Klart att allt inte blivit sämre, hur skulle det gåt till, men vissa saker flöt mycket smidigare säg 1960-1990 eller så. Men det är min uppfattning. Jag kan ju ha råfel.
Är knappt svensk, icke nationalist och aldrig rasist, för den delen.
|
40-Talisterna röstade glatt på det sosseri som Palme drev och de fostrade den generation som följde och det är resultatet av det sosseriet som vi ser idag.
Politik är långsiktig påverkan och inget som händer över något årtionde.Den generation som växte upp säg fram till tidigt 1900 tal hade helt andra bekymmer och var dessutom vana vid helt andra mängder våld.
|
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 02:32.
|

|